Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I CHODNIKÓW NA TERENIE GMINY ŁAŃCUT W SEZONIE 2023/2024
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych oraz chodników na terenie Gminy Łańcut w sezonie 2023/2024 r., w szczególności odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi oraz śliskości pośniegowej.
2. Teren gminy objęty akcją zimowego utrzymania dróg gminnych publicznych i wewnętrznych oraz chodników zastał podzielony na IV Części /Rejony obszarowe/.
3. Niniejsze zamówienie obejmuje również zimowe utrzymanie chodników na terenie gminy Łańcut o łącznej długości 44,89 km w tym:
- przy drogach wojewódzkich o łącznej długości ok. 7,76 km
- przy drogach powiatowych o łącznej długości ok. 27,94 km
- przy drogach gminnych o łącznej długości ok. 9,19 km
4. Poszczególne części zadania charakteryzują następujące parametry:
4.1. Część I - Rejon Obszarowy nr 1 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie sołectwa: Rogóżno, Kosina - ok. 26,13 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości)
Drogi:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 75 h
- pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 50 h
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 100 m3
5. Minimalne standardy utrzymania zimowego:
DROGI:
Jezdnia musi być przejezdna na całej szerokości najpóźniej do 8 godzin - drogi gminne publiczne, pozostałe drogi wewnętrzne do 12 godzin od czasu zgłoszenia wyjazdu, w pierwszej kolejności będą odśnieżane drogi gminne publiczne.
CHODNIKI:
1) Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 30% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 8h
2) Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 50% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 15h
3) Chodnik odśnieżony i posypane mieszanką środków uszorstniających w 80% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 24h
Założenia ogólne:
Do odśnieżania chodników należy używać pojazdów wraz z rozsypywaczem materiałów do zwalczania śliskości zimowej i pługiem z lemieszem gumowym. Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej. Sprzęt powinien być zaopatrzony w materiały pędne w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłej pracy niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2023 poz. 2022 z późn. zm.), być wyposażone i wysyłać żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2016 poz. 2022 z późn. zm.). Materiały przeznaczone do zwalczania zimowego utrzymania powinny natomiast spełniać kryteria zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U. 2005 Nr 230 poz. 1960).
Skrzydła pługów powinny być pomalowane w kolory ostrzegawcze. W celu uniknięcia uszkodzenia nawierzchni chodników do odśnieżania należy użyć pługów jedno lub dwustronnych zaopatrzonych w lemiesze gumowe. Prędkość maszyny w trakcie odśnieżania powinna być dostosowana do panujących warunków atmosferycznych, ruchu pieszego i drogowego oraz zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W miejscach trudno dostępnych Zamawiający dopuszcza wykonanie prac związanych z oczyszczeniem chodników ręcznie.
6. Posiadanie odpowiedniego specjalistycznego sprzętu gwarantującego prawidłowe wykonanie zadania.
7. W przypadku awarii dokonać zmiany uszkodzonego sprzętu na sprawny technicznie lub wynająć podwykonawcę na koszt własny.
8. Prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg bez względu na czynniki niezależne bezpośrednio od Wykonawcy między innymi awaria sprzętu do odśnieżania.
9. Prowadzenie Karty pracy sprzętu – Zał. Nr 8 do SWZ wraz z jej potwierdzeniem każdorazowo po zakończeniu pracy przez osobę wskazaną przez Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy). Kartę pracy sprzętu należy przedłożyć Zamawiającemu min. na 2 dni przed wystawieniem faktury. Zweryfikowana Karta będzie podstawą do wystawienia faktury.
Wykonawca udostępni Karty pracy sprzętu do kontroli przez upoważnionych pracowników Zamawiającego pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy i naliczania kar umownych w przypadku nie udostępnienia raportu kontrolującemu, stwierdzeniu braku bieżących wpisów lub wpisów niezgodnych z prawdą.
10. O przystąpieniu do wykonania usługi Wykonawca informowany będzie telefonicznie przez wyznaczoną osobę (pracownik Urzędu Gminy). Wyznaczona przez Zamawiającego osoba wskazuje miejsce oraz termin rozpoczęcia prac. Wykonawca nie może sam rozpocząć prac związanych z odśnieżaniem.
11. Odpowiedzialni za kierowanie akcją odśnieżania są pracownicy Urzędu Gminy w Łańcucie:
P. Krzysztof Owsiak i p. Grzegorz Olszaniecki, tel. 17 225 69 15
12. W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
13. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem, że Wykonawca ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za działania podwykonawców jak za własne.
14. Osoby pracujące na sprzęcie do odśnieżania muszą być wyposażone w telefon komórkowy, którego numer Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
15. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji usług.
16. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, w celu prawidłowego wykonania zamówienia.
17. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne rejony.
18. Zamawiający nie zabezpiecza materiału do posypywania. Mieszankę piaskowo – solną 20 % zabezpiecza Wykonawca.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych oraz chodników na terenie Gminy Łańcut w sezonie 2023/2024 r., w szczególności odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi oraz śliskości pośniegowej.
2. Teren gminy objęty akcją zimowego utrzymania dróg gminnych publicznych i wewnętrznych oraz chodników zastał podzielony na IV Części /Rejony obszarowe/.
3. Niniejsze zamówienie obejmuje również zimowe utrzymanie chodników na terenie gminy Łańcut o łącznej długości 44,89 km w tym:
- przy drogach wojewódzkich o łącznej długości ok. 7,76 km
- przy drogach powiatowych o łącznej długości ok. 27,94 km
- przy drogach gminnych o łącznej długości ok. 9,19 km
4. Poszczególne części zadania charakteryzują następujące parametry:
4.2. Część II - Rejon Obszarowy nr 2 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych
i wewnętrznych na terenie sołectwa: Głuchów, Sonina, Wysoka, Kraczkowa, Albigowa (poza Albigowa-Honie) - ok. 70,82 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości)
Drogi:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 180 h
- pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 100 h
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 150 m3
5. Minimalne standardy utrzymania zimowego:
DROGI:
Jezdnia musi być przejezdna na całej szerokości najpóźniej do 8 godzin - drogi gminne publiczne, pozostałe drogi wewnętrzne do 12 godzin od czasu zgłoszenia wyjazdu, w pierwszej kolejności będą odśnieżane drogi gminne publiczne.
CHODNIKI:
1) Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 30% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 8h
2) Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 50% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 15h
3) Chodnik odśnieżony i posypane mieszanką środków uszorstniających w 80% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 24h
Założenia ogólne:
Do odśnieżania chodników należy używać pojazdów wraz z rozsypywaczem materiałów do zwalczania śliskości zimowej i pługiem z lemieszem gumowym. Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej. Sprzęt powinien być zaopatrzony w materiały pędne w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłej pracy niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2023 poz. 2022 z późn. zm.), być wyposażone i wysyłać żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2016 poz. 2022 z późn. zm.). Materiały przeznaczone do zwalczania zimowego utrzymania powinny natomiast spełniać kryteria zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U. 2005 Nr 230 poz. 1960).
Skrzydła pługów powinny być pomalowane w kolory ostrzegawcze. W celu uniknięcia uszkodzenia nawierzchni chodników do odśnieżania należy użyć pługów jedno lub dwustronnych zaopatrzonych w lemiesze gumowe. Prędkość maszyny w trakcie odśnieżania powinna być dostosowana do panujących warunków atmosferycznych, ruchu pieszego i drogowego oraz zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W miejscach trudno dostępnych Zamawiający dopuszcza wykonanie prac związanych z oczyszczeniem chodników ręcznie.
6. Posiadanie odpowiedniego specjalistycznego sprzętu gwarantującego prawidłowe wykonanie zadania.
7. W przypadku awarii dokonać zmiany uszkodzonego sprzętu na sprawny technicznie lub wynająć podwykonawcę na koszt własny.
8. Prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg bez względu na czynniki niezależne bezpośrednio od Wykonawcy między innymi awaria sprzętu do odśnieżania.
9. Prowadzenie Karty pracy sprzętu – Zał. Nr 8 do SWZ wraz z jej potwierdzeniem każdorazowo po zakończeniu pracy przez osobę wskazaną przez Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy). Kartę pracy sprzętu należy przedłożyć Zamawiającemu min. na 2 dni przed wystawieniem faktury. Zweryfikowana Karta będzie podstawą do wystawienia faktury.
Wykonawca udostępni Karty pracy sprzętu do kontroli przez upoważnionych pracowników Zamawiającego pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy i naliczania kar umownych w przypadku nie udostępnienia raportu kontrolującemu, stwierdzeniu braku bieżących wpisów lub wpisów niezgodnych z prawdą.
10. O przystąpieniu do wykonania usługi Wykonawca informowany będzie telefonicznie przez wyznaczoną osobę (pracownik Urzędu Gminy). Wyznaczona przez Zamawiającego osoba wskazuje miejsce oraz termin rozpoczęcia prac. Wykonawca nie może sam rozpocząć prac związanych z odśnieżaniem.
11. Odpowiedzialni za kierowanie akcją odśnieżania są pracownicy Urzędu Gminy w Łańcucie:
P. Krzysztof Owsiak i p. Grzegorz Olszaniecki, tel. 17 225 69 15
12. W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
13. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem, że Wykonawca ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za działania podwykonawców jak za własne.
14. Osoby pracujące na sprzęcie do odśnieżania muszą być wyposażone w telefon komórkowy, którego numer Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
15. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji usług.
16. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, w celu prawidłowego wykonania zamówienia.
17. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne rejony.
18. Zamawiający nie zabezpiecza materiału do posypywania. Mieszankę piaskowo – solną 20 % zabezpiecza Wykonawca.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych oraz chodników na terenie Gminy Łańcut w sezonie 2023/2024 r., w szczególności odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi oraz śliskości pośniegowej.
2. Teren gminy objęty akcją zimowego utrzymania dróg gminnych publicznych i wewnętrznych oraz chodników zastał podzielony na IV Części /Rejony obszarowe/.
3. Niniejsze zamówienie obejmuje również zimowe utrzymanie chodników na terenie gminy Łańcut o łącznej długości 44,89 km w tym:
- przy drogach wojewódzkich o łącznej długości ok. 7,76 km
- przy drogach powiatowych o łącznej długości ok. 27,94 km
- przy drogach gminnych o łącznej długości ok. 9,19 km
4. Poszczególne części zadania charakteryzują następujące parametry:
4.3. Część III - Rejon Obszarowy nr 3 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych wewnętrznych na terenie następujących sołectw: Albigowa Honie, Handzlówka, Cierpisz - ok. 32,20 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości)
Drogi:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 130 h
- pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 100 h
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 100 m3
5. Minimalne standardy utrzymania zimowego:
DROGI:
Jezdnia musi być przejezdna na całej szerokości najpóźniej do 8 godzin - drogi gminne publiczne, pozostałe drogi wewnętrzne do 12 godzin od czasu zgłoszenia wyjazdu, w pierwszej kolejności będą odśnieżane drogi gminne publiczne.
CHODNIKI:
1) Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 30% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 8h
2) Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 50% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 15h
3) Chodnik odśnieżony i posypane mieszanką środków uszorstniających w 80% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 24h
Założenia ogólne:
Do odśnieżania chodników należy używać pojazdów wraz z rozsypywaczem materiałów do zwalczania śliskości zimowej i pługiem z lemieszem gumowym. Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej. Sprzęt powinien być zaopatrzony w materiały pędne w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłej pracy niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2023 poz. 2022 z późn. zm.), być wyposażone i wysyłać żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2016 poz. 2022 z późn. zm.). Materiały przeznaczone do zwalczania zimowego utrzymania powinny natomiast spełniać kryteria zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U. 2005 Nr 230 poz. 1960).
Skrzydła pługów powinny być pomalowane w kolory ostrzegawcze. W celu uniknięcia uszkodzenia nawierzchni chodników do odśnieżania należy użyć pługów jedno lub dwustronnych zaopatrzonych w lemiesze gumowe. Prędkość maszyny w trakcie odśnieżania powinna być dostosowana do panujących warunków atmosferycznych, ruchu pieszego i drogowego oraz zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W miejscach trudno dostępnych Zamawiający dopuszcza wykonanie prac związanych z oczyszczeniem chodników ręcznie.
6. Posiadanie odpowiedniego specjalistycznego sprzętu gwarantującego prawidłowe wykonanie zadania.
7. W przypadku awarii dokonać zmiany uszkodzonego sprzętu na sprawny technicznie lub wynająć podwykonawcę na koszt własny.
8. Prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg bez względu na czynniki niezależne bezpośrednio od Wykonawcy między innymi awaria sprzętu do odśnieżania.
9. Prowadzenie Karty pracy sprzętu – Zał. Nr 8 do SWZ wraz z jej potwierdzeniem każdorazowo po zakończeniu pracy przez osobę wskazaną przez Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy). Kartę pracy sprzętu należy przedłożyć Zamawiającemu min. na 2 dni przed wystawieniem faktury. Zweryfikowana Karta będzie podstawą do wystawienia faktury.
Wykonawca udostępni Karty pracy sprzętu do kontroli przez upoważnionych pracowników Zamawiającego pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy i naliczania kar umownych w przypadku nie udostępnienia raportu kontrolującemu, stwierdzeniu braku bieżących wpisów lub wpisów niezgodnych z prawdą.
10. O przystąpieniu do wykonania usługi Wykonawca informowany będzie telefonicznie przez wyznaczoną osobę (pracownik Urzędu Gminy). Wyznaczona przez Zamawiającego osoba wskazuje miejsce oraz termin rozpoczęcia prac. Wykonawca nie może sam rozpocząć prac związanych z odśnieżaniem.
11. Odpowiedzialni za kierowanie akcją odśnieżania są pracownicy Urzędu Gminy w Łańcucie:
P. Krzysztof Owsiak i p. Grzegorz Olszaniecki, tel. 17 225 69 15
12. W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
13. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem, że Wykonawca ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za działania podwykonawców jak za własne.
14. Osoby pracujące na sprzęcie do odśnieżania muszą być wyposażone w telefon komórkowy, którego numer Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
15. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji usług.
16. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, w celu prawidłowego wykonania zamówienia.
17. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne rejony.
18. Zamawiający nie zabezpiecza materiału do posypywania. Mieszankę piaskowo – solną 20 % zabezpiecza Wykonawca.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych oraz chodników na terenie Gminy Łańcut w sezonie 2023/2024 r., w szczególności odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi oraz śliskości pośniegowej.
2. Teren gminy objęty akcją zimowego utrzymania dróg gminnych publicznych i wewnętrznych oraz chodników zastał podzielony na IV Części /Rejony obszarowe/.
3. Niniejsze zamówienie obejmuje również zimowe utrzymanie chodników na terenie gminy Łańcut o łącznej długości 44,89 km w tym:
- przy drogach wojewódzkich o łącznej długości ok. 7,76 km
- przy drogach powiatowych o łącznej długości ok. 27,94 km
- przy drogach gminnych o łącznej długości ok. 9,19 km
4. Poszczególne części zadania charakteryzują następujące parametry:
4.4. Część IV - Rejon Obszarowy nr 4 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie chodników [przy drogach gminnych (9,19 km), powiatowych (27,94 km) i wojewódzkich (7,76 km)] na terenie Gminy Łańcut o łącznej długości 44,89 km
Chodniki:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 305 h (drogi wojewódzkie: 53 h; drogi powiatowe: 190 h; drogi gminne: 62h)
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 140 m3 (drogi wojewódzkie: 24 m3; drogi powiatowe: 87 m3; drogi gminne: 29 m3)
5. Minimalne standardy utrzymania zimowego:
DROGI:
Jezdnia musi być przejezdna na całej szerokości najpóźniej do 8 godzin - drogi gminne publiczne, pozostałe drogi wewnętrzne do 12 godzin od czasu zgłoszenia wyjazdu, w pierwszej kolejności będą odśnieżane drogi gminne publiczne.
CHODNIKI:
1) Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 30% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 8h
2) Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 50% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 15h
3) Chodnik odśnieżony i posypane mieszanką środków uszorstniających w 80% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 24h
Założenia ogólne:
Do odśnieżania chodników należy używać pojazdów wraz z rozsypywaczem materiałów do zwalczania śliskości zimowej i pługiem z lemieszem gumowym. Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej. Sprzęt powinien być zaopatrzony w materiały pędne w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłej pracy niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2023 poz. 2022 z późn. zm.), być wyposażone i wysyłać żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2016 poz. 2022 z późn. zm.). Materiały przeznaczone do zwalczania zimowego utrzymania powinny natomiast spełniać kryteria zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U. 2005 Nr 230 poz. 1960).
Skrzydła pługów powinny być pomalowane w kolory ostrzegawcze. W celu uniknięcia uszkodzenia nawierzchni chodników do odśnieżania należy użyć pługów jedno lub dwustronnych zaopatrzonych w lemiesze gumowe. Prędkość maszyny w trakcie odśnieżania powinna być dostosowana do panujących warunków atmosferycznych, ruchu pieszego i drogowego oraz zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W miejscach trudno dostępnych Zamawiający dopuszcza wykonanie prac związanych z oczyszczeniem chodników ręcznie.
6. Posiadanie odpowiedniego specjalistycznego sprzętu gwarantującego prawidłowe wykonanie zadania.
7. W przypadku awarii dokonać zmiany uszkodzonego sprzętu na sprawny technicznie lub wynająć podwykonawcę na koszt własny.
8. Prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg bez względu na czynniki niezależne bezpośrednio od Wykonawcy między innymi awaria sprzętu do odśnieżania.
9. Prowadzenie Karty pracy sprzętu – Zał. Nr 8 do SWZ wraz z jej potwierdzeniem każdorazowo po zakończeniu pracy przez osobę wskazaną przez Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy). Kartę pracy sprzętu należy przedłożyć Zamawiającemu min. na 2 dni przed wystawieniem faktury. Zweryfikowana Karta będzie podstawą do wystawienia faktury.
Wykonawca udostępni Karty pracy sprzętu do kontroli przez upoważnionych pracowników Zamawiającego pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy i naliczania kar umownych w przypadku nie udostępnienia raportu kontrolującemu, stwierdzeniu braku bieżących wpisów lub wpisów niezgodnych z prawdą.
10. O przystąpieniu do wykonania usługi Wykonawca informowany będzie telefonicznie przez wyznaczoną osobę (pracownik Urzędu Gminy). Wyznaczona przez Zamawiającego osoba wskazuje miejsce oraz termin rozpoczęcia prac. Wykonawca nie może sam rozpocząć prac związanych z odśnieżaniem.
11. Odpowiedzialni za kierowanie akcją odśnieżania są pracownicy Urzędu Gminy w Łańcucie:
P. Krzysztof Owsiak i p. Grzegorz Olszaniecki, tel. 17 225 69 15
12. W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
13. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem, że Wykonawca ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za działania podwykonawców jak za własne.
14. Osoby pracujące na sprzęcie do odśnieżania muszą być wyposażone w telefon komórkowy, którego numer Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
15. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji usług.
16. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, w celu prawidłowego wykonania zamówienia.
17. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne rejony.
18. Zamawiający nie zabezpiecza materiału do posypywania. Mieszankę piaskowo – solną 20 % zabezpiecza Wykonawca.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy