Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup kruszywa do budowy i remontów dróg w Nadleśnictwie Skrwilno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO SKRWILNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910507861
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Leśna 5
1.5.2.) Miejscowość: Skrwilno
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-510
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: +48 54 270 00 32
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: skrwilno@torun.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: skrwilno.torun.lasy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna i pozostała działalność leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup kruszywa do budowy i remontów dróg w Nadleśnictwie Skrwilno
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4a885ca5-d8db-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00103867
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00069134/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup kruszywa do bieżącego utrzymania dróg leśnych i inwestycji drogowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_skrwilno3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_skrwilno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_skrwilno oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie Oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_skrwilno.
9.3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_skrwilno w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy do konkretnego wykonawcy.
9.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy zamieszczonym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin, oraz stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ .
9.6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów sporządzonych w postaci papierowej) lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego, lub ich otrzymania przez Zamawiającego na wskazany w pkt 9.11. lit b) SWZ adres e-mail, z zastrzeżeniem, że Oferta może zostać złożona wyłącznie przy użyciu Platformy.
9.8 Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452).
9.9. Ofertę oraz oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP (sporządzane wg wzorów stanowiących odpowiednio załącznik nr 2 i 3 do SWZ), sporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zgodnie z art. 781 Kodeksu cywilnego do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Pozostałe informacje zawiera SWZ zamieszczona na stronie platformie zakupowej.
Pozostałe informacje zawiera SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśniczy Nadleśnictwa Skrwilno. Inspektorem danych osobowych w Nadleśnictwie Skrwilno jest Sebastian Strzech email: iod@comp-net.pl.
20.2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
20.3. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
20.4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności
20.5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.
20.6. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o przepisy PZP.
20.7. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
20.8. Niezależnie od postanowień pkt 20.7. powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dane osobowe będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
20.9. Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe,
20.10. Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
Pozostałe informacje zawiera SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: S.270.1.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 474850,84 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup kruszywa wraz z jego dostawą do remontów i budowy dróg w Nadleśnictwie Skrwilno.
2. Zamówienie polegać będzie na dostarczeniu określonego kruszywa bezpośrednio na wskazaną przez Zamawiającego drogę leśną przy użyciu samochodów samowyładowczych.
Kruszywo nie może zawierać:
• zanieczyszczeń: organicznych, plastiku itp.
• elementów szkodliwych dla środowiska (np. azbest, popioły itp.),
• elementów niebezpiecznych dla użytkowników dróg (metale, drut, gwoździe, szkło itp.)
3. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:
Część nr 1 – Dostawa kruszywa - Droga w Leśnictwie Płociczno.
naturalne żwirowe - niełamane o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 - 4603 ton
łamane betonowe o uziarnieniu ciągłym 0/63 - 7357 ton
8. Termin rozpoczęcia dostawy w miejsca wskazane przez Zamawiającego, nie może być dłuższy niż 6 dni od momentu złożenia przez Zamawiającego zamówienia (pisemnie lub pocztą elektroniczną), przy zapewnieniu Zamawiającemu dziennych ilości nie mniejszych niż 200 ton.
1. Zamawiający wymaga, aby dostarczane kruszywo było przygotowane przez Wykonawcę zgodnie z obowiązującymi normami (w tym m.in. PN-EN 13242, lub równoważne)
Kruszywo łamane betonowe musi spełniać wymagania według WT-4 2010 (Załącznik nr 3 do Zarządzenia Nr 102 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 19 listopada 2010) i PN-EN 13242, wobec kruszyw do mieszanek niezwiązanych w warstwie podbudowy zasadniczej, zgodnie z tablicą 1 WT-4.
Uziarnienie mieszanki dla kruszywa łamanego betonowego określone wg PN-EN 933-1 lub równoważne. Krzywe uziarnienia mieszanki kruszywa łamanego betonowego powinny zawierać się w obszarze między krzywymi granicznymi uziarnienia mieszanki kruszywa niezwiązanego 0/63mm do warstw podbudowy zasadniczej (rys. 13 WT-4).
Kruszywo naturalne żwirowe – niełamane o uziarnieniu 0/31,5 mm. Uziarnienie mieszanki określone wg PN-EN 933-1 lub równoważne. Krzywe uziarnienia mieszanki powinny zawierać się w obszarze między krzywymi granicznymi uziarnienia mieszanki kruszywa niezwiązanego 0/31,5 mm do nawierzchni z kruszywa niezwiązanego (rys. 19 WT-4).
Wybrany Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu deklaracje zgodności z normami, deklaracje na obecność szkodliwych pierwiastków i świadectwo pochodzenia kruszywa.
Szczegółowo opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 364016,12 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 14212200-2 - Kruszywo
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W stosunku do Przedmiotu zamówienia Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy („Opcja”).4.2. Przedmiotem Opcji będą dostawy opisane w SWZ w Rozdziale 3 i wycenione przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym część oferty.
W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący dostawy analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Dostawy będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonej zgodnie z § 2 ust. 1 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ. Prawo opcji zostanie uruchomione w przypadku zaistnienia okoliczności powodujących konieczność zwiększenia lub zmiany zakresu planowanych prac związanych z budową lub bieżącym utrzymaniem dróg leśnych. Korzystanie z prawa opcji będzie odbywało się poprzez złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli (pisemnie lub pocztą elektroniczną) w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Prawo opcji rozliczane będzie w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie Wykonawcy z uwzględnieniem rzeczywiście dostarczonych ilości kruszywa.
4.3. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub jedna z pozycji (dostaw) wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym część oferty.
4.4. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych dostaw zawarte w formularzu ofertowym, stanowiącym część oferty.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert (dotyczy wszystkich części zamówienia, każda część oceniania będzie oddzielnie):
1) Cena – 100 pkt.
15.2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
C=( Cn )/( Co )×100 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych,
Co - cena oferty ocenianej,
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Za najkorzystniejszą ofertę w danej części zamówienia uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów w kryterium cena. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup kruszywa wraz z jego dostawą do remontów i budowy dróg w Nadleśnictwie Skrwilno.
2. Zamówienie polegać będzie na dostarczeniu określonego kruszywa bezpośrednio na wskazaną przez Zamawiającego drogę leśną przy użyciu samochodów samowyładowczych.
Kruszywo nie może zawierać:
• zanieczyszczeń: organicznych, plastiku itp.
• elementów szkodliwych dla środowiska (np. azbest, popioły itp.),
• elementów niebezpiecznych dla użytkowników dróg (metale, drut, gwoździe, szkło itp.)
3. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:
Część nr 2 – Dostawa kruszywa – Droga w Leśnictwie Kłuśno.
4. Przedmiotem zamówienia są dostawy:
naturalne żwirowe - niełamane o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 - 212 tony
łamane betonowe o uziarnieniu ciągłym 0/63 - 337 tony
8. Termin rozpoczęcia dostawy w miejsca wskazane przez Zamawiającego, nie może być dłuższy niż 6 dni od momentu złożenia przez Zamawiającego zamówienia (pisemnie lub pocztą elektroniczną), przy zapewnieniu Zamawiającemu dziennych ilości nie mniejszych niż 200 ton.
13. Zamawiający wymaga, aby dostarczane kruszywo było przygotowane przez Wykonawcę zgodnie z obowiązującymi normami (w tym m.in. PN-EN 13242, lub równoważne)
Kruszywo łamane betonowe musi spełniać wymagania według WT-4 2010 (Załącznik nr 3 do Zarządzenia Nr 102 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 19 listopada 2010) i PN-EN 13242, wobec kruszyw do mieszanek niezwiązanych w warstwie podbudowy zasadniczej, zgodnie z tablicą 1 WT-4.
Uziarnienie mieszanki dla kruszywa łamanego betonowego określone wg PN-EN 933-1 lub równoważne. Krzywe uziarnienia mieszanki kruszywa łamanego betonowego powinny zawierać się w obszarze między krzywymi granicznymi uziarnienia mieszanki kruszywa niezwiązanego 0/63mm do warstw podbudowy zasadniczej (rys. 13 WT-4).
Kruszywo naturalne żwirowe – niełamane o uziarnieniu 0/31,5 mm. Uziarnienie mieszanki określone wg PN-EN 933-1 lub równoważne. Krzywe uziarnienia mieszanki powinny zawierać się w obszarze między krzywymi granicznymi uziarnienia mieszanki kruszywa niezwiązanego 0/31,5 mm do nawierzchni z kruszywa niezwiązanego (rys. 19 WT-4).
Wybrany Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu deklaracje zgodności z normami, deklaracje na obecność szkodliwych pierwiastków i świadectwo pochodzenia kruszywa.
4.2.5.) Wartość części: 16694,89 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 14212200-2 - Kruszywo
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W stosunku do Przedmiotu zamówienia Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy („Opcja”).4.2. Przedmiotem Opcji będą dostawy opisane w SWZ w Rozdziale 3 i wycenione przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym część oferty.
W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący dostawy analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Dostawy będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonej zgodnie z § 2 ust. 1 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ. Prawo opcji zostanie uruchomione w przypadku zaistnienia okoliczności powodujących konieczność zwiększenia lub zmiany zakresu planowanych prac związanych z budową lub bieżącym utrzymaniem dróg leśnych. Korzystanie z prawa opcji będzie odbywało się poprzez złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli (pisemnie lub pocztą elektroniczną) w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Prawo opcji rozliczane będzie w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie Wykonawcy z uwzględnieniem rzeczywiście dostarczonych ilości kruszywa.
4.3. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub jedna z pozycji (dostaw) wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym część oferty.
4.4. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych dostaw zawarte w formularzu ofertowym, stanowiącym część oferty.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert (dotyczy wszystkich części zamówienia, każda część oceniania będzie oddzielnie):
1) Cena – 100 pkt.
15.2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
C=( Cn )/( Co )×100 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych,
Co - cena oferty ocenianej,
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Za najkorzystniejszą ofertę w danej części zamówienia uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów w kryterium cena. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup kruszywa wraz z jego dostawą do remontów i budowy dróg w Nadleśnictwie Skrwilno.
2. Zamówienie polegać będzie na dostarczeniu określonego kruszywa bezpośrednio na wskazaną przez Zamawiającego drogę leśną przy użyciu samochodów samowyładowczych.
Kruszywo nie może zawierać:
• zanieczyszczeń: organicznych, plastiku itp.
• elementów szkodliwych dla środowiska (np. azbest, popioły itp.),
• elementów niebezpiecznych dla użytkowników dróg (metale, drut, gwoździe, szkło itp.)
3. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:
Część nr 3 – Dostawa kruszywa do bieżącego utrzymania dróg na terenie całego Nadleśnictwa Skrwilno.
4. Przedmiotem zamówienia są dostawy:
naturalne żwirowe - niełamane o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 - 500 ton
łamane betonowe o uziarnieniu ciągłym 0/63 - 2000 ton
8. Termin rozpoczęcia dostawy w miejsca wskazane przez Zamawiającego, nie może być dłuższy niż 6 dni od momentu złożenia przez Zamawiającego zamówienia (pisemnie lub pocztą elektroniczną), przy zapewnieniu Zamawiającemu dziennych ilości nie mniejszych niż 200 ton.
13. Zamawiający wymaga, aby dostarczane kruszywo było przygotowane przez Wykonawcę zgodnie z obowiązującymi normami (w tym m.in. PN-EN 13242, lub równoważne)
Kruszywo łamane betonowe musi spełniać wymagania według WT-4 2010 (Załącznik nr 3 do Zarządzenia Nr 102 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 19 listopada 2010) i PN-EN 13242, wobec kruszyw do mieszanek niezwiązanych w warstwie podbudowy zasadniczej, zgodnie z tablicą 1 WT-4.
Uziarnienie mieszanki dla kruszywa łamanego betonowego określone wg PN-EN 933-1 lub równoważne. Krzywe uziarnienia mieszanki kruszywa łamanego betonowego powinny zawierać się w obszarze między krzywymi granicznymi uziarnienia mieszanki kruszywa niezwiązanego 0/63mm do warstw podbudowy zasadniczej (rys. 13 WT-4).
Kruszywo naturalne żwirowe – niełamane o uziarnieniu 0/31,5 mm. Uziarnienie mieszanki określone wg PN-EN 933-1 lub równoważne. Krzywe uziarnienia mieszanki powinny zawierać się w obszarze między krzywymi granicznymi uziarnienia mieszanki kruszywa niezwiązanego 0/31,5 mm do nawierzchni z kruszywa niezwiązanego (rys. 19 WT-4).
Wybrany Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu deklaracje zgodności z normami, deklaracje na obecność szkodliwych pierwiastków i świadectwo pochodzenia kruszywa.
4.2.5.) Wartość części: 94139,83 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 14212200-2 - Kruszywo
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W stosunku do Przedmiotu zamówienia Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy („Opcja”).4.2. Przedmiotem Opcji będą dostawy opisane w SWZ w Rozdziale 3 i wycenione przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym część oferty.
W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący dostawy analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Dostawy będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonej zgodnie z § 2 ust. 1 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ. Prawo opcji zostanie uruchomione w przypadku zaistnienia okoliczności powodujących konieczność zwiększenia lub zmiany zakresu planowanych prac związanych z budową lub bieżącym utrzymaniem dróg leśnych. Korzystanie z prawa opcji będzie odbywało się poprzez złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli (pisemnie lub pocztą elektroniczną) w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Prawo opcji rozliczane będzie w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie Wykonawcy z uwzględnieniem rzeczywiście dostarczonych ilości kruszywa.
4.3. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub jedna z pozycji (dostaw) wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym część oferty.
4.4. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych dostaw zawarte w formularzu ofertowym, stanowiącym część oferty.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert (dotyczy wszystkich części zamówienia, każda część oceniania będzie oddzielnie):
1) Cena – 100 pkt.
15.2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
C=( Cn )/( Co )×100 pkt
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych,
Co - cena oferty ocenianej,
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
Za najkorzystniejszą ofertę w danej części zamówienia uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów w kryterium cena. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum:
dla części zamówienia nr 1 - 200 tys. zł
dla części zamówienia nr 2 - 10 tys. zł
dla części zamówienia nr 3 - 50 tys. zł
W przypadku składania oferty na kilka części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną odpowiadającą sumie ww. wartości przypisanych dla części zamówienia, na które składa ofertę.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
a) Warunek ten, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):
zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie liczona wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy) co najmniej 1 dostawę polegającą na dostarczeniu kruszywa (typu kruszywo naturalne żwir i/lub kruszywo łamane betonowe) na kwotę nie mniejszą niż:
Dla części zamówienia nr 1 - 110 tys. zł
Wykonawca zobowiązany jest również załączyć dowody określające czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Przez dostawę Zamawiający rozumie wykonywanie dostaw na podstawie jednej umowy lub sumę zleceń wykonanych w ramach jednej umowy w przypadku, gdy umowa obejmowała kilka zleceń.
W odniesieniu do części zamówienia nr 2 i 3 – Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej i zawodowej.
7.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 8.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych dostaw), dat wykonania (dat dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i podmiotów, na rzecz, których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane (wzór wykazu wykonanych usług stanowi załącznik nr 6 do SWZ),
jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
b) dowody określające, czy wskazane przez Wykonawcę dostawy na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
c) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 6.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 5 do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 PZP. Na podstawie:
1) art. 108 ust. 1 pkt 1) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tekst jedn. Dz. U. z 2020r. poz. 1444 z późn. zm. - „KK”),
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a KK,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a KK lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (tekst jedn. Dz. U. z 2020r. poz. 1133 z późn. zm.),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a KK, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 KK,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 KK, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r.
poz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 KK, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 KK, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d KK, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) art. 108 ust. 1 pkt 2) PZP;
3) art. 108 ust. 1 pkt 3) PZP ;
4) art. 108 ust. 1 pkt 4) PZP ;
5) art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP ;
6) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 8 i 10 PZP.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej:Część zamówienia nr 1 – 3 600 zł (słownie: trzy tysiące złotych).
Część zamówienia nr 2 – 160 zł (słownie: sto sześćdziesiąt złotych)
Część zamówienia nr 3 – 940 zł (słownie: dziewięćset czterdzieści złotych)
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
10.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
10.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku banku PKO S.A. nr rachunku: 24 1240 3406 1111 0000 3150 9808 z dopiskiem: Wadium – część nr …… Zakup kruszywa do budowy i remontów dróg w Nadleśnictwie Skrwilno
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
10.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
10.5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.2. ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP w zw. z art. 266 PZP.
10.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
10.7. Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.
10.8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wniesienie wadium w formie niepieniężnej w postaci dokumentu gwarancji/poręczenia wystawionego na jednego z tych Wykonawców, będzie wystarczające dla skutecznego zabezpieczenia oferty wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) dokumenty, o których mowa w pkt 8.3. obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
5) dokumenty, o których mowa w pkt 8.2. lit. a, c wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają wspólnie, natomiast dokumenty, o których mowa w pkt 8.2. lit. b składa ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu, do którego wykazania służy dany dokument;
6) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
8) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
8.11. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian umowy w przypadku:a) zmiany przepisów prawa w tym ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT (wówczas rozliczenia będą obywały się z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących przepisów),
W wypadku zmiany, o której mowa w lit. a) wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
Waloryzacja wynagrodzenia, w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), ma charakter „automatyczny”, Wykonawca do kwoty netto zobowiązany jest do naliczenia VAT wg stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
Ponadto Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku:
b) wystąpienia siły wyższej, co uniemożliwia wykonanie Przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ;
c) redukcji zadań rzeczowych tj. zmniejszenia ilości zadań gospodarczych realizowanych przez Nadleśnictwo własnym sprzętem tj. równiarka,
W przypadku wystąpienia ww. okoliczności Zamawiający może nie zrealizować określonego w pkt. 3.11 SWZ minimalnego zakupu tj. 60% wielkości przedmiotu zamówienia podstawowego.
W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w ppkt. b-c) może zostać zmniejszony zakres Przedmiotu Umowy do poziomu 40%, a wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy wynikać będzie wyłącznie z faktycznie pobranych przez Zamawiającego ilości kruszywa.
Wystąpienie okoliczności wymienionej w ppkt. b-c) upoważnia Zamawiającego do zmniejszenia zakresu zamówienia. W przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa w ppkt. b-c) Zamawiający zobowiązany jest do poinformowania Wykonawcy na piśmie o ww. okolicznościach wraz z przedstawieniem uzasadnienia w terminie 30 dni od wystąpienia powyższych okoliczności.
16.4. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 13.1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_skrwilno, na stronie dotyczącej odpowiedniego postępowania,
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-13 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wszystkie informacje oraz numerowanie i pkt. zawarte w ogłoszeniu są zgodne z zapisami SWZ.Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5, PZP lub art. 109 ust. 1 pkt 4, 8 i 10 PZP, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki wymienione w art. 110 ust. 2 pkt 1)-3) PZP. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w zdaniu poprzednim, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa wyżej, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wyklucza Wykonawcę.
W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 6.1. i 6.3. oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. SWZ Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. wstępne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ oraz wstępne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą:
1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; (2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; (3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
2) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku do którego udostępnia swój potencjał) sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi załączniki nr 2a i 2a do SWZ.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej (warunki wskazane w pkt 7.1 pkt 3) na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 PZP w zw. z art. 266 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 8.3 SWZ, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania. Dokumenty, o których mowa w pkt 8.3 SWZ Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 274 ust. 1 PZP.
Pozostałe informacje zawiera SWZ zamieszczona na wskazanej platformie zakupowej