Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
1) budowa placu przy kościele w Grabowcu,
2) przebudowa drogi nr 100741C w Gronowie,
3) wykonanie pięciu progów zwalniających na drodze gminnej nr 100713C ul. Rogowska w Grębocinie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LUBICZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Toruńska 21
1.5.2.) Miejscowość: Lubicz Dolny
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-162
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lubicz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubicz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
1) budowa placu przy kościele w Grabowcu,
2) przebudowa drogi nr 100741C w Gronowie,
3) wykonanie pięciu progów zwalniających na drodze gminnej nr 100713C ul. Rogowska w Grębocinie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-701cb964-e9f2-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00121835
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007465/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa dróg gminnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.lubicz.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.lubicz.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja Zamawiającego z wykonawcami będzie odbywała się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z. 2020 r. poz. 344).
2. Minimalne wymagania sprzętowe: komputer z systemem operacyjnym Windows XP/ 7 i nowszy z dostępem do internetu.
3. Zamawiający korzysta z ogólnodostępnych i bezpłatnych aplikacji do ogłaszania postępowań, szyfrowania i składania ofert oraz komunikacji elektronicznej.
4. Składanie ofert oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, stanowiących uzupełnienie oferty między Zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu aplikacji do szyfrowania ofert na adres Zamawiającego określony w rozdziale 12 ust. 1 SWZ, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszej SWZ.
(rozdział 12 - 1. Ofertę zaszyfrowaną, wg zasad określonych w rozdziale 11 ust. 2 SWZ należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej za pomocą Platformy ePUAP na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Zamawiającego pod adresem: /5f5cvll25v/ESP.
2. Oferta składana w formie elektronicznej musi być podpisana podpisem kwalifikowanym, natomiast oferta składana w postaci elektronicznej musi być podpisana podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
5. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia (z wyłączeniem dokumentów, o których mowa w ust. 4, dotycząca: zgłaszania pytań i udzielanie odpowiedzi oraz przekazywanie informacji pomiędzy Zamawiającym i wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z. 2020 r. poz. 344) na adres Zamawiającego: zamowienia@lubicz.pl.
6. Wykonawca zobowiązany jest podać w FORMULARZU OFERTOWYM adres e-mail, na który Zamawiający będzie mógł kierować korespondencję drogą elektroniczną,
w odniesieniu do informacji, o których mowa w ust 2 SWZ.
W przypadku zaniechania tego obowiązku Zamawiający wymaga od Wykonawcy niezwłocznie po złożeniu oferty wskazania adresu e-mail, na który taka korespondencja będzie kierowana.
W przypadku awarii, zmiany, itp. wskazanego adresu e-mail, Wykonawca zobowiązany będzie podać Zamawiającemu nowy adres poczty elektronicznej, n który będzie mogła być kierowana korespondencja elektroniczna.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych jest Gmina Lubicz, adres: ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz.
Z administratorem możesz się skontaktować:
tradycyjną pocztą pod adresem: Urząd Gminy Lubicz, ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz;
przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej dostępną na stronie: https://epuap.gov.pl;
poprzez e-mail: info@lubicz.pl;
telefonicznie: 56 621 21 00.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ORG.271.8.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia- część 1
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie następujących robót budowlanych – branży drogowej:
przebudowa jezdni o nawierzchni bitumicznej:
• długość odcinka – 120 m;
• szerokość jezdni – 5,00 m (2 pasy ruchu, po 2,50 m każdy);
• spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2 %;
• przekrój jezdni – uliczny (jezdnia ograniczona z obu stron krawężnikami betonowymi);
budowa chodnika o nawierzchni z kostki betonowej:
• jednostronny;
• spadek poprzeczny: jednostronny 2%;
• szerokość: 2,0m;
budowa zatok postojowych o nawierzchni z płyt betonowych;
• szerokości 5,00m – parkowanie prostopadłe do krawędzi jezdni:
27 miejsc postojowych o szerokości 2,50m;
• spadek poprzeczny: jednostronny 2%;
zagospodarowanie zielenią terenu przyległego:
• wykonanie zieleni (trawników).
2. Wycinka drzew i krzewów.
Projektowane zagospodarowanie terenu nie koliduje z istniejącymi drzewami
i krzewami, w związku z tym nie przewiduje się wycinki drzew i wycinki krzewów.
