IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
95,00 |
Czas reakcji na zgłoszenie |
5,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
- WZÓR U M O W Y - W dniu ............ roku pomiędzy Gminą Gilowice zwaną dalej w tekście „Zamawiającym” mającą siedzibę w Gilowicach, ul. Krakowska 40 reprezentowaną przez: Pana Leszka Frasunek – Wójta Gminy Gilowice przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Pani Wioletty Tomaszek a .................................................................... prowadzącą działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez ............................................... ……………………………………………………………………………………………………………....pod numerem ............................................................ ………………………………………….. ......................................................................... ……………………………………...… ..................................................................., (zarejestrowaną pod numerem KRS: …………………………*) NIP......................................................................................................................................... reprezentowanym przez : ....................................................................*) zwaną dalej “Wykonawcą”, na podstawie art. 10 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zmianami), po przeprowadzonym przetargu nieograniczonym w zakresie i na warunkach określonych w dokumentacji przetargowej zatwierdzonej przez Wójta Gminy Gilowice w dniu …………………… roku oraz zgodnie z przygotowaną na ich podstawie ofertą Wykonawcy z dnia ……………………… § 1 1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz zamawiającego usług związanych z: Zimowe utrzymanie w przejezdności dróg gminnych na terenie Gminy Gilowice w sezonie 2018/2019 polegających w szczególności na: a) odśnieżaniu dróg pługami z jednoczesnym zwalczaniem śliskości na terenie sołectwa Rychwałd i Gilowice – podzielone na 3 kolejności utrzymania – wg harmonogramów ( około 70 km dróg ) b) zwalczaniu śliskości zimowej dróg na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb c) odśnieżaniu dróg równiarkami samojezdnymi, spychaczami lub ładowarkami d) usuwaniu zwałowisk śnieżnych przy użyciu ładowarek e) wywożenie zalegającego śniegu wraz z załadunkiem ( wyłącznie na wyraźne pisemne polecenie zamawiającego ) 2. Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z opisem zawartym w SIWZ, ofertą wykonawcy oraz zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami. 3. W czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg wykonawca będzie przestrzegał przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z „Kodeksu Drogowego” 4. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez przedstawiciela zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy telefonicznie, ustnie i na piśmie. 5. Wykonawca przystąpi niezwłocznie do wykonywania przedmiotu umowy, od otrzymania polecenia. 6. Wykonawca zobowiązany jest do stałej obserwacji nawierzchni dróg w celu niezwłocznego usuwania śliskości zimowej. Wyjazd na drogi w celu zwalczania śliskości i odśnieżania nastąpi po konsultacji z przedstawicielem zamawiającego. 7. W przypadku nagłego załamania pogody, wykonawca może podjąć samodzielnie decyzję o rozpoczęciu realizacji przedmiotu umowy. O fakcie tym niezwłocznie poinformuje telefonicznie przedstawiciela zamawiającego. 8. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia całodobowej stałej łączności telefonicznej z przedstawicielem zamawiającego. 9. W razie wystąpienia trudnych warunków pogodowych wykonawca zobowiązany jest zapewnić drugi ciągnik do wykonywania usługi. 10. Wszędzie tam gdzie warunki terenowe i pogodowe tego wymagają wykonawca wyposaży sprzęt używany do wykonywania usługi w łańcuchy na koła. 11. Chodniki oraz place o nawierzchni z płyt chodnikowych lub kostki brukowej muszą być odśnieżane przy użyciu sprzętu lekkiego lub ręcznie przy użyciu łopat. 12. Wykonawca zapewni miejsce do składowania pisaku i soli nie powodujące uciążliwości dla środowiska § 2 Termin realizacji przedmiotu umowy: Sezon zimowy 2018/2019 § 3 Wykonawca oświadcza, że przedmiot umowy będzie wykonywał przy użyciu ciągnika z napędem na dwie osie. § 4 Do obowiązków Zamawiającego należy: 1. Monitorowanie realizacji zadania. 2. Zapewnienie materiału do zwalczania śliskości 3. Terminowa zapłata faktur. § 5 Do obowiązków Wykonawcy należy: 1. Wykonywanie przedmiotu umowy z należyta starannością. 2. Branie udziału w spotkaniach wyznaczanych przez Zamawiającego, w celu zdania sprawozdania z realizacji zadania i przyjęcia ewentualnych wskazówek do sprawniejszego wykonywania przedmiotu umowy. 3. Potwierdzanie realizacji zadania na kartach do 24 godzin po wykonywaniu przedmiotu umowy u osób wyznaczonych przez zamawiającego. 4. Wystawianie rachunku/faktury za wykonana usługę po każdym miesiącu realizacji zadania § 6 Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks pracy wszystkich osób biorących udział w realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia, wykonujących czynności związane z usługą odśnieżania w tym osób kierujących pojazdami służącymi bezpośrednio do zwalczania śliskości na terenie Gminy Gilowice. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogów c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzania spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wskazanych przez zmawiającego w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób , rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w mieniu wykonawcy lub podwykonawcy. b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy ( wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony ). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników ). Informacje takie jak: data zawarcia umowy,, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika do przez pracodawcę do ubezpieczenia, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności opisane w SIWZ, zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zmawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnianie wymogu. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy § 7 Za wykonany przedmiot umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy zgodnie z ofertą: 1. Cena za 1 godzinę utrzymywania w przejezdności dróg (odśnieżania lub zwalczania śliskości przez posypywanie ) ………………… ( Brutto ) Słownie: …………………………… § 8 1. Rachunki płatne będą w terminie do 30 dni od daty otrzymania rachunku przez Zamawiającego. 2. Za terminowe dokonanie zapłaty faktury uznaję się dzień obciążenia rachunku bankowego zmawiającego. 3. Podstawą zapłaty rachunku będzie jego integralna część – karta potwierdzająca wykonanie usługi. 4. Rachunki płatne będą przelewem na konto Wykonawcy rachunek bankowy nr ……………………………………………… § 9 Przedstawicielem zamawiającego oraz osobą odpowiedzialną z ramienia Zamawiającego za monitorowanie przebiegu zadania i uprawniona do podpisywania kart potwierdzających wykonanie usługi jest: ……………………………………… § 10 Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy jeżeli: 1. Wykonawca realizuje usługi przewidziane niniejszą umową w sposób niezgodny z wskazaniami zamawiającego; 2. Wykonawca przerwał z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy realizację przedmiotu umowy i przerwa trwa dłużej niż 3 dni; 3. Zostanie ogłoszona upadłość lub rozwiązanie przedsiębiorstwa wykonawcy; 4. Zostanie wydany nakaz zajęcia majątku wykonawcy § 11 1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną : 1/ za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn , za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca w wysokości 10 000,00 zł 2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną : 1/ za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający w wysokości 10 000,00 zł 3. Stronom przysługuje prawo dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych. § 12 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania usług. § 13 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgoda obu stron wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia należnego wykonawcy, które podlega automatycznej waloryzacji odpowiednio o kwotę podatku od towarów i usług (VAT) wynikającą ze stawki tego podatku obowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego. 3. Wzrost ceny za utrzymywanie w przejezdności dróg bez względu na sprzęt z jakiego oferent będzie korzystał do prawidłowego wykonywania przedmiotu zamówienia nie może być większy niż wskaźnik wzrostu cen za paliwo ogłaszany przez GUS. § 14 Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu w gotowości technicznej do zimowego utrzymania dróg. § 15 W sprawach nieuregulowanych niniejsza umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego i Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. § 16 Ewentualne spory wynikłe przy realizacji niniejszej umowy rozstrzygane będą przez właściwy rzeczowo Sąd dla siedziby Zamawiającego. § 17 Umowę sporządzono w 4 jednobrzmiących egzemplarzach w tym 1 egzemplarz dla Wykonawcy oraz 3 egzemplarze dla Zamawiającego. Załączniki: 1. HARMONOGRAM ODŚNIEŻANIA, 2. KARTA POTWIERDZAJĄCA WYKONYWANIE PRZEDMIOTU UMOWY, WYKONAWCA: ZAMAWIAJACY: Kontrasygnata Skarbnika
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Zamawiający nie wymaga wnoszenia zabezpieczenia wykonania umowy
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy a) Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności klęski Żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające realizację usługi. 2) Pozostałe zmiany a) zmiana obowiązującej stawki VAT: - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę, b) zmiany regulacji prawnych mających wpływ na treść wykonywanej umowy, c) Wzrost ceny za utrzymywanie w przejezdności dróg bez względu na sprzęt z jakiego oferent będzie korzystał do prawidłowego wykonywania przedmiotu zamówienia nie może być większy niż wskaźnik wzrostu cen za paliwo ogłaszany przez GUS. 3) Wzrost ceny za utrzymywanie w przejezdności dróg bez względu na sprzęt z jakiego oferent będzie korzystał do prawidłowego wykonywania przedmiotu zamówienia nie może być większy niż wskaźnik wzrostu cen za paliwo ogłaszany przez GUS. 4) Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-11-07, godzina:
09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Ofertu muszą być sporządzone w języku Polskim
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: