III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. wartości brutto zawartej umowy, potwierdzone dokumentem potwierdzającym, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej oraz dowodem opłacenia składek z tytułu tego ubezpieczenia. Ocena spełnienia warunku według :a) oświadczenia Wykonawcy orazb) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, zgodnie z przepisami , co najmniej: - obsługę minimum 250 km dróg w mieście ponad 90 tysięcznym w zakresie zimowego utrzymania dróg na kwotę minimum – 1 000 000,00 zł brutto.Ocena warunku według:- oświadczenia wykonawcy- wg załącznika nr 2 i 2A oraz- załącznika nr 3 - Wykaz robót wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami , o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego były wykonywane, jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –inne dokumenty.Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i zawodowym, tj. wykaże, że: posiada lub ma dostęp do następujących jednostek sprzętowych, narzędzi i wyposażenia zakładu : a) samochód samowyładowczy do 5t - 1szt.,b) samochód dostawczy min - 2szt.,c) pługopiaskarki - 6 szt. w tym 6 szt. z solarkami ( na dzień składania ofert) z możliwością zwiększenie jednostek do 10 szt., • pługopiaskarki powinny znajdować się na podwoziach samochodowych o ładowności dopuszczalnej nie mniejszej niż 6 ton., • każda jednostka podstawowa ( 6 szt.) musi posiadać sprawny system lokalizacji i kontroli pracy GPS, • Wykonawca na czas realizacji usługi zainstaluje specjalistyczne oprogramowanie GPS wraz z mapą Legnicy do monitorowania lokalizacji pojazdów uczestniczących w akcji zimowego utrzymania dróg które zagwarantują automatyczne zapisywanie : - informacji o liczbie jednostek realizujących usługi, - informacji o lokalizacji pojazdu, System GPS musi być skonfigurowany aby wszystkie dane były pokazywane w czasie rzeczywistym i w sposób jednoznaczny przedstawiały pracę jednostek i ich osprzętu. Zamawiający wymaga licencji dostępowych do serwera usług na 2 osoby.d) stację wytwarzania solanki i zbiornik z zapasem – 1 zestawe) przenośne środki łączności, każdy kierowca powinien posiadać tel. komórkowy,f) koparka lub ładowarka - min. 1 szt.,g) mikrociągnik lub inny małogabarytowy pojazd do odśnieżania chodników i wąskich ulic – 2 szt.,h) wytwornicę solanki – 1 zestaw.i) stację meteo na ternie miasta Legnicy – 1 zestawj) bazę magazynowo – transportową zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 11. 01. 2013 r (Dz. U. z dn. 25.01. 2013 r poz. 122). Baza magazynowo – transportowa powinna posiadać powierzchnię i wyposażenie umożliwiające obsługę warsztatową jednostek sprzętowych niezależnie od pory doby i warunków atmosferycznych oraz zmagazynowanie środków do zwalczania śliskości w ilości nie mniejszej niż 500 ton z utrzymywaniem powyższego stanu w okresie trwania umowy. Ocena warunku według:- oświadczenia wykonawcy- wg załącznika nr 2 i 2A oraz- załącznika nr 8 - wykaz narzędzi , wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie sprawdzenie w okresie przed zawarciem umowy wskazanych w ofercie baz terenowych i zaplecza warsztatowego oraz możliwości zmagazynowania materiału do zwalczania śliskości pod kątem spełniania przez nie wymogów określonych w SIWZ. W przypadku niespełnienia ww. wymogów zamawiający odmówi podpisania umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy.Wykonawca dysponuje niżej wymienionymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia: które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:1) kierownik prac - osoba nadzorująca2) pracowników do obsługi zimowego utrzymania dróg – min 10 osób.Ocena warunku według:- oświadczenia wykonawcy- wg załącznika nr 2 i 2A oraz- załącznika nr 4 - Wykaz osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia.Osoba na stanowisku wymienionym powyżej może być obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państwa Członkowskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którym - zgodnie z przepisami dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005r, w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych – uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczeń.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1.dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp; prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców pełnomocnictwo w którym Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi. W przypadku niezgodności wpisu ze stanem faktycznym Wykonawcy każdy Wykonawca musi złożyć dokumenty sporządzone przez jego właściwy organ, uprawniający daną osobę lub osoby do reprezentowania Wykonawcy i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
8) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia , w szczególności: - osoba do kierowania robotami oraz 10 osób do obsługi zimowego utrzymania wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg załącznika 4, 9) wykaz doświadczenia zawodowego z usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej: - obsługę minimum 250 km dróg w mieście ponad 90 tysięcznym w zakresie zimowego utrzymania dróg na kwotę minimum – 1 000 000,00 zł brutto łącznie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeśli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – wg załącznika nr 3, Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i zawodowym, tj. wykaże, że: posiada lub ma dostęp do następujących jednostek sprzętowych, narzędzi i wyposażenia zakładu : a) samochód samowyładowczy do 5t - 1szt.,b) samochód dostawczy min - 2szt.,c) pługopiaskarki - 6 szt. w tym 6 szt. z solarkami ( na dzień składania ofert) z możliwością zwiększenie jednostek do 10 szt., • pługopiaskarki powinny znajdować się na podwoziach samochodowych o ładowności dopuszczalnej nie mniejszej niż 6 ton., • każda jednostka podstawowa ( 6 szt.) musi posiadać sprawny system lokalizacji i kontroli pracy GPS, • Wykonawca na czas realizacji usługi zainstaluje specjalistyczne oprogramowanie GPS wraz z mapą Legnicy do monitorowania lokalizacji pojazdów uczestniczących w akcji zimowego utrzymania dróg które zagwarantują automatyczne zapisywanie : - informacji o liczbie jednostek realizujących usługi, - informacji o lokalizacji pojazdu, System GPS musi być skonfigurowany aby wszystkie dane były pokazywane w czasie rzeczywistym i w sposób jednoznaczny przedstawiały pracę jednostek i ich osprzętu. Zamawiający wymaga licencji dostępowych do serwera usług na 2 osoby.d) stację wytwarzania solanki i zbiornik z zapasem – 1 zestawe) przenośne środki łączności, każdy kierowca powinien posiadać tel. komórkowy,f) koparka lub ładowarka - min. 1 szt.,g) mikrociągnik lub inny małogabarytowy pojazd do odśnieżania chodników i wąskich ulic – 2 szt.,h) wytwornicę solanki – 1 zestaw.i) stację meteo na ternie miasta Legnicy – 1 zestawj) bazę magazynowo – transportową zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 11. 01. 2013 r (Dz. U. z dn. 25.01. 2013 r poz. 122). Baza magazynowo – transportowa powinna posiadać powierzchnię i wyposażenie umożliwiające obsługę warsztatową jednostek sprzętowych niezależnie od pory doby i warunków atmosferycznych oraz zmagazynowanie środków do zwalczania śliskości w ilości nie mniejszej niż 500 ton z utrzymywaniem powyższego stanu w okresie trwania umowy. Ocena warunku według:- oświadczenia wykonawcy- wg załącznika nr 2 i 2A oraz- załącznika nr 8 - wykaz narzędzi , wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie sprawdzenie w okresie przed zawarciem umowy wskazanych w ofercie baz terenowych i zaplecza warsztatowego oraz możliwości zmagazynowania materiału do zwalczania śliskości pod kątem spełniania przez nie wymogów określonych w SIWZ. W przypadku niespełnienia ww. wymogów zamawiający odmówi podpisania umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy.Wykonawca dysponuje niżej wymienionymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia: które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:1) kierownik prac - osoba nadzorująca2) pracowników do obsługi zimowego utrzymania dróg – min 10 osób.Ocena warunku według:- oświadczenia wykonawcy- wg załącznika nr 2 i 2A oraz- załącznika nr 4 - Wykaz osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia.Osoba na stanowisku wymienionym powyżej może być obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państwa Członkowskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którym - zgodnie z przepisami dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005r, w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych – uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczeń. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców pełnomocnictwo w którym Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi. W przypadku niezgodności wpisu ze stanem faktycznym Wykonawcy każdy Wykonawca musi złożyć dokumenty sporządzone przez jego właściwy organ, uprawniający daną osobę lub osoby do reprezentowania Wykonawcy i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację, którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcy; 2) oświadczenia Wykonawcy – załącznik nr 2 i 2 A, 3) Formularz cenowy sporządzony i podpisany - na bazie przedmiaru wg wzoru załącznika 7, 4) Pełnomocnictwo dla osób podpisujących oferty, 5) podpisany wzór umowy – wg. załącznika nr 10, 6) oświadczenie wykonawcy – wskazanie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom- wg załącznika 5, 7) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp; prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 8) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia , w szczególności: - osoba do kierowania robotami oraz 10 osób do obsługi zimowego utrzymania wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg załącznika 4, 9) wykaz doświadczenia zawodowego z usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej: - obsługę minimum 250 km dróg w mieście ponad 90 tysięcznym w zakresie zimowego utrzymania dróg na kwotę minimum – 1 000 000,00 zł brutto łącznie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeśli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – wg załącznika nr 3, 10) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców pełnomocnictwo w którym Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi. W przypadku niezgodności wpisu ze stanem faktycznym Wykonawcy każdy Wykonawca musi złożyć dokumenty sporządzone przez jego właściwy organ, uprawniający daną osobę lub osoby do reprezentowania Wykonawcy i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców. 11) oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – wg załącznika 9, 12) w sytuacji gdy Wykonawca , zgodnie z art. 22a w zakresie warunków określonych w SIWZ polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; 13) Dowód wpłaty wadium w wymaganej wielkości i formie, 14) licencji dostępowych do serwera usług na 2 osoby, 15) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami wg załącznika 8, 16) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia wraz z dowodem uiszczenia składki. 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a pełnomocnictwo/upoważnienie dopełnienia funkcji pełnomocnika wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ( członków konsorcjum/przedsiębiorców/wspólników) winno być dołączone do oferty. Uwaga: pełnomocnictwo powinno mieć określony zakres i okres obowiązywania. 2. Oferta składana przez Wykonawców występujących wspólnie zostanie utworzona z dokumentów wymienionych w pkt VI SIWZ. 3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem, 4. Jeżeli oferta Wykonawców , którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przedłożenia, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. 5. Oferta powinna być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. 6. Wszyscy członkowie konsorcjum ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia . Problematykę zobowiązań solidarnych w zakresie nie uregulowanym przez umowę konsorcjum regulują przepisy Kodeksu cywilnego. 7. Formularz oferty winni podpisać wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia,
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)