3. Roboty rozbiórkowe.
Zakresem robót rozbiórkowych jest wykonanie demontażu:
jezdni:
• nawierzchnia bitumiczna;
chodnika:
• nawierzchnia z drobnowymiarowych elementów betonowych – kostki betonowej;
obramowania nawierzchni:
• obrzeży betonowych.
4. Odpady
Na Wykonawcy robót spoczywa obowiązek i koszt zagospodarowania odpadów powstałych z robót drogowych – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 701, z późń. zm.) – z wyjątkiem materiałów z rozbiórki, stanowiących własność Zamawiającego.
5. Roboty ziemne
Zakresem robót ziemnych jest wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne: jezdni, chodników, zatok postojowych oraz zieleni.
Przed przystąpieniem do robót trasę sieci podziemnych należy oznaczyć. W rejonach czynnych sieci uzbrojenia podziemnego obowiązuje bezwzględny zakaz używania sprzętu mechanicznego. Roboty należy prowadzić z ostrożnością, szczególnie w rejonie czynnych sieci, przestrzegać zaleceń służb odpowiedzialnych za poszczególne media. Roboty prowadzić pod ich nadzorem.
6. Obramowanie nawierzchni
Jako boczne ograniczenie nawierzchni jezdni należy zastosować krawężnik betonowy 15*30cm, wystający ponad nawierzchnię jezdni na wysokość 12cm (przy chodniku) lub ustawiony na „zero” względem nawierzchni jezdni (przy zieleńcu).
Jako boczne ograniczenie nawierzchni jezdni na połączeniu z nawierzchnią zatoki postojowej oraz na przejściach dla pieszych należy zastosować krawężnik betonowy (wjazdowy) 15*22cm, wystający ponad nawierzchnię jezdni na wysokość 2cm.
Jako końcowe ograniczenie nawierzchni zatoki postojowej należy zastosować krawężnik betonowy 15*30cm, wystający ponad nawierzchnię zatoki na wysokość (przy chodniku) lub ustawiony na „zero” względem nawierzchni zatoki (przy zieleńcu).
Jako boczne ograniczenie nawierzchni chodnika należy zastosować obrzeże betonowe 8*30cm. Obrzeże to należy ustawić na ławie betonowej (z oporem), gr. 10cm, z podsypki cementowo – piaskowej. Pod ławą należy wykonać warstwę odcinającą z piasku, gr. 5cm.
7. Konstrukcje nawierzchni
Zakłada się występowanie w podłożu gruntowym nawierzchni gruntów niewysadzinowych – o grupie nośności G1. W przypadku ujawnienia w podłożu gruntowym nawierzchni gruntów wysadzinowych lub wątpliwych – o grupie nośności innej niż G1, należy podłoże to doprowadzić do grupy nośności G1.
Biorąc pod uwagę względy wytrzymałościowe i estetyczne oraz wytyczne inwestora, zaprojektowano konstrukcje poszczególnych nawierzchni:
Projektowana konstrukcja nawierzchni jezdni:
Warstwa ścieralna z SMA8 (PMB 45/80-55) gr. 6cm;
Warstwa wiążąca z AC16W (50/70) gr. 5cm;
Górna warstwa podbudowy zasadniczej z AC22P (35/50) gr. 7cm;
Dolna warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej C90/3 (0/31,5mm) gr. 20cm;
Warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej cementem(C3/4) gr. 15cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja chodnika:
Warstwa nawierzchniowa z kostki betonowej (szara) gr. 8cm;
Podsypka cementowo – piaskowa (1:4) gr. 4cm;
Warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej C90/3 (0/31,5mm) gr. 15cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja zatok postojowych:
Płyta betonowa ażurowa 60x40x10cm;
Podsypka cementowo – piaskowa (1:4) gr. 3cm;
Podbudowa z KŁSM 0/31,5mm gr. 20cm;
Warstwa mrozoochronna z piasku gr. 15cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja zieleńca (trawnika):
Trawnik dywanowy siewem z nawożeniem;
Warstwa ziemi urodzajnej, gr. 15cm;
Profilowane podłoże gruntowe.
