Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoLipowa
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-10-10
  • ZamawiającyGmina Lipowa
  • Data publikacji ogłoszenia2022-09-30
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00371639
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lipowa

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182628

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wiejska 44

1.5.2.) Miejscowość: Lipowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-324

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lipowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipowa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3ee8f241-4092-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00371639

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00028063/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.bip.lipowa.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Do porozumiewania się z Wykonawcami upoważnione są następujące osoby:
1) w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia – Pani Agnieszka Brodzińska
mail: przetargi@lipowa.pl tel. (33) 860 15 37 w godzinach urzędowania 7:00 do 15:00.
2) w sprawach proceduralnych – Pani Marzena Krzesak
mail: przetargi@lipowa.pl tel. (33) 860 15 63 w godzinach urzędowania 7:00 do 15:00.
3. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp., podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale XIV ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
4. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby składa się poprzez mini portal za pomocą skrzynki ePUAP.
5. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje przekazuje się:
1) drogą elektroniczną:. przetargi@lipowa.pl
2) poprzez skrzynkę ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal : -nr skrzynki ePUAP: /1277oqsuxw/skrytkaesp
3) poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl;
6. Rejestracja na Platformie, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej, wymaga założenia przez Wykonawcę konta na ePUAP.
7. Rejestracja i korzystanie z Platformy miniPortal zostały opisane w instrukcji użytkownika systemu, która dostępna jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje
8. Zgodnie z 67 ustawy pzp., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
1) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
2) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal, znajdującego się pod adresem: (https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP), znajdujące się pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania
9. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
10. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
11. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny do postępowań o udzielenia zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016 / 679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zw. dalej RODO.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Lipowa z siedzibą przy ul. Wiejskiej 44, 34-424 Lipowa;
2. Kontakt do Inspektora Danych Osobowych: inspektor@lipowa.pl.
3. Dane osobowe są przetwarzane w celu wyboru oferty i realizacji postępowania o udzielenie zamówienia, zawarcia umowy i jej rozliczenia na podstawie art. 6 ust. 1 lit b, c RODO
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie prawa oraz podmioty przetwarzające na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych w zakresie wsparcia organizacyjnego.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres archiwizacji wymaganej przepisami prawa:
• ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
• ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia po terminach archiwizacyjnych wyrażonych w odrębnych przepisach lub ograniczenia przetwarzania.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu ds. Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa oraz w zakresie koniecznym do zawarcia umowy. W pozostałym zakresie jest dobrowolne. Konsekwencją nie podania danych jest niemożliwość zawarcia umowy.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
2. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
3. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
4. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.17.2022.MK

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa”

Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem:
- nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych zarządzanych przez Gminę,
- obiektów inżynierskich związanych z drogami gminnymi (w rozumieniu Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. z dnia 30 maja 2000r. r.) ,
- urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi na terenie Gminy Lipowa,
- placów i dróg zarządzanych przez Gminę, w szczególności w miejscach niebezpiecznych tj. na zakrętach, spadkach podłużnych oraz na skrzyżowaniach i przed skrzyżowaniami,
- obiektów towarzyszących ww. drogom tj. zatoki autobusowe, parkingi, place,
polegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej, zgodnie z zasadami odśnieżania i usuwania śliskości zimowej na drogach Gminy Lipowa.

A. Część I - Rejon nr 1 - Sołectwo Słotwina i Lipowa:
Sołectwo Słotwina
• standard IV:
 ul. Księdza Jerzego Popiełuszki - 2,300 km
 Parking przy szkole w Słowinie
 ul. Jaskółki – 0,800 km

• standard V:
 ul. Rudzika – 0,180 km
 ul. Łabędzia – 0,180 km
 ul. Słowika – 0,250 km
 ul. Szczygła – 0,260 km
 ul. Jastrzębia – 0,140 km

Sołectwo Lipowa
• standard IV:
 Lipowa ul. Boczna – 0,185 km
 Lipowa ul. Bugaj – 0,650 km
 Lipowa ul. Zorzy Polarnej – 0,300 km
 Lipowa ul. Słoneczne Wzgórze – 0,520 km
 Lipowa ul. Wichrowe Wzgórza – 0,650 km
 Lipowa ul. Jastrząbka – 0,800 km
 Lipowa ul. Mroźna – 1,200 km
 Lipowa ul. Przedwiośnie – 0,780 km

Planowana liczba godzin pracy w jednym sezonie wynosi około 230 godzin, w tym: 210 godzin ciągnika, 20 godzin koparko-ładowarki.
Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości dróg przeznaczonych do odśnieżania o drogi wewnętrzne zarządzane przez Gminę, po ustaniu intensywnych opadów śniegu.

3. Do zadań Wykonawcy należy:
a) usunięcie zalegającego opadu śnieżnego ;
b) zwalczanie śliskości zimowej;
z elementów wskazanych w pkt. 1 powyżej tj. przedmiotu zamówienia.
4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu.
Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.
5. Zamówienie obejmuje odśnieżanie powierzchni oraz usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową). Materiały niezbędne do usuwania śliskości zimowej takie jak: piasek, sól drogowa dostarcza Zamawiający.
6. Wszystkie pojazdy wykonujące prace na drodze powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.
7. Drogi odśnieżane są według standardu IV i V. Wymogi dla każdego ze standardów określono w załączniku do umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.
8. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, dla każdej części przedmiotu zamówienia.
9. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. Podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia – związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenia punktowa dotyczyć będzie wyłącznie ofert uznanych za ważne
i nie podlegające odrzuceniu.
2. Wartość punktowa oferty: K = K1 + K2 + K3
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w Ustawie Pzp oraz SIWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru i uzyska największą liczbę punktów (K) wynikających z niżej podanego wzoru.
4. Przy wyborze oferty, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Kryterium (K1):
Cena – 60% (max. 60 pkt)

b) Kryterium (K2):
Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego – 20% (tj. max. 20 pkt)

c) Kryterium (K3):
Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg – 20% (tj. max. 20 pkt)

Ad kryterium: „Cena”
Ocena będzie dokonywana wg następującego wzoru:
Cn
K1 = --------- x W
Co

K1 - wartość punktowa
Cn - najniższa oferowana cena
Co - cena ocenianej oferty
W - waga = 60

Ad. Kryterium „Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego”
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w kryterium „czas reakcji na wezwanie Zamawiającego” od wydania dyspozycji wyjazdu przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w następujący sposób:
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 45 minut od wezwania telefonicznego – 20 pkt.
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 60 minut od wezwania telefonicznego – 10 pkt.
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 80 minut od wezwania telefonicznego – 5 pkt,
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 90 minut od wezwania telefonicznego – 0 pkt.

Ad. Kryterium „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg”
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w kryterium „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg” na podstawie podanej w formularzu kwoty, według poniższej zasady:
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 0,00 zł do 2 000,00 zł brutto - 20 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 2 000,01 zł do 3 500,00 zł brutto – 10 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie powyżej 3 500,01 zł brutto - 0 pkt.

W przypadku niewypełnionego przez Wykonawcę w formularzu oferty pola określającego „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg” będzie to równoznacze, że wykonawca z przyjęciem przez Wykonawcę kwoty 0,00zł.
5. Oferta Wykonawcy, który zaoferuje czas rozpoczęcia akcji dłuższy niż 90 minut zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp jako oferta, której treść nie odpowiada Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Ocena punktowa będzie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku liczbą.
Przez rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie rozumiane faktyczne rozpoczęcie odśnieżania, a nie wyjazd pojazdu w celu udania się na drogę (rejon) wymagającą odśnieżania.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa”

Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem:
- nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych zarządzanych przez Gminę,
- obiektów inżynierskich związanych z drogami gminnymi (w rozumieniu Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. z dnia 30 maja 2000r. r.) ,
- urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi na terenie Gminy Lipowa,
- placów i dróg zarządzanych przez Gminę, w szczególności w miejscach niebezpiecznych tj. na zakrętach, spadkach podłużnych oraz na skrzyżowaniach i przed skrzyżowaniami,
- obiektów towarzyszących ww. drogom tj. zatoki autobusowe, parkingi, place,
polegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej, zgodnie z zasadami odśnieżania i usuwania śliskości zimowej na drogach Gminy Lipowa.

B. Część II - Rejon nr 5 - Sołectwo Lipowa :
• standard IV:
 ul. Dalii i Liliowca – 0,470 km
 ul. Zadolne – 0,776 km
 ul. Bratków i Stokrotek - 1,905 km
 ul. Piwniczna, ul. Azalii, ul. Maciejek – 1,446 km
 ul. Promienna, ul. Dobra – 1,108 km
 ul. Brzegi - 0,730 km
 ul. Spokojna – 0,180 km

• standard V:
 ul. Frezji – 0,500 km
 ul. Aksamitek – 0,400 km
 ul. Astrów – 0,440 km
 ul. Konwalii – 0,120 km
 ul. Cicha - 0,440 km
 ul. Przyjazna – 0,120 km
 ul. Radosna – 0,095 km
 ul. Piękna – 0,300 km
 ul. Uczuciowa (do posesji nr 6) – 0,155 km

Planowana liczba godzin pracy w jednym sezonie wynosi około 170 godzin.
Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości dróg przeznaczonych do odśnieżania o drogi wewnętrzne zarządzane przez Gminę, po ustaniu intensywnych opadów śniegu.

3. Do zadań Wykonawcy należy:
a) usunięcie zalegającego opadu śnieżnego ;
b) zwalczanie śliskości zimowej;
z elementów wskazanych w pkt. 1 powyżej tj. przedmiotu zamówienia.
4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu.
Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.
5. Zamówienie obejmuje odśnieżanie powierzchni oraz usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową). Materiały niezbędne do usuwania śliskości zimowej takie jak: piasek, sól drogowa dostarcza Zamawiający.
6. Wszystkie pojazdy wykonujące prace na drodze powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.
7. Drogi odśnieżane są według standardu IV i V. Wymogi dla każdego ze standardów określono w załączniku do umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.
8. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, dla każdej części przedmiotu zamówienia.
9. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. Podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia – związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenia punktowa dotyczyć będzie wyłącznie ofert uznanych za ważne
i nie podlegające odrzuceniu.
2. Wartość punktowa oferty: K = K1 + K2 + K3
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w Ustawie Pzp oraz SIWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru i uzyska największą liczbę punktów (K) wynikających z niżej podanego wzoru.
4. Przy wyborze oferty, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Kryterium (K1):
Cena – 60% (max. 60 pkt)

b) Kryterium (K2):
Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego – 20% (tj. max. 20 pkt)

c) Kryterium (K3):
Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg – 20% (tj. max. 20 pkt)

Ad kryterium: „Cena”
Ocena będzie dokonywana wg następującego wzoru:
Cn
K1 = --------- x W
Co

K1 - wartość punktowa
Cn - najniższa oferowana cena
Co - cena ocenianej oferty
W - waga = 60

Ad. Kryterium „Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego”
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w kryterium „czas reakcji na wezwanie Zamawiającego” od wydania dyspozycji wyjazdu przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w następujący sposób:
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 45 minut od wezwania telefonicznego – 20 pkt.
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 60 minut od wezwania telefonicznego – 10 pkt.
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 80 minut od wezwania telefonicznego – 5 pkt,
- Wykonawca, który zagwarantuje stawienie się na miejsce wskazane przez uprawnionego pracownika Zamawiającego w czasie do 90 minut od wezwania telefonicznego – 0 pkt.

Ad. Kryterium „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg”
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w kryterium „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg” na podstawie podanej w formularzu kwoty, według poniższej zasady:
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 0,00 zł do 2 000,00 zł brutto - 20 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie od 2 000,01 zł do 3 500,00 zł brutto – 10 pkt.
- Stawka za gotowość do prowadzenia zimowego utrzymania dróg w kwocie powyżej 3 500,01 zł brutto - 0 pkt.

W przypadku niewypełnionego przez Wykonawcę w formularzu oferty pola określającego „Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg” będzie to równoznacze, że wykonawca z przyjęciem przez Wykonawcę kwoty 0,00zł.
5. Oferta Wykonawcy, który zaoferuje czas rozpoczęcia akcji dłuższy niż 90 minut zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp jako oferta, której treść nie odpowiada Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Ocena punktowa będzie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku liczbą.
Przez rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie rozumiane faktyczne rozpoczęcie odśnieżania, a nie wyjazd pojazdu w celu udania się na drogę (rejon) wymagającą odśnieżania.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena ryczałtowa za gotowość prowadzenia zimowego utrzymania dróg

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wskazuje w tym zakresie szczegółowych warunków.

2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że:
- posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 20 000,00 zł – część I – Rejon 1,
- posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 10 000,00 zł – część II – Rejon 5,

W przypadku złożenia oferty na wszystkie części przedmiotu zamówienia, Wykonawca spełni warunek Zamawiającego, jeżeli będzie posiadał ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 30 000,00 zł.

4) zdolności technicznej lub zawodowej
1) o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować technicznie sprawnymi jednostkami sprzętowymi gwarantującymi efektywne prowadzenie akcji zimowej (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ich potencjał techniczny będzie oceniany łącznie), tj.:
- w rejonie nr 1, 5 Wykonawca musi dysponować ciągnikiem z napędem na dwie osie oraz z pługiem posiadającym możliwość ustawiania kierunku odśnieżania (lewo-prawo),
- w rejonie nr 1 Wykonawca musi dodatkowo dysponować koparko-ładowarką o pojemności łyżki min.1,5 m3 ,
- w rejonie nr 1, 5 Wykonawca musi dysponować dodatkowo rozrzutnikiem.
- wszystkie w/w pojazdy wykonujące prace na drodze winny wysyłać żółte sygnały błyskowe.

Uwaga W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część przedmiotu zamówienia, Wykonawca musi dysponować odpowiednim sprzętem dla każdej części oddzielnie. Niedopuszczalne jest dysponowanie tym samym sprzętem w różnych rejonach – akcja zima musi być prowadzona w sposób sprawny, zgodnie z wymaganymi standardami.

Jeżeli Wykonawca złoży oferty częściowe – dla części I, II przedmiotu zamówienia w poszczególnych rejonach, a wykaże w nich ten sam sprzęt, jego oferta zostanie odrzucona.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania Załącznik Nr 3 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
2) Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –załącznik nr 6 do SWZ;
3) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Załącznik Nr 4 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2) wykaz urządzeń technicznych- sprzętu dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. - załącznik nr 5 do SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1. Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowane usługi spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
2. Wykonawcy tworzący jeden podmiot przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z rozdz. XX pkt.3e. SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy podmiotów składających wspólnie ofertę.
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika).
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie,
o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy pzp (rozdziału XIII pkt 1SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie potwierdza wstępne spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia (każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę nie może podlegać wykluczeniu z postępowania co oznacza, iż oświadczenie w tym zakresie musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie).
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę, który został upoważniony do wykonania tej czynności.
6. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, Zamawiający zażąda złożenia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego –kopii umowy regulujących współpracę tych Wykonawców.
7. Wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych w zakresie nie uregulowanym przez umowę między wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia regulują przepisy kodeksu cywilnego.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-10 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-10 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję podwykonawcy do wykonania przyłączy elektrycznych zew - Chorzów
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukuję firmy podwykonawczej do wykonania przyłączy elektrycznych zew. Prace na terenie Aglomeracji Śląskiej. Budynki użyteczności publicznej. Szczegóły do uzgodnienia po kontakcie mailowym.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI