Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Wymiana 2 sprężarek w agregacie wody lodowej AERMEC TBX 3502 dla Narodowego Instytutu
Onkologii im. Marii Skłodowskiej – Curie – Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w
Gliwicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NARODOWY INSTYTUT ONKOLOGII IM.MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY ODDZIAŁ W GLIWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00028836600028
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-102
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@io.gliwice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.io.gliwice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana 2 sprężarek w agregacie wody lodowej AERMEC TBX 3502 dla Narodowego Instytutu
Onkologii im. Marii Skłodowskiej – Curie – Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w
Gliwicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d90c0a2d-b888-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00060097
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.io.gliwice.pl/instytut/zamowienia3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Z zastrzeżeniem postanowień zawartych w rozdziale XIII oraz VII SWZ, komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj:1) pocztą elektroniczną na adres e-mail: przetargi@io.gliwice.pl ( z
wyłączeniem ofert)2) poprzez miniPortal, który dostępny jest pod adresem:
https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAP dostępny pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portalWykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP . Wykonawca posiadający konto na ePUAP
ma dostęp do formularzy:1) formularza komunikacji, za pomocą którego Wykonawca może wysłać do
Zamawiającego: a) pytanie; b) wyjaśnienie, uzupełnienie; c) pisma w innych sprawach niż określone w
pkt. a) oraz b)Za pomocą „formularza do komunikacji” nie należy składać ofert przetargowych,
wprowadzać zmian do oferty, wycofywać oferty. Oferty przetargowe złożone przez „formularz do
komunikacji” nie są rejestrowane przez miniPortal, a tym samym nie są odnotowywane zmiany,
wycofania, a podczas sesji otwarcia ofert nie można dokumentów odszyfrować.2) złożenia, zmiany,
wycofania oferty za pomocą którego Wykonawca ma wysłać do Zamawiającego: a) ofertę; b) zgłosić
zmianę w ofercie;c) wycofać ofertę. Zarejestrowanie i utrzymanie konta na ePUAP oraz korzystnie z
miniPortalu jest bezpłatne. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach
korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).Maksymalny rozmiar
plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany,
wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. Oferty, oświadczenia, o
których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o
którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o
którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego
zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w
formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2020 r. poz.
346, 568, 695, 1517 i 2320), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie
przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie
elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w języku polskim.
Pozostałe informacje zawarte są SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informuje się, że: 1) Administratorem danych osobowych
przetwarzanych w związku z prowadzeniem przez Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-
Curie – Państwowy Instytut Badawczy Oddział Gliwice, ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15, 44-102 Gliwice
postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz następnie zawarciem i realizacją umów w
sprawie zamówień publicznych jest Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie –
Państwowy Instytut Badawczy ul. W.K. Roentgena 5, 02-781 Warszawa Oddział Gliwice, ul. Wybrzeże
Armii Krajowej 15, 44-102 Gliwice2) Dane Kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Narodowy Instytut
Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy Oddział Gliwice, ul. Wybrzeże
Armii Krajowej 15, 44-102 Gliwice, tel. 32 278 91 853) Wyżej określone dane osobowe przetwarzane
są w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia i
realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego( art. 6 ust. 1b RODO). 4) Odbiorcy danych: dane
nie będą udostępniane podmiotom innym niż uprawnione na mocy przepisów prawa.5) Dane
przechowywane będą przez okres niezbędny do przeprowadzenia postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego oraz realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, nie krócej niż do
upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy.6) Osoby, których dane podlegają
przetwarzaniu, posiadają prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, w przypadku udzielenie zgody na
przetwarzanie przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, a także wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych (PUODO) w
przypadku uznania, że przetwarzanie danych narusza przepisy dotyczące ochrony danych
osobowych.7) Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego oraz następnie w celu zawarcia i realizacji umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Konsekwencją nie podania danych jest brak możliwości udziału w
postępowaniu oraz zawarcia i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DO/DZ – TPbn- 381–2 –39 / 21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wymiana 2 sprężarek w agregacie wody lodowej
AERMEC TBX 3502 dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej – Curie –
Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach. Opis przedmiotu zamówienia oraz
warunki realizacji zamówienia zawarte są w załącznikach: a) Opis przedmiotu zamówienia,
specyfikacja asortymentowo-cenowa – załącznik nr 2 do SWZb) Projektowane postanowienia
umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy /postanowienia umowy – załącznik nr 8 do
SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42123300-0 - Sprężarki do urządzeń chłodzących
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42512300-1 - Układy HVAC
50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 25 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się
kryterium ceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: Wykonawcaspełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności i
wykonywania czynności dla osób trzecich, polegających na instalowaniu, konserwacji lub
serwisowaniu, naprawie lub likwidacji stacjonarnych urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciepła zawierającymi fluorowane gazy cieplarniane zgodnie z ustawą z dnia 15 maja
2015 r. – O substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych
gazach cieplarnianych (t.j.: Dz. U. 2020 r. poz. 2065).W przypadku Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielnie zamówienia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do
prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których
realizacji te uprawnienia są wymagane.Zdolność techniczna lub zawodowa:Wykonawca spełni
warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje następującymi osobami niezbędnymi do wykonania
niniejszego zamówienia, tj.: minimum 2 osobami posiadającymi:-aktualne uprawnienia zgodnie z
przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia
2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby
zajmujące się eksploatacja urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 i Nr 129, poz. 1184
oraz z 2005 r. Nr 141, poz. 1189) w zakresie konserwacji dla urządzeń wentylacji, klimatyzacji i
chłodnictwa, w zakresie obsługi, konserwacji, remontów dla urządzeń, instalacji i sieci
elektroenergetycznych wytwarzające, przetwarzające, przesyłające i zużywające energię
elektryczną. Każda z osób musi posiadać wszystkie wymienione wyżej uprawnienia (Grupa I i
II).- uprawnieninia do wykonywania czynności w zakresie instalowania oraz konserwacji lub
serwisowania urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych i pomp ciepła zawierających fluorowane
gazy cieplarniane zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających
warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (t.j.: Dz. U. z 2020 r.
poz. 2065) posiadającą certyfikat personelu wydany przez Urząd Dozoru Technicznego
uprawniający do wykonywania czynności jw. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia warunek dotyczy zdolności technicznej lub zawodowej, o którym
mowa powyżej, zostanie spełniony pod warunkiem, że jeden w Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia lub wszyscy łącznie Wykonawcy ubiegający się o
udzielenie zamówienia wykaże/ą dysponowanie osobami o których mowa powyżej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do
rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych
usług w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania2) wykazu osób,
skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniającychzasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o
którym mowa w pkt. 1 oraz 2 powyżej , także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie
warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego
zasoby – załącznik 3.1, 4.1 do SWZ Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy
zasoby, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia
lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze
zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp). Zobowiązanie
lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci
elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy)
zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, może dokonać podmiot udostępniający
zasoby lub notariusz. Aktualne na dzień składania ofert: „Oświadczenie Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy” - załącznik nr 6 do SWZ. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4
ustawy Pzp dotyczy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W celu
potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego
reprezentowania, zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia odpisu lub informacji z
Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o
których mowa w zdaniu 1, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych
dokumentów ( stosowne oświadczenie w treści oferty – załącznik nr 1 do SWZ, dla podmiotów
udostepniających swoje zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp oświadczenie
zawarte jest w zobowiązaniu podmiotu udostepniającego zasoby – załącznik nr 5 do SWZ).
Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie
wynika z dokumentów, o których mowa w zadaniu 1 powyżej, zamawiający wymaga od
wykonawcy złożenia oprócz dokumentu określonego w zdaniu 1 powyżej, pełnomocnictwa lub
innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy
pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym
podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym
zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia
zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać
mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz. Powyższe dotyczy
również: − osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia publicznego, − osoby działającej w imieniu podmiotu udostepniającego zasoby na
zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile
upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do
oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.3. Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne
pełnomocnictwo – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do
występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy
wspólnicy podpiszą ofertę. Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia.4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała
wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub
upoważnionego pełnomocnika).5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie
zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp (załącznik
nr 3 oraz 4 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w
którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak
podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ
podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:5.1 Oświadczenie w zakresie braku podstaw
wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia;5.2 Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w
odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza
się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające
ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.6. Wszelka
korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy, które zostaną wprowadzone do treściumowy, stanowiący załącznik nr 8 do SWZ § 7 ZMIANY UMOWY1. Zamawiający z inicjatywy
własnej lub Wykonawcy dopuszcza możliwość zmiany niniejszej umowy w przypadku
konieczności skorygowania ceny brutto w przypadku zmian przepisów podatkowych (stawka
podatku VAT).2. Zmiana określona w ust. 1 powyżej obowiązuje z datą wprowadzenia jej w
życie na podstawie odrębnych przepisów.3. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają
zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Aneksy do umowy będą ważne po ich
podpisaniu przez obie Strony. 4. Nie stanowią zmiany umowy w szczególności następujące
przypadki:1) zmiana osobowa w zakresie reprezentacji Stron,2) zmiana danych rejestrowych lub
teleadresowych Stron,3) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną
umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego Stron).