Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
” Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2021/2022”
1.3.1 Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2021/2022"
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2021/2022
Część I – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Nehrybka i Pikulice
1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą).
2. Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
3. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
4. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
5. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
6. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
7. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
8. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
9. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
10. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
11. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, musi dysponować minimum następującym zestawem sprzętowym niezbędnym do prowadzenia usługi związanej z zimowym utrzymaniem dróg:
Część I – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Nehrybka i Pikulice
• Pojazd mechaniczny przystosowany do pracy z pługiem i piaskarką – 1 szt.
• Pojazd mechaniczny przystosowany do odśnieżania chodników – 1 szt.
12. W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić usług, powinien zawiadomić o tym fakcie zamawiającego celem ustalenia i wspólnego wytyczenia dalszych kroków postępowania.
13. Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach, na polecenie zamawiającego może przeprowadzić usługę zimowego utrzymania dróg poza wyznaczonym rejonem. Przy wystąpieniu powyższej sytuacji będą miały zastosowanie ceny jednostkowe godziny pracy sprzętu określone niniejszą umową.
14. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej gotowości sprzętowej do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia umowy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (dni powszednie, niedziele i święta). Przez pełną gotowość sprzętową należy rozumieć, przygotowanie sprzętu przez Wykonawcę w taki sposób, aby na telefoniczne wezwanie upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawca rozpoczął świadczenie usługi Zimowego Utrzymania Dróg, w okresie nie dłuższym niż 40 min. od wezwania.
15. Wykonawca zapewnia całodobową łączność w okresie trwania umowy, przy pomocy telefonu komórkowego, którego numer zostanie udostępniony Zamawiającemu.
16. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do wzywania do wykonywania usługi oraz potwierdzania czasu pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, jest sołtys/radny miejscowości zgodnie z wyborem Zamawiającego na terenie której prowadzone są usługi. Sołtysi/Radni uzgadniają czas pracy sprzętu osobiście lub telefonicznie.
17. Ilość godzin pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, uzależniona jest od faktycznych potrzeb. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzętu. W kartach muszą być zapisy dokumentujące co najmniej: wieś w której wykonywano pracę, dzień wykonywania usługi, ilość godzin pracy sprzętu (godz. rozpoczęcia i zakończenia) oraz rodzaj użytego sprzętu. Karty pracy muszą posiadać adnotację potwierdzającą ilość godzin pracy dokonaną przez osobę upoważnioną przez zamawiającego.
18. Rozliczenie wykonanej usługi zimowego utrzymania dróg następować będzie, na podstawie przedstawionych Zamawiającemu kart pracy sprzętu z potwierdzeniem wykonania pracy przez sołtysa/radnego miejscowości na terenie której prowadzone były usługi.
19. Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:
Część I – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Nehrybka i Pikulice
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2020/2021 – 164 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 11,000 km
Powyższa ilość godzin stanowi podstawę do kalkulacji ceny oferty, z zastrzeżeniem, że rzeczywista ilość godzin wykonywania usługi, zadysponowana przez Zamawiającego do wykonania, może być zarówno większa jak i mniejsza, co uwarunkowane będzie rzeczywistymi warunkami atmosferycznymi.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2021/2022
Część II – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Hermanowice, Stanisławczyk i Malhowice
1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą).
2. Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
3. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
4. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
5. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
6. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
7. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
8. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
9. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
10. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
11. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, musi dysponować minimum następującym zestawem sprzętowym niezbędnym do prowadzenia usługi związanej z zimowym utrzymaniem dróg:
Część II – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Hermanowice, Stanisławczyk i Malhowice
• Pojazd mechaniczny przystosowany do pracy z pługiem i piaskarką – 1 szt.
• Pojazd mechaniczny przystosowany do odśnieżania chodników – 1 szt.
12. W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić usług, powinien zawiadomić o tym fakcie zamawiającego celem ustalenia i wspólnego wytyczenia dalszych kroków postępowania.
13. Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach, na polecenie zamawiającego może przeprowadzić usługę zimowego utrzymania dróg poza wyznaczonym rejonem. Przy wystąpieniu powyższej sytuacji będą miały zastosowanie ceny jednostkowe godziny pracy sprzętu określone niniejszą umową.
14. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej gotowości sprzętowej do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia umowy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (dni powszednie, niedziele i święta). Przez pełną gotowość sprzętową należy rozumieć, przygotowanie sprzętu przez Wykonawcę w taki sposób, aby na telefoniczne wezwanie upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawca rozpoczął świadczenie usługi Zimowego Utrzymania Dróg, w okresie nie dłuższym niż 40 min. od wezwania.
15. Wykonawca zapewnia całodobową łączność w okresie trwania umowy, przy pomocy telefonu komórkowego, którego numer zostanie udostępniony Zamawiającemu.
16. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do wzywania do wykonywania usługi oraz potwierdzania czasu pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, jest sołtys/radny miejscowości zgodnie z wyborem Zamawiającego na terenie której prowadzone są usługi. Sołtysi/Radni uzgadniają czas pracy sprzętu osobiście lub telefonicznie.
17. Ilość godzin pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, uzależniona jest od faktycznych potrzeb. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzętu. W kartach muszą być zapisy dokumentujące co najmniej: wieś w której wykonywano pracę, dzień wykonywania usługi, ilość godzin pracy sprzętu (godz. rozpoczęcia i zakończenia) oraz rodzaj użytego sprzętu. Karty pracy muszą posiadać adnotację potwierdzającą ilość godzin pracy dokonaną przez osobę upoważnioną przez zamawiającego.
18. Rozliczenie wykonanej usługi zimowego utrzymania dróg następować będzie, na podstawie przedstawionych Zamawiającemu kart pracy sprzętu z potwierdzeniem wykonania pracy przez sołtysa/radnego miejscowości na terenie której prowadzone były usługi.
19. Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:
Część II – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Hermanowice, Stanisławczyk i Malhowice
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2020/2021 – 168 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 16,000 km
Powyższa ilość godzin stanowi podstawę do kalkulacji ceny oferty, z zastrzeżeniem, że rzeczywista ilość godzin wykonywania usługi, zadysponowana przez Zamawiającego do wykonania, może być zarówno większa jak i mniejsza, co uwarunkowane będzie rzeczywistymi warunkami atmosferycznymi.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2021/2022
Część III – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Krówniki, Łuczyce i Rożubowice
1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą).
2. Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
3. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
4. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
5. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
6. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
7. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
8. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
9. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
10. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
11. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, musi dysponować minimum następującym zestawem sprzętowym niezbędnym do prowadzenia usługi związanej z zimowym utrzymaniem dróg:
Część III – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Krówniki, Łuczyce i Rożubowice
• Pojazd mechaniczny przystosowany do pracy z pługiem i piaskarką – 1 szt.
• Pojazd mechaniczny przystosowany do odśnieżania chodników – 1 szt.
12. W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić usług, powinien zawiadomić o tym fakcie zamawiającego celem ustalenia i wspólnego wytyczenia dalszych kroków postępowania.
13. Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach, na polecenie zamawiającego może przeprowadzić usługę zimowego utrzymania dróg poza wyznaczonym rejonem. Przy wystąpieniu powyższej sytuacji będą miały zastosowanie ceny jednostkowe godziny pracy sprzętu określone niniejszą umową.
14. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej gotowości sprzętowej do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia umowy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (dni powszednie, niedziele i święta). Przez pełną gotowość sprzętową należy rozumieć, przygotowanie sprzętu przez Wykonawcę w taki sposób, aby na telefoniczne wezwanie upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawca rozpoczął świadczenie usługi Zimowego Utrzymania Dróg, w okresie nie dłuższym niż 40 min. od wezwania.
15. Wykonawca zapewnia całodobową łączność w okresie trwania umowy, przy pomocy telefonu komórkowego, którego numer zostanie udostępniony Zamawiającemu.
16. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do wzywania do wykonywania usługi oraz potwierdzania czasu pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, jest sołtys/radny miejscowości zgodnie z wyborem Zamawiającego na terenie której prowadzone są usługi. Sołtysi/Radni uzgadniają czas pracy sprzętu osobiście lub telefonicznie.
17. Ilość godzin pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, uzależniona jest od faktycznych potrzeb. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzętu. W kartach muszą być zapisy dokumentujące co najmniej: wieś w której wykonywano pracę, dzień wykonywania usługi, ilość godzin pracy sprzętu (godz. rozpoczęcia i zakończenia) oraz rodzaj użytego sprzętu. Karty pracy muszą posiadać adnotację potwierdzającą ilość godzin pracy dokonaną przez osobę upoważnioną przez zamawiającego.
18. Rozliczenie wykonanej usługi zimowego utrzymania dróg następować będzie, na podstawie przedstawionych Zamawiającemu kart pracy sprzętu z potwierdzeniem wykonania pracy przez sołtysa/radnego miejscowości na terenie której prowadzone były usługi.
19. Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:
Część III – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Krówniki, Łuczyce i Rożubowice
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2020/2021 – 202 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 9,500 km
Powyższa ilość godzin stanowi podstawę do kalkulacji ceny oferty, z zastrzeżeniem, że rzeczywista ilość godzin wykonywania usługi, zadysponowana przez Zamawiającego do wykonania, może być zarówno większa jak i mniejsza, co uwarunkowane będzie rzeczywistymi warunkami atmosferycznymi.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2021/2022
Część IV – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Grochowce i Witoszyńce
1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą).
2. Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
3. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
4. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
5. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
6. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
7. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
8. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
9. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
10. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
11. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, musi dysponować minimum następującym zestawem sprzętowym niezbędnym do prowadzenia usługi związanej z zimowym utrzymaniem dróg:
Część IV – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Grochowce i Witoszyńce
• Pojazd mechaniczny przystosowany do pracy z pługiem i piaskarką – 1 szt.
• Pojazd mechaniczny przystosowany do odśnieżania chodników – 1 szt.
12. W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić usług, powinien zawiadomić o tym fakcie zamawiającego celem ustalenia i wspólnego wytyczenia dalszych kroków postępowania.
13. Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach, na polecenie zamawiającego może przeprowadzić usługę zimowego utrzymania dróg poza wyznaczonym rejonem. Przy wystąpieniu powyższej sytuacji będą miały zastosowanie ceny jednostkowe godziny pracy sprzętu określone niniejszą umową.
14. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej gotowości sprzętowej do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia umowy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (dni powszednie, niedziele i święta). Przez pełną gotowość sprzętową należy rozumieć, przygotowanie sprzętu przez Wykonawcę w taki sposób, aby na telefoniczne wezwanie upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawca rozpoczął świadczenie usługi Zimowego Utrzymania Dróg, w okresie nie dłuższym niż 40 min. od wezwania.
15. Wykonawca zapewnia całodobową łączność w okresie trwania umowy, przy pomocy telefonu komórkowego, którego numer zostanie udostępniony Zamawiającemu.
16. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do wzywania do wykonywania usługi oraz potwierdzania czasu pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, jest sołtys/radny miejscowości zgodnie z wyborem Zamawiającego na terenie której prowadzone są usługi. Sołtysi/Radni uzgadniają czas pracy sprzętu osobiście lub telefonicznie.
17. Ilość godzin pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, uzależniona jest od faktycznych potrzeb. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzętu. W kartach muszą być zapisy dokumentujące co najmniej: wieś w której wykonywano pracę, dzień wykonywania usługi, ilość godzin pracy sprzętu (godz. rozpoczęcia i zakończenia) oraz rodzaj użytego sprzętu. Karty pracy muszą posiadać adnotację potwierdzającą ilość godzin pracy dokonaną przez osobę upoważnioną przez zamawiającego.
18. Rozliczenie wykonanej usługi zimowego utrzymania dróg następować będzie, na podstawie przedstawionych Zamawiającemu kart pracy sprzętu z potwierdzeniem wykonania pracy przez sołtysa/radnego miejscowości na terenie której prowadzone były usługi.
19. Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:
Część IV – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Grochowce i Witoszyńce
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2020/2021 – 112 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 10,280 km
Powyższa ilość godzin stanowi podstawę do kalkulacji ceny oferty, z zastrzeżeniem, że rzeczywista ilość godzin wykonywania usługi, zadysponowana przez Zamawiającego do wykonania, może być zarówno większa jak i mniejsza, co uwarunkowane będzie rzeczywistymi warunkami atmosferycznymi.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2021/2022
Część V – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Ostrów
1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą).
2. Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
3. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
4. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
5. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
6. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
7. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
8. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
9. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
10. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
11. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, musi dysponować minimum następującym zestawem sprzętowym niezbędnym do prowadzenia usługi związanej z zimowym utrzymaniem dróg:
Część V – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Ostrów
• Pojazd mechaniczny przystosowany do pracy z pługiem i piaskarką – 2 szt.
• Pojazd mechaniczny przystosowany do odśnieżania chodników – 1 szt.
12. W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić usług, powinien zawiadomić o tym fakcie zamawiającego celem ustalenia i wspólnego wytyczenia dalszych kroków postępowania.
13. Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach, na polecenie zamawiającego może przeprowadzić usługę zimowego utrzymania dróg poza wyznaczonym rejonem. Przy wystąpieniu powyższej sytuacji będą miały zastosowanie ceny jednostkowe godziny pracy sprzętu określone niniejszą umową.
14. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej gotowości sprzętowej do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia umowy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (dni powszednie, niedziele i święta). Przez pełną gotowość sprzętową należy rozumieć, przygotowanie sprzętu przez Wykonawcę w taki sposób, aby na telefoniczne wezwanie upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawca rozpoczął świadczenie usługi Zimowego Utrzymania Dróg, w okresie nie dłuższym niż 40 min. od wezwania.
15. Wykonawca zapewnia całodobową łączność w okresie trwania umowy, przy pomocy telefonu komórkowego, którego numer zostanie udostępniony Zamawiającemu.
16. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do wzywania do wykonywania usługi oraz potwierdzania czasu pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, jest sołtys/radny miejscowości zgodnie z wyborem Zamawiającego na terenie której prowadzone są usługi. Sołtysi/Radni uzgadniają czas pracy sprzętu osobiście lub telefonicznie.
17. Ilość godzin pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, uzależniona jest od faktycznych potrzeb. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzętu. W kartach muszą być zapisy dokumentujące co najmniej: wieś w której wykonywano pracę, dzień wykonywania usługi, ilość godzin pracy sprzętu (godz. rozpoczęcia i zakończenia) oraz rodzaj użytego sprzętu. Karty pracy muszą posiadać adnotację potwierdzającą ilość godzin pracy dokonaną przez osobę upoważnioną przez zamawiającego.
18. Rozliczenie wykonanej usługi zimowego utrzymania dróg następować będzie, na podstawie przedstawionych Zamawiającemu kart pracy sprzętu z potwierdzeniem wykonania pracy przez sołtysa/radnego miejscowości na terenie której prowadzone były usługi.
19. Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:
Część V – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Ostrów
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2020/2021 – 354 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 17,500 km
Powyższa ilość godzin stanowi podstawę do kalkulacji ceny oferty, z zastrzeżeniem, że rzeczywista ilość godzin wykonywania usługi, zadysponowana przez Zamawiającego do wykonania, może być zarówno większa jak i mniejsza, co uwarunkowane będzie rzeczywistymi warunkami atmosferycznymi.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2021/2022
Część VI – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Ujkowice
1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą).
2. Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
3. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
4. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
5. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
6. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
7. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
8. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
9. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
10. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
11. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, musi dysponować minimum następującym zestawem sprzętowym niezbędnym do prowadzenia usługi związanej z zimowym utrzymaniem dróg:
Część VI – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Ujkowice
• Pojazd mechaniczny przystosowany do pracy z pługiem i piaskarką – 1 szt.
• Pojazd mechaniczny przystosowany do pracy z pługiem wirnikowym i piaskarką – 1 szt.
12. W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić usług, powinien zawiadomić o tym fakcie zamawiającego celem ustalenia i wspólnego wytyczenia dalszych kroków postępowania.
13. Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach, na polecenie zamawiającego może przeprowadzić usługę zimowego utrzymania dróg poza wyznaczonym rejonem. Przy wystąpieniu powyższej sytuacji będą miały zastosowanie ceny jednostkowe godziny pracy sprzętu określone niniejszą umową.
14. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pełnej gotowości sprzętowej do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia umowy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (dni powszednie, niedziele i święta). Przez pełną gotowość sprzętową należy rozumieć, przygotowanie sprzętu przez Wykonawcę w taki sposób, aby na telefoniczne wezwanie upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawca rozpoczął świadczenie usługi Zimowego Utrzymania Dróg, w okresie nie dłuższym niż 40 min. od wezwania.
15. Wykonawca zapewnia całodobową łączność w okresie trwania umowy, przy pomocy telefonu komórkowego, którego numer zostanie udostępniony Zamawiającemu.
16. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do wzywania do wykonywania usługi oraz potwierdzania czasu pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, jest sołtys/radny miejscowości zgodnie z wyborem Zamawiającego na terenie której prowadzone są usługi. Sołtysi/Radni uzgadniają czas pracy sprzętu osobiście lub telefonicznie.
17. Ilość godzin pracy sprzętu w ramach zimowego utrzymania dróg, uzależniona jest od faktycznych potrzeb. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzętu. W kartach muszą być zapisy dokumentujące co najmniej: wieś w której wykonywano pracę, dzień wykonywania usługi, ilość godzin pracy sprzętu (godz. rozpoczęcia i zakończenia) oraz rodzaj użytego sprzętu. Karty pracy muszą posiadać adnotację potwierdzającą ilość godzin pracy dokonaną przez osobę upoważnioną przez zamawiającego.
18. Rozliczenie wykonanej usługi zimowego utrzymania dróg następować będzie, na podstawie przedstawionych Zamawiającemu kart pracy sprzętu z potwierdzeniem wykonania pracy przez sołtysa/radnego miejscowości na terenie której prowadzone były usługi.
19. Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:
Część VI – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Ujkowice
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2020/2021 – 247 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 13,600 km
Powyższa ilość godzin stanowi podstawę do kalkulacji ceny oferty, z zastrzeżeniem, że rzeczywista ilość godzin wykonywania usługi, zadysponowana przez Zamawiającego do wykonania, może być zarówno większa jak i mniejsza, co uwarunkowane będzie rzeczywistymi warunkami atmosferycznymi.
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
Art. 109 ust. 1 pkt 4