Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
UTRZYMANIE PORZĄDKU I CZYSTOŚCI DRÓG MIEJSKICH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Oława
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934845
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl.Zamkowy 15
1.5.2.) Miejscowość: Oława
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@um.olawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.olawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
UTRZYMANIE PORZĄDKU I CZYSTOŚCI DRÓG MIEJSKICH
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60431c09-8588-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00045729
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021592/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Utrzymanie porządku i czystości dróg miejskich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.miniportal.uzp.gov.pl, www.bip.um.olawa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal, sekretariat@um.olawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych , elektronicznych kopi dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ( ePUAP).2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.3. Za datę przekazania oferty, wniosków , zawiadomień , dokumentów elektronicznych , oświadczeń lub elektronicznych kopi dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 4. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postepowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowania można również wyszukać na Liście wszystkich postepowań w miniPortalu klikając wcześniej opcje „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: INW.271/5/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
A. Przedmiotem zamówienia jest:
a) Utrzymanie czystości utwardzonych jezdni, zatok parkingowych i przystankowych w ciągach dróg miejskich,
b) Utrzymanie czystości chodników, ścieżek rowerowych, parkingów
B. Określenie przedmiotu zamówienia
1) Utrzymanie czystości utwardzonych jezdni, zatok parkingowych
i przystankowych w ciągach ulic miejskich
Utrzymanie czystości i porządku utwardzonych jezdni, zatok parkingowych i przystankowych w ciągach ulic miejskich obejmuje ciągi ulic określone w załączniku nr 1.
Do obowiązków oferenta należy:
a) Mechaniczne zamiatanie za pomocą zamiatarki ulicznej samojezdnej utwardzonych nawierzchni jezdni, zatok parkingowych i przystankowych za pomocą samojezdnej zamiatarki ulicznej poza okresem zwalczania śliskości,
b) Ręczne zamiatanie oraz z wykorzystaniem ręcznych odkurzaczy spalinowych w miejscach niedostępnych dla zamiatarki (miejsca postojowe, parkingi, miejsca zastawione przez pojazdy), ręczne usuwanie chwastów i trawy przy krawężnikach i obrzeżach w miejscach niedoczyszczonych przez zamiatarkę, usuwanie chwastów, trawy, zanieczyszczeń z górnej powierzchni krawężnika,
c) Przekazanie zmiotek i zebranych zanieczyszczeń transportem własnym lub zleconym do miejsca utylizacji, nie dopuszcza się aby zmiotki zalegały w pasie drogowym, należy je zbierać na bieżąco, Wykonawca potwierdzi przekazanie zmiotek (zanieczyszczeń) udostępniając Zamawiającemu „Karty przekazania odpadów”,
z minimalną częstotliwością w zależności od rejonu:
Rejon I:
a) nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu mechaniczne zamiatanie jezdni za pomocą zamiatarki ulicznej, Wykonawca potwierdzi przejazd zamiatarki za pomocą systemu GPS, (długość ulic do zamiatania 3,634 km)
b) trzy razy w tygodniu ręczne zamiatanie miejsc zabrudzonych oraz miejsc niedostępnych dla zamiatarki (miejsca postojowe, parkingi, miejsca zastawione przez pojazdy) oraz ręczne usuwanie chwastów i trawy przy krawężnikach w miejscach niedoczyszczonych przez zamiatarkę, usuwanie chwastów, trawy, zanieczyszczeń z górnej powierzchni krawężnika. Wymaga się dla miejsc szczególnie niedostępnych zastosowanie ręcznych odkurzaczy spalinowych.
Rejon II:
a) nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu mechaniczne zamiatanie jezdni za pomocą zamiatarki ulicznej, Wykonawca potwierdzi przejazd zamiatarki za pomocą systemu GPS, (długość ulic do zamiatania 5,510 km)
b) nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu ręczne zamiatanie w miejscach niedostępnych dla zamiatarki (miejsca postojowe, parkingi, miejsca zastawione przez pojazdy) oraz jednoczesne ręczne utrzymanie czystości i porządku w pasach drogowych utwardzonych dróg miejskich - (w granicach geodezyjnych pasa drogowego) – zbieranie widocznych śmieci. Wymaga się dla miejsc szczególnie niedostępnych zastosowanie ręcznych odkurzaczy spalinowych. Usuwanie chwastów i trawy przy krawężnikach, usuwanie chwastów, trawy, zanieczyszczeń z górnej powierzchni krawężnika.
Rejon III:
a) nie rzadziej niż raz w miesiącu mechaniczne zamiatanie jezdni za pomocą zamiatarki ulicznej, Wykonawca potwierdzi przejazd zamiatarki za pomocą systemu GPS, (długość ulic do zamiatania 30,718 km)
b) nie rzadziej niż raz w miesiącu ręczne zamiatanie w miejscach niedostępnych dla zamiatarki (miejsca postojowe, parkingi, miejsca zastawione przez pojazdy) oraz jednoczesne ręczne utrzymanie czystości i porządku w pasach drogowych utwardzonych dróg miejskich - (w granicach geodezyjnych pasa drogowego) – zbieranie widocznych śmieci. Wymaga się dla miejsc szczególnie niedostępnych zastosowanie ręcznych odkurzaczy spalinowych. Usuwanie chwastów i trawy przy krawężnikach, usuwanie chwastów, trawy, zanieczyszczeń z górnej powierzchni krawężnika.
UWAGA:
Przez mechaniczne zamiatanie za pomocą zamiatarki ulicznej samojezdnej należy rozumieć zamiatanie z wykorzystaniem ulicznej zamiatarki samojezdnej wyposażonej w system zraszania wodą, system szczotek mechanicznych i system odkurzający, wyposażonej w system GPS
2) Utrzymanie czystości chodników w ciągach ulic miejskich
Utrzymanie czystości i porządku chodników, ścieżek rowerowych, parkingów w ciągach dróg miejskich obejmuje ciągi ulic określone w załączniku nr 2 (powierzchnia chodników 21 158 m2)
Do obowiązków oferenta należy:
a) Ręczne lub mechaniczne zamiatanie utwardzonych nawierzchni chodników poza okresem zwalczania śliskości co najmniej 1 raz w miesiącu,
b) Utrzymanie czystości chodników, usunięcie porostów, trawy, zalegającej ziemi, odsłonięcie obrzeży, krawężników z porostów, trawy i chwastów
c) Przekazanie zmiotek i zebranych zanieczyszczeń transportem własnym lub zleconym do miejsca utylizacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający ustanawia następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Wykonawca spełnia warunek, jeżeli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000 złotych ( lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanej przez Narodowy Bank Polski z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych)
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek spełniać winien co najmniej jeden z wykonawców.
2.Zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca:
- wykonał ( lub wykonuje) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 zamówienia ( dwie niezależne umowy ) polegające sprzątaniu ulic, chodników, placów na kwotę co najmniej 120 000 zł brutto każda , z których każda wykonywana była ( jest) przez okres co najmniej 6 kolejnych miesięcy
W przypadku oferty wspólnej warunek dot. zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy w zakresie wykonania dwóch usług j/w nie podlega prostemu sumowaniu – oznacza to, że albo wykonawca składający ofertę wykaże się realizacją dwóch wymaganych usług, albo jeden z uczestników konsorcjum wykaże się realizacją dwóch wymaganych usług .
i
- dysponuje co najmniej jedną zamiatarką uliczną, samojezdną wyposażoną w system zraszania wodą , system szczotek mechanicznych i system odkurzający, wyposażoną w system GPS i co najmniej jednym ręcznym odkurzaczem spalinowym,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz wykonanych usług.
2. Wykaz sprzętu.
3. Polisa ubezpieczeniowa.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. 3. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty, opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-14 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-28