8. Przekroje konstrukcyjno-normalne
W części rysunkowej zawarto przekroje uwzględniające zaprojektowane warstwy konstrukcyjne poszczególnych elementów oraz przedstawiono usytuowanie wysokościowe projektowanych elementów w odniesieniu do przyjętej niwelety jezdni. Przekroje zawarte w części rysunkowej odnoszą się do miejsc charakterystycznych. W pozostałych miejscach należy posiłkować się przekrojami wskazanymi – z uwagi na fakt, że są to przekroje powtarzalne.
9. Odwodnienie nawierzchni
Odwodnienie projektowanych nawierzchni odbywa się powierzchniowo – poprzez zaprojektowane spadki poprzeczne i podłużnei sprowadzenie wody na tereny „zielone”.
10. Spadki poprzeczne i podłużne
Projektuje się spadki poprzeczne daszkowe – projektowane spadki poprzeczne zostały pokazane na przekrojach konstrukcyjno-normalnych (część rysunkowa – rys. nr 3).
Projektowane spadki podłużne zostały przedstawione na profilach podłużnych – część rysunkowa – rys. nr 4.
11. Zieleń
Na terenie objętym zakresem inwestycji zaprojektowano wykonanie zieleńcy (trawników dywanowych siewem). Poziom trawników należy wykonać 5cm poniżej górnej powierzchni elementów obramowujących projektowane nawierzchnie. Konstrukcja zieleńcy (trawników) została przedstawiona w punkcie 1.10. opisu technicznego.
12. Zestawienie projektowanych powierzchni
Nawierzchnia jezdni ~ 1 080m2;
Nawierzchnia chodników ~ 355m2;
Nawierzchnia zatok postojowych ~ 340m2;
Nawierzchnia zieleńcy (trawników) ~ 1 290m2.
13. Urządzenia infrastruktury obcej
Projektowane elementy drogi nie kolidują z istniejącymi w drodze urządzeniami infrastruktury obcej – co za tym idzie, nie są wymagane uzgodnienia dokumentacji projektowej z gestorami tych sieci.
14. Wytyczne realizacyjne i uwagi końcowe
O rozpoczęciu robót należy powiadomić zainteresowane strony.
W czasie prowadzenia robót wykonawca powinien zapewnić bezpieczeństwo w ruchu drogowym – zgodnie z ustawą o ruchu drogowym oraz zatwierdzonym projektem czasowej zmiany organizacji ruchu.
W miarę możliwości wykonawca powinien zapewnić dojście i dojazd mieszkańcom do swoich posesji.
W trakcie robót należy zwrócić szczególną uwagę na media umieszczone w pasie drogowym.
Roboty należy prowadzić zgodnie ze sztuką budowlaną, z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie wymogów normowych oraz przepisów przeciwpożarowych i BHP.
Po wykonaniu obiekt podlega geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
15. Szczegółowy opis zawarty jest w dokumentacji projektowo – kosztorysowej.
8. Informacja o obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, jeżeli Zamawiający dokonuje takiego zastrzeżenia zgodnie z art. 121.
Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 121 ustawy, z wyłączeniem zasad określonych w art. 118 ust. 2 ustawy.
9. Informacja o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8, jeżeli Zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
10. Minimalne wymagania Zamawiającego w zakresie gwarancji.
Zamawiający oczekuje udzielenia gwarancji na roboty budowlane na okres min. 60 m-cy od daty odbioru końcowego dla każdej części zamówienia.
Ponadto Zamawiający wymaga, aby konstrukcja nawierzchni miała zapewnioną trwałość między remontową min. 10 lat.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Opis przedmiotu zamówienia –część 2
Część 2 została podzielona na dwa odcinki.
