Świadczenie usług komunalnych polegających na utrzymaniu czystości i porządku na

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług komunalnych polegających na utrzymaniu czystości i porządku na terenie miasta Paczków w okresie od dnia 01.01.2024 r. do dnia 31.12.2024 r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPaczków
  • WojewództwoOpolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-11-21
  • ZamawiającyGmina Paczków
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-10
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00487042
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług komunalnych polegających na utrzymaniu czystości i porządku na terenie miasta Paczków w okresie od dnia 01.01.2024 r. do dnia 31.12.2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Paczków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412906

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Paczków

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-370

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 774316772

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@paczkow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.paczkow.bip.net.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług komunalnych polegających na utrzymaniu czystości i porządku na terenie miasta Paczków w okresie od dnia 01.01.2024 r. do dnia 31.12.2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cec81848-7e74-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00487042

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00041106/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Świadczenia usług w zakresie utrzymania porządku i czystości w Gminie Paczków

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cec81848-7e74-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Szczegółowe informacje zawarte są w rozdziale 8 SWZ

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na: Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia (w szczególności SWZ) wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”
10. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
4. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/)
5. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach dopuszcza także komunikację za pomocą poczty elektronicznej w szczególności przekazywania wezwań i zawiadomień, zadawania pytań i udzielanie odpowiedzi wyjaśnień treści oferty i rażąco niskiej ceny.
Adres e-mail: wzp@paczkow.pl (nie dotyczy składania ofert).
6. Poprzez środki komunikacji elektronicznej – należy rozumieć środki komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną .
7. Dokumenty i oświadczenia elektroniczne wykonawcy sporządzają zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie Pzp oraz rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego tj: - w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne tj.
- opatrują kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
- podpisem zaufanym lub
- podpisem osobistym.
Formaty danych, o których mowa powyżej oraz standardy zapewniające dostęp do zasobów informacji udostępnianych za pomocą systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych – zawarty jest w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Zamawiający rekomenduje, ażeby ofertę sporządzić w formacie danych pdf. Dopuszcza się także złożenie oferty skompresowanej w formacie .RAR, który to format nie jest wymieniony w powyższym załączniku nr 2 Rozporządzenia w sprawie KRI.
Szczegółowe informacje zawarte są w rozdziale 8 SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje zawarte są w rozdziale 39 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje zawarte są w rozdziale 39 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.14.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres przedmiotu zamówienia:

1) Bieżące oczyszczanie poprzez zamiatanie mechaniczne i ręczne: jezdni, chodników, kamienia nieregularnego w obrębie Rynku w dni powszednie, soboty, niedziele, święta państwowe, religijne oraz podczas imprez odbywających się w Rynku wraz z całkowitym usunięciem wszelkiej roślinności z chodników, jezdni ulic, placów, parkingów,
2) Sprzątanie parków i innych terenów wraz z usuwaniem śmieci, zamiataniem alei spacerowych, dróg i chodników, przystanków autobusowych wraz z usunięciem darni oraz znajdujących się w parkach; skwerów, placów zabaw i innych miejscach rekreacji i wypoczynku,
3) Wywóz zebranych odpadów na ripok wraz z uiszczeniem przez Zleceniobiorcę opłaty za ich zagospodarowanie,
4) Zbieranie śmieci i innych zanieczyszczeń z ulic i chodników oraz z kamienia nieregularnego w Rynku oraz z podwórek, w parkach i na skwerach, klombach, gazonach, w donicach, kwietnikach oraz rabatach kwiatowych,
5) Dokładne posprzątanie i wywóz piasku pozostałego po akcji zimowej z Rynku i z wszystkich ulic, chodników i placów objętych zimowym utrzymaniem oraz z parków,
6) likwidowanie zanieczyszczeń na terenach określonych w załącznikach do umowy, powstałych wskutek działania zdarzeń losowych (np. burza, grad, wiatr oraz innych), zlokalizowanych i wskazanych przez Zleceniodawcę,
7) Zbieranie padłych zwierząt (psów, kotów, ptaków itp.) najpóźniej w ciągu 4 godzin od momentu zgłoszenia.
8) Bieżącego opróżniania koszy ulicznych i parkowych na terenie miasta Paczków oraz w sołectwach Gminy Paczków, tj.: Kamienica, Gościce, Ujeździec, Unikowice, Lisie Kąty, Stary Paczków, Wilamowa, Trzeboszowice, Ścibórz, Frydrychów, Kozielno, Dziewiętlice z częstotliwością określoną w harmonogramie określonym w załączniku nr 7 do umowy,
9) Wywozu odebranych odpadów z koszy na RIPOK lub składowisko wraz z uiszczeniem przez Zleceniobiorcę na własny koszt opłaty za ich zagospodarowanie,
10) Utrzymania w czystości powierzonych koszy poprzez ich mycie nie rzadziej niż dwa razy w okresie obowiązywania umowy,
11) Bieżącej naprawy drobnych uszkodzeń koszy,
12) Zgłaszania Zleceniodawcy zniszczenia lub kradzieży powierzonych do opróżniania koszy,
13) Każdorazowego uzgadniania ze Zleceniodawcą zmiany miejsca ustawienia koszy.

Powierzchnie ulic do zamiatania: 457 474 m2/rok
Powierzchnia chodników do zamiatania: 419 448 m2 /rok
Zamiatanie innych terenów z wywozem zmiotek: 651 888 m2/rok
Zamiatanie dróg, alei i chodników w parkach: 767 232 m2/rok
Oczyszczanie terenów zieleni miejskiej ze śmieci i innych zanieczyszczeń (zbieranie odpadów, papierów, folii, gałęzi, itp. odpadów): 9 130 836 m2/rok
Opróżnianie koszy i wywóz odpadów na ripok lub składowisko: 13 024 sztuk/rok
Usuwanie padłych zwierząt: 6 szt./rok
Zamiatanie przystanków autobusowych: 52 560 m2/rok

Harmonogram wykonywania usługi oraz szczegółowy zakres zawarty jest w załączniku nr 3 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia

4.2.6.) Główny kod CPV: 90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic

90914000-7 - Usługi sprzątania parkingów

90513200-8 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich

90524300-9 - Usługi usuwania odpadów biologicznych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryteriami oceny ofert przyjętymi w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu.

2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca posiada wpis do Rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Burmistrza Gminy Paczków w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunków udziału w postępowaniu.

4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli:
 Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej jedno zadanie o zakresie zbliżonym do przedmiotu zamówienia.
 Wykonawca dysponuje bazą magazynowo–transportową, do której posiada tytuł prawny, usytuowaną na terenie Gminy Miasta Paczków lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Miasta Paczków.
 Wykonawca dysponuje sprzętem do wykonywania prac: samochód dostawczy z paką do przewodu odpadów zbieranych z koszy ulicznych, zamiatarka
 Wykonawca dysponuje kadrą oraz pracownikami zdolnymi do wykonywania prac określonych w zamówieniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Kosztorys ofertowy
oświadczenie składane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 117 ust.4 (jeżeli dotyczy),
zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy),
pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),
zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie żaden z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu.
2. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Szczegóły projektowanych postanowień zawarte są w III części SWZ pn. - „wzór umowy”.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-21 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”. 2. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-21 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-20

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę przebudowę budynku mieszkalnego na miejsca noclegowe - Pawłowiczki
  • Lokalizacja zleceniaopolskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę przebudowę budynku mieszkalnego na miejsca noclegowe. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI