Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Wydminyw sezonie zimowym 2021
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wydminy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671320
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Rynek 1/1
1.5.2.) Miejscowość: Wydminy
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-510
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.7.) Numer telefonu: 874210019
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.choroszewska@wydminy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wydminy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Wydminyw sezonie zimowym 2021
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ffe571db-727c-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00008760
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wydminy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wydminy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu platformy do elektronicznej obsługi zamówień. Szczegóły dotyczące komunikacji zostały opisane w rozdz. VII i VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Wydminy z siedzibą w Urzędzie Gminy pl. Rynek 1/1, 11-510 WydminyAdministrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Pana Boleslawa Idek, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób:• pod adresem poczty elektronicznej: iod@wydminy.pl• pisemnie na adres siedziby Administratora;Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Wydminy w sezonie zimowym 2021”, nr postępowania KK.271.4.5.2021, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z późn.zm.), dalej „ustawa Pzp”;Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;- posiada Pani/Pan:• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych(1);• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (2);• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;- nie przysługuje Pani/Panu:• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KK.271.4.5.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Wydminy w sezonie zimowym 2021.1. Zakres prac obejmuje:- odśnieżanie dróg gminnych – całej szerokości jezdni (w dwóch kierunkach drogi), skrzyżowań, rozjazdów, wysepek przystankowych, placów gminnych, a także zasp nawianych na drogi z pól. Przy odśnieżaniu skrzyżowań należy zwrócić uwagę na usunięcie śniegu z całego skrzyżowania (środka również) oraz w razie konieczności wywóz nadmiaru śniegu z miejsc wskazanych przez Zamawiającego,- likwidację śliskości zimowej – poprzez posypywanie dróg piaskiem z 25 % dodatkiem soli (głównie skrzyżowań i stromych podjazdów, wysepek przystankowych, placów gminnych). Mieszankę piaskowo-solną do posypywania zabezpiecza sam Wykonawca i do obowiązków Wykonawcy należeć będzie odpowiednie przechowywanie materiału, zapobiegające jego zawilgoceniu i zamarzaniu,2. Łączna ilość motogodzin – 395.3. Zimowe utrzymanie dróg gminnych ma na celu likwidacje zakłóceń ruchu drogowego wywołanych czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu i mróz wg standardu określonego w załączniku do umowy zgodnie z Zarządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej nr 46 z dnia 25 października 1994 r. w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych (Dz. U. MTiG Nr 10, poz.20).4. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności z tytułu uszkodzeń mienia wskutek działań w ramach akcji zimowego utrzymania dróg, takich jak np. odpryski lakieru na samochodach wskutek działania maszyn odśnieżających, uszkodzenia ogrodzeń i innych obiektów bądź elementów zabudowy wskutek działania pługów itp., a wynikające z niestarannego wykonywania usługi przez operatorów. W związku z powyższym w interesie Wykonawcy jest zwrócenie szczególnej uwagi na zachowanie najwyższej staranności w trakcie prowadzonej akcji, zwłaszcza w miejscach wąskich, słabo dostępnych, z małą możliwością manewru.5. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania w całym sezonie zimowym 2021 w gotowości technicznej sprzętu służącego do odśnieżania.6. Pojazdy wykorzystywane do wykonywania prac przy odśnieżaniu dróg muszą być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej samochodowej (ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym).7. Realizując zakres zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do :- stosowania Zarządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej nr 46 z dnia 25.10.1994 r. w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach publicznych (Dz.U.MTiG Nr 10, poz. 20),- zapewnienia we własnym zakresie materiału do posypywania dróg celem usunięcia śliskości tj. piasku i mieszkanki piaskowo-solnej 25 %- prowadzenia stałych obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania dróg gminnych w należytym stanie,- bezwzględnego respektowania poleceń pracownika Urzędu Gminy Wydminy odpowiedzialnego za utrzymanie dróg gminnych,- w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych w ciągu do 3 godzin podjąć akcję odśnieżania i posypywania na drogach gminnych po telefonicznym ustaleniu z przedstawicielem Zamawiającego zakresu i rodzaju usług do wykonywania,- odśnieżania i posypywania do 3 godzin od zgłoszenia przez Zamawiającego,- całkowita likwidacja skutków pogarszania warunków atmosferycznych na drogach na terenie gminy w ciągu 10 godzin od zaprzestania opadów,- zapewnienie łączności z pracującym lub dyżurującym sprzętem, prowadzenie zapisów interwencyjnych,- Wykonawca przystępuje do wykonania usługi również na polecenie dyspozytorów z PKS oraz Policji.8. Wykaz dróg na terenie Gminy Wydminy z uwzględnieniem standardów zimowego utrzymania – stanowi Załącznik nr 1 do umowy. Specyfikacja techniczna zimowego utrzymania dróg określa załącznik nr 2 do umowy. Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy -w sprawie zamówienia stanowią załącznik nr 3 do SWZ.9. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę:9.1. Zamawiający działając na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020. poz. 1320 z późn. zm.) wszystkich osób, które będą wykonywać następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:a) przedstawiciel Wykonawcy – który przy realizacji usługi będzie koordynował i nadzorował pracę w sposób zgodny w SWZ, wymaganiami Zamawiającego oraz przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,b) kierowcy i operatorzy sprzętu,jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.). Wymóg ten nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.Zamawiający nie wymaga zatrudnienia osób na podstawie art. 96 ust. 2 pkt 2 tj.a)bezrobotnych,b)poszukujących pracy, niepozostających w zatrudnieniu lub niewykonujących innej pracy zarobkowej,c)usamodzielnianych,d)młodocianych,e)niepełnosprawnych,f)innych niż określone w lit. a-e, o których mowa w ustawie z dnia 13 czerwca o zatrudnieniu socjalnym lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego,g)do 30. roku życia oraz po ukończeniu 50. roku życia, posiadających status osoby poszukującej pracy, bez zatrudnienia.9.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia,9.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 3 dni Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) oświadczenie zatrudnionego pracownika;2) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, daty zawarcia umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę, zakresy obowiązków pracowników oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1781) oraz przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków powinny być możliwe do zidentyfikowania;3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie przepisami RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.9.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń