III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
ZAMAWIAJĄCY NIE PRECYZUJE W TYM ZAKRESIE ŻADNYCH WYMAGAŃ, KTÓRYCH SPEŁNIENIE WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST WYKAZAĆ W SPOSÓB SZCZEGÓLNY.
Informacje dodatkowe
NIE DOTYCZY
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
POSIADANIE UBEZPIECZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ W ZAKRESIE PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ ZWIĄZANEJ Z PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA NA SUMĘ GWARANCYJNĄ OKREŚLONĄ PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO, TJ. SUMĘ MIN. 600 TYS. ZŁOTYCH (SŁOWNIE: SZEŚĆSET TYSIĘCY ZŁOTYCH 00/100).
Informacje dodatkowe
NIE DOTYCZY
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
[NUMERACJA ZGODNA Z SIWZ] 5.1.3.1 Wykonanie usług związanych z zimowym mechanicznym utrzymaniem dróg, chodników, terenów zabudowanych i niezabudowanych itp. na łączną kwotę min. 600.000,00 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych 00/100) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5.1.3.2. Posiadanie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za koordynację działań w terenie oraz dysponowanie odpowiednią ilością osób wytypowanych do realizacji zamówienia gwarantujących pełną obsadę wymaganego przez Zamawiającego sprzętu (wymienionego w kolejnym podpunkcie) oraz należytą i terminową jego realizację. Uwaga: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wskazania w ofercie imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób. 5.1.3.3. Posiadanie narzędzi, wyposażenia lub urządzeń technicznych tj. sprzętu mechanicznego i wyposażenia odpowiadającego wymogom określonym w szczegółowej specyfikacji technicznej (patrz: zał. do OPZ) i ilości nie mniejszej niż: Pługoposypywarki: w ilości min. 3 szt. + 1 szt. awaryjnie, Ciągniki rolnicze z posypywarką do 2 m szerokości lemiesza: w ilości min. 2 szt. Wytwornica solanki o wydajności wytwarzania solanki o stężeniu 30% nie mniejszej niż 800 l/h, Zadaszony magazyn soli drogowej o minimalnej pojemności 40 ton soli. Wymaga się by stosowane pługoposypywarki były wyposażone w urządzenia służące do odbioru sygnału z satelitarnego systemu lokalizacji i kontroli pracy - GPS.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
DOTYCZY SPOSOBU ZATRUDNIENIA. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. (tekst jedn.: Dz. U. 2019 r. poz. 1040, ze zm.) tj. osób wykonujących prace składające się na przedmiot zamówienia. Zakres prac osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, co do których wykonania Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w ramach realizacji zamówienia, oraz sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań oraz sankcji z tytułu ich niespełnienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
[NUMERACJA ZGODNA Z SIWZ]: KAŻDY WYKONAWCA WRAZ Z OFERTĄ SKŁADA: 7.1.1 aktualne na dzień składania ofert OŚWIADCZENIE O SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU w postępowaniu zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy PZP (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 5.1. SIWZ powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 7.1.1. SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 7.1.2 oryginał zobowiązania podmiotu udostępniającego swoje zasoby na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę – jeśli dotyczy. W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tym podmiotem gwarantuje rzeczywisty dostęp do jego zasobów, ww. dokument, winien określać w szczególności: 7.1.2.1 zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 7.1.2.2 sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.1.2.3 zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.1.2.4 czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługę, której wskazane zdolności dotyczą. 7.1.3 aktualne na dzień składania ofert OŚWIADCZENIE O BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA z postępowania zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy PZP (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ). Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 7.1.3. SIWZ oraz składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1.3. SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informacje o Podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 7.1.3. 7.2. Każdy WYKONAWCA BEZ WEZWANIA ZAMAWIAJĄCEGO zobowiązany jest, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (http://lzuk.lodz.pl; w zakładce BIP), przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
[NUMERACJA ZGODNA Z SIWZ]: 7.3 ZGODNIE Z ART. 24aa UST. 1 USTAWY PZP ZAMAWIAJĄCY NAJPIERW DOKONA OCENY OFERT, A NASTĘPNIE ZBADA. CZY WYKONAWCA, KTÓREGO OFERTA ZOSTAŁA OCENIONA JAKO NAJKORZYSTNIEJSZA, NIE PODLEGA WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. 7.4. NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, jest zobowiązany do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, tj. potwierdzających brak podstaw do wykluczenia na mocy art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP w postaci: 7.4.1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP; 7.5. NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, jest zobowiązany do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, tj.: 7.5.1 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda następujących dokumentów: UBEZPIECZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego tj.: sumę określoną w pkt. 5.1.2.1. SIWZ. Preferowane jest złożenie polisy OC, jednak jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 26 ust. 2c ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. Dla potrzeb oceny spełnienia warunku, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. Ubezpieczenie (polisa) winno obejmować cały okres trwania umowy. W przypadku utraty jego ważności w czasie trwania umowy Wykonawca zobowiązany będzie do jego wznowienia / przedłużenia. 7.5.2 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda następujących dokumentów: 7.5.2.1 WYKAZU wykonanych usług związanych z zimowym mechanicznym utrzymaniem dróg, chodników, terenów zabudowanych i niezabudowanych itp., na łączną kwotę min. 600.000,00 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych 00/100) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są: referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 6 do SIWZ). Uwaga: Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. Zamawiający zastrzega prawo do weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonane. 7.5.2.2. WYKAZU osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za koordynację działań w terenie oraz WYKAZU pozostałych osób wytypowanych do realizacji zamówienia gwarantujących pełną obsadę wymaganego przez Zamawiającego sprzętu (wymienionego w kolejnym podpunkcie) oraz należytą i terminową jego realizację. (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SIWZ). Uwaga: Zamawiający nie wymaga określenia konkretnej ilości osób, a jedynie deklaracji dotyczącej posiadania odpowiedniej ilości osób wytypowanych do realizacji zamówienia gwarantujących pełną obsadę wymaganego przez Zamawiającego sprzętu oraz należytą i terminową realizację zamówienia. Jednocześnie, biorąc pod uwagę fakt, że Wykonawca biorąc udział przy realizacji zamówienia winien posiadać sprzęt w ilości nie mniejszej niż określony w pkt. 7.4.2.3: a prace wykonywane będą 7 dni w tygodniu w ruchu ciągłym w systemie 24 h. Wykonawca winien to uwzględnić, tym bardziej, że Zamawiający nie wyklucza konieczności zaangażowania w usługi całości sprzętu jednocześnie. 7.5.2.3 WYKAZU narzędzi, wyposażenia lub urządzeń technicznych tj. sprzętu mechanicznego i wyposażenia odpowiadającego wymogom określonym w szczegółowej specyfikacji technicznej (patrz zał. do OPZ) w ilości nie mniejszej niż: pługoposypywarki: w ilości min. 3 szt. + 1 szt. awaryjnie, ciągniki rolnicze z posypywarką do 2 m szerokości lemiesza: w ilości min. 2 szt., wytwornica solanki o wydajności wytwarzania solanki o stężeniu 30% nie mniejszej niż 800 l/h, zadaszony magazyn soli drogowej o minimalnej pojemności 40 ton soli. Wymaga się, by stosowane pługoposypywarki były wyposażone w urządzenia służące do odbioru sygnału z satelitarnego systemu lokalizacji i kontroli pracy – GPS. Uwaga 1): Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Zamawiający będzie żądał wraz z ofertą przedłożenia wykazu narzędzi (tu: w/wym. sprzętu – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ) , dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; Uwaga 2): Zamawiający zastrzega sobie również możliwość wezwania wybranego Wykonawcy do wskazania miejsca garażowania i/lub przedstawienia w/wym. sprzętu w celu potwierdzenia jego faktycznego posiadania. Uwaga 3): W okresie obowiązywania umowy sprzęt używany przez Wykonawcę do zimowego utrzymania dróg będzie pozostawał w dyspozycji Zamawiającego (zaś koszty jego utrzymania należy bezwzględnie wkalkulować w cenę poszczególnych usług). Zamawiający nie wyklucza konieczności zaangażowania w usługi całości sprzętu jednocześnie. 7.5.2.4 W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z innymi, wymienionymi przez Wykonawcę, podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, winien on złożyć oryginał zobowiązania podmiotu udostępniającego swoje zasoby na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę – jeśli dotyczy. Wyżej wymieniony dokument winien określać w szczególności: -zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.6. Zamawiający na każdym etapie postępowania może wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzi uzasadniona podstawa do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
NIE DOTYCZY
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Każdy Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć FORMULARZ CENOWY – wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 10 do SIWZ - stanowiący potwierdzenie zaproponowanej w formularzu ofertowym wartości oraz stanowiący podstawę do późniejszego rozliczania się Stron.