Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
„Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie zimowym 2023/2024”
1.3.4 Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie zimowym 2023/2024
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Zakres zamówienia obejmuje realizację zimowego utrzymania gminnych dróg w poszczególnych miejscowościach Gminy Zakliczyn, poprzez wykonanie usługi odśnieżania i usuwania oblodzeń (śliskości) wg potrzeb, zarówno w dni robocze jak również w dni wolne od pracy. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg:
1) Jezdnia powinna być odśnieżona na całej szerokości,
2) Na jezdni może zalegać do 5 cm równej warstwy śniegu. Na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach i przystankach autobusowych należy posypać powierzchnię środkami szorstkimi.
3) Do posypania wykonawca powinien użyć własnych materiałów szorstkich.
4) Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach tzn.:
a) Do zapobiegania powstawania i likwidacji śliskości zimowej: sól drogowa + piasek/kruszywo;
b) Do uszorstnienia lodu lub zlodowaciałego śniegu:
piasek o uziarnieniu do 2 mm,
kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodną mieszankę piasku i żwiru z solą o składzie wagowym –
95-97% + 5-3% (ilość soli w mieszaninie)
c) Do uszorstnienia ubitego śniegu:
piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą.
Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe, nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania. Duża zmienność wielkości ziaren powoduje nierównomierne posypywanie (różne odległości rozrzutu). Zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna (zaleca się, do 3%), ponieważ ziarna te mogą zwiększać możliwość poślizgu. Ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny. Materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne ich niszczenie przez ruch (nie mogą ulegać rozdrabnianiu). Nie powinny zawierać zanieczyszczeń mogących wzmagać korozję pojazdów i konstrukcji stalowych.
Dobór materiałów i ich dawek lub zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości następuje w zależności od panujących warunków pogodowych i jest każdorazowo uzgadniany z przedstawicielem Zamawiającego.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia niezapowiedzianych, komisyjnych kontroli jakości odśnieżania oraz materiału użytego do posypywania dróg.
6) Wykonawca ma obowiązek usunąć niezwłocznie po zakończeniu sezonu zimowego pozostały na drogach materiał użyty do usuwania śliskości.
7) Wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
8) Zakres wykonanej pracy przy odśnieżaniu dróg należy potwierdzić każdorazowo przez Sołtysa lub Radnego danej miejscowości, Przewodniczącego Rady Miasta lub osobę upoważnioną przez Burmistrza nie później niż do 15 dnia miesiąca następnego po wykonaniu usługi.
9) Termin na złożenie na dzienniku podawczym UM w Zakliczynie rachunku/faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7:
do dnia 15.01.2024 r. za okres od początku obowiązywania umowy do 31.12.2023 r.,
do dnia 15.02.2024 r. za okres od 01.01.2024 r. do 31.01.2024 r.,
do dnia 15.03.2024 r. za okres od 01.02.2024 r. do 29.02.2024 r.,
do dnia 15.04.2024 r. za okres od 01.03.2024 r. do 31.03.2024 r.,
do dnia 15.05.2024 r. za okres od 01.04.2023 r. do 30.04.2024 r.,
do dnia 15.06.2024 r. za okres od 01.05.2023 r. do 31.05.2024 r.
10) Dostarczenie do Zamawiającego faktury bez obowiązkowego załącznika stanowiącego zestawienie wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7) stanowić będzie podstawę do odesłania faktury do Wykonawcy celem uzupełnienia braków. Termin na opłacenie przedstawionej faktury liczony będzie dopiero od prawidłowo złożonej faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7).
11) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia w pełnej gotowości do pracy, tak, aby wyjazd do pracy mógł nastąpić w ciągu godziny od otrzymania wezwania.
12) Koordynatorem akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik ds. drogownictwa - Urzędu Miejskiego w Zakliczynie, a dyspozytorami wyjazdów do akcji zimowego utrzymania będą sołtysi/radni/Przewodniczący Rady Miasta miejscowości wchodzących w poszczególne części zamówienia lub upoważniony pracownik Urzędu Miejskiego w Zakliczynie.
2. Zakres rzeczowy został wyszczególniony poniżej, w ramach wydzielonych ośmiu części:
I – Część: Gwoździec, Roztoka, Zawada Lanckorońska – przewidywana ilość kilometrów:
odśnieżania – 320 km odśnieżanie
usuwanie oblodzeń – 160 km
odśnieżanie + usuwanie oblodzeń (suma x 70%) – 336 km
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ (zał. nr 6 do SWZ), wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik nr 5 do SWZ stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SWZ”.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
1. Zakres zamówienia obejmuje realizację zimowego utrzymania gminnych dróg w poszczególnych miejscowościach Gminy Zakliczyn, poprzez wykonanie usługi odśnieżania i usuwania oblodzeń (śliskości) wg potrzeb, zarówno w dni robocze jak również w dni wolne od pracy. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg:
1) Jezdnia powinna być odśnieżona na całej szerokości,
2) Na jezdni może zalegać do 5 cm równej warstwy śniegu. Na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach i przystankach autobusowych należy posypać powierzchnię środkami szorstkimi.
3) Do posypania wykonawca powinien użyć własnych materiałów szorstkich.
4) Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach tzn.:
a) Do zapobiegania powstawania i likwidacji śliskości zimowej: sól drogowa + piasek/kruszywo;
b) Do uszorstnienia lodu lub zlodowaciałego śniegu:
piasek o uziarnieniu do 2 mm,
kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodną mieszankę piasku i żwiru z solą o składzie wagowym –
95-97% + 5-3% (ilość soli w mieszaninie)
c) Do uszorstnienia ubitego śniegu:
piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą.
Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe, nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania. Duża zmienność wielkości ziaren powoduje nierównomierne posypywanie (różne odległości rozrzutu). Zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna (zaleca się, do 3%), ponieważ ziarna te mogą zwiększać możliwość poślizgu. Ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny. Materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne ich niszczenie przez ruch (nie mogą ulegać rozdrabnianiu). Nie powinny zawierać zanieczyszczeń mogących wzmagać korozję pojazdów i konstrukcji stalowych.
Dobór materiałów i ich dawek lub zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości następuje w zależności od panujących warunków pogodowych i jest każdorazowo uzgadniany z przedstawicielem Zamawiającego.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia niezapowiedzianych, komisyjnych kontroli jakości odśnieżania oraz materiału użytego do posypywania dróg.
6) Wykonawca ma obowiązek usunąć niezwłocznie po zakończeniu sezonu zimowego pozostały na drogach materiał użyty do usuwania śliskości.
7) Wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
8) Zakres wykonanej pracy przy odśnieżaniu dróg należy potwierdzić każdorazowo przez Sołtysa lub Radnego danej miejscowości, Przewodniczącego Rady Miasta lub osobę upoważnioną przez Burmistrza nie później niż do 15 dnia miesiąca następnego po wykonaniu usługi.
9) Termin na złożenie na dzienniku podawczym UM w Zakliczynie rachunku/faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7:
do dnia 15.01.2024 r. za okres od początku obowiązywania umowy do 31.12.2023 r.,
do dnia 15.02.2024 r. za okres od 01.01.2024 r. do 31.01.2024 r.,
do dnia 15.03.2024 r. za okres od 01.02.2024 r. do 29.02.2024 r.,
do dnia 15.04.2024 r. za okres od 01.03.2024 r. do 31.03.2024 r.,
do dnia 15.05.2024 r. za okres od 01.04.2023 r. do 30.04.2024 r.,
do dnia 15.06.2024 r. za okres od 01.05.2023 r. do 31.05.2024 r.
10) Dostarczenie do Zamawiającego faktury bez obowiązkowego załącznika stanowiącego zestawienie wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7) stanowić będzie podstawę do odesłania faktury do Wykonawcy celem uzupełnienia braków. Termin na opłacenie przedstawionej faktury liczony będzie dopiero od prawidłowo złożonej faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7).
11) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia w pełnej gotowości do pracy, tak, aby wyjazd do pracy mógł nastąpić w ciągu godziny od otrzymania wezwania.
12) Koordynatorem akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik ds. drogownictwa - Urzędu Miejskiego w Zakliczynie, a dyspozytorami wyjazdów do akcji zimowego utrzymania będą sołtysi/radni/Przewodniczący Rady Miasta miejscowości wchodzących w poszczególne części zamówienia lub upoważniony pracownik Urzędu Miejskiego w Zakliczynie.
2. Zakres rzeczowy został wyszczególniony poniżej, w ramach wydzielonych ośmiu części:
II – Część: Charzewice, Melsztyn, Faliszewice – przewidywana ilość kilometrów:
odśnieżania – 215 km
usuwanie oblodzeń – 110 km
odśnieżanie + usuwanie oblodzeń (suma x 70%) – 227,50 km
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ (zał. nr 6 do SWZ), wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik nr 5 do SWZ stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SWZ”.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
1. Zakres zamówienia obejmuje realizację zimowego utrzymania gminnych dróg w poszczególnych miejscowościach Gminy Zakliczyn, poprzez wykonanie usługi odśnieżania i usuwania oblodzeń (śliskości) wg potrzeb, zarówno w dni robocze jak również w dni wolne od pracy. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg:
1) Jezdnia powinna być odśnieżona na całej szerokości,
2) Na jezdni może zalegać do 5 cm równej warstwy śniegu. Na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach i przystankach autobusowych należy posypać powierzchnię środkami szorstkimi.
3) Do posypania wykonawca powinien użyć własnych materiałów szorstkich.
4) Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach tzn.:
a) Do zapobiegania powstawania i likwidacji śliskości zimowej: sól drogowa + piasek/kruszywo;
b) Do uszorstnienia lodu lub zlodowaciałego śniegu:
piasek o uziarnieniu do 2 mm,
kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodną mieszankę piasku i żwiru z solą o składzie wagowym –
95-97% + 5-3% (ilość soli w mieszaninie)
c) Do uszorstnienia ubitego śniegu:
piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą.
Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe, nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania. Duża zmienność wielkości ziaren powoduje nierównomierne posypywanie (różne odległości rozrzutu). Zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna (zaleca się, do 3%), ponieważ ziarna te mogą zwiększać możliwość poślizgu. Ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny. Materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne ich niszczenie przez ruch (nie mogą ulegać rozdrabnianiu). Nie powinny zawierać zanieczyszczeń mogących wzmagać korozję pojazdów i konstrukcji stalowych.
Dobór materiałów i ich dawek lub zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości następuje w zależności od panujących warunków pogodowych i jest każdorazowo uzgadniany z przedstawicielem Zamawiającego.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia niezapowiedzianych, komisyjnych kontroli jakości odśnieżania oraz materiału użytego do posypywania dróg.
6) Wykonawca ma obowiązek usunąć niezwłocznie po zakończeniu sezonu zimowego pozostały na drogach materiał użyty do usuwania śliskości.
7) Wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
8) Zakres wykonanej pracy przy odśnieżaniu dróg należy potwierdzić każdorazowo przez Sołtysa lub Radnego danej miejscowości, Przewodniczącego Rady Miasta lub osobę upoważnioną przez Burmistrza nie później niż do 15 dnia miesiąca następnego po wykonaniu usługi.
9) Termin na złożenie na dzienniku podawczym UM w Zakliczynie rachunku/faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7:
do dnia 15.01.2024 r. za okres od początku obowiązywania umowy do 31.12.2023 r.,
do dnia 15.02.2024 r. za okres od 01.01.2024 r. do 31.01.2024 r.,
do dnia 15.03.2024 r. za okres od 01.02.2024 r. do 29.02.2024 r.,
do dnia 15.04.2024 r. za okres od 01.03.2024 r. do 31.03.2024 r.,
do dnia 15.05.2024 r. za okres od 01.04.2023 r. do 30.04.2024 r.,
do dnia 15.06.2024 r. za okres od 01.05.2023 r. do 31.05.2024 r.
10) Dostarczenie do Zamawiającego faktury bez obowiązkowego załącznika stanowiącego zestawienie wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7) stanowić będzie podstawę do odesłania faktury do Wykonawcy celem uzupełnienia braków. Termin na opłacenie przedstawionej faktury liczony będzie dopiero od prawidłowo złożonej faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7).
11) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia w pełnej gotowości do pracy, tak, aby wyjazd do pracy mógł nastąpić w ciągu godziny od otrzymania wezwania.
12) Koordynatorem akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik ds. drogownictwa - Urzędu Miejskiego w Zakliczynie, a dyspozytorami wyjazdów do akcji zimowego utrzymania będą sołtysi/radni/Przewodniczący Rady Miasta miejscowości wchodzących w poszczególne części zamówienia lub upoważniony pracownik Urzędu Miejskiego w Zakliczynie.
2. Zakres rzeczowy został wyszczególniony poniżej, w ramach wydzielonych ośmiu części:
III – Część: Bieśnik, Słona, Kończyska, Faściszowa – przewidywana ilość kilometrów:
odśnieżania – 350 km
usuwanie oblodzeń – 175 km
odśnieżanie + usuwanie oblodzeni (suma x 70%) – 367,50 km
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ (zał. nr 6 do SWZ), wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik nr 5 do SWZ stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SWZ”.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
1. Zakres zamówienia obejmuje realizację zimowego utrzymania gminnych dróg w poszczególnych miejscowościach Gminy Zakliczyn, poprzez wykonanie usługi odśnieżania i usuwania oblodzeń (śliskości) wg potrzeb, zarówno w dni robocze jak również w dni wolne od pracy. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg:
1) Jezdnia powinna być odśnieżona na całej szerokości,
2) Na jezdni może zalegać do 5 cm równej warstwy śniegu. Na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach i przystankach autobusowych należy posypać powierzchnię środkami szorstkimi.
3) Do posypania wykonawca powinien użyć własnych materiałów szorstkich.
4) Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach tzn.:
a) Do zapobiegania powstawania i likwidacji śliskości zimowej: sól drogowa + piasek/kruszywo;
b) Do uszorstnienia lodu lub zlodowaciałego śniegu:
piasek o uziarnieniu do 2 mm,
kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodną mieszankę piasku i żwiru z solą o składzie wagowym –
95-97% + 5-3% (ilość soli w mieszaninie)
c) Do uszorstnienia ubitego śniegu:
piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą.
Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe, nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania. Duża zmienność wielkości ziaren powoduje nierównomierne posypywanie (różne odległości rozrzutu). Zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna (zaleca się, do 3%), ponieważ ziarna te mogą zwiększać możliwość poślizgu. Ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny. Materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne ich niszczenie przez ruch (nie mogą ulegać rozdrabnianiu). Nie powinny zawierać zanieczyszczeń mogących wzmagać korozję pojazdów i konstrukcji stalowych.
Dobór materiałów i ich dawek lub zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości następuje w zależności od panujących warunków pogodowych i jest każdorazowo uzgadniany z przedstawicielem Zamawiającego.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia niezapowiedzianych, komisyjnych kontroli jakości odśnieżania oraz materiału użytego do posypywania dróg.
6) Wykonawca ma obowiązek usunąć niezwłocznie po zakończeniu sezonu zimowego pozostały na drogach materiał użyty do usuwania śliskości.
7) Wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
8) Zakres wykonanej pracy przy odśnieżaniu dróg należy potwierdzić każdorazowo przez Sołtysa lub Radnego danej miejscowości, Przewodniczącego Rady Miasta lub osobę upoważnioną przez Burmistrza nie później niż do 15 dnia miesiąca następnego po wykonaniu usługi.
9) Termin na złożenie na dzienniku podawczym UM w Zakliczynie rachunku/faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7:
do dnia 15.01.2024 r. za okres od początku obowiązywania umowy do 31.12.2023 r.,
do dnia 15.02.2024 r. za okres od 01.01.2024 r. do 31.01.2024 r.,
do dnia 15.03.2024 r. za okres od 01.02.2024 r. do 29.02.2024 r.,
do dnia 15.04.2024 r. za okres od 01.03.2024 r. do 31.03.2024 r.,
do dnia 15.05.2024 r. za okres od 01.04.2023 r. do 30.04.2024 r.,
do dnia 15.06.2024 r. za okres od 01.05.2023 r. do 31.05.2024 r.
10) Dostarczenie do Zamawiającego faktury bez obowiązkowego załącznika stanowiącego zestawienie wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7) stanowić będzie podstawę do odesłania faktury do Wykonawcy celem uzupełnienia braków. Termin na opłacenie przedstawionej faktury liczony będzie dopiero od prawidłowo złożonej faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7).
11) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia w pełnej gotowości do pracy, tak, aby wyjazd do pracy mógł nastąpić w ciągu godziny od otrzymania wezwania.
12) Koordynatorem akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik ds. drogownictwa - Urzędu Miejskiego w Zakliczynie, a dyspozytorami wyjazdów do akcji zimowego utrzymania będą sołtysi/radni/Przewodniczący Rady Miasta miejscowości wchodzących w poszczególne części zamówienia lub upoważniony pracownik Urzędu Miejskiego w Zakliczynie.
2. Zakres rzeczowy został wyszczególniony poniżej, w ramach wydzielonych ośmiu części:
IV – Część: Wola Stróska –„Górki”, Stróże, Stróże „Bobowiec”, Filipowice – przewidywana ilość kilometrów:
odśnieżania – 280 km
usuwanie oblodzeń – 140 km
odśnieżanie + usuwanie oblodzeń (suma x 70%) – 294 km
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ (zał. nr 6 do SWZ), wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik nr 5 do SWZ stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SWZ”.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
1. Zakres zamówienia obejmuje realizację zimowego utrzymania gminnych dróg w poszczególnych miejscowościach Gminy Zakliczyn, poprzez wykonanie usługi odśnieżania i usuwania oblodzeń (śliskości) wg potrzeb, zarówno w dni robocze jak również w dni wolne od pracy. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg:
1) Jezdnia powinna być odśnieżona na całej szerokości,
2) Na jezdni może zalegać do 5 cm równej warstwy śniegu. Na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach i przystankach autobusowych należy posypać powierzchnię środkami szorstkimi.
3) Do posypania wykonawca powinien użyć własnych materiałów szorstkich.
4) Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach tzn.:
a) Do zapobiegania powstawania i likwidacji śliskości zimowej: sól drogowa + piasek/kruszywo;
b) Do uszorstnienia lodu lub zlodowaciałego śniegu:
piasek o uziarnieniu do 2 mm,
kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodną mieszankę piasku i żwiru z solą o składzie wagowym –
95-97% + 5-3% (ilość soli w mieszaninie)
c) Do uszorstnienia ubitego śniegu:
piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą.
Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe, nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania. Duża zmienność wielkości ziaren powoduje nierównomierne posypywanie (różne odległości rozrzutu). Zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna (zaleca się, do 3%), ponieważ ziarna te mogą zwiększać możliwość poślizgu. Ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny. Materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne ich niszczenie przez ruch (nie mogą ulegać rozdrabnianiu). Nie powinny zawierać zanieczyszczeń mogących wzmagać korozję pojazdów i konstrukcji stalowych.
Dobór materiałów i ich dawek lub zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości następuje w zależności od panujących warunków pogodowych i jest każdorazowo uzgadniany z przedstawicielem Zamawiającego.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia niezapowiedzianych, komisyjnych kontroli jakości odśnieżania oraz materiału użytego do posypywania dróg.
6) Wykonawca ma obowiązek usunąć niezwłocznie po zakończeniu sezonu zimowego pozostały na drogach materiał użyty do usuwania śliskości.
7) Wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
8) Zakres wykonanej pracy przy odśnieżaniu dróg należy potwierdzić każdorazowo przez Sołtysa lub Radnego danej miejscowości, Przewodniczącego Rady Miasta lub osobę upoważnioną przez Burmistrza nie później niż do 15 dnia miesiąca następnego po wykonaniu usługi.
9) Termin na złożenie na dzienniku podawczym UM w Zakliczynie rachunku/faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7:
do dnia 15.01.2024 r. za okres od początku obowiązywania umowy do 31.12.2023 r.,
do dnia 15.02.2024 r. za okres od 01.01.2024 r. do 31.01.2024 r.,
do dnia 15.03.2024 r. za okres od 01.02.2024 r. do 29.02.2024 r.,
do dnia 15.04.2024 r. za okres od 01.03.2024 r. do 31.03.2024 r.,
do dnia 15.05.2024 r. za okres od 01.04.2023 r. do 30.04.2024 r.,
do dnia 15.06.2024 r. za okres od 01.05.2023 r. do 31.05.2024 r.
10) Dostarczenie do Zamawiającego faktury bez obowiązkowego załącznika stanowiącego zestawienie wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7) stanowić będzie podstawę do odesłania faktury do Wykonawcy celem uzupełnienia braków. Termin na opłacenie przedstawionej faktury liczony będzie dopiero od prawidłowo złożonej faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7).
11) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia w pełnej gotowości do pracy, tak, aby wyjazd do pracy mógł nastąpić w ciągu godziny od otrzymania wezwania.
12) Koordynatorem akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik ds. drogownictwa - Urzędu Miejskiego w Zakliczynie, a dyspozytorami wyjazdów do akcji zimowego utrzymania będą sołtysi/radni/Przewodniczący Rady Miasta miejscowości wchodzących w poszczególne części zamówienia lub upoważniony pracownik Urzędu Miejskiego w Zakliczynie.
2. Zakres rzeczowy został wyszczególniony poniżej, w ramach wydzielonych ośmiu części:
V – Część: Jamna, Paleśnica – przewidywana ilość kilometrów:
odśnieżania – 225 km
usuwanie oblodzeń – 115 km
odśnieżanie + usuwanie oblodzeń (suma x 70%) – 238 km
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ (zał. nr 6 do SWZ), wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik nr 5 do SWZ stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SWZ”.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
1. Zakres zamówienia obejmuje realizację zimowego utrzymania gminnych dróg w poszczególnych miejscowościach Gminy Zakliczyn, poprzez wykonanie usługi odśnieżania i usuwania oblodzeń (śliskości) wg potrzeb, zarówno w dni robocze jak również w dni wolne od pracy. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg:
1) Jezdnia powinna być odśnieżona na całej szerokości,
2) Na jezdni może zalegać do 5 cm równej warstwy śniegu. Na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach i przystankach autobusowych należy posypać powierzchnię środkami szorstkimi.
3) Do posypania wykonawca powinien użyć własnych materiałów szorstkich.
4) Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach tzn.:
a) Do zapobiegania powstawania i likwidacji śliskości zimowej: sól drogowa + piasek/kruszywo;
b) Do uszorstnienia lodu lub zlodowaciałego śniegu:
piasek o uziarnieniu do 2 mm,
kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodną mieszankę piasku i żwiru z solą o składzie wagowym –
95-97% + 5-3% (ilość soli w mieszaninie)
c) Do uszorstnienia ubitego śniegu:
piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą.
Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe, nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania. Duża zmienność wielkości ziaren powoduje nierównomierne posypywanie (różne odległości rozrzutu). Zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna (zaleca się, do 3%), ponieważ ziarna te mogą zwiększać możliwość poślizgu. Ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny. Materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne ich niszczenie przez ruch (nie mogą ulegać rozdrabnianiu). Nie powinny zawierać zanieczyszczeń mogących wzmagać korozję pojazdów i konstrukcji stalowych.
Dobór materiałów i ich dawek lub zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości następuje w zależności od panujących warunków pogodowych i jest każdorazowo uzgadniany z przedstawicielem Zamawiającego.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia niezapowiedzianych, komisyjnych kontroli jakości odśnieżania oraz materiału użytego do posypywania dróg.
6) Wykonawca ma obowiązek usunąć niezwłocznie po zakończeniu sezonu zimowego pozostały na drogach materiał użyty do usuwania śliskości.
7) Wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
8) Zakres wykonanej pracy przy odśnieżaniu dróg należy potwierdzić każdorazowo przez Sołtysa lub Radnego danej miejscowości, Przewodniczącego Rady Miasta lub osobę upoważnioną przez Burmistrza nie później niż do 15 dnia miesiąca następnego po wykonaniu usługi.
9) Termin na złożenie na dzienniku podawczym UM w Zakliczynie rachunku/faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7:
do dnia 15.01.2024 r. za okres od początku obowiązywania umowy do 31.12.2023 r.,
do dnia 15.02.2024 r. za okres od 01.01.2024 r. do 31.01.2024 r.,
do dnia 15.03.2024 r. za okres od 01.02.2024 r. do 29.02.2024 r.,
do dnia 15.04.2024 r. za okres od 01.03.2024 r. do 31.03.2024 r.,
do dnia 15.05.2024 r. za okres od 01.04.2023 r. do 30.04.2024 r.,
do dnia 15.06.2024 r. za okres od 01.05.2023 r. do 31.05.2024 r.
10) Dostarczenie do Zamawiającego faktury bez obowiązkowego załącznika stanowiącego zestawienie wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7) stanowić będzie podstawę do odesłania faktury do Wykonawcy celem uzupełnienia braków. Termin na opłacenie przedstawionej faktury liczony będzie dopiero od prawidłowo złożonej faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7).
11) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia w pełnej gotowości do pracy, tak, aby wyjazd do pracy mógł nastąpić w ciągu godziny od otrzymania wezwania.
12) Koordynatorem akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik ds. drogownictwa - Urzędu Miejskiego w Zakliczynie, a dyspozytorami wyjazdów do akcji zimowego utrzymania będą sołtysi/radni/Przewodniczący Rady Miasta miejscowości wchodzących w poszczególne części zamówienia lub upoważniony pracownik Urzędu Miejskiego w Zakliczynie.
2. Zakres rzeczowy został wyszczególniony poniżej, w ramach wydzielonych ośmiu części:
VI – Część: Olszowa – przewidywana ilość kilometrów:
odśnieżania – 145 km
usuwanie oblodzeń – 75 km
odśnieżanie + usuwanie oblodzeń (suma x 70%) – 154 km
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ (zał. nr 6 do SWZ), wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik nr 5 do SWZ stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SWZ”.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
1. Zakres zamówienia obejmuje realizację zimowego utrzymania gminnych dróg w poszczególnych miejscowościach Gminy Zakliczyn, poprzez wykonanie usługi odśnieżania i usuwania oblodzeń (śliskości) wg potrzeb, zarówno w dni robocze jak również w dni wolne od pracy. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg:
1) Jezdnia powinna być odśnieżona na całej szerokości,
2) Na jezdni może zalegać do 5 cm równej warstwy śniegu. Na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach i przystankach autobusowych należy posypać powierzchnię środkami szorstkimi.
3) Do posypania wykonawca powinien użyć własnych materiałów szorstkich.
4) Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach tzn.:
a) Do zapobiegania powstawania i likwidacji śliskości zimowej: sól drogowa + piasek/kruszywo;
b) Do uszorstnienia lodu lub zlodowaciałego śniegu:
piasek o uziarnieniu do 2 mm,
kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodną mieszankę piasku i żwiru z solą o składzie wagowym –
95-97% + 5-3% (ilość soli w mieszaninie)
c) Do uszorstnienia ubitego śniegu:
piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą.
Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe, nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania. Duża zmienność wielkości ziaren powoduje nierównomierne posypywanie (różne odległości rozrzutu). Zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna (zaleca się, do 3%), ponieważ ziarna te mogą zwiększać możliwość poślizgu. Ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny. Materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne ich niszczenie przez ruch (nie mogą ulegać rozdrabnianiu). Nie powinny zawierać zanieczyszczeń mogących wzmagać korozję pojazdów i konstrukcji stalowych.
Dobór materiałów i ich dawek lub zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości następuje w zależności od panujących warunków pogodowych i jest każdorazowo uzgadniany z przedstawicielem Zamawiającego.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia niezapowiedzianych, komisyjnych kontroli jakości odśnieżania oraz materiału użytego do posypywania dróg.
6) Wykonawca ma obowiązek usunąć niezwłocznie po zakończeniu sezonu zimowego pozostały na drogach materiał użyty do usuwania śliskości.
7) Wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
8) Zakres wykonanej pracy przy odśnieżaniu dróg należy potwierdzić każdorazowo przez Sołtysa lub Radnego danej miejscowości, Przewodniczącego Rady Miasta lub osobę upoważnioną przez Burmistrza nie później niż do 15 dnia miesiąca następnego po wykonaniu usługi.
9) Termin na złożenie na dzienniku podawczym UM w Zakliczynie rachunku/faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7:
do dnia 15.01.2024 r. za okres od początku obowiązywania umowy do 31.12.2023 r.,
do dnia 15.02.2024 r. za okres od 01.01.2024 r. do 31.01.2024 r.,
do dnia 15.03.2024 r. za okres od 01.02.2024 r. do 29.02.2024 r.,
do dnia 15.04.2024 r. za okres od 01.03.2024 r. do 31.03.2024 r.,
do dnia 15.05.2024 r. za okres od 01.04.2023 r. do 30.04.2024 r.,
do dnia 15.06.2024 r. za okres od 01.05.2023 r. do 31.05.2024 r.
10) Dostarczenie do Zamawiającego faktury bez obowiązkowego załącznika stanowiącego zestawienie wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7) stanowić będzie podstawę do odesłania faktury do Wykonawcy celem uzupełnienia braków. Termin na opłacenie przedstawionej faktury liczony będzie dopiero od prawidłowo złożonej faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7).
11) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia w pełnej gotowości do pracy, tak, aby wyjazd do pracy mógł nastąpić w ciągu godziny od otrzymania wezwania.
12) Koordynatorem akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik ds. drogownictwa - Urzędu Miejskiego w Zakliczynie, a dyspozytorami wyjazdów do akcji zimowego utrzymania będą sołtysi/radni/Przewodniczący Rady Miasta miejscowości wchodzących w poszczególne części zamówienia lub upoważniony pracownik Urzędu Miejskiego w Zakliczynie.
2. Zakres rzeczowy został wyszczególniony poniżej, w ramach wydzielonych ośmiu części:
VII – Część: Dzierżaniny, Ruda Kameralna, Borowa – przewidywana ilość kilometrów:
odśnieżania – 305 km
usuwanie oblodzeń – 155 km
odśnieżanie + usuwanie oblodzeń (suma x 70%) – 322 km
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ (zał. nr 6 do SWZ), wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik nr 5 do SWZ stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SWZ”.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
1. Zakres zamówienia obejmuje realizację zimowego utrzymania gminnych dróg w poszczególnych miejscowościach Gminy Zakliczyn, poprzez wykonanie usługi odśnieżania i usuwania oblodzeń (śliskości) wg potrzeb, zarówno w dni robocze jak również w dni wolne od pracy. Ustala się następujący standard zimowego utrzymania dróg:
1) Jezdnia powinna być odśnieżona na całej szerokości,
2) Na jezdni może zalegać do 5 cm równej warstwy śniegu. Na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach i przystankach autobusowych należy posypać powierzchnię środkami szorstkimi.
3) Do posypania wykonawca powinien użyć własnych materiałów szorstkich.
4) Usuwanie i zwalczanie śliskości powinno odbywać się na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach tzn.:
a) Do zapobiegania powstawania i likwidacji śliskości zimowej: sól drogowa + piasek/kruszywo;
b) Do uszorstnienia lodu lub zlodowaciałego śniegu:
piasek o uziarnieniu do 2 mm,
kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodną mieszankę piasku i żwiru z solą o składzie wagowym –
95-97% + 5-3% (ilość soli w mieszaninie)
c) Do uszorstnienia ubitego śniegu:
piasek lub inne kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm,
jednorodne mieszaniny tych kruszyw z solą.
Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być zbyt łamliwe, nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania. Duża zmienność wielkości ziaren powoduje nierównomierne posypywanie (różne odległości rozrzutu). Zawartość ziaren drobnych (< 0,075 mm) powinna być minimalna (zaleca się, do 3%), ponieważ ziarna te mogą zwiększać możliwość poślizgu. Ziarna nie mogą być spłaszczone i muszą mieć kształt regularny. Materiały uszorstniające powinny wykazywać dostateczną wytrzymałość na mechaniczne ich niszczenie przez ruch (nie mogą ulegać rozdrabnianiu). Nie powinny zawierać zanieczyszczeń mogących wzmagać korozję pojazdów i konstrukcji stalowych.
Dobór materiałów i ich dawek lub zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości następuje w zależności od panujących warunków pogodowych i jest każdorazowo uzgadniany z przedstawicielem Zamawiającego.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia niezapowiedzianych, komisyjnych kontroli jakości odśnieżania oraz materiału użytego do posypywania dróg.
6) Wykonawca ma obowiązek usunąć niezwłocznie po zakończeniu sezonu zimowego pozostały na drogach materiał użyty do usuwania śliskości.
7) Wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
8) Zakres wykonanej pracy przy odśnieżaniu dróg należy potwierdzić każdorazowo przez Sołtysa lub Radnego danej miejscowości, Przewodniczącego Rady Miasta lub osobę upoważnioną przez Burmistrza nie później niż do 15 dnia miesiąca następnego po wykonaniu usługi.
9) Termin na złożenie na dzienniku podawczym UM w Zakliczynie rachunku/faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7:
do dnia 15.01.2024 r. za okres od początku obowiązywania umowy do 31.12.2023 r.,
do dnia 15.02.2024 r. za okres od 01.01.2024 r. do 31.01.2024 r.,
do dnia 15.03.2024 r. za okres od 01.02.2024 r. do 29.02.2024 r.,
do dnia 15.04.2024 r. za okres od 01.03.2024 r. do 31.03.2024 r.,
do dnia 15.05.2024 r. za okres od 01.04.2023 r. do 30.04.2024 r.,
do dnia 15.06.2024 r. za okres od 01.05.2023 r. do 31.05.2024 r.
10) Dostarczenie do Zamawiającego faktury bez obowiązkowego załącznika stanowiącego zestawienie wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7) stanowić będzie podstawę do odesłania faktury do Wykonawcy celem uzupełnienia braków. Termin na opłacenie przedstawionej faktury liczony będzie dopiero od prawidłowo złożonej faktury wraz z wypełnionym zestawieniem wykonanej usługi potwierdzonej przez osoby wymienione w punkcie 7).
11) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia w pełnej gotowości do pracy, tak, aby wyjazd do pracy mógł nastąpić w ciągu godziny od otrzymania wezwania.
12) Koordynatorem akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik ds. drogownictwa - Urzędu Miejskiego w Zakliczynie, a dyspozytorami wyjazdów do akcji zimowego utrzymania będą sołtysi/radni/Przewodniczący Rady Miasta miejscowości wchodzących w poszczególne części zamówienia lub upoważniony pracownik Urzędu Miejskiego w Zakliczynie.
2. Zakres rzeczowy został wyszczególniony poniżej, w ramach wydzielonych ośmiu części:
VIII – Część: Zakliczyn – przewidywana ilość kilometrów:
odśnieżania – 300 km
usuwanie oblodzeń – 150 km
odśnieżanie + usuwanie oblodzeń (suma x 70%) – 315 km
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ (zał. nr 6 do SWZ), wykaz dróg gminnych objętych zimowym utrzymaniem stanowi załącznik nr 5 do SWZ stanowiący załącznik do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SWZ”.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy