Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Zgierz w roku 2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY ZAKŁAD KOMUNALNY Z SIEDZIBĄ W DĄBRÓWCE WIELKIEJ K/ZGIERZA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 470306752
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościelna 6/8
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrówka Wielka
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@gzkdabrowka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gzkdabrowka.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Zgierz w roku 2024
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2a60a7f9-a63c-11ee-a681-52fe4aa7189e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00579890
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029943/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Zgierz w roku 2024
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2a60a7f9-a63c-11ee-a681-52fe4aa7189e
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym, a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych
w PZP, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
za pośrednictwem platformy e-Zamówienia, pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie ze wskazaniami SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie ze wskazaniem SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie ze wskazaniem SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-18/PN/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa zimowego utrzymania pasów drogowych dróg gminnych na terenie gminy Zgierz w roku 2024, polegająca na posypywaniu lub odśnieżaniu i posypywaniu. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również usługę sprzątania dróg gminnych z piasku po okresie zimowym obejmującą wykonanie prac związanych z jednorazowym pozimowym sprzątaniem pasów drogowych na całej długości i szerokości, w okresie po zakończeniu miesięcy zimowych pierwszej połowy roku 2024.
2. Wykonanie prac związanych z jednorazowym pozimowym sprzątnięciem dróg gminnych polega na:
- oczyszczeniu wszystkich nawierzchni drogowych ograniczonych krawężnikami,
- oczyszczenie ciągów pieszych i pieszo-rowerowych
- nawierzchni zatok, parkingów,
- zebraniu piasku z korytek ściekowych i innych urządzeń odwodnieniowych,
- zebraniu zanieczyszczeń w postaci piasku z pasów drogowych,
- wywiezieniu nieczystości na wysypisko.
3. Okres świadczenia usługi obejmuje miesiące zimowe w roku 2024.
4. Usługa obejmuje każdorazowo przejazd 21 km dróg gminnych, zgodnie z poniższym wykazem:
Skotniki, ul. Strażacka
Skotniki, ul. Barowa
Skotniki, ul. Boryny
Skotniki, ul. Rzemieślnicza
Łagiewniki Nowe, ul. Skotnicka
Łagiewniki Nowe, ul. Ogrodowa
Łagiewniki Nowe, ul. Słoneczna
Maciejów-Rozalinów-Smardzew, ul. Dębowa
Dąbrówka Sowice-Dąbrówka Marianka, ul. Wesoła
Dąbrówka Sowice, ul. Ogrodowa-Dąbrówka Strumiany, ul. Pogodna
Siedlisko, ul. Spokojna-Glinnik, ul. Nadrzeczna
Dąbrówka Wielka, ul. Szukalskiej
Dąbrówka Wielka,ul. Kasztanowa
Rosanów,ul. Łanowa
Lućmierz, ul. Przemysłowa
Dąbrówka Wielka, ul. Spółdzielcza-Rosanów, ul. Teresy
5. Wykonawca zobowiązany jest wykonać usługę każdorazowo na wszystkich ze wskazanych powyżej dróg.
6. Zamawiający określa, że szacunkowa maksymalna ilość przejazdów nie przekroczy 40 w ciągu całego okresu trwania umowy, co daje łącznie 840 km (40 wyjazdów x 21 km). Natomiast zakres ilościowy usług jest zakresem szacunkowym, ustalonym przez Zamawiającego i może ulec zmniejszeniu w zależności od warunków atmosferycznych panujących na drogach w okresie wykonania zamówienia, wskazanym w rozdziale VII SWZ. Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia ilości usług w przypadku gdy warunki atmosferyczne w czasie trwania umowy będą korzystne na tyle, że nie będzie potrzeby realizacji usługi zimowego utrzymania dróg, z zastrzeżeniem, że minimalna wartość świadczenia z tytułu realizacji przedmiotowego zamówienia wyniesie 20% wartości zamówienia wskazanego w ofercie.
7. Wykonawca zobowiązany jest dysponować taborem zapewniającym niezakłóconą realizację przedmiotu zamówienia.
8. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie każdorazowo po przekazaniu zgłoszenia przez przedstawiciela Zamawiającego, w czasie zadeklarowanym przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
9. Zgłoszenie przekazywane Wykonawcy wskazywać będzie zakres prac (posypywanie lub odśnieżanie z posypywaniem).
10. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90620000-9 - Usługi odśnieżania
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego złoży wykaz sprzętu potwierdzający, że dysponuje następującym zestawem sprzętu w minimalnej ilości wraz z informacją o podstawie do dysponowania tym sprzętem..
Nazwa sprzętu Wymagana minimalna ilość
Pługopiaskarka lub solarka z pługiem 1 szt.
W celu wykonania zamówienia wraz z informacją weryfikującą sprzęt, o którym mowa powyżej, należy podać ich rodzaj, numer identyfikacyjny, oraz model sprzętu wraz z podaniem informacji o podstawie dysponowania tymi zasobami
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty,
w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego
do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - formularz ofertowy – interaktywny załączony do postępowania,
- formularz cenowy – załącznik nr 1
- oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, - wypełnione i podpisane przez wykonawcę. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe– załącznik nr 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 3, składa każdy z wykonawców.
-wykaz sprzętu - załącznik nr 5
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w tym celu ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt. 2 i 3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt. 4 odnosi się również do Wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6. W przypadku polegania przez członków konsorcjum na uprawieniach, doświadczeniu, kwalifikacjach lub wykształceniu członka takiego konsorcjum, wymagane zdolności powinien posiadać co najmniej ten z konsorcjantów, który w ramach przyjętego wewnętrznie podziału zadań, wyznaczony zostanie do realizowania danej części zamówienia, z którą wiąże się obowiązek posiadania konkretnych uprawnień, doświadczenia, kwalifikacji lub wykształcenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-12 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezmowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-12 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni