Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I CHODNIKÓW NA TERENIE GMINY ŁAŃCUT W SEZONIE 2021/2022
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych oraz chodników na terenie Gminy Łańcut w sezonie 2021/2022 r., w szczególności odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi oraz śliskości pośniegowej.
2. Teren gminy objęty akcją zimowego utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych oraz chodników zastał podzielony na IV Rejony obszarowe /Części/.
3. Niniejsze zamówienie obejmuje również zimowe utrzymanie chodników na terenie gminy Łańcut o łącznej długości 40,2 km w tym:
- przy drogach wojewódzkich o łącznej długości ok. 7,5 km
- przy drogach powiatowych o łącznej długości ok. 24,9 km
- przy drogach gminnych o łącznej długości ok. 7,8 km
Część I - Rejon Obszarowy nr 1 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie sołectwa: Rogóżno, Kosina, Głuchów - ok. 33,8 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości) oraz chodników – ok. 9,7 km w tym: ok. 7,1 km przy drogach powiatowych oraz ok. 2,6 km przy drogach gminnych
Drogi:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 100 h
- pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 60 h
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 130 m3
Chodniki:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 65 h (w tym 21 h przy drogach gminnych i 44 h przy drogach powiatowych)
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 30 m3 (w tym 10 m3 przy drogach gminnych i 20 m3 przy drogach powiatowych)
Wykaz dróg gminnych kategorii dróg publicznych oraz dróg powiatowych przy których chodniki przeznaczone są do zimowego utrzymania w Rejonie Nr 1 określa Zał. Nr 9 do SWZ.
Osoba do kontaktu:
Pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie – Łukasz Gaweł – 669 226 459
STANDARDY ZIMOWEGO UTRZYMANIA:
Drogi:
Jezdnia musi być przejezdna na całej szerokości najpóźniej do 8 godzin - drogi gminne publiczne, pozostałe drogi wewnętrzne do 12 godzin od czasu zgłoszenia wyjazdu - w pierwszej kolejności będą odśnieżane drogi gminne publiczne.
Chodniki:
1. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 30% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 8h
2. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 50% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 15h
3. Chodnik odśnieżony i posypane mieszanką środków uszorstniających w 80% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 24h
Założenia.ogólne: Do odśnieżania chodników należy używać pojazdów wraz z rozsypywaczem materiałów do zwalczania śliskości zimowej i pługiem z lemieszem gumowym. Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej. Sprzęt powinien być zaopatrzony w materiały pędne w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłej pracy niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Maszyny z zamontowanym osprzętem odśnieżnym powinny być wyposażone w należyte oświetlenie łącznie ze światłem ostrzegawczym koloru pomarańczowego, zamontowanym w górnej części maszyny. Skrzydła pługów powinny być pomalowane w kolory ostrzegawcze. W celu uniknięcia uszkodzenia nawierzchni chodników do odśnieżania należy użyć pługów jedno lub dwustronnych zaopatrzonych w lemiesze gumowe. Prędkość maszyny w trakcie odśnieżania powinna być dostosowana do panujących warunków atmosferycznych, ruchu pieszego i drogowego oraz zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W miejscach trudno dostępnych Zamawiający dopuszcza wykonanie prac związanych z oczyszczeniem chodników ręcznie.
4. Posiadanie odpowiedniego specjalistycznego sprzętu gwarantującego prawidłowe wykonanie zadania.
5. W przypadku awarii dokonać zmiany uszkodzonego sprzętu na sprawny technicznie lub wynająć podwykonawcę na koszt własny.
6. Prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg bez względu na czynniki niezależne bezpośrednio od Wykonawcy między innymi awaria sprzętu do odśnieżania.
7. Prowadzenie Karty pracy sprzętu – Zał. Nr 8 do SIWZ wraz z jej potwierdzeniem każdorazowo po zakończeniu pracy przez osobę wskazane przez Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy). Kartę pracy sprzętu należy przedłożyć Zamawiającemu min. na 2 dni przed wystawieniem faktury. Zweryfikowana Karta będzie podstawą do wystawienia faktury.
Wykonawca udostępni Karty pracy sprzętu do kontroli przez upoważnionych pracowników Zamawiającego pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy i naliczania kar umownych w przypadku nie udostępnienia raportu kontrolującemu, stwierdzeniu braku bieżących wpisów lub wpisów niezgodnych z prawdą.
8. O przystąpieniu do wykonania usługi Wykonawca informowany będzie telefonicznie, fax na wskazany nr telefonu, przez wyznaczoną osobę (pracownik Urzędu Gminy). Wyznaczona przez Zamawiającego osoba wskazuje miejsce oraz termin rozpoczęcia prac. Wykonawca nie może sam rozpocząć prac związanych z odśnieżaniem.
9. Odpowiedzialny za kierowanie akcją odśnieżania jest pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie: P. Łukasz Gaweł, tel. stacjonarny 17 225 67 62; kom. 669 226 459
10. W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem, że Wykonawca ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za działania podwykonawców jak za własne.
12. Osoby pracujące na sprzęcie do odśnieżania muszą być wyposażone w telefon komórkowy którego numer Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
13. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji usług.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, w celu prawidłowego wykonania zamówienia.
14. Wykonawca składa ofertę na odśnieżanie i posypywanie w ramach danego REJONU tj. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty na wyłącznie odśnieżanie lub wyłącznie utrzymanie chodników w ramach rejonu.
15. Zamawiający nie zabezpiecza materiału do posypywania. Mieszankę piaskowo – solną 20 % zabezpiecza Wykonawca.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych oraz chodników na terenie Gminy Łańcut w sezonie 2021/2022 r., w szczególności odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi oraz śliskości pośniegowej.
2. Teren gminy objęty akcją zimowego utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych oraz chodników zastał podzielony na IV Rejony obszarowe /Części/.
3. Niniejsze zamówienie obejmuje również zimowe utrzymanie chodników na terenie gminy Łańcut o łącznej długości 40,2 km w tym:
- przy drogach wojewódzkich o łącznej długości ok. 7,5 km
- przy drogach powiatowych o łącznej długości ok. 24,9 km
- przy drogach gminnych o łącznej długości ok. 7,8 km
Część II - Rejon Obszarowy nr 2 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie sołectwa: Sonina, Wysoka - ok. 15,6 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości) oraz chodników w sołectwach Sonina, Wysoka - ok. 17,4 km w tym ok. 4,0 km przy drogach wojewódzkich, ok. 9,2 km przy drogach powiatowych oraz 4,2 km przy drogach gminnych
Drogi:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 80 h
- pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 50 h
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 60 m3
Chodniki:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 70 h (w tym 15 h przy drogach gminnych, 40 h przy drogach powiatowych i 15 h przy drogach wojewódzkich)
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 30 m3 (w tym 8 m3 przy drogach gminnych, 14 m3 przy drogach powiatowych i 8 m3 przy drogach wojewódzkich)
Wykaz dróg gminnych kategorii dróg publicznych, dróg powiatowych i dróg wojewódzkich do zimowego utrzymania w Rejonie Nr 2 określa Zał. Nr 9 do SWZ.
Osoba do kontaktu:
Pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie – Łukasz Gaweł – 669 226 459
STANDARDY ZIMOWEGO UTRZYMANIA:
Drogi:
Jezdnia musi być przejezdna na całej szerokości najpóźniej do 8 godzin - drogi gminne publiczne, pozostałe drogi wewnętrzne do 12 godzin od czasu zgłoszenia wyjazdu - w pierwszej kolejności będą odśnieżane drogi gminne publiczne.
Chodniki:
1. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 30% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 8h
2. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 50% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 15h
3. Chodnik odśnieżony i posypane mieszanką środków uszorstniających w 80% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 24h
Założenia.ogólne: Do odśnieżania chodników należy używać pojazdów wraz z rozsypywaczem materiałów do zwalczania śliskości zimowej i pługiem z lemieszem gumowym. Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej. Sprzęt powinien być zaopatrzony w materiały pędne w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłej pracy niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Maszyny z zamontowanym osprzętem odśnieżnym powinny być wyposażone w należyte oświetlenie łącznie ze światłem ostrzegawczym koloru pomarańczowego, zamontowanym w górnej części maszyny. Skrzydła pługów powinny być pomalowane w kolory ostrzegawcze. W celu uniknięcia uszkodzenia nawierzchni chodników do odśnieżania należy użyć pługów jedno lub dwustronnych zaopatrzonych w lemiesze gumowe. Prędkość maszyny w trakcie odśnieżania powinna być dostosowana do panujących warunków atmosferycznych, ruchu pieszego i drogowego oraz zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W miejscach trudno dostępnych Zamawiający dopuszcza wykonanie prac związanych z oczyszczeniem chodników ręcznie.
4. Posiadanie odpowiedniego specjalistycznego sprzętu gwarantującego prawidłowe wykonanie zadania.
5. W przypadku awarii dokonać zmiany uszkodzonego sprzętu na sprawny technicznie lub wynająć podwykonawcę na koszt własny.
6. Prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg bez względu na czynniki niezależne bezpośrednio od Wykonawcy między innymi awaria sprzętu do odśnieżania.
7. Prowadzenie Karty pracy sprzętu – Zał. Nr 8 do SIWZ wraz z jej potwierdzeniem każdorazowo po zakończeniu pracy przez osobę wskazane przez Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy). Kartę pracy sprzętu należy przedłożyć Zamawiającemu min. na 2 dni przed wystawieniem faktury. Zweryfikowana Karta będzie podstawą do wystawienia faktury.
Wykonawca udostępni Karty pracy sprzętu do kontroli przez upoważnionych pracowników Zamawiającego pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy i naliczania kar umownych w przypadku nie udostępnienia raportu kontrolującemu, stwierdzeniu braku bieżących wpisów lub wpisów niezgodnych z prawdą.
8. O przystąpieniu do wykonania usługi Wykonawca informowany będzie telefonicznie, fax na wskazany nr telefonu, przez wyznaczoną osobę (pracownik Urzędu Gminy). Wyznaczona przez Zamawiającego osoba wskazuje miejsce oraz termin rozpoczęcia prac. Wykonawca nie może sam rozpocząć prac związanych z odśnieżaniem.
9. Odpowiedzialny za kierowanie akcją odśnieżania jest pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie: P. Łukasz Gaweł, tel. stacjonarny 17 225 67 62; kom. 669 226 459
10. W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem, że Wykonawca ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za działania podwykonawców jak za własne.
12. Osoby pracujące na sprzęcie do odśnieżania muszą być wyposażone w telefon komórkowy którego numer Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
13. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji usług. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, w celu prawidłowego wykonania zamówienia.
14. Wykonawca składa ofertę na odśnieżanie i posypywanie w ramach danego REJONU tj. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty na wyłącznie odśnieżanie lub wyłącznie utrzymanie chodników w ramach rejonu.
15. Zamawiający nie zabezpiecza materiału do posypywania. Mieszankę piaskowo – solną 20 % zabezpiecza Wykonawca.
1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych oraz chodników na terenie Gminy Łańcut w sezonie 2021/2022 r., w szczególności odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi oraz śliskości pośniegowej.
2. Teren gminy objęty akcją zimowego utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych oraz chodników zastał podzielony na IV Rejony obszarowe /Części/.
3. Niniejsze zamówienie obejmuje również zimowe utrzymanie chodników na terenie gminy Łańcut o łącznej długości 40,2 km w tym:
- przy drogach wojewódzkich o łącznej długości ok. 7,5 km
- przy drogach powiatowych o łącznej długości ok. 24,9 km
- przy drogach gminnych o łącznej długości ok. 7,8 km
Część III - Rejon Obszarowy nr 3 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych wewnętrznych na terenie następujących sołectw: Albigowa, Handzlówka - ok. 26 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości) oraz chodników w sołectwach: Albigowa, Handzlówka ok. 5,2 km w tym ok. 3,5 km przy drodze wojewódzkiej, ok. 1,1 km przy drogach powiatowych oraz 0,6 km przy drogach gminnych
Drogi:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 100 h
- pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 80 h
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 80 m3
Chodniki:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 70 h (w tym 12 h przy drogach gminnych, 23 h przy drogach powiatowych i 35 h przy drogach wojewódzkich)
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 40 m3 (w tym 5 m3 przy drogach gminnych, 15 m3 przy drogach powiatowych i 20 m3 przy drogach wojewódzkich)
Wykaz dróg gminnych kategorii dróg publicznych, dróg powiatowych i dróg wojewódzkich przy których chodniki przeznaczone są do zimowego utrzymania w Rejonie Nr 3 określa Zał. Nr 9 do SWZ.
Osoba do kontaktu:
Pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie – Łukasz Gaweł – 669 226 459
STANDARDY ZIMOWEGO UTRZYMANIA:
Drogi:
Jezdnia musi być przejezdna na całej szerokości najpóźniej do 8 godzin - drogi gminne publiczne, pozostałe drogi wewnętrzne do 12 godzin od czasu zgłoszenia wyjazdu - w pierwszej kolejności będą odśnieżane drogi gminne publiczne.
Chodniki:
1. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 30% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 8h
2. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 50% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 15h
3. Chodnik odśnieżony i posypane mieszanką środków uszorstniających w 80% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 24h
Założenia.ogólne: Do odśnieżania chodników należy używać pojazdów wraz z rozsypywaczem materiałów do zwalczania śliskości zimowej i pługiem z lemieszem gumowym. Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej. Sprzęt powinien być zaopatrzony w materiały pędne w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłej pracy niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Maszyny z zamontowanym osprzętem odśnieżnym powinny być wyposażone w należyte oświetlenie łącznie ze światłem ostrzegawczym koloru pomarańczowego, zamontowanym w górnej części maszyny. Skrzydła pługów powinny być pomalowane w kolory ostrzegawcze. W celu uniknięcia uszkodzenia nawierzchni chodników do odśnieżania należy użyć pługów jedno lub dwustronnych zaopatrzonych w lemiesze gumowe. Prędkość maszyny w trakcie odśnieżania powinna być dostosowana do panujących warunków atmosferycznych, ruchu pieszego i drogowego oraz zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W miejscach trudno dostępnych Zamawiający dopuszcza wykonanie prac związanych z oczyszczeniem chodników ręcznie.
4. Posiadanie odpowiedniego specjalistycznego sprzętu gwarantującego prawidłowe wykonanie zadania.
5. W przypadku awarii dokonać zmiany uszkodzonego sprzętu na sprawny technicznie lub wynająć podwykonawcę na koszt własny.
6. Prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg bez względu na czynniki niezależne bezpośrednio od Wykonawcy między innymi awaria sprzętu do odśnieżania.
7. Prowadzenie Karty pracy sprzętu – Zał. Nr 8 do SIWZ wraz z jej potwierdzeniem każdorazowo po zakończeniu pracy przez osobę wskazane przez Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy). Kartę pracy sprzętu należy przedłożyć Zamawiającemu min. na 2 dni przed wystawieniem faktury. Zweryfikowana Karta będzie podstawą do wystawienia faktury.
Wykonawca udostępni Karty pracy sprzętu do kontroli przez upoważnionych pracowników Zamawiającego pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy i naliczania kar umownych w przypadku nie udostępnienia raportu kontrolującemu, stwierdzeniu braku bieżących wpisów lub wpisów niezgodnych z prawdą.
8. O przystąpieniu do wykonania usługi Wykonawca informowany będzie telefonicznie, fax na wskazany nr telefonu, przez wyznaczoną osobę (pracownik Urzędu Gminy). Wyznaczona przez Zamawiającego osoba wskazuje miejsce oraz termin rozpoczęcia prac. Wykonawca nie może sam rozpocząć prac związanych z odśnieżaniem.
9. Odpowiedzialny za kierowanie akcją odśnieżania jest pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie:P. Łukasz Gaweł, tel. stacjonarny 17 225 67 62; kom. 669 226 459
10. W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem, że Wykonawca ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za działania podwykonawców jak za własne.
12. Osoby pracujące na sprzęcie do odśnieżania muszą być wyposażone w telefon komórkowy którego numer Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
13. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji usług.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, w celu prawidłowego wykonania zamówienia.
14. Wykonawca składa ofertę na odśnieżanie i posypywanie w ramach danego REJONU tj. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty na wyłącznie odśnieżanie lub wyłącznie utrzymanie chodników w ramach rejonu.
15. Zamawiający nie zabezpiecza materiału do posypywania. Mieszankę piaskowo – solną 20 % zabezpiecza Wykonawca.
1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych oraz chodników na terenie Gminy Łańcut w sezonie 2021/2022 r., w szczególności odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi oraz śliskości pośniegowej.
2. Teren gminy objęty akcją zimowego utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych oraz chodników zastał podzielony na IV Rejony obszarowe /Części/.
3. Niniejsze zamówienie obejmuje również zimowe utrzymanie chodników na terenie gminy Łańcut o łącznej długości 40,2 km w tym:
- przy drogach wojewódzkich o łącznej długości ok. 7,5 km
- przy drogach powiatowych o łącznej długości ok. 24,9 km
- przy drogach gminnych o łącznej długości ok. 7,8 km
Część IV - Rejon Obszarowy nr 4 - obejmuje odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie sołectwa: Kraczkowa, Cierpisz – ok. 25 km (wszystkie drogi w zwartej zabudowie miejscowości) oraz chodnika w sołectwie: Kraczkowa – ok. 7,8 km w tym ok. 7,5 km przy drogach powiatowych oraz 0,3 km przy drogach gminnych
Drogi:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 100 h
- pług lemieszowy średni/ sprzęt zamienny – 50 h
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 80 m3
Chodniki:
Orientacyjna ilość godzin pracy sprzętu i mieszanki piaskowo – solnej
- pługopiaskarka/ sprzęt zamienny – 100 h (w tym 5 h przy drogach gminnych i 95 h przy drogach powiatowych)
- mieszanka piaskowo – solna 20 % - 40 m3 (w tym 3 m3 przy drogach gminnych i 37 m3 przy drogach powiatowych)
Wykaz dróg gminnych kategorii dróg publicznych oraz dróg powiatowych przy których chodniki przeznaczone są do zimowego utrzymania w Rejonie Nr 4 określa Zał. Nr 9 do SWZ.
Osoba do kontaktu:
Pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie – Łukasz Gaweł – 669 226 459
STANDARDY ZIMOWEGO UTRZYMANIA:
Drogi:
Jezdnia musi być przejezdna na całej szerokości najpóźniej do 8 godzin - drogi gminne publiczne, pozostałe drogi wewnętrzne do 12 godzin od czasu zgłoszenia wyjazdu - w pierwszej kolejności będą odśnieżane drogi gminne publiczne.
Chodniki:
1. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 30% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 8h
2. Chodnik odśnieżony i posypany mieszanką środków uszorstniających w 50% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 15h
3. Chodnik odśnieżony i posypane mieszanką środków uszorstniających w 80% szerokości, dopuszcza się zaleganie warstwy śniegu lub błota pośniegowego grubości do 3 cm w ciągu 24h
Założenia.ogólne: Do odśnieżania chodników należy używać pojazdów wraz z rozsypywaczem materiałów do zwalczania śliskości zimowej i pługiem z lemieszem gumowym. Pojazdy do odśnieżania i posypywania chodników nie mogą powodować niszczenia infrastruktury drogowej. Sprzęt powinien być zaopatrzony w materiały pędne w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłej pracy niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Maszyny z zamontowanym osprzętem odśnieżnym powinny być wyposażone w należyte oświetlenie łącznie ze światłem ostrzegawczym koloru pomarańczowego, zamontowanym w górnej części maszyny. Skrzydła pługów powinny być pomalowane w kolory ostrzegawcze. W celu uniknięcia uszkodzenia nawierzchni chodników do odśnieżania należy użyć pługów jedno lub dwustronnych zaopatrzonych w lemiesze gumowe. Prędkość maszyny w trakcie odśnieżania powinna być dostosowana do panujących warunków atmosferycznych, ruchu pieszego i drogowego oraz zgodna z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W miejscach trudno dostępnych Zamawiający dopuszcza wykonanie prac związanych z oczyszczeniem chodników ręcznie.
4. Posiadanie odpowiedniego specjalistycznego sprzętu gwarantującego prawidłowe wykonanie zadania.
5. W przypadku awarii dokonać zmiany uszkodzonego sprzętu na sprawny technicznie lub wynająć podwykonawcę na koszt własny.
6. Prowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg bez względu na czynniki niezależne bezpośrednio od Wykonawcy między innymi awaria sprzętu do odśnieżania.
7. Prowadzenie Karty pracy sprzętu – Zał. Nr 8 do SIWZ wraz z jej potwierdzeniem każdorazowo po zakończeniu pracy przez osobę wskazane przez Zamawiającego (pracownik Urzędu Gminy). Kartę pracy sprzętu należy przedłożyć Zamawiającemu min. na 2 dni przed wystawieniem faktury. Zweryfikowana Karta będzie podstawą do wystawienia faktury.
Wykonawca udostępni Karty pracy sprzętu do kontroli przez upoważnionych pracowników Zamawiającego pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy i naliczania kar umownych w przypadku nie udostępnienia raportu kontrolującemu, stwierdzeniu braku bieżących wpisów lub wpisów niezgodnych z prawdą.
8. O przystąpieniu do wykonania usługi Wykonawca informowany będzie telefonicznie, fax na wskazany nr telefonu, przez wyznaczoną osobę (pracownik Urzędu Gminy). Wyznaczona przez Zamawiającego osoba wskazuje miejsce oraz termin rozpoczęcia prac. Wykonawca nie może sam rozpocząć prac związanych z odśnieżaniem.
9. Odpowiedzialny za kierowanie akcją odśnieżania jest pracownik Urzędu Gminy w Łańcucie: P. Łukasz Gaweł, tel. stacjonarny 17 225 67 62; kom. 669 226 459
10. W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej oraz uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem, że Wykonawca ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za działania podwykonawców jak za własne.
12. Osoby pracujące na sprzęcie do odśnieżania muszą być wyposażone w telefon komórkowy którego numer Wykonawca przekaże Zamawiającemu.
13. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji usług.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, w celu prawidłowego wykonania zamówienia.
14. Wykonawca składa ofertę na odśnieżanie i posypywanie w ramach danego REJONU tj. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty na wyłącznie odśnieżanie lub wyłącznie utrzymanie chodników w ramach rejonu.
15. Zamawiający nie zabezpiecza materiału do posypywania. Mieszankę piaskowo – solną 20 % zabezpiecza Wykonawca.
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy