Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Świadczenie usług kominiarskich w budynkach komunalnych i prywatnych będących w zasobach Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Lokalowej w Świętochłowicach Sp. z o.o.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. CZĘŚĆ NR 1 – obejmuje świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Administrację Domów Mieszkalnych nr II, w tym: a) ZAKRES I - czyszczenie przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i wentylacyjnych, w budynkach, wymienionych w załączniku nr 1.1 do SWZ, w zakresie określonym w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07.06.2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109 poz. 719) oraz w oparciu o załącznik nr 1 do SWZ - SOPZ; b) ZAKRES II - wykonanie okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt. 1 lit. c ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. 2020 poz. 1333) oraz załącznikiem nr 1 do SWZ - SOPZ, w lokalach wymienionych w załączniku nr 1.1 do SWZ; c) ZAKRES III - wykonywanie dodatkowych usług kominiarskich wyszczególnionych i opisanych w załączniku nr 1 do SWZ - SOPZ.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym wyszczególnienie czynności do wykonania w danym zakresie zawiera załącznik nr 1 do SWZ – SOPZ. Natomiast wykaz adresowy budynków objętych zakresem I i II zawiera załącznik nr 1.1 do SWZ. Załącznik ten, zawiera dane zgodne ze stanem na okres przygotowania zamówienia.
3. Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia będą regulowały projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 2 do SWZ.
4. Wymagania w zakresie zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
4.1 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (pod pojęciem Podwykonawcy, Zamawiający rozumie również dalszych Podwykonawców) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.), pracowników wykonujących czynności bezpośrednio związane z usługami kominiarskimi polegającymi na czyszczeniu przewodów kominowych oraz wykonywaniu okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych, opisanymi w przedmiocie zamówienia.
4.2 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 4.1 powyżej czynności. W tym celu Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia;
4) zwrócenia się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie u Wykonawcy lub podwykonawcy kontroli.
4.3 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu nw. dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 4.1 powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlegają anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 95 Ustawy Zamawiający określił w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia.
4.4 Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 95 Ustawy Zamawiający określił w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia.
90915000-4 - Usługi czyszczenia pieców i kominów
1. CZĘŚĆ NR 2 – obejmuje świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Administrację Domów Mieszkalnych nr III, w tym: a) ZAKRES I - czyszczenie przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i wentylacyjnych, w budynkach, wymienionych w załączniku nr 1.2 do SWZ, w zakresie określonym w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07.06.2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109 poz. 719) oraz w oparciu o załącznik nr 1 do SWZ - SOPZ; b) ZAKRES II - wykonanie okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt. 1 lit. c ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. 2020 poz. 1333) oraz załącznikiem nr 1 do SWZ - SOPZ, w lokalach wymienionych w załączniku nr 1.2 do SWZ; c) ZAKRES III - wykonywanie dodatkowych usług kominiarskich wyszczególnionych i opisanych w załączniku nr 1 do SWZ - SOPZ.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym wyszczególnienie czynności do wykonania w danym zakresie zawiera załącznik nr 1 do SWZ – SOPZ. Natomiast wykaz adresowy budynków objętych zakresem I i II zawiera załącznik nr 1.2 do SWZ. Załącznik ten, zawiera dane zgodne ze stanem na okres przygotowania zamówienia.
3. Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia będą regulowały projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 2 do SWZ.
4. Wymagania w zakresie zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
4.1 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (pod pojęciem Podwykonawcy, Zamawiający rozumie również dalszych Podwykonawców) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.), pracowników wykonujących czynności bezpośrednio związane z usługami kominiarskimi polegającymi na czyszczeniu przewodów kominowych oraz wykonywaniu okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych, opisanymi w przedmiocie zamówienia.
4.2 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 4.1 powyżej czynności. W tym celu Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia;
4) zwrócenia się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie u Wykonawcy lub podwykonawcy kontroli.
4.3 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu nw. dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 4.1 powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlegają anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 95 Ustawy Zamawiający określił w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia.
4.4 Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 95 Ustawy Zamawiający określił w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia.
1. CZĘŚĆ NR 3 – obejmuje świadczenie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Administrację Domów Mieszkalnych nr IV, w tym: a) ZAKRES I - czyszczenie przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i wentylacyjnych, w budynkach, wymienionych w załączniku nr 1.3 do SWZ, w zakresie określonym w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07.06.2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109 poz. 719) oraz w oparciu o załącznik nr 1 do SWZ - SOPZ; b) ZAKRES II - wykonanie okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych), zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt. 1 lit. c ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. 2020 poz. 1333) oraz załącznikiem nr 1 do SWZ - SOPZ, w lokalach wymienionych w załączniku nr 1.3 do SWZ;
c) ZAKRES III - wykonywanie dodatkowych usług kominiarskich wyszczególnionych i opisanych w załączniku nr 1 do SWZ - SOPZ.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym wyszczególnienie czynności do wykonania w danym zakresie, zawiera załącznik nr 1 do SWZ – SOPZ. Natomiast wykaz adresowy budynków objętych zakresem I i II zawiera załącznik nr 1.3 do SWZ. Załącznik ten, zawiera dane zgodne ze stanem na okres przygotowania zamówienia.
3. Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia będą regulowały projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 2 do SWZ.
4. Wymagania w zakresie zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy:
4.1 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (pod pojęciem Podwykonawcy, Zamawiający rozumie również dalszych Podwykonawców) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.), pracowników wykonujących czynności bezpośrednio związane z usługami kominiarskimi polegającymi na czyszczeniu przewodów kominowych oraz wykonywaniu okresowej, rocznej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych, opisanymi w przedmiocie zamówienia.
4.2 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 4.1 powyżej czynności. W tym celu Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia;
4) zwrócenia się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie u Wykonawcy lub podwykonawcy kontroli.
4.3 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu nw. dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 4.1 powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlegają anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 95 Ustawy Zamawiający określił w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia.
4.4 Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 95 Ustawy Zamawiający określił w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia.
90915000-4 - Usługi czyszczenia pieców i kominów
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Kominki wolnostojące
Racibórz (śląskie)
Kominki narożne
Racibórz (śląskie)
Kominki
Racibórz (śląskie)
Usługi remontowe
Gliwice (śląskie)
Malowanie
Gliwice (śląskie)
Remonty łazienek
Gliwice (śląskie)
Układanie paneli
Gliwice (śląskie)
Układanie płytek
Gliwice (śląskie)
Remonty kompleksowe
Gliwice (śląskie)