IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości: 5.200 zł9.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,3) gwarancjach bankowych,4) gwarancjach ubezpieczeniowych,5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. Nr 42, poz.1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240 z późniejszymi zmianami).9.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 62 1020 5242 0000 2102 0029 2045 z dopiskiem: Wadium przetargowe R0AP0000.271.81.20209.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP.9.5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona. Wadium wnoszone w pieniądzu nie może być wnoszone gotówką do kasy banku lub kasy zamawiającego. Wadium wniesione w ten sposób skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust 1 pkt 7b PZP.9.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem –określenie przedmiotu zamówienia3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na każde pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP.9.7. Zamawiający wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej –dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz –oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie umieszczonej w kopercie zwierającej ofertę, a jego kopia w ofercie. 9.8. Zwrot wadium.1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP.2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.9.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
Produkt typu |
36,00 |
Dostawa dozownika |
4,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
6. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie istotnych zmian do umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określa warunki tych zmian poprzez dopuszczenie możliwości zmian umowy w formie pisemnego aneksu dotyczącego w szczególności:I) dopuszcza się zmianę terminu realizacji zamówienia w następujących sytuacjach:d. w przypadku wystąpienia sił wyższych,e. z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, f. z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.II) inne zmiany:d. jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, e. możliwa jest zmiana umowy w zakresie podwykonawstwa na etapie realizacji zamówienia, za uprzednią zgodą zamawiającego, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, tj.: - powierzenie Podwykonawcom innego zakresu dostawy niż wskazany w ofercie Wykonawcy, - zmiana podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia, - wprowadzenie nowego Podwykonawcy, również w przypadku gdy Wykonawca wskazał w ofercie, że dostawę przedmiotu zamówienia wykona samodzielnie, f. jeżeli nastąpi zmiana przepisów prawa podatkowego, W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie należne Wykonawcy podlega automatycznej waloryzacji odpowiednio o kwotę podatku VAT wynikającą ze stawki tego podatku obowiązującej w chwili powstania obowiązku podatkowego. W takim przypadku wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy ustalana jest każdorazowo z uwzględnieniem aktualnej stawki podatku VAT obowiązującej na dzień wystawienia faktury (powstania obowiązku podatkowego). W takiej sytuacji nie jest wymagane sporządzenie aneksu do umowy,3a. Warunki dokonywania zmian:a) inicjowanie zmian na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,b) uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy,c) forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umowy.4. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem powyższych zasad podlega unieważnieniu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przezWykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnicaprzedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty.Brak jednoznacznego wskazania, które informacje wykonawca uznaje za tajemnicęprzedsiębiorstwa oznaczać będzie, że podlegają one ujawnieniu bez zastrzeżeń.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisówo zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składaniaofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być oneudostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4.
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-10-02, godzina:
10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lubmiał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wynikunaruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 2. Odwołanie przysługuje wyłącznieod niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu oudzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany napodstawie ustawy. 3. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: a) wyboru trybunegocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę; b) określeniawarunków udziału w postępowaniu; c) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzieleniezamówienia; d) odrzucenia oferty odwołującego; e) opisu przedmiotu zamówienia; f) wyborunajkorzystniejszej oferty. 4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanieczynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawieraćzwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne iprawne uzasadniające wniesienie odwołania. 5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formiepisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiedniowłasnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 6. Odwołującyprzesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania wtaki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływemterminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu dojego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 7. Wykonawca może wterminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jeston zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art.180 ust. 2 ustawy Pzp. 8. W przypadku uznania zasadności przekazanej informacjiZamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tymwykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności. 9. Na czynności, o którychmowa w ust. 8, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawy Pzp. 10.Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynnościzamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposóbokreślony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp zdanie drugie albo w terminie 10 dni - jeżeli zostałyprzesłane w inny sposób. 11. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżelipostępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowieńspecyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dniazamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnychwarunków zamówienia na stronie internetowej. 12. Odwołanie wobec czynności innych niżokreślone w art. 182 ust 1 i 2 ustawy Pzp wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którympowzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość ookolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 13. Jeżeli zamawiający nieopublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłałwykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej lub nie zaprosił wykonawcydo złożenia oferty w ramach dynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwołaniewnosi się nie później niż w terminie: 1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie ZamówieńPublicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiejogłoszenia o udzieleniu zamówienia, a w przypadku udzielenia zamówienia w trybie negocjacjibez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę - ogłoszenia o udzieleniuzamówienia z uzasadnieniem; 2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający: a)nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniuzamówienia; albo b) opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie oudzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybienegocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki; 3) 1 miesiąca od dnia zawarciaumowy, jeżeli zamawiający: a) nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszeniao udzieleniu zamówienia; albo b) zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie oudzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę. 14. W przypadkuwniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacjiistotnych warunków zamówienia Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert lubtermin składania wniosków. 15. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminuskładania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbęorzeczenia. 16. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczegoprzysługuje skarga do sądu. 17. W postępowaniu toczącym się wskutek skargi stosuje sięodpowiednio przepisy ustawy z dnia 17.11.1964 Kodeks postępowania cywilnego o apelacji,jeżeli przepisy rozdziału 3 Działu VI ustawy Pzp nie stanowią inaczej. 18 Zamawiający niedopuszcza składania ofert częściowych. 19.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składaniaofert wariantowych 20.Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia rozliczeń winnych walutach niż zł. 21.Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej zzastosowaniem aukcji elektronicznej, Zamawiający nie ustanawia DSZ, zamawiający nieprzewiduje zawarcia umowy ramowej. 22.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztówudziału w postępowaniu z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Prawo zamówieńpublicznych. 23.1). Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim z zachowaniemformy pisemnej. 23.2) Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: ZofiaGolińska - Zalewska, e- mail: zofia.golinska-zalewska@upwr.edu.pl . 23.3).3. W postępowaniuo udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa sięzgodnie z wyborem Zamawiającego za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniuustawy z dnia 23. 11. 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksulub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 .7. 2002 r.o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W związku z powyższym Zamawiający informuje, żedo komunikacji w niniejszym postępowaniu należy korzystać z następujących sposobówprzekazywania informacji: 1) adres poczty elektronicznej dostępny całą dobę: zofia.golinskazalewska@upwr.edu.pl; w przypadku korzystania z poczty e-mail, do następujących czynności:a) wezwanie kierowane przez Zamawiającego do Wykonawcy w celu złożenia oświadczeń lubdokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstawdo wykluczenia; odpowiadając na to wezwanie Wykonawca składa dokumenty w formiepapierowej w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem nazasadach określonych w rozdz. 7 ust. 13 SIWZ; b) wezwanie kierowane przez Zamawiającegodo Wykonawcy w celu uzupełnienia wadliwych lub brakujących dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw dowykluczenia; odpowiadając na to wezwanie Wykonawca składa dokumenty w formiepapierowej w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem nazasadach określonych w rozdz. 7 ust. 13 SIWZ; c) wezwanie kierowane przez Zamawiającegodo Wykonawcy w celu uzupełnienia brakujących lub wadliwych pełnomocnictw;odpowiadając na to wezwanie Wykonawca składa dokument pełnomocnictwa w formiepapierowej w postaci oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie; d) wezwanie kierowaneprzez Zamawiającego do Wykonawcy w celu wyjaśnienia treści oferty, rażąco niskiej ceny,zgody na poprawę omyłki na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp oraz do wyrażeniazgody/odmowy na przedłużenie związania ofertą. W przypadku odpowiedzi na wezwanie, októrym mowa w lit. „d”, Wykonawca może dokonać ww. czynności za pośrednictwem pocztyelektronicznej przesyłając wiadomość przez osobę upoważnioną do reprezentacji wykonawcye) informacja Zamawiającego dla Wykonawcy o dokonaniu poprawy oczywistej omyłkipisarskiej lub rachunkowej w treści oferty; f) wezwanie kierowane przez Zamawiającego doWykonawcy w celu złożenia wyjaśnień o których mowa w art. 26 ust. 3 i 26 ust. 4 ustawy Pzp;odpowiadając na to wezwanie dopuszczalne jest złożenie wyjaśnień za pośrednictwem pocztyelektronicznej przesyłając wiadomość podpisaną przez osobę upoważnioną do reprezentacjiWykonawcy, g) informacja Zamawiającego o wyborze oferty najkorzystniejszej; h) informacjaZamawiającego o unieważnieniu postępowania; i) informacja Zamawiającego o wniesieniuodwołania po upływie terminu składania ofert; j) zapytanie Wykonawcy dotyczące wyjaśnieniatreści SIWZ; Wykonawca składa zapytanie w postaci wiadomości przesłanej pocztąelektroniczną. Zamawiający nie wymaga stosowania przez Wykonawcę wiadomości w postacidokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym dlaskuteczności tej czynności, a jej dokonanie jest dopuszczalne z użyciem każdego środkakomunikacji wskazanego w niniejszej SIWZ. Zamawiający informuje, że zastosowanie pocztyelektronicznej do czynności wymienionych w niniejszym punkcie SIWZ nie wyłączamożliwości ich dokonania z zastosowaniem formy pisemnej, która w postępowaniu oudzielenie zamówienia publicznego jest zawsze dopuszczalna. Wielkość wiadomościodbieranej przez Zamawiającego nie może być większa niż 50 MB 2) adres poczty tradycyjnej:Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, ul. C.K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, pok. 144 –Kancelaria Ogólna, czynna w godzinach: 7:30-15:00 z oznaczeniem przesyłki sygnaturąsprawy: R0AP0000.271.81.2020 w przypadku przekazywania informacji za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca; 4. Oferty oraz oświadczenia,o których mowa w art. 25a ustawy Pzp, składa się, pod rygorem nieważności, w formiepisemnej opatrzonej własnoręcznym podpisem. W przypadku składania przez Wykonawcęoświadczeń z art. 25a ustawy Pzp, uzupełnień czy poprawy Zamawiający dopuszcza ichzłożenie jedynie w formie pisemnej: 1) za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniuustawy z dnia 23 listopada 2012 r., Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz.1830), 2) osobiście, za pośrednictwem posłańca. Zamawiający nie dopuszcza w takimprzypadku złożenia oświadczeń z art. 25a ustawy Pzp poprzez środki komunikacjielektronicznej. 5. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski,zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacjielektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r o świadczeniu usług drogąelektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ichotrzymania. 6. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez wykonawcę,Zamawiający będzie uważał, iż wiadomość (przekazana na adres e-mail podany przezwykonawcę) została doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z jejtreścią. 7. Wykonawca każdorazowo informuje zamawiającego o zmianach adresu pocztyelektronicznej, adresu do korespondencji. 8. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającegoo wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia korzystając ze wszystkichwskazanych w niniejszym rozdziale środków komunikacji. Zamawiający jest obowiązanyudzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminuskładania ofert pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnychwarunków zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którymupływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treściSIWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa, lub dotyczyudzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bezrozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składaniawniosku. 9. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców. 10. Wuzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofertzmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę oraz treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiającyprzekazuje Wykonawcom, zamieszczając informacje na stronie internetowej:https://bip.upwr.edu.pl/zamowienia-publiczne/zamowienia-powyzej-30000-euro/dostawy 11.Wszelka korespondencja dotycząca niniejszego postępowania powinna być opatrzona sygnaturą niniejszego postępowania R0AP0000.271.81.2020 zamieszczoną w temaciewiadomości i tytule dokumentu. 12. Korespondencja przesłana przez Wykonawcę na adresyinne niż podane w niniejszym rozdziale SIWZ traktowana będzie jako niedostarczona doZamawiającego. 13. Zamawiający informuje, że przed terminem składania ofert nie będzieindywidualnie udzielał odpowiedzi czy wyjaśnień dotyczących SIWZ wykonawcom którzytego żądali. Wszystkie zmiany, wyjaśnienia, uzupełnienia na równych zasadach będąudostępniane jedynie na stronie internetowej wskazanej w niniejszej SIWZ.