Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Aktualizacja inwentaryzacji indywidualnych źródeł ciepła na terenie Miasta i Gminy Serock
1.3.9 Aktualizacja inwentaryzacji indywidualnych źródeł ciepła na terenie Miasta i Gminy Serock
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Przeprowadzenie aktualizacji inwentaryzacji indywidualnych źródeł ciepła na terenie Miasta i Gminy Serock. Aktualizacja inwentaryzacji będzie obejmowała uzupełnienie danych inwentaryzacji będącej w zasobach Urzędu Miasta i Gminy w Serocku o adresy wraz ze szczegółowymi danymi na temat kotłów znajdujących się w kotłowniach. Z uwagi na trudną do przewidzenia sytuację w kraju, związaną z pandemią koronawirusa, celem zachowania jak największego bezpieczeństwa zarówno ankieterów jak i mieszkańców Miasta i Gminy Serock dopuszcza się przeprowadzenie aktualizacji inwentaryzacji źródeł emisji za pomocą następujących metod:
- w postaci interaktywnego formularza internetowego, który byłby dostępny na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Serocku i/lub,
- możliwości udzielania informacji e-mailowo i/lub,
- metody rejestrowa i/lub,
- odpowiedzi pisemnych i/lub,
- metody wywiadu bezpośredniego i/lub,
- metody kombinowanej.
2. Rekrutacja a następnie przeszkolenie przez Wykonawcę ankieterów do przeprowadzenia aktualizacji inwentaryzacji. Dodatkowo Wykonawca będzie zobowiązany do nadzoru nad pracą ankieterów oraz weryfikację ich pracy poprzez analizę nadesłanych przez ankieterów ankiet i materiałów.
3. Wyposażenie ankieterów w niezbędne elementy: identyfikator z nr telefonu kontaktowego Zamawiającego i firmy Wykonawcy, mapy i wykazu punktów adresowych, z których mają zostać zebrane informacje oraz takie narzędzia, które pomogą odpowiednio zrealizować zadanie np. długopisy, notesy, ankiety.
4. Przygotowanie (po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego) ankiet w formie papierowej, zawierających następujące dane, wynikające z obowiązującego programu ochrony powietrza:
1) dane adresowe:
a) powiat,
b) gmina,
c) miejscowość (ew. dzielnica),
d) ulica,
e) numer budynku,
f) numer lokalu;
2) dane o budynku/lokalu:
a) typ budynku,
b) powierzchnia użytkowa budynku/lokalu wyrażona w m2,
c) ocieplenie, przeprowadzone termomodernizacje;
3) dane o źródle/źródłach ciepła – w każdym budynku lub lokalu:
a) kocioł na paliwa stałe:
-liczba źródeł,
-charakter produkowanego ciepła (ogrzewanie, ciepła woda użytkowa),
-rodzaj komory spalania (otwarta, zamknięta, brak informacji – jeśli nie jest znany),
-klasa kotła na podstawie tabliczki znamionowej lub dokumentu oświadczającego emisję (brak klasy lub brak informacji, klasa 3, klasa 4, klasa 5, ekoprojekt),
-sposób podawania paliwa (ręczny bez wentylatora, ręczny z wentylatorem, podajnik automatyczny, brak informacji – jeśli nie jest znany),
-urządzenie odpylające (jeśli tak, deklarowana sprawność urządzenia [%]),
-sprawność cieplna (brak informacji – jeśli nie jest znana),
-rok instalacji (brak informacji – jeśli nie jest znany),
-rok produkcji (brak informacji – jeśli nie jest znany),
-moc [MW] (brak informacji – jeśli nie jest znana),
-źródło danych (z tabliczki znamionowej, z dokumentacji technicznej, inne – podać jakie),
b) kocioł gazowy, kocioł olejowy, ogrzewanie elektryczne:
-liczba źródeł,
-charakter produkowanego ciepła (ogrzewanie, ciepła woda użytkowa),
c) sieć ciepłownicza, pompa ciepła, kolektory słoneczne –charakter produkowanego ciepła (ogrzewanie, ciepła woda użytkowa),
d) piec, piecokuchnia, piec wolnostojący, kominek:
-liczba źródeł,
-charakter produkowanego ciepła (ogrzewanie, ciepła woda użytkowa),
-rodzaj komory spalania (otwarta, zamknięta, brak informacji – jeśli nie jest znany),
-ekoprojekt (tak lub nie),
-urządzenie odpylające (jeśli tak, deklarowana sprawność urządzenia [%]),
-sprawność cieplna (brak informacji – jeśli nie jest znana),
-rok instalacji (brak informacji – jeśli nie jest znany),
-rok produkcji (brak informacji – jeśli nie jest znany),
-moc [MW] (brak informacji – jeśli nie jest znana),
-źródło danych (z tabliczki znamionowej, z dokumentacji technicznej, inne – podać jakie),
e) piec kaflowy:
-liczba źródeł,
-rodzaj komory spalania (otwarta, zamknięta, brak danych – jeśli nie jest znany),
-urządzenie odpylające (jeśli tak, deklarowana sprawność urządzenia [%]),
-sprawność cieplna (brak danych – jeśli nie jest znana),
-rok instalacji (brak informacji – jeśli nie jest znany),
-moc [MW] (brak danych – jeśli nie jest znana),
-źródło danych (z tabliczki znamionowej, z dokumentacji technicznej, inne – podać jakie),
f) roczne zużycie paliw dla kotła/pieca (węgiel orzech [ton], węgiel kostka [ton], węgiel groszek [ton], węgiel miał [ton], węgiel brunatny [ton], drewno kawałkowe [metr przestrzenny], pellet/brykiet [ton], inna biomasa [ton], gaz przewodowy (sieć) [m3], gaz butla/zbiornik LPG/zbiornik LNG [m3], olej opałowy [litr], brak informacji – jeśli nie jest znane),
g) plany dotyczące zmiany sposobu ogrzewania.
Aktualizacja inwentaryzacji musi jednoznacznie wskazać wszystkie źródła ciepła w każdym lokalu lub budynku położonym na terenie gminy ogrzewanym indywidualnie, w tym
w szczególności: mieszkalnym (jednorodzinnym i wielorodzinnym), handlowym, usługowym, użyteczności publicznej.
Podmioty, objęte aktualizacją inwentaryzacji, to przede wszystkim:
- małe kotłownie przydomowe,
- paleniska domowe (piece ceramiczne, piecokuchnie, piece wolnostojące, kominki),
- niewielkie kotłownie do 1 MW dostarczające ciepło do lokali usługowych lub warsztatów,
- kotłownie w obiektach użyteczności publicznej,
- kotłownie w obiektach handlu i usług.
5. Informowanie, że zadanie jest współfinansowane ze środków Województwa.
7. Zadaniem Wykonawcy będzie uporządkowanie zebranych danych w postaci bazy danych (w programie Microsoft Excel), w sposób, umożliwiający generowanie odpowiednich statystyk i raportów, w taki sposób, aby w każdej chwili możliwe było jej uzupełnianie i aktualizowanie na podstawie informacji o wymianie kotłów składanych przez mieszkańców.
8. Opracowanie raportu końcowego z przeprowadzonej inwentaryzacji, który powinien zawierać podsumowanie zawierające dane adresowe gminy, wykorzystywane metody wywiadu, liczbę zinwentaryzowanych budynków w podziale na sposób ogrzewania, łączne roczne zużycie paliw w zinwentaryzowanych budynkach, podsumowanie zebranych informacji dotyczących planów zmiany ogrzewania i rocznej emisji zanieczyszczeń ze zinwentaryzowanych źródeł ciepła.
9. Wykonanie narzędzia informatycznego (systemu lub aplikacji) do obsługi bazy danych, szczegółowe wymagania dotyczące narzędzia informatycznego:
a) dostarczenie oprogramowania zgodnego technologicznie ze środowiskiem informatycznym Zamawiającego,
b) dostarczenie bezterminowych licencji (dokumenty licencyjne) uprawniających do użytkowania zakupionych komponentów systemu informatycznego w środowisku informatycznym Zamawiającego;
c) opracowania i przekazanie instrukcji obsługi systemu
d) dostęp do bazy danych, edycja danych i przetwarzanie powinny odbywać się przez przeglądarkę internetową;
e) autoryzacja użytkowników systemu informatycznego za pomocą unikatowego loginu
i hasła, zapewniający szyfrowanie hasła podczas logowania do systemu z komputera Zamawiającego;
f) powinien pozsiadać moduł obsługi danych zebranych w wyniku aktualizacji inwentaryzacji,
g) powinien zapewniać śledzenie historii inwentaryzacji pod każdym z punków adresowych
ze szczegółowością do lokalu;
h) powinien umożliwić raportowanie danych zawartych w bazie do formatu xlsx,
i) powinien umożliwiać edycję katalogów; rozbudowę w przyszłości (rozszerzenie inwentaryzowanych danych);
j) powinien posiadać moduł do obsługi wniosków, umów i poleceń przelewu dot. procesu wnioskowanego wymiany kotłów umożliwiających:
-wprowadzenie danych zgodnie z wzorem wniosku;
-wprowadzenie danych umów w oparciu o dostarczone wzory. Pola w dokumentach powinny wypełniać się automatycznie na podstawie danych zawartych w bazie;
-generowanie poleceń przelewu na podstawie danych znajdujących się we wnioskach/umowach;
-obliczanie wielkości emisji substancji: pyłu zawieszonego PM10, benzo(a)pirenu, pyłu zawieszonego PM2,5, SO2, CO, CO2, NOx, przed i po wymianie pieca na paliwo stałe;
-Obliczenie efektu ekologicznego dofinansowanych inwestycji, wysokości wydatkowanych
i przyznawanych środków finansowych;
-raportowanie ilości wymian i ilości zlikwidowanych kotłów w ciągu wskazanego roku;
-raportowanie wydanych środków finansowych w podziale ba źródła finansowania w ciągu wskazanego roku;
-powinien zapewnić obsługę kontroli prowadzonych przez Straż Miejską w Serocku/urząd Miasta i Gminy w Serocku pod kątem przestrzegania zapisów uchwały antysmogowej, spalania odpadów);
k) utworzone narzędzie powinno spełniać wymogi dotyczące ochrony danych osobowych;
l) udostępnienie narzędzia informatycznego on-line przez Wykonawcę oraz przeszkolenie dwóch pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Serocku z obsługi aplikacji lub systemu;
m) dostarczenie instalacja i uruchomienie oprogramowania przez Wykonawcę;
n) Wszystkie elementy wchodzące w skład przedmiotu zamówienia powinny być objęte minimum 12 miesięczną gwarancją serwisową;
o) W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu:
-usuwanie wszelkich wad i nieprawidłowości powstałych w wyniku standardowej
i zgodnej z przeznaczeniem eksploatacji przedmiotu zamówienia;
-przyjmowanie zgłoszeń serwisowych telefonicznie lub za pośrednictwem e-mail;
-naprawę, najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych, od momentu zgłoszenia usterki;
-dostęp bezpośredniego wsparcia technicznego wraz z prawem do aktualizacji oprogramowania w czasie trwania gwarancji serwisowej;
p) jeżeli w trakcie trwania gwarancji, istnieje konieczność wykonywania płatnych okresowych przeglądów gwarancyjnych, wówczas te przeglądy będą wykonywane na koszt Wykonawcy;
q) po okresie trwania wsparcia technicznego umożliwić przedłużenie wsparcia na kolejny okres.
72212700-6 - Usługi opracowywania oprogramowania użytkowego
79995200-7 - Usługi katalogowania
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
90731300-3 - Usługi ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Uslugi hydrauliczne
Ząbki (mazowieckie)
Pranie tapicerki meblowej kanapy, narożniki, fotele
Warszawa (mazowieckie)
Kompleksowe wykończenia wnętrz
Sulejówek, Halinów (mazowieckie)
Elektryk radom
radom (mazowieckie)
Eleganckie Stoły - Wyjątkowe Stoły do Każdego Wnętrza
Warszawa (mazowieckie)
Osuszanie budynków Wykończenia wnętrz FAVORIT
Wróble-Wargocin (mazowieckie)
Montaż serwis naprawa okien i drzwi
Ostrów Mazowiecka (mazowieckie)
Budowa domów jednorodzinnych
Warszawa, Piaseczno, Pruszków, Piastów, Sękocin (mazowieckie)
Instalacje Elektryczne teletechniczne Fotowoltaiczne Zasilanie awaryjn
Garwolin (mazowieckie)