Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
dostawa zadaszenia sceny Amfiteatru im. Czesława Niemena w Olsztynie, z niezbędnym osprzętem
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000678825
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dąbrowszczaków 3
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-538
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 89/5221350
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mok.olsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mok.olsztyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
dostawa zadaszenia sceny Amfiteatru im. Czesława Niemena w Olsztynie, z niezbędnym osprzętem
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c925f9e8-8239-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00491089
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00087368/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa zadaszenia sceny Amfiteatru im. Czesława Niemena w Olsztynie, z niezbędnym osprzętem
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.olsztyn.eu/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.olsztyn.eu/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu komunikacja
pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie zapytań do treści SWZ, oświadczeń, zawiadomień oraz
przekazywanie informacji, odbywa się elektronicznie przy użyciu Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn pod adresem
https://zamowienia.olsztyn.eu oraz poczty elektronicznej email e.fedorowska@mok.olsztyn.pl. We wszelkiej korespondencji
związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://zamowienia.olsztyn.eu/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej RODO, Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w celu przeprowadzenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz późniejszej realizacji umowy jest Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie, ul.
Dąbrowszczaków 3, 10-538 Olsztyn.
2. Platforma Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn prowadzona pod adresem https://zamowienia.olsztyn.eu/ jest platformą
zamówień publicznych utworzoną dla Gminy Olsztyn i jej jednostek. Utworzenie Konta Użytkownika na platformie jest równoznaczne
z upoważnieniem platformy do przetwarzania danych osobowych Użytkownika, przekazanych za pośrednictwem platformy podczas
zakładania Konta Użytkownika, jak również wprowadzonych do platformy w ramach korzystania z platformy.
3. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych na adres
email: iod@mok.olsztyn.pl lub wysyłając korespondencję na adres siedziby Miejskiego Ośrodka Kultury w Olsztynie,
ul. Dąbrowszczaków 3, 10-538 Olsztyn.
4. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przeprowadzeniem przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz późniejszą realizacją umowy.
5. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o
art. 74 Pzp, lub którym udostępniona zostanie umowa. Dane mogą być także udostępniane podmiotom zapewniającym
zamawiającemu komunikację elektroniczną oraz bankom podczas wykonywania transakcji rozliczeniowych. W celu zapewnienia
stałego dostępu do danych osobowych, ich skutecznego, bezbłędnego i bezpiecznego przetwarzania, rozwoju i utrzymania
systemów informatycznych, dane będą udostępniane dostawcom wykorzystywanych przez zamawiającego systemów
informatycznych z zachowaniem poufności i bezpieczeństwa przetwarzania. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat
od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku umowy przez okres 10 lat. Okres
przechowywania umowy obejmuje czas niezbędny do umożliwienia dochodzenia roszczeń przez strony.
6. W przypadku korzystania przez wykonawców z prawa do środków ochrony prawnej określonych w Dziale IX PZP, mogą być
udostępniane informacje o wyrokach skazujących, naruszeniach prawa i powiązanych z tym środkach bezpieczeństwa (o których
mowa w art. 10 RODO).
7. Obowiązek podania przez wykonawcę danych osobowych jest wymogiem wynikającym z przepisów ustawy Prawo zamówień
publicznych, związanym z udziałem wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Niepodanie przez
wykonawcę danych osobowych uniemożliwi zamawiającemu wykonanie czynności związanych z badaniem i oceną oferty oraz
ewentualne zawarcie umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ADM.371.5.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) komplet konstrukcji łukowej zadaszenia sceny Amfiteatru im. Czesława Niemena w Olsztynie z dodatkową 1 kreską sztywną w tylnej części, plandekami i osłonami, plus 2 dodatkowe kreski ruchome za pomocą oddzielnych wciągarek, zadaszenie ma swoją powierzchnią osłaniać cała powierzchnię sceny o wym. 12x10m, uwzględniając zapas z każdej strony oraz zapis pkt 5,
2) konstrukcja łukowa zadaszenia wykonana w oparciu o kratownice aluminiowe, o łukach z kraty 290x290 i obwiedni 390x390,
3) konstrukcja oparta na minimum 4 słupach – Zamawiający wskazuje w przypadku słupów przednich wykorzystanie istniejących fundamentów kotwiczenia zadaszenia, miejsca kotwiczenia wskazuje rzut sytuacyjny (zaznaczone na czerwono) stanowiący załącznik nr 2.2 do niniejszego SWZ, gdy wykonawca proponuje zakotwiczenie słupów w nowych miejscach-niezbędna jest zgoda właściwego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z uwagi, iż Amfiteatr w Olsztynie jest położony na terenie urbanistycznym Starego Miasta,
4) nie dopuszcza się wykorzystania obciążeń balastowych,
5) ze względu na zakotwiczenie słupów w istniejących fundamentach, zadaszenie
w przedniej części ma wychodzić minimum 2 m przed linię przednich słupów w stronę widowni,
6) wysokość dolnej krawędzi zadaszenia musi znajdować się minimum 8 metrów nad poziomem podłogi sceny o wysokości 71 cm (minimalny wymiar okna sceny 12m x 8m – jako wymiar okna rozumiana jest odległość pomiędzy wewnętrznymi krawędziami słupów przednich zadaszenia sceny oraz odległość pomiędzy powierzchnią podłogi sceny a dolną krawędzią kratownicy stanowiącej obwiednię zadaszenia scenicznego),
7) możliwość zawieszenia na konstrukcji ładunku o obciążeniu przedniej kreski obwiedni minimum 150 kg. Tył obwiedni obciążony może być minimalnym ciężarem 400 kg rozłożony równomiernie; dodatkowo w razie potrzeby dopuszcza się obciążenie boczne kreski obwiedni w odległości od 150 cm od tylnego wózka, minimalnie po 250 kg z prawej i lewej strony w celu zawieszenia dodatkowej kreski – dodatkową kreskę i jej montaż obejmuje przedmiot niniejszego zamówienia. Miejsca zawieszenia systemu nagłośnieniowego minimum 550 kg na stronę po zewnętrznych stronach przednich słupów,
8) konstrukcja ma posiadać możliwość podnoszenia i opuszczania zadaszenia za pomocą wciągarek elektrycznych 4 sztuki, każda do jednego słupa konstrukcji, sterowanych z jednego punktu wskazanego przez Zamawiającego; wciągarki elektryczne leżą po stronie Wykonawcy, min. 1000kg, zabezpieczenie typu parametr D8, nie starsze niż rok produkcji 2022,
9) Wykonawca zapewni 2 sztuki wciągarek elektrycznych dla sprzętu nagłośnieniowego/dźwiękowego Zamawiającego, – min. 1000kg każda wciągarka na stronę po zewnętrznych stronach przednich słupów, zabezpieczenie typu parametr D8+, nie starsze niż rok produkcji 2022,
10) do dodatkowych 2 kresek, 4 wciągarki po min. 500 kg parametr D8+, po jednej na każdą stronę kresek, nie starsze niż rok produkcji 2022 - 2 dodatkowe kreski ruchome wciągarkami na ostatnich 2m obwiedni,
11) komplet konstrukcji zadaszenia rok produkcji nie starszy niż 2015,
12) zamówienie obejmuje dostawę 1 sztukę nowego sterownika: min. 8 kanałowy sterownik do wciągarek słupów i do wciągarek kresek,
13) wciągarki mają spełniać wszelkie obowiązujące normy dla tego typu urządzeń
i wymagania obciążeniowe Zamawiającego; podlegają dozorowi technicznemu na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu oraz Rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji, napraw i modernizacji urządzeń transportu bliskiego,
14) plandeka zadaszenia w kolorze czarnym, plandeka wykonana będzie z materiału wodoszczelnego typu PCV i trudno zapalnego, nie nosząca oznak naprawy (łaty, klejenia itp.),
15) siatki tylne i boczne w kolorze czarnym z materiału trudno zapalnego zawieszone na linach z możliwością zsunięcia do boku w razie silnego wiatru,
16) czoło-przednia część zadaszenia z przezroczystego PCV – górna część wzdłuż łuku, dolna krawędź plandeki w linii prostej – zapewniająca zmniejszenie zacinania padającego deszczu na scenę,
17) konstrukcja będzie demontowana poza okresem letnich wydarzeń,
18) na konstrukcji należy zainstalować dwa niezależne wiatromierze – z możliwością rejestracji, powinna wytrzymać prędkość wiatru co najmniej 50km/h,
19) konstrukcja zadaszenia sceny pod obciążeniem roboczym co najmniej 2 tony
4.2.6.) Główny kod CPV: 44210000-5 - Konstrukcje i części konstrukcji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: ocenie i porównaniu poddane zostaną oferty niepodlegające odrzuceniu. Zamawiający dokona oceny
ofert w zakresie kryterium wskazanego w SWZ. W tym celu przeprowadzona zostanie ocena każdej oferty. Zamawiający dokona
weryfikacji oraz przypisania punktów dla kryterium oceny oferty oraz wyliczy łączną ocenę punktową oferty według wskazanego w
SWZ wzoru
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) atestu zakładowego na całość konstrukcji,
2) atesty trudnozapalności na plandekę i siatki,
3) deklarację zgodności producenta na kompletne zadaszenie,
4) projekt/rysunek proponowanego zadaszenia,
5) deklaracje zgodności CE na wciągarki, o których mowa w Rozdziale V pkt 3 ppkt 8, 9, 10.
2. Zamawiający, zgodnie z art. 107 ust. 2 Pzp przewiduje możliwość wezwania wykonawców do złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający, zgodnie z art. 107 ust. 2 Pzp przewiduje możliwość wezwania wykonawców do złożenia lub uzupełnienia
wszystkich przedmiotowych środków dowodowych, tj.: 1) atestu zakładowego na całość konstrukcji,
2) atesty trudnozapalności na plandekę i siatki,
3) deklarację zgodności producenta na kompletne zadaszenie,
4) projekt/rysunek proponowanego zadaszenia,
5) deklaracje zgodności CE na wciągarki
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.wypełnione oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu – załącznik nr 9 do SWZ,
2. przy dostawie - dostarczenia instrukcji montażu i użytkowania zadaszenia,
3.1. Wykonawca przed podpisaniem umowy wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) wykonawcy zobowiązani są do ustanawiania pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
2) wypełnione oświadczenie dotyczące niepodlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu (zgodnie z załącznikiem nr 9
do SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy
regulującej współpracę tych wykonawców.
5. W przypadku ofert składanych wspólnie przez dwóch lub więcej wykonawców, zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione przez wszystkich wykonawców łącznie, przez ich część lub jednego wykonawcę, przy czym z treści dokumentu musi wynikać, że zobowiązanie gwaranta/poręczyciela dotyczy wszystkich wykonawców, którzy złożyli ofertę wspólnie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wykonawcy w następujących przypadkach:
1) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, noszących znamiona siły
wyższej – uprawniających Strony Umowy do zmiany Umowy w zakresie wymaganym do jej prawidłowej realizacji,
2) pojawienia się nowych, korzystnych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych, możliwych do wdrożenia zamiennie
w stosunku do przewidzianych Umową; w powyższej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy nie może zostać zwiększone,
3) wystąpienia obiektywnych czynników uniemożliwiających realizację Umowy zgodnie z pierwotnym terminem –
uprawniających Strony Umowy do zmiany terminu wykonania Umowy,
4) wystąpienia (ujawnienia) w trakcie realizacji Umowy okoliczności uzasadniających dokonanie uściśleń/uzupełnień/zmian
postanowień umownych korzystnych dla Zamawiającego; w powyższej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy nie zostanie
zwiększone.
2. Inicjatorem zmian, o których jest mowa w ust. 2 może być Zamawiający lub Wykonawca poprzez wystąpienie w formie
pisemnej lub elektronicznej w okresie obowiązywania Umowy zawierające opis proponowanych zmian oraz ich
uzasadnienie.
3. Strona Umowy występująca o zmianę postanowień Umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia
okoliczności, o których jest mowa w ust. 2.
4. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej Umowy jest sporządzenie podpisanego przez Strony Umowy protokołu zmiany
Umowy określającego przyczyny zmiany oraz potwierdzającego wystąpienie (odpowiednio) co najmniej jednej z okoliczności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-21 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.olsztyn.eu/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-21 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-20