Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa zimowego utrzymania powierzchni chodników i podjazdów dla osób niepełnosprawnych na terenie Politechniki Śląskiej w obszarze Gliwic
sezon 2021/2022. Oznaczenie sprawy: IA1/U/21/61/EO
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Śląska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001637
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Akademicka 2A
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: (32) 237-13-34, 237-13-35
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: IA1@polsl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polsl.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa zimowego utrzymania powierzchni chodników i podjazdów dla osób niepełnosprawnych na terenie Politechniki Śląskiej w obszarze Gliwic
sezon 2021/2022. Oznaczenie sprawy: IA1/U/21/61/EO
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d771142e-486d-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00276794
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000229/17/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.54 Usługa zimowego utrzymania powierzchni drogowej, parkingów, chodników i podjazdów dla osób niepełnosprawnych na terenie Politechniki Śląskiej w obszarze Gliwic sezon 2021/2022 (grupa U133)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.administracja.polsl.pl/zamowienia
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://polsl.logintrade.net/rejestracja/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a)
Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Przetargowej Politechniki
Śląskiej: https://polsl.logintrade.net/rejestracja/ oraz poczty elektronicznej: IA1@polsl.pl. Korzystanie z
Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
b) Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy
pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez
Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej ma dostęp do możliwości złożenia
i wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz
komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
c) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w zakładce „Instrukcje” na Platformie Przetargowej.
d) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy Przetargowej wynosi 150
MB.
e) Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych na
Platformę Przetargową jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, zawiadomienia,
dokumentu lub oświadczenia przez Wykonawcę.
f) Wykonawca może również przekazać ww. zawiadomienie, dokument lub oświadczenie (nie dotyczy
oferty) na adres poczty elektronicznej Zamawiającego. Wykonawca, przekazując ww. zawiadomienie,
dokument lub oświadczenie, żąda potwierdzenia dostarczenia wiadomości. Za datę przekazania
zawiadomienia, dokumentu lub oświadczenia przyjmuje się datę otrzymania potwierdzenia
dostarczenia wiadomości zawierającej ww. pliki/ załączniki z serwera pocztowego Zamawiającego. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego
wynosi 10 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IA1/U/21/61/EO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odśnieżania nawierzchni, likwidacji śniegu i
lodu z powierzchni terenów wskazanych przez Zamawiającego (Zamawiający dopuszcza
stosowanie odpowiednich środków i materiałów w celu obniżenia temperatury zamarzania wody,
ale z uwzględnieniem przez Wykonawcę rodzaju nawierzchni - czyli materiału, z jakiego jest
wykonana, celem uniknięcia jej uszkodzeń) i/lub posypywanie piaskiem lub mieszankami z solą,
wskazanych powierzchni w razie potrzeby wraz z odpłużaniem, w miejscach tego
wymagających.
2. Wymagania dotyczące terminu wykonania zamówienia:
Termin wykonania zamówienia: sukcesywnie w okresie od dnia zawarcia umowy do 31 marca
2022 r. lub do wyczerpania wartości umowy (w zależności od tego co nastąpi wcześniej, z
uwzględnieniem Prawa Opcji).
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Prawo Opcji:
a) Zamawiający skorzysta z opcji w przypadkach dla niego korzystnych, zgodnych z zapisami
specyfikacji i wynikających z zawartej z Wykonawcą umowy, w szczególności:
- w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia zapotrzebowania na usługi objęte przedmiotem
zamówienia w zależności od warunków atmosferycznych w sezonie zimowym 2021/2022;
- w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia utrzymywanego obszaru, jednak
w zakresie nie większym niż 20% powierzchni określonej w opisie przedmiotu zamówienia.
b) Ilości wskazane w Formularzu Ofertowym są ilościami prognozowanymi i Zamawiający
zastrzega sobie prawo możliwości zakupu zleconych usług w ilości innej niż w nim wskazane.
Rzeczywista ilość zleconych usług będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego, zatem ilość
faktycznie nabyta przez Zamawiającego może być zarówno mniejsza, jak i większa.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezamówienia wszystkich usług lub pełnej ilości
danego rodzaju usług.
c) Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za niezamówioną przez Zamawiającego część
usług ujętą w Formularzu Ofertowym, jak również żadna rekompensata z tego tytułu.
d) Łączna wartość umowy będzie równa kwocie obejmującej wartość pełnego zakresu usług
zawartych w Formularzu Ofertowym powiększonej o 20%, tj. Zamawiający uprawniony jest do
rozszerzenia zamówienia o 20% jego wartości. Zamawiający nie określa, które konkretnie
elementy usługi będą realizowane w ramach opcji, a jedynie zastrzega sobie prawo zwiększenia
ilości realizowanej usługi będącej przedmiotem zamówienia.
e) Jednocześnie w ramach prawa opcji, Zamawiający zastrzega sobie prawo do realizacji
zamówienia jedynie w zakresie ceny 1 zlecenia kompleksowej usługi zimowego utrzymania
chodników i podjazdów dla niepełnosprawnych, wskazanej przez Wykonawcę w Formularzu
Ofertowym. Kwota ta stanowi minimalne zobowiązanie Zamawiającego w ramach zawartej
umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
ZDOLNOŚĆ TECHNICZNA
Wykonanie przez Wykonawcę (zakończenie) lub wykonywanie nie wcześniej niż 3 lata przed upływem terminu składania ofert co najmniej 1 usługi zimowego utrzymania terenów za min. 10.000,00 zł brutto na powierzchni minimum 5 000 m2.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu,
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia odpisu lub
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące
przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Zgodnie z art.
127 ust. 2 ustawy Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych,
które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i
aktualność. Zgodnie z art. 274 ust. 4 ustawy Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych
środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych,
w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o
którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania ww. wykonawców,
które powinno być przez nich udzielone (podpisane). Jeżeli została wybrana oferta wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem
umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych
wykonawców.
Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są
wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika,
które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Każdy z wykonawców występujących wspólnie musi z osobna wykazać brak podstaw
wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o
którym mowa w pkt 5.5.) niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdzać ma spełnianie warunków udziału
w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na mocy art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Zamawiający przewiduje następujące zmiany
postanowień zawartej umowy:
1) zmiany strony umowy w przypadku następstwa prawnego wynikającego z odrębnych
przepisów,
2) zmiany terminu wykonania umowy w przypadku:
a) wystąpienia zdarzeń siły wyższej – o czas trwania przeszkody; w rozumieniu niniejszej umowy
„siła wyższa” jest to zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne wobec stron i niemożliwe do
zapobieżenia, którego nie udało się uniknąć nawet w wypadku maksymalnej staranności stron;
strona powołująca się na stan siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego
powiadomienia drugiej strony, a następnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu; obie
strony będą zwolnione od odpowiedzialności za nie wykonanie umowy w takim zakresie, w jakim
nastąpiło to na skutek zdarzeń siły wyższej,
b) ogłoszenia przez władze Państwowe stanu nadzwyczajnego lub stanu klęski żywiołowej,
c) wystąpienia warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie usługi przez
Wykonawcę w zakresie opisanym w umowie i SWZ, tj. wystąpienia ponadnormatywnych opadów
śniegu występujących bez przerwy powyżej 6 godzin lub z bardzo krótkimi przerwami, o
przeciętnym i dosyć równomiernym natężeniu (większym niż 0,5 mm/godz.), ponadnormatywnych opadów deszczu, gradu, jeśli mowa o opadach ciągłych, występujących
powyżej 6 godzin a ich wielkość mierzona w mm na 1 m2,
d) wycofania z rynku lub zakończenia produkcji materiałów, których użycie przewidziano w toku
realizacji przedmiotu umowy i konieczności zastąpienia ich innymi, o ile mają wpływ na
wykonanie przedmiotu umowy,
e) wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub niezawinionych przez
Wykonawcę, uniemożliwiających rozpoczęcie, realizację w terminie lub kontynuowanie realizacji
przedmiotu umowy,
3) zmiany w kolejności i terminach płatności, w przypadku zmiany terminu lub sposobu realizacji
zamówienia,
4) zmiany materiałów, których użycie przewidziano w toku realizacji przedmiotu umowy, w
przypadku wycofania ich z rynku lub zakończenia ich produkcji, jak również w przypadku
możliwości zastąpienia tych materiałów, innymi o lepszych parametrach technicznych i wyżej
zaawansowanych technicznie i technologicznie,
5) poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu usługi lub
zmiany technologii na równoważną lub lepszą, podniesienia wydajności przedmiotu zamówienia
oraz bezpieczeństwa,
6) zmiany sposobu wykonywania umowy:
a) spowodowanych siłą wyższą w rozumieniu pkt 1 ppkt 2) lit. a), uniemożliwiającą wykonanie
umowy zgodnie z jej postanowieniami,
b) w przypadku ogłoszenia przez władze Państwowe stanu nadzwyczajnego lub stanu klęski
żywiołowej,
c) w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie usługi
przez Wykonawcę w zakresie opisanym w umowie i SWZ, tj. wystąpienia ponadnormatywnych
opadów śniegu występujących bez przerwy powyżej 6 godzin lub z bardzo krótkimi przerwami, o
przeciętnym i dosyć równomiernym natężeniu (większym niż 0,5 mm/godz.),
ponadnormatywnych opadów deszczu, gradu, jeśli mowa o opadach ciągłych, występujących
powyżej 6 godzin a ich wielkość mierzona w mm na 1 m2,
d) w przypadku wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie,
których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i
doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony umowy,
e) w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa
miejscowego w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może
wyrazić zgodę i nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę w postępowaniu wyłącznie za pośrednictwem Platformy Przetargowej: https://polsl.logintrade.net/rejestracja/, zgodnie z treścią instrukcji pn. Udział w trybie podstawowym bez negocjacji, znajdującą się w zakładce „Instrukcje” na ww. Platformie. Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-30 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-29