Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Bieżące utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu lublinieckiego w gminach: Boronów, Ciasna, Herby, Kochanowice, Koszęcin, Lubliniec i Pawonków w 2022 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Lubliniecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 152180843
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Paderewskiego 7
1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 35 10 500
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-publiczne@lubliniec.starostwo.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lubliniec.starostwo.gov.pl/kontakt.html
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bieżące utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu lublinieckiego w gminach: Boronów, Ciasna, Herby, Kochanowice, Koszęcin, Lubliniec i Pawonków w 2022 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f7f407aa-18ac-11ed-b950-8227d40187e8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00304142
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00014007/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.14 Bieżące utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu lublinieckiego w gminach: Boronów, Ciasna, Herby, Kochanowice, Koszęcin, Lubliniec, Pawonków w 2022 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej – Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego, dostępnego pod adresem: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl/.
2) Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ. Instrukcja korzystania z systemu: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
3) Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z postanowieniami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z postanowieniami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.272.20.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie dróg powiatowych przebiegających przez teren powiatu lublinieckiego. Poprzez bieżące utrzymanie dróg powiatowych należy rozumieć prace polegające na wykonaniu remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych, gruntowych, brukowych, remonty cząstkowe chodników oraz remonty systemu odwodnienia pasa drogowego.
2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
a) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiOR)- załącznik 2 do SWZ;
b) Przedmiar robót – załącznik nr 3 do SWZ;
c) Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 12 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Waga (%)
1) Cena (P1) 60 %
2) Czas reakcji na interwencję (P2) 40 %
Razem (P) 100%
Oferty będą oceniane metodą punktową w skali 100-punktowej.
Ad.1) Sposób obliczania punktów dla kryterium wymienionego w pkt „1) Cena” – (P1)
Maksymalna liczba punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium wynosi
60,00 pkt.
Waga – 60%
Najniższa cena pośród ofert nieodrzuconych
Wartość punktowa P1 = -------------------------------------------- x 100 x waga
Cena (brutto) badanej oferty
Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie kryterium.
Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów (100 pkt). Pozostałym wykonawcom, przypisana zostanie proporcjonalnie mniejsza liczba punktów (zgodnie z przedstawionym powyżej sposobem obliczania punktów).
Ad.2) Sposób obliczania punktów dla kryterium wymienionego w pkt „2) Czas reakcji na interwencję” – (P2)
Maksymalna liczba punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie danego kryterium wynosi 40,00 pkt.
Waga – 40%
Czas reakcji na interwencję oznacza liczbę godzin, w których wykonawca będzie zobowiązany do podjęcia działań eliminujących zagrożenia w sytuacjach stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (§ 3 ust. 5 projektu umowy).
Zamawiający ustala maksymalny czas reakcji na interwencję na 2 godziny licząc od momentu otrzymania zlecenia elektronicznego lub telefonicznego.
Dla kryterium ,,Czas reakcji na interwencję” punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
a) wykonawca, który pozostanie przy maksymalnym 2 godzinnym czasie reakcji na interwencję otrzyma 0 pkt.
b) wykonawca, który zadeklaruje skrócony 1 godzinny czas reakcji na interwencję otrzyma 40 pkt.
UWAGA: Brak wskazania w ofercie jakiegokolwiek czasu reakcji na interwencję, wskazanie innego czasu reakcji na interwencję niż 1 lub 2 godziny uznane zostanie przez zamawiającego jako zaoferowanie przez wykonawcę maksymalnego czasu reakcji na interwencję, tj. 2 godziny.
Kryterium „Czas reakcji na interwencję” będzie rozpatrywane na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego w pkt 4.1 Formularza ofertowego.
Łączna wartość punktowa zostanie obliczona poprzez zsumowanie wartości:
P = wartość punktowa (Cena – P1) + wartość punktowa (Czas reakcji na interwencję – P2)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na interwencję
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu
dotyczący/-e:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: nie dotyczy
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: nie dotyczy
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: nie dotyczy
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami lub osobą, które/a będą/będzie pełnić funkcję tj.:
A) kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej, posiadającego co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe, licząc od dnia uzyskania uprawnień;
b) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się dysponowaniem sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia:
A) koparko - spycharka – poj. łyżki 0,15 m³
B) równiarka samojezdna
C) walec statyczny samojezdny 4-6 t
D) walec statyczny samojezdny 10 t
E) zagęszczarka wibracyjna spalinowa 70-90m³/h
F) frezarka do nawierzchni bitumicznych
G) skrapiarka do emulsji bitumicznej
H) rozściełacz do mas bitumicznych
I) ciągnik kołowy min. 37 kW (50 KM)
J) samochód skrzyniowy do 5 t
K) samochód samowyładowczy 10-15 t
L) piła spalinowa do cięcia nawierzchni z mas bitumicznych
M) remonter samojezdny typu PATCHER
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (według załącznika nr 9 do SWZ); Z wykazu musi wynikać, że wykonawca dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe i doświadczenie zawodowe na dane stanowisko:
A) kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej, posiadającego co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe, licząc od dnia uzyskania uprawnień.
Uwaga! Wykonawca musi wykazać doświadczenie zawodowe osób wyznaczonych do realizacji zamówienia na podstawie konkretnych zadań.
(W przypadku oferty wspólnej, wykonawcy składają jeden ww. wykaz)
b) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (według załącznika nr 10 do SWZ);
W wykazie tym wykonawca musi wykazać, iż dysponuje minimum sprzętem:
A) koparko - spycharka – poj. łyżki 0,15 m³,
B) równiarka samojezdna,
C) walec statyczny samojezdny 4-6 t,
D) walec statyczny samojezdny 10 t,
E) zagęszczarka wibracyjna spalinowa 70-90m³/h,
F) frezarka do nawierzchni bitumicznych,
G) skrapiarka do emulsji bitumicznej,
H) rozściełacz do mas bitumicznych,
I) ciągnik kołowy min. 37 kW (50 KM),
J) samochód skrzyniowy do 5 t,
K) samochód samowyładowczy 10-15 t,
L) piła spalinowa do cięcia nawierzchni z mas bitumicznych,
M) remonter samojezdny typu PATCHER.
(W przypadku oferty wspólnej, wykonawcy składają jeden ww. wykaz)
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów dotyczących doświadczenia w zakresie realizacji robót budowlanych, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z postanowieniami SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z postanowieniami SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-30 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pzlubliniec.e-zp.finn.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-30 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-28