Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice" - z podziałem na części.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZECHOWICE-DZIEDZICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258121
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Jana Pawła II 1
1.5.2.) Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-502
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 32 214 71 14
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.czechowice-dziedzice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czechowice-dziedzice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice" - z podziałem na części.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13183851-b6a4-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00052875
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050196/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych (2024)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.czechowice-dziedzice.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://czechowice-dziedzice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
zp@um.czechowice-dziedzice.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający złożyć
ofertę (wyłącznie poprzez Platformę przetargową) – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy
przetargowej - dostępnymi pod adresem https://czechowice-dziedzice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html oraz zaakceptować
regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostępny pod adresem: https://czechowicedziedzice.
logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
2. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału
SWZ.
3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są na stronie internetowej Platformy
przetargowej - pod adresem: https://czechowice-dziedzice.logintrade.net/rejestracja/instrukcja.html
4. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Logintrade S.A., ul. Legnicka 57d,
lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. +48 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w
godz. 8.00 – 16.00.
5. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia oferty (w zależności od wyboru
opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy przetargowej.
6. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym
mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Ustawy
Pzp, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo,
sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2023 r. poz.57 ze zm.), z
zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
7. Zamawiający informuje, iż w przypadku przesyłania przez Wykonawcę dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym
oferty przetargowej) dopuszczone są wyłącznie formaty danych wskazane w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia
2012 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2247) w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów
publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Powyższe
oznacza, iż Zamawiający nie dopuszcza przysyłania dokumentów elektronicznych (w tym oferty) skompresowanych formatem .rar
8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w ust. 6 niniejszego rozdziału SWZ, przekazywane w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na
podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako
tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych przez
Zamawiającego w niniejszej SWZ.
9. Pozostałe postanowienia zgodne z SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://czechowice-dziedzice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Czechowicach-Dziedzicach jest Burmistrz
Czechowic-Dziedzic z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach pl. Jana Pawła II 1;
- administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się skontaktować pod numerem telefonu 32 21 47 153;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp, osoby lub podmioty, którym na podstawie przepisów prawa przysługuje prawo do
kontroli, jak również osoby lub podmioty, którym dane zostaną udostępnione w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 września 2001r. o
dostępie do informacji publicznej;
- firma PZP24.pl Sp. z o.o. oraz Logintrade S.A. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Legnickiej 57D lok. B/J, z którą administrator
zawarł umowę na obsługę Platformy Przetargowej, na której prowadzone są postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia - Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane, a
następnie w celach archiwalnych przechowywane będą przez 5 lat, chyba, że przepisy szczególne będą stanowić inaczej;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;
- posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych(1);
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO(2);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
(1) wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z
ustawą.
(2) wyjaśnienie: zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp wystąpienie z zadaniem o którym mowa w art. 18 ust.1 rozporządzenia
2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia pn.: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice” – podziałem na części jest usługa związana z zimowym utrzymaniem dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
CZĘŚĆ I
STREFA I „CZECHOWICE-DZIEDZICE CENTRUM/PÓŁNOC”
- łączna ilość km dróg do utrzymania w strefie 73,966 km w tym:
drogi gminne: 58,704 km
drogi powiatowe: 15,262 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, wartość nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty na poszczególne części (strefy), Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami::
cena (Kc) 60%
czas reakcji (Kcr) 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia pn.: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice” – podziałem na części jest usługa związana z zimowym utrzymaniem dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
CZĘŚĆ II
STREFA II „CZECHOWICE-DZIEDZICE POŁUDNIOWE”
- łączna ilość km dróg do utrzymania w strefie 63,094 km w tym: drogi gminne: 48,067 km
drogi powiatowe: 15,027 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, wartość nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty na poszczególne części (strefy), Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
cena (Kc) 60%
czas reakcji (Kcr) 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia pn.: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice” – podziałem na części jest usługa związana z zimowym utrzymaniem dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
CZĘŚĆ III
STREFA III „CZECHOWICE-DZIEDZICE GÓRNE/DOLNE ”
- łączna ilość km dróg do utrzymania w strefie 36,488 km w tym: drogi gminne: 29,253 km
drogi powiatowe: 7,235 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, wartość nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty na poszczególne części (strefy), Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
cena (Kc) 60%
czas reakcji (Kcr) 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia pn.: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice” – podziałem na części jest usługa związana z zimowym utrzymaniem dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
CZĘŚĆ IV
STREFA IV „ZABRZEG/LIGOTA MILIARDOWICE oraz Ligota do ul. Czechowickiej”
- łączna ilość km dróg do utrzymania w strefie 63,322 km w tym: drogi gminne: 48,808 km
drogi powiatowe: 14,514 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, wartość nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty na poszczególne części (strefy), Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
cena (Kc) 60%
czas reakcji (Kcr) 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia pn.: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice” – podziałem na części jest usługa związana z zimowym utrzymaniem dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
STREFA V „BRONÓW/LIGOTA”
- łączna ilość km dróg do utrzymania w strefie 45,657 km w tym: drogi gminne: 29,838 km
drogi powiatowe: 15,819 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy Pzp.
Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, wartość nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty na poszczególne części (strefy), Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
cena (Kc) 60%
czas reakcji (Kcr) 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 Ustawy Pzp.:
1.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
1.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
1.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
3.4.1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał/wykonuje co najmniej jedną (1) usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj.:
• w przypadku złożenia oferty na część I (strefę I) – w zakresie minimum 35 km utrzymywanych dróg (ulic);
• w przypadku złożenia oferty na część II (strefę II) – w zakresie minimum 30 km utrzymywanych dróg (ulic);
• w przypadku złożenia oferty na część III (strefę III) – w zakresie minimum 17 km utrzymywanych dróg (ulic);
• w przypadku złożenia oferty na cześć IV (strefę IV) – w zakresie minimum 30 km utrzymywanych dróg (ulic);
• w przypadku złożenia oferty na część V (strefę V) – w zakresie minimum 20 km utrzymywanych dróg (ulic).
W przypadku udziału w postępowaniu na zimowe utrzymanie dróg na więcej niż jedną STREFĘ Wykonawca musi spełnić warunki wynikające z sumy wymaganych kilometrów dla poszczególnych stref.
Za usługę odpowiadającą charakterem i rodzajem rozumie się zimowe utrzymanie dróg (ulic) w jednym sezonie zimowym.
W przypadku, gdy wykazywane usługi, są częścią większego zamówienia dotyczącego szerszego zakresu prac, należy podać w wykazie usług tylko informacje potwierdzające spełnianie ww. warunku.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usługi wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
3.4.2. Dysponuje lub będzie dysponował następującym sprzętem:
CZĘŚĆ I (strefa I)
W przypadku złożenia oferty na strefę I dostępność do min. (szt.):
2 pługo-solarko-piaskarki na samochodach ciężarowych;
2 ciągniki kołowe o mocy nie mniejszej niż 55 kW wyposażone w pługi lemieszowe;
2 posypywarki (rozrzutniki) do ciągnika;
2 pojazdy do odśnieżania chodników przy czym maksymalny zewnętrzny rozstaw kół wynosi nie więcej niż 1,5 m (mikrociągniki lub pojazdy przeznaczone do odśnieżania chodników);
1 koparko – ładowarka;
1 samochód samowyładowczy, przy czym jeśli Wykonawca posiada samochód samowyładowczy w osprzęcie pługo-solarko-piaskarki dodatkowy samochód wyładowczy nie jest wymagany;
1 samochód osobowy do patrolowania dróg.
CZĘŚĆ II (strefa II)
W przypadku złożenia oferty na strefę II dostępność do min. (szt.):
2 pługo-solarko-piaskarki na samochodach ciężarowych;
2 ciągniki kołowe o mocy nie mniejszej niż 55 kW wyposażone w pługi lemieszowe;
2 posypywarki (rozrzutniki) do ciągnika;
2 pojazdy do odśnieżania chodników przy czym maksymalny zewnętrzny rozstaw kół wynosi nie więcej niż 1,5 m (mikrociągniki lub pojazdy przeznaczone do odśnieżania chodników);
1 koparko – ładowarka;
1 samochód samowyładowczy, przy czym jeśli Wykonawca posiada samochód samowyładowczy w osprzęcie pługo-solarko-piaskarki dodatkowy samochód wyładowczy nie jest wymagany;
1 samochód osobowy do patrolowania dróg.
CZĘŚĆ III (strefa III)
W przypadku złożenia oferty na strefę III dostępność do min. (szt.):
2 ciągniki kołowe o mocy nie mniejszej niż 55 kW wyposażone w pługi lemieszowe;
1 ciągnik kołowy o mocy nie mniejszej niż 40 kW wyposażony w pług lemieszowy;
2 posypywarki (rozrzutniki) do ciągnika;
1 pojazd do odśnieżania chodników przy czym maksymalny zewnętrzny rozstaw kół wynosi nie więcej niż 1,5 m (mikrociągniki lub pojazd przeznaczony do odśnieżania chodników);
1 koparko – ładowarka;
1 samochód osobowy do patrolowania dróg.
CZĘŚĆ IV (strefa IV)
W przypadku złożenia oferty na strefę IV dostępność do min. (szt.):
1 pługo-solarko-piaskarka na samochodzie ciężarowym lub ciągnik kołowy z napędem 4x4 i mocy nie mniejszej niż 90 kW wyposażony w pług lemieszowy z doczepną solarko-piaskarką;
1 ciągnik kołowy o mocy nie mniejszej niż 70 kW wyposażony w pług lemieszowy;
2 ciągniki kołowe o mocy nie mniejszej niż 55 kW wyposażone w pługi lemieszowe;
2 posypywarki (rozrzutniki) do ciągnika;
1 pojazd do odśnieżania chodników przy czym maksymalny zewnętrzny rozstaw kół wynosi nie więcej niż 1,5 m (mikrociągnik lub pojazd przeznaczony do odśnieżania chodników);
1 koparko – ładowarka;
1 samochód osobowy do patrolowania dróg.
CZĘŚĆ V (strefa V)
W przypadku złożenia oferty na strefę V dostępność do min. (szt.):
1 pługo-solarko-piaskarka na samochodzie ciężarowym lub ciągnik kołowy z napędem 4x4 i mocy nie mniejszej niż 90 kW wyposażony w pług lemieszowy z doczepną solarko-piaskarką;
1 ciągnik kołowy o mocy nie mniejszej niż 70 kW wyposażony w pług lemieszowy;
2 ciągniki kołowe o mocy nie mniejszej niż 55 kW wyposażone w pługi lemieszowe;
2 posypywarki (rozrzutniki) do ciągnika;
1 pojazd do odśnieżania chodników przy czym maksymalny zewnętrzny rozstaw kół wynosi nie więcej niż 1,5 m (mikrociągnik lub pojazd przeznaczony do odśnieżania chodników);
1 koparko – ładowarka;
1 samochód osobowy do patrolowania dróg.
UWAGA !
W przypadku udziału w postępowaniu na zimowe utrzymanie dróg na więcej niż jedną strefę Wykonawca musi spełnić warunki wynikające z sumy wymaganego sprzętu dla poszczególnych części (stref) – ZA WYJĄTKIEM samochodu osobowego do patrolowania dróg.
Dostępność samochodu osobowego do patrolowania dróg:
W przypadku złożenia oferty na jedną lub dwie części (strefy):
do min. 1 szt. samochodu osobowego do patrolowania dróg
W przypadku złożenia oferty na trzy lub cztery części (strefy):
do min. 2 szt. samochodów osobowych do patrolowania dróg
W przypadku złożenia oferty na pięć części (strefy):
do min. 3 szt. samochodów osobowych do patrolowania dróg
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Do oferty Wykonawca
zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o
braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ; 2.Informacje zawarte w oświadczeniu, o
którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w
postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3.Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania
spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia): 3.1.oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji
zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania
wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do
SWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa każdy z Wykonawców występujących
wspólnie).
4. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, wobec których zachodzą przesłanki wykluczenia, o których mowa w art. 7
ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 ze zm.)2.1.Zamawiający wykluczy z
postępowania: 1)Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja
2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy
(Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006”, i rozporządzeniu Rady (UE) nr
269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność
terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4),
zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014” albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 2)Wykonawcę, którego
beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została
wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3)Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zmianami) jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od
dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu
(określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do
złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1.1. oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie).
1.2. w celu wykazania spełniania warunku dot. zdolności technicznej
wykazu usług wykonanych , a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu , dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 8 do SWZ;
1.3. w celu wykazania spełniania warunku
wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
Wzór wykazu narzędzi stanowi załącznik nr 9 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych w przedmiotowym postępowaniu.
W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych w rozumieniu art. 99 ust. 5 lub art. 101 ust. 4 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych równoważnych dokumentów potwierdzających, że oferowana oferta/rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia.
Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia). Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty lub według takiego samego schematu, stanowiącego załącznik nr 1a, 1b, 1c, 1d, 1e do SWZ Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej.
2. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona za pośrednictwem Platformy przetargowej. Zamawiający zaleca, aby oferta
została utworzona w formacie .pdf oraz podpisana wewnętrznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku
zastosowania podpisu zewnętrznego należy pamiętać o obowiązku dołączenia do pliku stanowiącego ofertę także pliku
podpisującego, który generuje się automatycznie podczas złożenia podpisu.
3. Wraz z ofertą (dotyczy oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu) należy złożyć:
3.1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIX SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 3
do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w
postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki
dowodowe, wskazane w SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci
elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego Wykonawca, w przypadku
polegania na zdolnościach technicznych lub podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o
którym wyżej mowa, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia
tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje
się na jego zasoby załącznik nr 4 do SWZ.
3.2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektowanymi postanowieniami umowy w
sprawie zamówienia, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez
żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią zawartą w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 1a, 1b, 1c, 1d, 1e do SWZ
Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym.
3.3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia
publicznego.Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i
opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z
pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub
notariusz. 3.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp) – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
3.5. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ustawy Pzp – załącznik nr 6 do SWZ. 3.6. Formularz cenowy – załącznik nr 2a, 2b, 2c, 2d, 2e do SWZ – (dla CZĘŚCI I, II, III, IV i V)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z
dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne
pełnomocnictwo – (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki
wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę).
Pełnomocnictwo, może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie
(przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art.
125 ustawy (rozdział XVI SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw
wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z
postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w
postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie
podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców oświadczenie składane na
podstawie art. 117 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Obowiązek złożenia
ww. oświadczenia odnosić należy również do wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej – załącznik
nr 6 do SWZ .
7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej
lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia
podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w Rozdziale XI, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że
nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, zawiera załącznik nr 11 – projektowane postanowienia umowy (dostosowane do każdej części zamówienia oddzielnie)
1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 i ust. 2 Ustawy Pzp) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załącznik nr 11 – projektowane postanowienia umowy (dostosowane do każdej części zamówienia oddzielnie)
2. Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w Rozdziale XXIX SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej: https://czechowice-dziedzice. logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-29 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przedmiotem zamówienia pn.: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice” – podziałem na części jest usługa związana z zimowym utrzymaniem dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zimowe utrzymanie dróg, ulic, chodników, parkingów, zatok przystankowych, zatok postojowych, kładek, ścieżek rowerowych na terenie Gminy Czechowice-Dziedzice.
Zakres prac obejmuje: odśnieżanie dróg, ulic, chodników, parkingów, kładek oraz odśnieżanie obiektów towarzyszących drodze, tj.: zatoki przystanków komunikacji zbiorowej, zatoki postojowe jak również usuwanie śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni materiałami uszorstniającymi, chemicznymi lub mieszaniną materiałów uszorstniających i materiałów chemicznych.
Przedmiot zamówienia został podzielony na pięć stref zimowego utrzymania – pięć części.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SWZ, tj.:
- specyfikacja usługi – załącznik nr 10 do SWZ – (dla CZĘŚCI I, II, III, IV i V)
- projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 11 do SWZ – (dostosowane do każdej części zamówienia oddzielnie)
które stanowią integralną część specyfikacji warunków zamówienia.
Rozwiązania równoważne.
1. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, producenta, dostawcę, homologacje, oznaczenie norm, patenty lub pochodzenia materiałów, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp.
2. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 Ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.
Wymagania w zakresie zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy art. 95 Ustawy Pzp.
1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r., poz. 1465) obejmują następujące rodzaje czynności:
− prace związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej.
2. Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w Rozdziale II, ust. 5, pkt 5.1.SWZ oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem osób, o których mowa w pkt 5.1.powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały opisane w projektowanych postanowieniach umownych stanowiącym załącznik do SWZ.
3. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Ustawy Pzp.