Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Zblewo w sezonie zimowym 2023/2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZBLEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675729
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 40
1.5.2.) Miejscowość: Zblewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-210
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.7.) Numer telefonu: 58 588 43 81
1.5.8.) Numer faksu: 58 588 4569
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@zblewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Zblewo w sezonie zimowym 2023/2024
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4021bbf6-6685-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00434689
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00024039/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Zblewo w sezonie 2023/2024
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub
oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywać się będzie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania
zplatformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści
SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy
użyciuplatformazakupowa.pl znajdują się w zakładce "Instrukcje dla Wykonawców" na stronie
internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Wyłącznie w sytuacjach
awaryjnych z wyjątkiem składania ofert zamawiający dopuszcza komunikację elektroniczną poprzez
email:zamowieniapubliczne@zblewo.pl lub gmina@zblewo.pl. Adres strony internetowej do
komunikacji to:https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zalecenia: 1. Rozszerzenia plików
wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z
załącznikiem nr 2 do „Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności,
minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz
minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych", zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.2.
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze
szczególnym wskazaniem na .pdf 3. W celu ewentualnej kompresji danych zamawiający rekomenduje
wykorzystanie jednego z rozszerzeń:3.1. .zip 3.2. .7Z 4. Wśród rozszerzeń powszechnych a
niewystępujących w rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty
złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie. 5. Zamawiający zwraca uwagę na
ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie10MB,orazna ograniczenie wielkości
plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej
do składania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB. 6. W przypadku stosowania przez
wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego: 6.1. ze względu na niskie ryzyko naruszenia
integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości
przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem
kwalifikowanym w formacie PAdES.6.2. pliki w innych formatach niż pdf zaleca się opatrzyć podpisem
w formacie XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem
przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.6.3. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie
podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.7. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania
pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami
podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
8.Zamawiający zaleca, aby wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość
prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty. 9. Osobą składającą ofertę
powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.10. Ofertę należy przygotować z należytą
starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem
odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert. Sugerujemy złożenie oferty na 24
godziny przed terminem składania ofert.11. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik o
rozszerzeniu .zip zaleca się wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
12.Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich
podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne
będzie z koniecznością odrzuceniaoferty.13. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o
udzielenie zamówieniapublicznego:13.1. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl
określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin"
oraz uznaje go zawiążący,13.2. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej
podlinkiem:https://drive.google.eom/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76IZVKPbkyD/view
14. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania
zplatformazakupowa.pl. 15. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie , w pkt. 7.9 SWZ określa niezbędne wymagania sprzętowo -
aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie
danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Zblewo reprezentowana przez Wójta
Gminy (o ile wskazują na to przepisy szczegółowe)
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu - na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia
2016 r. oraz na podstawie art. 9 ust.1 lit. f i g ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z
dnia 27 kwietnia 2016r.
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania
danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty związane z Administratorem
umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych
4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z
instrukcją kancelaryjną
5) posiada Pani/Pan prawo żądania od Administratora:
- dostępu do danych osobowych,
- prawo do ich sprostowania,
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania (w przypadkach przewidzianych prawem),
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
6) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
7) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne 8) Administrator Danych wyznaczył
Inspektora Ochrony Danych, z którym skontaktować można się:
- drogą elektroniczną: iod@zblewo.pl
- telefonicznie: +48 58 588 43 81 w.38
- osobiście w siedzibie Urzędzie Gminy w Zblewie przy ul. Głównej 40, 83-210 Zblewo.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku korzystania przez osobę, której dane
osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1-3
RODO, (dostępu do danych osobowych) zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem
wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia.
Korzystanie z prawa do sprostowania danych osobowych nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RO.271.30.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 10
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 1 (Lipia Góra, Wałdówko, Bukowiec Królewski);
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) odśnieżanie ulic i dróg lub chodników i parkingów przy zastosowaniu odpowiedniego sprzętu,
b) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów,
e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od
otrzymania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania,
przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach,
zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,
j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając
kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności,
l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca
zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu
najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
Pzp, polegającego na powtórzeniu podobnych usług.
1. Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie
3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
Pzp, polegającego na powtórzeniu podobnych usług.
1. Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie
3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2 - Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 2 (Zawada, Tomaszewo, Jezierce,
Kleszczewo Kościerskie); Przewidywana ilość godzin pracy sprzętu – 50 [h]
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) odśnieżanie ulic i dróg (część 1-9) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu
odpowiedniego sprzętu,
b) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów,
e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od
otrzymania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania,
przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach,
zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,
j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając
kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności,
l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu
najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych, o
których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych, o
których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 3 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 3 (Semlin, Semlinek);
Przewidywana ilość godzin pracy sprzętu – 50 [h] , Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) odśnieżanie ulic i dróg (część 1-9) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu
odpowiedniego sprzętu,
b) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów, e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. odotrzymania od upoważnionego
przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania,
przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach,
zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,
j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając
kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności,
l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca
zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu
najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 4 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 4 (Pinczyn, Pałubinek);
Przewidywana ilość godzin pracy sprzętu – 80 [h], Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) odśnieżanie ulic i dróg (część 1-9) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu
odpowiedniego sprzętu,
b) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów,
e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od
otrzymania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania,
przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach,
zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,j) ręczne odgarnięcie pokrywy
śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając
kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności,
l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca
zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu
najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Podobne
zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 5 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 5 (Miradowo, Karolewo,
Piesienica, Biały Bukowiec);
Przewidywana ilość godzin pracy sprzętu – 60 [h], Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) odśnieżanie ulic i dróg (część 1-9) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu
odpowiedniego sprzętu,
b) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów,
e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od
otrzymania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania, przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach,
zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,
j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając
kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności,
l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca zobowiązany jest do
podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu
najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 6 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 6 (Zblewo, Bytonia, Cis);
Przewidywana ilość godzin pracy sprzętu – 100 [h], Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) odśnieżanie ulic i dróg (część 1-9) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu
odpowiedniego sprzętu,
b) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów,
e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od
otrzymania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania,
przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach,
zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,
j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając
kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności,
l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca
zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu
najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zamawiający
przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
Pzp, polegającego na powtórzeniu podobnych usług.
1. Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie
3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
Pzp, polegającego na powtórzeniu podobnych usług.
1. Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie
3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 7 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 7 (Białachowo, Radziejewo); Przewidywana ilość godzin
pracy sprzętu – 50 [h], Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) odśnieżanie ulic i dróg (część 1-9) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu
odpowiedniego sprzętu,
b) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów,
e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od
otrzymania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania,
przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach,
zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,
j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając
kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności, l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca
zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu
najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w
okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie warunków
umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień
podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w zakresie utrzymania zimowego
dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości usług w przypadku nie przewidzianych
opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w
okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie warunków
umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień
podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w zakresie utrzymania zimowego
dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości usług w przypadku nie przewidzianych
opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 8 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych w rejonie 8 (Borzechowo, Mały
Bukowiec, Pazda); Przewidywana ilość godzin pracy sprzętu – 60 [h], Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) odśnieżanie ulic i dróg (część 1-9) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu
odpowiedniego sprzętu,
b) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów,
e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od otrzymania od
upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania,
przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach,
zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,
j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając
kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności,
l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca
zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu
najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 9
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 9 – Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie całej Gminy pługiem
wirnikowym; Przewidywana ilość godzin pracy sprzętu – 15 [h], Przedmiot zamówienia
obejmuje:
a) odśnieżanie ulic i dróg (część 1-9) lub chodników i parkingów przy zastosowaniu
odpowiedniego sprzętu,
b) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów,
e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od
otrzymania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania,
przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach, zjazdach, przystankach
autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,
j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając
kontakt telefoniczny w celu zapewnienia dyspozycyjności,
l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca
zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w
okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie warunków
umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień
podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w zakresie utrzymania zimowego
dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości usług w przypadku nie przewidzianych
opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w
okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie warunków
umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień
podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w zakresie utrzymania zimowego
dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości usług w przypadku nie przewidzianych
opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 10
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 10 – Odśnieżanie chodników, odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych i
wewnętrznych solą i mieszanką piaskowo – solną oraz dostawa mieszanki piaskowo-solnej na
terenie całej Gminy.
Przewidywana ilość godzin pracy sprzętu – 686 [h]
Przedmiot zamówienia obejmuje:
odśnieżanie i posypywanie mieszanką piaskowo-solną ulic i dróg (część 10) lub chodników i
parkingów przy zastosowaniu odpowiedniego sprzętu,
c) usuwanie śliskości zimowej przy zastosowaniu odpowiednich (właściwych) środków
chemicznych i uszorstniających dostosowanych do warunków pogodowych (część 10) –
wyłącznie na polecenie Zamawiającego,
d) prowadzenie obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego
o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania zimowego dróg i ulic lub chodników i parkingów, e) przystąpienie do prowadzenia akcji zimowej niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich
trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów, zawiei i zamieci śnieżnych, zagrażających
bezpieczeństwu ruchu z powodu powstania zatorów drogowych – po zgłoszeniu tego faktu
przedstawicielowi Zamawiającego i uzyskaniu jego akceptacji,
f) rozpoczęcie świadczenia usług niezwłocznie, nie później jednak niż w czasie do 1 godz. od
otrzymania od upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego wezwania telefonicznego,
ustnego,
g) bezwzględne respektowanie poleceń przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za
bezpośrednie prowadzenie akcji zimowej w zakresie odśnieżania i posypywania,
h) rozpoczęcie świadczenia usług związanych z utrzymaniem przejezdności dróg w godzinach
nocnych, w przypadkach zaistnienia sytuacji wyjątkowych tj.: intensywnych opadów śniegu – po
uzgodnieniu z przedstawicielem Zamawiającego,
i) usuwanie śniegu z ulic, dróg, chodników, parkingów (płużenie) - odpowiednio dla zadania,
przez zgarnianie pokrywy śnieżnej na całej szerokości i długości. Zgarnięty śnieg nie może
uniemożliwiać lub utrudniać ruchu pojazdów szczególnie na skrzyżowaniach, wjazdach,
zjazdach, przystankach autobusowych, miejscach przeznaczonych do ruchu pieszych,
j) ręczne odgarnięcie pokrywy śnieżnej w miejscach niedostępnych dla pługów oraz
doczyszczanie ręczne błota pośniegowego i zmarzliny przykrawężnikowej jezdni w strefie
przejść dla pieszych,
k) wyrażenie gotowości do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając kontakt telefoniczny w celu
zapewnienia dyspozycyjności,
l) wyznaczenie osób pełniących dyżury w dni wolne od pracy i święta, odpowiedzialnych za
przystąpienie do akcji zimowej w przypadku wystąpienia opadów śniegu,
m) wyposażenie operatora zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy
umożliwiający bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zamawiającego odpowiedzialnym za
prowadzenie akcji zimowej,
n) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii sprzętu Wykonawca
zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego,
o) w czasie wykonywania usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg przestrzeganie
przepisów BHP, oraz przepisów wynikających z Kodeksu Ruchu Drogowego. Wykonawca
bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie usług, zapewnienie
bezpieczeństwa oraz metody organizacyjno – techniczne,
p) informowanie na bieżąco Zamawiającego o zakresie wykonanych prac w danym dniu
najpóźniej do godz. 8.30 dnia następnego,
q) każdorazowe zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia prac przedstawicielowi Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Podobne zamówienie może zostać udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług w okresie 3
lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki, po
wcześniejszym przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, w szczególności w zakresie
warunków umowy, w tym ceny, ilości oraz terminu wykonania. Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 Pzp, tj. usługi w
zakresie utrzymania zimowego dróg, polegające na zwiększeniu do 50% ilości i częstotliwości
usług w przypadku nie przewidzianych opadów śniegu; nasilenia mrozów bądź przedłużania się
okresu zimy.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia akcji od zgłoszenia przez Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
10.1.4.1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wykazania się wykonaniem, nie wcześniej niż w
okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
należycie co najmniej jednej usługi podobną do objętej przedmiotem zamówienia, polegającą na
zimowym utrzymaniu dróg. (odpowiednio dla każdej części zamówienia).
10.1.4.1.1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu
określone w pkt 10.1.4.1, jeżeli przedstawi wykaz wykonanych usług tj. minimum 1 usługi
polegającej na zimowym utrzymaniu dróg, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca
wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane, według wzoru
stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ wraz z dowodami dot. robót wskazanych w wykazie usług,
potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały
wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
10.1.4.2. Wykonawca ma wykazać, że dysponuje co najmniej następującymi urządzeniami
technicznymi, które wykorzysta do realizacji zamówienia – odpowiednio dla poszczególnych
części zamówienia:
Nr
części Wyszczególnienie Liczba
jednostek
1. 2. 3.
1 - 8
sprzęt ciężki - pług stalowy dwustronny 1 szt.
pług jednostronny średni z gumową końcówką lemiesza 1 szt.
ciągnik z napędem na dwie osie o mocy min. 150KM lub pojazd ciężarowy 1 szt.
9 samobieżny pług odśnieżny wirnikowy 1 szt.
10 sprzęt ciężki - pług stalowy dwustronny 1 szt.
pług jednostronny średni z gumową końcówką lemiesza 2 szt.
ciągnik z napędem na dwie osie o mocy min. 150KM lub pojazd ciężarowy 2 szt.
pojazd ciężarowy o ładowności min. 10 t 1 szt.
piaskarko – solarka 1 szt.
Ciągnik o mocy do 50 kM z pługiem do odśnieżania chodników 1 szt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. oświadczenia wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do
tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11.2.1.1.
wykaz usług, objętych zamówieniem, wykonanych nie wcześniej
niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca
wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, według wzoru na załączniku nr 3
do SIWZ, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, w
szczególności informacji o tym czy usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami i prawidłowo
ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione
przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty–
załącznik nr 3 do SWZ.
11.2.1.2. wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w
celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi
zasobami – załącznik nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści SWZ. Ofertę
składa się na formularzu ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ. 1. Do oferty
Wykonawca musi dołączyć:1.1. oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o
niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie
wskazanym przez zamawiającego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.
Oświadczenie to stanowi dowód tymczasowo zastępujący podmiotowe środkidowodowe.1.1.1.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o
którym mowa w pkt 11.1.1 SWZ składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu.1.1.2.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w
11.1.1 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak
podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z pkt 5
załącznika nr 5 do SWZ. 1.2.zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – w przypadku
gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa
wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, zgodnie ze wzorem
stanowiącym zał. Nr 5 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że
wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów.1.3. Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy – dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie– w takim przypadku należy wypełnić pkt 7 formularza ofertowego. 1.4.
pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu
wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o
którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.2. Oferta powinna być:2.1.sporządzona na podstawie
załączników niniejszej SWZ w języku polskim,2.2. złożona
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl,
2.3. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postepowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku
wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt
11.1.1 SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy - w tym przypadku należy
wypełnić pkt 7 formularza ofertowego. 4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak
podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Na podstawie art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych (t. j. – Dz. U. z 2022 r., poz. 1710) istnieje możliwość dokonania
zmiany umowy w formie aneksu pod warunkami:
1. Zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, w
przypadku:
a) pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skrócenia terminu zakończenia
realizacji umowy,
b) wystąpienia „siły wyższej”, wydarzeń nieprzewidywalnych i poza kontrolą stron niniejszej
umowy, występujących po podpisaniu umowy i powodujących niemożliwość wywiązania się z
umowy
w jej obecnym brzmieniu. Strony są zobowiązane do powiadomienia się nawzajem w formie
pisemnej w ciągu 3 dni o wystąpieniu i zakończeniu zdarzenia określonego jako „siła wyższa”
wraz odpowiednimi dowodami i wnioskami,
c) wystąpienia w trakcie realizacji zamówienia zmian obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z
nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
d) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego skutkujących niemożliwością dotrzymania
terminu realizacji przedmiotu umowy.
2. Zmiana zakresu przedmiotu zamówienia pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego
lub zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
3. Zmiana nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych, innych danych
identyfikacyjnych.
4. Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy.
5. Zmniejszenie zakresu usług i wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej
zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w
interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia.
6. Na podstawie art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach
związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób
zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, przewiduje się dokonanie zmian w
umowie po spełnieniu przesłanek, o których mowa w art. 15r ustawy.
7. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmian postanowień umowy
Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i
wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.
8. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmian postanowień umowy
Zamawiający zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania na piśmie o tym fakcie
Wykonawcy i dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.
9. Jeżeli Zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez Wykonawcę, jako stanowiące
podstawę do zmiany umowy nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania
zgodnie
z warunkami zawartymi w umowie. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod
rygorem nieważności takiego oświadczenia.
10. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić
zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania zamawiającego do wyrażenia
zgody na ich wprowadzenie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem:https://platformazakupowa.pl/pn/zblewo
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-17 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art.
577Pzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze
najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej. 2. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia
publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 1, jeżeli w postępowaniu o udzielenie
zamówienia w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę. 3. Wykonawca, którego oferta
uznana zostanie za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany zawrzeć umowę w sprawie
zamówienia na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, które
stanowią załącznik nr 5 do SWZ. Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej
oferty. 4. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, powinien przedłożyć: 4.1. w przypadku
konsorcjum lub spółki cywilnej - umowę regulującą współpracę Wykonawców działających
wspólnie (umowa konsorcjum lub umowa spółki cywilnej)
zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu wykonawców na podstawie
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz. U. z dnia 15 kwietnia 2022 r. poz. 835).
Z postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
9.2.1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na
listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
9.2.2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca
2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba
wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub
będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
9.2.3. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.