1. Przedmiotem zamówienia dla odcinka pierwszego w części drugiej jest wykonanie robót budowlanych – branży drogowej polegających na przebudowie jezdni o nawierzchni z mieszanki mineralno – asfaltowej; zakres obejmuje odcinek o długości 60 mb (od km 0+220 do 0+280 od ca OSP w stronę byłej JW):
• klasa drogi – L (dojazdowa);
• długość odcinka – 60 m;
• szerokość jezdni – 5,00 m (2 pasy ruchu, po 2,50 m każdy – odcinki proste);
• spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2%;
• przekrój:
mieszany (jezdnia ograniczona z jednej strony krawężnikami, a z drugiej bez krawężników, z poboczem gruntowym);
1) budowa chodnika o nawierzchni z kostki betonowej:
• jednostronny;
• spadek poprzeczny: jednostronny 2%;
• szerokość: 2,0m;
przebudowa zjazdów indywidualnych:
• szerokość – 4,00m i 5,00m(dostosowana do szerokości bram wjazdowych na posesje);
• połączenie z nawierzchnią jezdni poprzez fazowanie 1:1 (o wartości 1,50m:1,50m);
2) budowa terenu utwardzonego z mieszanki mineralno – asfaltowej:
• wymiary: 1,75x15m;
3) budowa utwardzonych poboczy:
• jednostronne;
• szerokość: 1,0m;
• spadek poprzeczny: jednostronny 8%;
4) budowa kanału technologicznego ulicznego:
• profil podstawowy KTp;
• budowa kanalizacji teletechnicznej – 2 rury osłonowe;
• montaż studni kablowych typu SKR-2;
zagospodarowanie zielenią terenu przyległego:
• wykonanie zieleńcy (trawników).
3. Roboty rozbiórkowe
Zakresem robót rozbiórkowych jest wykonanie demontażu:
• jezdni o nawierzchni z masy bitumicznej;
• zjazdów: z kostki betonowej, z trylinki;
• krawężników betonowych;
• obrzeży betonowych.
4. Roboty ziemne
Zakresem robót ziemnych jest wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne: jezdni, chodnika, poboczy, zjazdów, terenu utwardzonego oraz zieleńcy.
5. Jako boczne ograniczenie nawierzchni jezdni należy zastosować krawężnik betonowy 15*30cm, wystający ponad nawierzchnię jezdni na wysokość 12cm. Krawężnik ten należy ustawić na ławie betonowej (z oporem), gr. 10cm, z betonu C12/15.
6. Konstrukcje nawierzchni
Zakłada się występowanie w podłożu gruntowym nawierzchni gruntów niewysadzinowych – o grupie nośności G1.
Projektowana konstrukcja jezdni:
Warstwa ścieralna z SMA8 (PMB 45/80-55) gr. 6cm;
Warstwa wiążąca z AC16W (50/70) gr. 5cm;
Górna warstwa podbudowy zasadniczej z AC22P (35/50) gr. 7cm;
Dolna warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej C90/3 (0/31,5mm) gr. 20cm;
Warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej cementem(C3/4) gr. 15cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja chodnika:
Warstwa nawierzchniowa z kostki betonowej (szara) gr. 8cm;
Podsypka cementowo – piaskowa (1:4) gr. 4cm;
Warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej C90/3 (0/31,5mm) gr. 15cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja nawierzchni zjazdu:
Warstwa nawierzchniowa z kostki betonowej (szara), gr. 8cm;
Podsypka cementowo – piaskowa (1:4), gr. 4cm;
Warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej C90/3 (0/31,5mm), gr. 20cm;
Warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej cementem C1,5/2 (0/16mm), gr. 10cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja terenu utwardzonego:
Warstwa ścieralna z SMA8 (PMB 45/80-55) gr. 6cm;
Warstwa wiążąca z AC16W (50/70) gr. 5cm;
Górna warstwa podbudowy zasadniczej z AC22P (35/50) gr. 7cm;
Dolna warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej C90/3 (0/31,5mm) gr. 20cm;
Warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej cementem(C3/4) gr. 15cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja nawierzchni poboczy:
Warstwa z kruszywa łamanego (0/16) gr. 20cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja zieleńca (trawnika):
Trawnik dywanowy siewem z nawożeniem;
Warstwa ziemi urodzajnej, gr. 15cm;
Profilowane podłoże gruntowe.
7. Odwodnienie nawierzchni
Odwodnienie projektowanych nawierzchni odbywa się powierzchniowo – poprzez zaprojektowane spadki poprzeczne i podłużnei sprowadzenie wody na tereny „zielone” oraz do istniejącego systemu odwadniającego drogi.
8. Zieleń
Na terenie objętym zakresem inwestycji zaprojektowano wykonanie zieleńcy (trawników dywanowych siewem).
9. Zestawienie projektowanych powierzchni i elementów
• Nawierzchnia jezdni: ~ 1 490m2.
• Nawierzchnia chodnika: ~ 485m2;
• Nawierzchnia zjazdów: ~ 140m2;
• Nawierzchnia terenu utwardzonego: ~ 25m2;
• Nawierzchnia poboczy: ~ 250m2;
• Kanał technologiczny: 240m;
• Studnie kablowe: 4szt.
