Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie prac związanych z akcją zima na drogach gminnych na terenie Gminy Zebrzydowice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZEBRZYDOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258090
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. ks. Antoniego Janusza 6
1.5.2.) Miejscowość: Zebrzydowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-410
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 32 4755107
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@zebrzydowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zebrzydowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie prac związanych z akcją zima na drogach gminnych na terenie Gminy Zebrzydowice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-69734ddf-de56-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00106229
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000490/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonanie prac związanych z akcją zima na drogach gminnych na terenie Gminy Zebrzydowice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zebrzydowice3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zebrzydowice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. W celu skrócenia udzielenia odpowiedzi na pytania Zamawiający preferuje, aby komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zebrzydowice i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/zebrzydowice poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: przetargi@zebrzydowice.pl.
4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/zebrzydowice. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/zebrzydowice do konkretnego Wykonawcy.
5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na https://platformazakupowa.pl/pn/zebrzydowice przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
6. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, Uwaga! od dnia 17 sierpnia 2021 r. ,ze względu na zakończenie wspierania przeglądarki Internet Explorer przez firmę Microsoft, stosowanie przeglądarki Internet Explorer nie będzie dopuszczalne,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale II SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale II SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I – sołectwa: Zebrzydowice i Marklowice Górne.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z odśnieżaniem dróg gminnych
i parkingów pługami oraz usuwaniu oblodzeni na terenie Gminy Zebrzydowice.
Zakres czynności obejmuje:
a. odśnieżanie dróg, placów, parkingów i chodników (wg wykazu);
b. posypywanie materiałem posypowym i solą miejsc niebezpiecznych, skrzyżowań, wzniesień, zakrętów na drogach oraz chodników dla pieszych piaskiem (materiał posypowy: kruszywo naturalne lub sztuczne, piasek oraz sól zapewnia zleceniobiorca);
c. zapewnienie przejezdności dróg gminnych;
d. zapewnienie gotowości do podjęcia działań związanych z zimowym utrzymaniem dróg od 30.10.2021 – 15.04.2023 r. z możliwością wcześniejszego uruchomienia lub przedłużenia
w zależności od warunków atmosferycznych;
e. zapewnienie stałego całodobowego dyżuru telefonicznego przez Wykonawcę przez cały okres objęty umową (za przedmiotowy zakres usługi nie przewiduje się odrębnej płatności).
W ofercie należy podać ceny:
C1 – koszt wykonania 1 godz. akcji czynnej ciągnika z pługiem
C2 – koszt wykonania 1 godz. akcji czynnej zestawu chodnikowego (ciągnik z pługiem o masie do 1,5 t)
C3 – koszt wykonania 1 godz. akcji czynnej ciągnika z rozrzutnikiem materiału posypowego – kruszywo naturalne lub sztuczne
C4 – koszt wykonanie 1 godz. pracy ciągnika z rozrzutnikiem materiału posypowego – kruszywo naturalne lub sztuczne z solą
C5 – koszt wykonania 1 godz. akcji czynnej ciągnika z rozrzutnikiem materiału posypowego – piasek
C6 – koszt wykonania 1 godz. pracy ciągnika z rozrzutnikiem materiału posypowego - piasek z solą
C7 – koszt wykonania 1 godz. pracy koparko-ładowarki
C8 – koszt wykonania 1 godz. pracy ładowarki
C9 – koszt wykonania 1 godz. pracy ciągnika czteronapędowego z pługiem
C10 – koszt pracy ręcznego posypywania chodników piaskiem
Warunki szczegółowe:
a. materiał posypowy: kruszywo naturalne lub sztuczne winno być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używanie na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005 nr 230 poz. 1960);
b. Wykonawca winien posiadać aktualną polisę ubezpieczeniową wykonywanej działalności
w zakresie objętym postępowaniem;
c. Zamawiający zastrzega sobie prawo montażu urządzeń GPS na sprzęcie Wykonawcy dla potrzeb monitoringu i kontroli;
d. Wykonawca winien zapewnić w przypadku intensywnych opadów śniegu wymagających prowadzenia akcji w sposób ciągły rezerwowej obsady kadrowej – kierowców sprzętu do kontynuowania akcji;
e. Wykonawca winien posiadać sprzęt wraz z obsługą w ilości adekwatnej do specyfiki zadania
w minimalnej ilości:
- ciągnik z pługiem w ilości min. 5 szt. w tym co najmniej 3 szt. ciągników czteronapędowych
o mocy min. 70 KM,
- posypywarka (rozrzutnik) w ilości 3 szt.,
- zestaw chodnikowy (ciągnik z pługiem o masie własnej do 1,5 t),
- ponadto w przypadku wystąpienia intensywnych opadów śniegu Wykonawca winien zapewnić możliwość dysponowania sprzętem ciężkim własnym lub wynajętym, uruchamianym na polecenie Zamawiającego w ilości 5 szt. łącznie (np. ciągniki czteronapędowe z pługiem, koparko-ładowarka, ładowarka).
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do wartości 50 000,00 zł w zakresie robót wymienionych w rozdziale IV SWZ oraz załącznikiem nr 3 do SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II – sołectwa: Kończyce Małe i Kaczyce.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z odśnieżaniem dróg gminnych
i parkingów pługami oraz usuwaniu oblodzeni na terenie Gminy Zebrzydowice.
Zakres czynności obejmuje:
a. odśnieżanie dróg, placów, parkingów i chodników (wg wykazu);
b. posypywanie materiałem posypowym i solą miejsc niebezpiecznych, skrzyżowań, wzniesień, zakrętów na drogach oraz chodników dla pieszych piaskiem (materiał posypowy: kruszywo naturalne lub sztuczne, piasek oraz sól zapewnia zleceniobiorca);
c. zapewnienie przejezdności dróg gminnych;
d. zapewnienie gotowości do podjęcia działań związanych z zimowym utrzymaniem dróg od 30.10.2021 – 15.04.2023 r. z możliwością wcześniejszego uruchomienia lub przedłużenia
w zależności od warunków atmosferycznych;
e. zapewnienie stałego całodobowego dyżuru telefonicznego przez Wykonawcę przez cały okres objęty umową (za przedmiotowy zakres usługi nie przewiduje się odrębnej płatności).
W ofercie należy podać ceny:
C1 – koszt wykonania 1 godz. akcji czynnej ciągnika z pługiem
C2 – koszt wykonania 1 godz. akcji czynnej zestawu chodnikowego (ciągnik z pługiem o masie do 1,5 t)
C3 – koszt wykonania 1 godz. akcji czynnej ciągnika z rozrzutnikiem materiału posypowego – kruszywo naturalne lub sztuczne
C4 – koszt wykonanie 1 godz. pracy ciągnika z rozrzutnikiem materiału posypowego – kruszywo naturalne lub sztuczne z solą
C5 – koszt wykonania 1 godz. akcji czynnej ciągnika z rozrzutnikiem materiału posypowego – piasek
C6 – koszt wykonania 1 godz. pracy ciągnika z rozrzutnikiem materiału posypowego - piasek z solą
C7 – koszt wykonania 1 godz. pracy koparko-ładowarki
C8 – koszt wykonania 1 godz. pracy ładowarki
C9 – koszt wykonania 1 godz. pracy ciągnika czteronapędowego z pługiem
C10 – koszt pracy ręcznego posypywania chodników piaskiem
Warunki szczegółowe:
a. materiał posypowy: kruszywo naturalne lub sztuczne winno być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używanie na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005 nr 230 poz. 1960);
b. Wykonawca winien posiadać aktualną polisę ubezpieczeniową wykonywanej działalności
w zakresie objętym postępowaniem;
c. Zamawiający zastrzega sobie prawo montażu urządzeń GPS na sprzęcie Wykonawcy dla potrzeb monitoringu i kontroli;
d. Wykonawca winien zapewnić w przypadku intensywnych opadów śniegu wymagających prowadzenia akcji w sposób ciągły rezerwowej obsady kadrowej – kierowców sprzętu do kontynuowania akcji;
e. Wykonawca winien posiadać sprzęt wraz z obsługą w ilości adekwatnej do specyfiki zadania
w minimalnej ilości:
- ciągnik z pługiem w ilości min. 5 szt. w tym co najmniej 3 szt. ciągników czteronapędowych
o mocy min. 70 KM,
- posypywarka (rozrzutnik) w ilości 3 szt.,
- zestaw chodnikowy (ciągnik z pługiem o masie własnej do 1,5 t),
- ponadto w przypadku wystąpienia intensywnych opadów śniegu Wykonawca winien zapewnić możliwość dysponowania sprzętem ciężkim własnym lub wynajętym, uruchamianym na polecenie Zamawiającego w ilości 5 szt. łącznie (np. ciągniki czteronapędowe z pługiem, koparko-ładowarka, ładowarka).
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do wartości 50 000,00 zł w zakresie robót wymienionych w rozdziale IV SWZ oraz załącznikiem nr 3 do SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale XIV SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
1.2. Uprawnień do prowadzenie określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
1.3.1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 50 000,00 zł
UWAGA: W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
1.4.1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie:
a. co najmniej dwie usługi polegające na wykonaniu zimowego utrzymania dróg każda o wartości co najmniej 100 000 zł brutto
1.4.2. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia tj:
a. ciągnik z pługiem w ilości min. 5 szt. w tym co najmniej 3 szt. ciągników czteronapędowych o mocy min. 70 KM,
b. posypywarka (rozrzutnik) w ilości 3 szt.,
c. zestaw chodnikowy (ciągnik z pługiem o masie własnej do 1,5 t),
d. ponadto w przypadku wystąpienia intensywnych opadów śniegu Wykonawca winien zapewnić możliwość dysponowania sprzętem ciężkim własnym lub wynajętym, uruchamianym na polecenie Zamawiającego w ilości 5 szt. łącznie (np. ciągniki czteronapędowe z pługiem, koparko-ładowarka, ładowarka).
2. W stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający dopuszcza łączne spełnianie warunków przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2.1. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik G;
2.2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.3. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego;
2.4. Wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z usługami stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik H;
2.5. Wykaz sprzętu, skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego
– załącznik I.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:Część I – sołectwa Zebrzydowice i Marklowice Górne: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł
i 00/100)
Część II – sołectwa Kończyce Małe i Kaczyce: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł i 00/100)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. 2020, poz. 299).
4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Jastrzębie Zdrój 85 8470 0001 2001 0030 4283 0011 z dopiskiem: wadium „Wykonanie prac związanych z akcją zima na drogach gminnych na terenie Gminy Zebrzydowice – część ………”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
5.1. Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp.
5.2. Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium.
5.3. Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie.
5.4. Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert).
5.5. W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania.
5.6. Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Zamawiający.
5.7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp) Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona zgodnie z art. 226 ust 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania i zawarciaumowy w sprawie zamówienia publicznego - nie dotyczy spółki cywilnej o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
2. Wykonawcy tworzący jeden podmiot przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo - zgodnie z rozdziałem XVI pkt 1.3. SWZ - nie dotyczy spółki cywilnej o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą albo z umowy podmiotów składających wspólnie ofertę.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z wykonawców lub pełnomocnika).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy zawartej w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 ustawy Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy