Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Tomice w sołectwach Radocza, Witanowice, Lgota, Woźniki i Zygodowice w sezonie zimowym 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tomice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182120
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wadowicka 51
1.5.2.) Miejscowość: Tomice
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-100
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 923 35 98
1.5.8.) Numer faksu: 33 923 35 98
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@tomice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tomice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Tomice w sołectwach Radocza, Witanowice, Lgota, Woźniki i Zygodowice w sezonie zimowym 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b9f4e82f-3ca8-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00255852
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004146/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Tomice w sezonie 2021/2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.malopolska.pl/ugtomice,m,380330,2021.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). 2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci
elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w pkt 8.16 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
oraz (za wyjątkiem składania ofert)
3) poczty elektronicznej: zamowienia.gmina@tomice.pl
4. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:
1) w zakresie proceduralnym: Paweł Polak, tel. 33 823 35 98 w.25, e-mail: sekretarz@tomice.pl 2) w zakresie merytorycznym: Justyna Młynarczyk, tel. 33 823 35 98 w.15, e-mail: drogi.gmina@tomice.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tomice z siedzibą 34-100 Tomice ul. Wadowicka 51 (kontakt do inspektora ochrony danych: iod.gmina@tomice.pl ); 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Tomice w sołectwach Radocza, Witanowice, Lgota, Woźniki i Zygodowice sezonie zimowym 2021/2022” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji; 3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp;
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 7) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust.2 RODO; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 8) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.271.2.19.2021.JM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZAKRES 1: Zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2021/2022 – drogi gminne w sołectwie Radocza. 1) Łączna długość dróg zakwalifikowanych do zimowego utrzymania dróg w Zakresie 1: 20,52 km; 2) Termin realizacji akcji ZUD: od 1 grudnia 2021 r. do 15 kwietnia 2022 r. 3) Ostateczny termin realizacji zamówienia upływa z dniem 15 maja 2022 r. Za ostateczną realizację zamówienia Zamawiający uznaje wykonanie pozimowego oczyszczania dróg zgodnie z warunkami określonymi w SWZ. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji realizacji usługi zimowego utrzymania dróg w poszczególnych zakresach i wskazania odcinków dróg gminnych, a także ciągów pieszych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy Tomice, na których może zaistnieć konieczność prowadzenia akcji zimowego utrzymania, a nie
wskazanych w wykazach dróg dla poszczególnych zakresów. 5) Warunki realizacji akcji zimowego utrzymania dróg: 5.1) Zimowe utrzymanie dróg, dalej jako „ZUD”, ma zapewnić ciągłą, całodobową przejezdność dróg objętych niniejszym zamówieniem i polega na obustronnym odśnieżaniu jezdni dróg poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni oraz zwalczanie śliskości zimowej poprzez zapobieganie śliskości i jej usuwanie za pomocą materiału
uszorstniającego, który zapewnia Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt. 5.2) Akcja zimowego utrzymania dróg zarządzanych przez Gminę będzie realizowana wg potrzeb, w tym w godzinach nocnych, zarówno w dni robocze, jak też wolne od pracy; 5.3) Szacowany okres sezonu zimowego 2021/2022: od 01.12.2021 r. – 15.04.2022 r. (Wykonawca w terminie do 15.05.2022 r. wykona oczyszczenie pozimowe dróg zgodnie z warunkami określonymi w SWZ). 5.4) Wykonawca będzie świadczył usługi ZUD własnym sprzętem. 5.5) Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg, zgodnie z art. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2021 poz. 450 ze zm.) winny wysyłać żółty sygnał błyskowy odpowiadający warunkom określonym w § 38 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31
grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.). Części urządzeń zamontowanych na pojazdach winna spełniać warunki określone w § 39 wyżej wymienionego rozporządzenia. 5.6) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt przygotować i magazynować mieszankę uszorstniającą do posypywania dróg (piasek o średnicy cząstek od 0,1 do 1 mm lub kruszywo naturalne lub sztuczne o uziarnieniu do 4 mm) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230 poz. 1960); 5.7) Realizacja usługi ZUD rozliczana będzie: a) w przypadku prowadzenia czynnej akcji ZUD: na podstawie faktycznie przepracowanych godzin sprzętu; b) w przypadku zachowania stałej
gotowości do realizacji ZUD (dyspozycyjność w dni nie wymagające realizacji ZUD) – za dobę gotowości do realizacji ZUD z zastrzeżeniem, że wynagrodzenie za gotowość wypłacane będzie w okresie trwania okresu zimowego tj. w terminie od 01.12.2021r. – do 15.04.2022 r. (okres po sezonie zimowym tj. od 16.04.2022 r. do 15.05.2022 r. jest terminem przewidzianym na wykonanie pozimowego oczyszczania dróg na terenie Gminy Tomice). 6) Szczegółowe
określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale IV SWZ (Opis Przedmiotu Zamówienia, dalej jako „OPZ”), w Rozdziale V SWZ (Przedmiar robót) oraz w Rozdziale III pn. Projektowane Postanowienia Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-12-01 do 2022-05-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy zamówień zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. 3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZAKRES 2: Zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2021/2022 – drogi gminne w sołectwie Witanowice i Lgota. 1) Łączna długość dróg zakwalifikowanych do zimowego utrzymania dróg w Zakresie 2: 19,90 km; 2) Termin realizacji akcji ZUD: od 1 grudnia 2021 r. do 15 kwietnia 2022 r. 3) Ostateczny termin realizacji zamówienia upływa z dniem 15 maja 2022 r. Za ostateczną realizację zamówienia Zamawiający uznaje wykonanie pozimowego oczyszczania dróg zgodnie z warunkami określonymi w SWZ. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji realizacji usługi zimowego utrzymania dróg w poszczególnych zakresach i wskazania odcinków dróg gminnych, a także ciągów pieszych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy Tomice, na których może zaistnieć konieczność prowadzenia akcji zimowego utrzymania, a nie
wskazanych w wykazach dróg dla poszczególnych zakresów. 5) Warunki realizacji akcji zimowego utrzymania dróg: 5.1) Zimowe utrzymanie dróg, dalej jako „ZUD”, ma zapewnić ciągłą, całodobową przejezdność dróg objętych niniejszym zamówieniem i polega na obustronnym odśnieżaniu jezdni dróg poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni oraz zwalczanie śliskości zimowej poprzez zapobieganie śliskości i jej usuwanie za pomocą materiału
uszorstniającego, który zapewnia Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt. 5.2) Akcja zimowego utrzymania dróg zarządzanych przez Gminę będzie realizowana wg potrzeb, w tym w godzinach nocnych, zarówno w dni robocze, jak też wolne od pracy; 5.3) Szacowany okres sezonu zimowego 2021/2022: od 01.12.2021 r. – 15.04.2022 r. (Wykonawca w terminie do 15.05.2022 r. wykona oczyszczenie pozimowe dróg zgodnie z warunkami określonymi w SWZ). 5.4) Wykonawca będzie świadczył usługi ZUD własnym sprzętem. 5.5) Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg, zgodnie z art. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2021 poz. 450 ze zm.) winny wysyłać żółty sygnał błyskowy odpowiadający warunkom określonym w § 38 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.). Części urządzeń zamontowanych na pojazdach winna spełniać warunki określone w § 39 wyżej wymienionego rozporządzenia. 5.6) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt przygotować i magazynować mieszankę uszorstniającą do posypywania dróg (piasek o średnicy cząstek od 0,1 do 1 mm lub kruszywo naturalne lub sztuczne o uziarnieniu do 4 mm) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230 poz. 1960); 5.7) Realizacja usługi ZUD rozliczana będzie: a) w przypadku prowadzenia czynnej akcji ZUD: na podstawie faktycznie przepracowanych godzin sprzętu; b) w przypadku zachowania stałej
gotowości do realizacji ZUD (dyspozycyjność w dni nie wymagające realizacji ZUD) – za dobę gotowości do realizacji ZUD z zastrzeżeniem, że wynagrodzenie za gotowość wypłacane będzie w okresie trwania okresu zimowego tj. w terminie od 01.12.2021 r. – do 15.04.2022 r. (okres po sezonie zimowym tj. od 16.04.2022 r. do 15.05.2022 r. jest terminem przewidzianym na wykonanie pozimowego oczyszczania dróg na terenie Gminy Tomice). 6) Szczegółowe
określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale IV SWZ (Opis Przedmiotu Zamówienia, dalej jako „OPZ”), w Rozdziale V SWZ (Przedmiar robót) oraz w Rozdziale III pn. Projektowane Postanowienia Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-12-01 do 2022-05-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy zamówień zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. 3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZAKRES 3: Zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2021/2022 – drogi gminne w sołectwie Woźniki i Zygodowice. 1) Łączna długość dróg zakwalifikowanych do zimowego utrzymania dróg w Zakresie 3: 25,43 km; 2) Termin realizacji akcji ZUD: od 1 grudnia 2021 r. do 15 kwietnia 2022 r. 3) Ostateczny termin realizacji zamówienia upływa z dniem 15 maja 2022 r. Za ostateczną realizację zamówienia Zamawiający uznaje wykonanie pozimowego oczyszczania dróg zgodnie z warunkami określonymi w SWZ. 4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji realizacji usługi zimowego utrzymania dróg w poszczególnych zakresach i wskazania odcinków dróg gminnych, a także ciągów pieszych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy Tomice, na których może zaistnieć konieczność prowadzenia akcji zimowego utrzymania, a nie
wskazanych w wykazach dróg dla poszczególnych zakresów. 5) Warunki realizacji akcji zimowego utrzymania dróg: 5.1) Zimowe utrzymanie dróg, dalej jako „ZUD”, ma zapewnić ciągłą, całodobową przejezdność dróg objętych niniejszym zamówieniem i polega na obustronnym odśnieżaniu jezdni dróg poprzez mechaniczne usuwanie śniegu z jezdni oraz zwalczanie śliskości zimowej poprzez zapobieganie śliskości i jej usuwanie za pomocą materiału
uszorstniającego, który zapewnia Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt. 5.2) Akcja zimowego utrzymania dróg zarządzanych przez Gminę będzie realizowana wg potrzeb, w tym w godzinach nocnych, zarówno w dni robocze, jak też wolne od pracy; 5.3) Szacowany okres sezonu zimowego 2021/2022: od 01.12.2021 r. – 15.04.2022 r. (Wykonawca w terminie do 15.05.2022 r. wykona oczyszczenie pozimowe dróg zgodnie z warunkami określonymi w SWZ). 5.4) Wykonawca będzie świadczył usługi ZUD własnym sprzętem. 5.5) Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg, zgodnie z art. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2021 poz. 450 ze zm.) winny wysyłać żółty sygnał błyskowy odpowiadający warunkom określonym w § 38 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.). Części urządzeń zamontowanych na pojazdach winna spełniać warunki określone w § 39 wyżej wymienionego rozporządzenia. 5.6) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt przygotować i magazynować mieszankę uszorstniającą do posypywania dróg (piasek o średnicy cząstek od 0,1 do 1 mm lub kruszywo naturalne lub sztuczne o uziarnieniu do 4 mm) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230 poz. 1960); 5.7) Realizacja usługi ZUD rozliczana będzie: a) w przypadku prowadzenia czynnej akcji ZUD: na podstawie faktycznie przepracowanych godzin sprzętu; b) w przypadku zachowania stałej
gotowości do realizacji ZUD (dyspozycyjność w dni nie wymagające realizacji ZUD) – za dobę gotowości do realizacji ZUD z zastrzeżeniem, że wynagrodzenie za gotowość wypłacane będzie w okresie trwania okresu zimowego tj. w terminie od 01.12.2021 r. – do 15.04.2022 r. (okres po sezonie zimowym tj. od 16.04.2022 r. do 15.05.2022 r. jest terminem przewidzianym na wykonanie pozimowego oczyszczania dróg na terenie Gminy Tomice). 6) Szczegółowe
określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale IV SWZ (Opis Przedmiotu Zamówienia, dalej jako „OPZ”), w Rozdziale V SWZ (Przedmiar robót) oraz w Rozdziale III pn. Projektowane Postanowienia Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-12-01 do 2022-05-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy zamówień zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. 3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Posiadanie wiedzy i doświadczenia: Wykonawca musi posiadać lub mieć do dyspozycji w całym
okresie realizacji zamówienia następujący sprzęt:
1) nośnik sprzętowy wyposażony w pług odśnieżny – 2 szt.;
2) nośnik wyposażony w posypywarkę – 2 szt.;
lub
3) nośnik wyposażony jednocześnie w pług odśnieżny oraz w posypywarkę – 2 szt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych
wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz oferty. 2. Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu– załącznik nr 1 do SWZ. 3. Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 2 do SWZ. 4. Wycena ofertowa sporządzona na załączniku nr 3 do SWZ. 5. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w przedmiotowym postępowaniu o zamówienie publiczne albo reprezentowania Wykonawców w
postępowaniu jw. i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 6. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych. 7. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy) potwierdzające, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotem udostępniającym zasoby gwarantuje rzeczywisty
dostęp do tych zasobów i określający w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostepniającego zasoby, - sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy i w jakim zakresie podmiot udostępniającym zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza następujące zmiany umowy dotyczące: 1.1 wskazania innego podwykonawcy, 1.2 rezygnacji z podwykonawców, 1.3 wskazanie innego zakresu podwykonawstwa, 1.4 wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, 1.5 zmiany ustawowej stawki procentowej podatku VAT– w przypadku jeśli stawka podatku VAT ulegnie zmianie w okresie realizacji zamówienia; 1.6 zmiany dotyczącej terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku wystąpienia
warunków pogodowych wymuszających wydłużenie okresu realizacji ZUD w 2022 r. z zastrzeżeniem, że ostateczne całkowite wynagrodzenie Wykonawcy nie przekroczy łącznej wartości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa § 5 ust. 4 Projektowanych Postanowień Umowy 2. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w pozostałych wypadkach określonych w przepisie art. 455 ustawy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-12 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: poprzez miniportal zgodnie z instrukcją zawartą w pkt 8 SWZ
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-12 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust.1 ustawy oraz od podwykonawców złożenia w odniesieniu do tych podmiotów podmiotowych środków dowodowych wymienionych w pkt 7.7.2 SWZ, wymaganych od wykonawcy. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w
pkt 7.7.2 SWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca
wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.7.2 SWZ, zastępuje się
je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. 4. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 7.7.3 SWZ wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 5. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli: 5.1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy dane umożliwiające dostęp do tych środków; 5.2) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1. 6. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. 7. W zakresie nieuregulowanym ustawą lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy Rozporządzenia oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020, poz. 2452).