• Nawierzchnia zieleńcy (trawników): ~ 1 060m2.
10. Kanał technologiczny
kanał technologiczny przepustowy (KTp) – składający się z 2 rur osłonowych, Kanał technologiczny wykonany będzie z 1rury osłonowej o średnicy 110 oraz z 1 rury o średnicy 160, w której ułożone zostaną trzy rury światłowodowe RS40/3,7mm i jedna prefabrykowana wiązki mikrorur 7x12 o średnicy zewnętrznej 40mm.
11. Przedmiotem zamówienia dla odcinka drugiego w części drugiej jest wykonanie robót budowlanych – branży drogowej polegających na przebudowie jezdni o nawierzchni z mieszanki mineralno – asfaltowej:
• klasa drogi – L (dojazdowa);
• długość odcinka – 906 m;
• szerokość jezdni – 5,00 m (2 pasy ruchu, po 2,50 m każdy – odcinki proste);
• spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2%;
• przekroje:
drogowy (jezdnia bez krawężników, z poboczem gruntowym);
mieszany (jezdnia ograniczona z jednej strony krawężnikami, a z drugiej bez krawężników, z poboczem gruntowym);
1) budowa chodnika o nawierzchni z kostki betonowej:
• jednostronny;
• spadek poprzeczny: jednostronny 2%;
• szerokość: 2,0m;
przebudowa zjazdów indywidualnych:
• szerokość – 5,00m(dostosowana do szerokości bram wjazdowych na posesje);
• połączenie z nawierzchnią jezdni poprzez fazowanie 1:1 (o wartości 1,50m:1,50m);
2) budowa utwardzonych poboczy:
• dwustronne oraz jednostronne;
• szerokość: 1,0m;
• spadek poprzeczny: jednostronny 8%;
3) budowa rowów odwadniających:
• jednostronne: strona lewa;
• przekrój: trapezowy;
• nachylenie skarp rowów: 1:1,5.
4) budowa kanału technologicznego ulicznego:
• profil podstawowy KTp;
• budowa kanalizacji teletechnicznej – 2 rury osłonowe;
• montaż studni kablowych typu SKR-2;
zagospodarowanie zielenią terenu przyległego:
• wykonanie zieleńcy (trawników).
16. Roboty rozbiórkowe
Zakresem robót rozbiórkowych jest wykonanie demontażu:
• jezdni o nawierzchni z masy bitumicznej;
• zjazdów: z kostki betonowej, z trylinki;
• krawężników betonowych;
• obrzeży betonowych.
17. Roboty ziemne
Zakresem robót ziemnych jest wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne: jezdni, chodnika, poboczy, zjazdów oraz zieleńcy.
18. Obramowanie nawierzchni
Jako boczne ograniczenie nawierzchni jezdni należy zastosować krawężnik betonowy 15*30cm, wystający ponad nawierzchnię jezdni na wysokość 12cm. Krawężnik ten należy ustawić na ławie betonowej (z oporem), gr. 10cm, z betonu C12/15.
19. Konstrukcje nawierzchni
Projektowana konstrukcja jezdni:
Warstwa ścieralna z SMA8 (PMB 45/80-55) gr. 6cm;
Warstwa wiążąca z AC16W (50/70) gr. 5cm;
Górna warstwa podbudowy zasadniczej z AC22P (35/50) gr. 7cm;
Dolna warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej C90/3 (0/31,5mm) gr. 20cm;
Warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej cementem(C3/4) gr. 15cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja chodnika:
Warstwa nawierzchniowa z kostki betonowej (szara) gr. 8cm;
Podsypka cementowo – piaskowa (1:4) gr. 4cm;
Warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej C90/3 (0/31,5mm) gr. 15cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja nawierzchni zjazdu:
Warstwa nawierzchniowa z kostki betonowej (szara), gr. 8cm;
Podsypka cementowo – piaskowa (1:4), gr. 4cm;
Warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej C90/3 (0/31,5mm), gr. 20cm;
Warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej cementem C1,5/2 (0/16mm), gr. 10cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja nawierzchni poboczy:
Warstwa z kruszywa łamanego (0/16) gr. 20cm;
Profilowane i zagęszczone podłoże gruntowe.
Projektowana konstrukcja zieleńca (trawnika):
Trawnik dywanowy siewem z nawożeniem;
Warstwa ziemi urodzajnej, gr. 15cm;
Profilowane podłoże gruntowe.
21. Odwodnienie nawierzchni
Odwodnienie projektowanych nawierzchni odbywa się powierzchniowo – poprzez zaprojektowane spadki poprzeczne i podłużnei sprowadzenie wody na tereny „zielone” oraz do istniejącego systemu odwadniającego drogi oraz do projektowanych i istniejących rowów odwadniających.
23. Zieleń
Na terenie objętym zakresem inwestycji zaprojektowano wykonanie zieleńcy (trawników dywanowych siewem).
24. Zestawienie projektowanych powierzchni i elementów
• Nawierzchnia jezdni: ~ 4 665m2.
• Nawierzchnia chodnika: ~ 200m2;
• Nawierzchnia zjazdów: ~ 215m2;
• Nawierzchnia poboczy: ~ 1 160m2;
• Długość rowów: ~ 100m;
• Kanał technologiczny: 225m;
• Studnie kablowe: 2szt.
• Nawierzchnia zieleńcy (trawników): ~ 3 355m2.
10. Minimalne wymagania Zamawiającego w zakresie gwarancji.
Zamawiający oczekuje udzielenia gwarancji na roboty budowlane na okres min. 60 m-cy od daty odbioru końcowego dla każdej części zamówienia.
Ponadto Zamawiający wymaga, aby konstrukcja nawierzchni miała zapewnioną trwałość między remontową min. 10 lat.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia– część 3
Przedmiotem zamówienia dla części trzeciej jest wykonanie robót budowlanych – branży drogowej polegających na wybudowaniu pięciu progów zwalniających z masy bitumicznej oraz wdrożenie zmiany organizacji ruchu, zgodnie z zatwierdzonym projektem zmian w organizacji ruchu i oznakowania w ciągu ulicy Rogowskiej
w Grębocinie.
Szerokość progów 3 m, w tym 2x1,5 m skosy boczne; wysokość progu w środkowej części 0,10 m.
Szczegóły lokalizacji oraz wymiary, kształt określone zostały w udostępnionym projekcie zmian organizacji ruchu.
10. Minimalne wymagania Zamawiającego w zakresie gwarancji.
Zamawiający oczekuje udzielenia gwarancji na roboty budowlane na okres min. 60 m-cy od daty odbioru końcowego dla każdej części zamówienia.
Ponadto Zamawiający wymaga, aby konstrukcja nawierzchni miała zapewnioną trwałość między remontową min. 10 lat.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej (art.116 Pzp) Zamawiający określa warunki dotyczące niezbędnego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości:a1) Zamawiający uzna, iż Wykonawca zdolny do należytego wykonania zamówienia to taki, który wykaże dla części 1 i 2, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie i prawidłowo ukończył co najmniej 2 zamówienia polegające na budowie lub przebudowie 2 dróg
o długości min 100 mb klasy min. L, Z lub G, w technologii z masy asfaltowej, na podbudowie z kamienia o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każda. Przez zadanie wykonane, Zamawiający rozumie zadania doprowadzone do końca (zakończone protokołem odbioru końcowego),
a2) Zamawiający uzna, iż Wykonawca zdolny do należytego wykonania zamówienia to taki, który wykaże dla części 3, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie i prawidłowo ukończył co najmniej 2 zamówienia polegające na budowie lub przebudowie
2 progów zwalniających w technologii z masy asfaltowej, o wartości nie mniejszej niż 7 000,00 zł brutto każdy. Przez zadanie wykonane, Zamawiający rozumie zadania doprowadzone do końca (zakończone protokołem odbioru końcowego),
b1) dla części 1 i 2 dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami i doświadczeniem odpowiednim dla funkcji, jakie zostaną im powierzone, lub zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób - osoba proponowana na funkcję kierownika budowy, do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej - która posiada doświadczenie przy realizacji minimum dwóch dróg klasy min. L, Z lub G (pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót).
b2) dla części 3 dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami i doświadczeniem odpowiednim dla funkcji, jakie zostaną im powierzone, lub zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób - osoba proponowana na funkcję kierownika budowy, do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zostanie wezwany przez Zamawiającego do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni (art. 274, ust. 1 Pzp), aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 273 ust. 1, pkt. 2 ustawy Pzp, zgodnie treścią ust. 9
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.2. Zabezpieczenie wnosi się przed zawarciem umowy, chyba że ustawa stanowi inaczej lub zamawiający określi inny termin w dokumentach zamówienia.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Grębocinie Nr 45 9491 0003 0010 0000 0114 0003
5. Wykonawca wniesie zabezpieczenie przed podpisaniem umowy.
6. Nie wniesienie zabezpieczenia będzie skutkowało odrzuceniem oferty i wyborem kolejnego wykonawcy.
7. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 450 ust. 1 Pzp.
8. Za zgodą Zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 450 ust. 2 Pzp.
9. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
10. Wysokość zabezpieczenia ustala się w stosunku procentowym do ceny całkowitej podanej w ofercie albo maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania zamawiającego wynikającego z umowy, jeżeli w ofercie podano cenę jednostkową lub ceny jednostkowe.
11. Zabezpieczenie ustala się w wysokości nieprzekraczającej 5% ceny całkowitej podanej w ofercie albo maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania zamawiającego wynikającego z umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony przewidują się możliwość dokonania zmian umowy, o których mowa w poniższych ustępach.2. Termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o okres opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie ma lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w następujących przypadkach:
1) opóźnienia w przekazaniu terenu budowy,
2) opóźnienia będącego wynikiem wstrzymania robót budowlanych przez Zamawiającego, wystąpienia okoliczności spowodowanych lub dających się przypisać Zamawiającemu, które skutkowały koniecznością wstrzymania prac robót,
3) opóźnienia będącego wynikiem wystąpienia okoliczności niezależnych od stron niniejszej Umowy, w szczególności:
a) wystąpienia klęsk żywiołowych,
b) zawieszenie (wstrzymanie) wykonywania robót budowlanych przez organy nadzoru budowlanego, organy ochrony środowiska z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
c) konieczność usunięcia niewypałów i niewybuchów,
d) konieczność przeprowadzenia wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót budowlanych, lub wykopalisk archeologicznych,
e) konieczności wykonania robót dodatkowych,
f) konieczności wykonania ewentualnych robót zamiennych,
g) konieczności uszczegółowienia przedmiotu umowy np. wielkości, rozmieszczenia, zastępujących rozwiązań itp.,
h) działania organów administracji z przekroczeniem przewidzianych przepisami prawa terminów trwania procedur administracyjnych, liczonych zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa,
i) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych
j) istotnego ograniczenia możliwości wykonania przedmiotu umowy lub niemożliwości wykonania przedmiotu umowy, z przyczyn powstałych w czasie stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19,
3. Nie jest możliwe przedłużenie terminu jeżeli wynika ono z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Wykonawcy.
4. Dopuszczalna jest zmiana Umowy, zarówno co do przedmiotu, terminu jej realizacji jak i wynagrodzenia jeżeli powstanie konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji udostępnionej w postępowaniu przetargowym, w szczególności:
1) w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy,
2) w przypadku konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż ujęte w dokumentacji udostępnionej w postępowaniu przetargowym w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów realizacji robót lub obniżenie kosztów eksploatacji lub poprawę bezpieczeństwa lub skrócenie terminu realizacji Przedmiotu Umowy,
3) w przypadku konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
4) w przypadku konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na niemożliwość ich realizacji stosownie do rozwiązań przewidzianych w dokumentacji udostępnionej
w postępowaniu przetargowym,
5) zaistnieje konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
6) zmiana umowy będzie korzystna dla Zamawiającego i dotyczyć będzie:
a) zmiany technologii wykonawstwa w stosunku do przewidzianej w dokumentacji projektowej,
b) zamiany materiałów przewidzianych do wykonania robót
7) zmiana umowy dotyczyć będzie materiałów, urządzeń, rozwiązań lub technologii wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia,
5. Do każdej propozycji zmiany, inicjujący zmianę przedstawi:
1) opis propozycji zmiany, w tym wpływ na terminy wykonania,
2) uzasadnienie zmiany,
3) obliczenia uzasadniające ewentualną zmianę wynagrodzenia.
6. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę zaszyfrowaną, wg zasad określonych w SWZ należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej za pomocą Platformy ePUAP na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Zamawiającego pod adresem: /5f5cvll25v/ESP
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-05 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-02
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak