Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa środków czystości
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 8 BAZA LOTNICTWA TRANSPORTOWEGO W KRAKOWIE-BALICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350138871
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. kpt. Mieczysława Medweckiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Balice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-083
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: balice.zamowienia@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.8bltr.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
jednostka wojskowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa środków czystości
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-efd3232d-01c5-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00250857
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00037697/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa środków czystości
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/8blt
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/8blt
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się droga elektroniczną za pośrednictwem platformy zakupowej (dalej „platforma”) Zamawiającego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/8blt. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, powinny być przekazywane w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”.
2. Powyższe oznacza, że wszelka korespondencja przekazywana Zamawiającemu w inny sposób,
tj. listownie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem, nie będzie rozpatrywana.
3. Komunikacja za pośrednictwem platformy zakupowej wymaga założenia konta użytkownika.
W celu założenia konta użytkownika, konieczne jest posiadanie przez Użytkownika (Wykonawcę) aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail). Korzystanie z platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy do konkretnego Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): https://8bltr.wp.mil.pl/pl/bip/info/w-informacje-ogolne/eons-rodo/
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 15/SI/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 183797,13 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa środków i akcesoriów do utrzymania czystości do 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie - Balicach - magazyn Służby Żywnościowej
4.2.5.) Wartość części: 27413,80 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 39800000-0 - Środki czyszczące i polerujące
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
18424300-0 - Rękawice jednorazowe
18930000-7 - Worki i torby
39200000-4 - Wyposażenie domowe
39500000-7 - Wyroby włókiennicze
39831250-3 - Roztwory myjące
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający w zakresie zadania nr 1 przewiduje zamówienie w ramach opcji zgodnie z art. 441 ust. 1 Ustawy.
2. Skorzystanie przez Zamawiającego z opcji będzie miało zastosowanie w ramach zawartej umowy według cen jednostkowych określonych w umowie w zakresie zadania nr 1. Opcja w niniejszym postępowaniu polega na możliwości zakupu w ramach zadnia nr 1 także dodatkowych ilości towaru oprócz ilości podstawowych, określonych w zał. nr 4 A do SWZ – „Szczegółowa oferta cenowa – zadanie nr 1”.
3. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako „opcja” jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Ostateczna ilość towaru zakupionego w ramach opcji będzie uzależniona od bieżących potrzeb Zamawiającego i posiadanych przez niego na ten cel środków finansowych.
Zamawiający może nie skorzystać z opcji, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
4. Zamawiający z prawa opcji może skorzystać jednorazowo, w ilości określonej w zał. nr 4 A do SWZ – „Szczegółowa oferta cenowa – zadanie nr 1”.
5. Uruchomienie opcji nastąpi po wyczerpaniu ilości towaru w zamówieniu podstawowym.
6. Zamawiający o zamiarze skorzystania z opcji, jej zakresie i terminie dostarczenia dostawy opcjonalnej powiadomi pisemnie Wykonawcę. Skorzystanie z opcji nie wymaga aneksowania umowy.
7. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z opcji, Wykonawcy będzie się należało wynagrodzenie wg cen jednostkowych jak dla zamówienia podstawowego.
8. Zamówienie w ramach opcji będzie realizowane w okolicznościach przewidzianych we wzorze umowy stanowiącym zał. nr 3 do SWZ – „Projektowane postanowienia umowy”.
9. Towar zakupiony w ramach opcji musi spełniać wszystkie wymogi jak dla zamówienia podstawowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający, w kryterium „Cena”, będzie przyznawał punkty na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę wiersza „Razem wartość brutto za zadanie nr 1”- zamówienie podstawowe + opcja w zał. nr 4 A do SWZ – „Szczegółowa oferta cenowa – zadanie nr 1 ”, według wzoru określonego w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa środków i akcesoriów do utrzymania czystości do 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie - Balicach - magazyn Infrastruktury
4.2.5.) Wartość części: 136917,51 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 39800000-0 - Środki czyszczące i polerujące
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
18900000-8 - Bagaże, wyroby rymarskie, worki i torby
39200000-4 - Wyposażenie domowe
39832000-3 - Produkty do zmywania naczyń
39137000-1 - Zmiękczacze wody
39831300-9 - Środki do czyszczenia podłóg
33763000-6 - Ręczniki papierowe do rąk
19640000-4 - Torebki i torby z odpadów i resztek polietylenu
39525600-4 - Ścierki do naczyń
39831250-3 - Roztwory myjące
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający, w kryterium „Cena”, będzie przyznawał punkty na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę wiersza „Razem wartość brutto za zadanie nr 2” w zał. nr 4 B do SWZ – „Szczegółowa oferta cenowa – zadanie nr 2”, według wzoru określonego w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa środków czystości do 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie - Balicach - magazyn Służby Mundurowej
4.2.5.) Wartość części: 19465,82 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33741000-6 - Produkty do pielęgnacji rąk
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33711900-6 - Mydło
33741100-7 - Środek do mycia rąk
33711540-4 - Kremy lub płyny parafarmaceutyczne
39812200-9 - Pasty do butów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający, w kryterium „Cena”, będzie przyznawał punkty na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę wiersza „Razem wartość brutto za zadanie nr 3” w zał. nr 4 C do SWZ – „Szczegółowa oferta cenowa – zadanie nr 3”, według wzoru określonego w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie wynikającym z art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – chyba, że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca wskazał
w pkt. 11 zał. nr 1 do SWZ – „Oferta”, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
2. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.: Dz. U. z 2021r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - sporządzony zgodnie z zał. nr 8 do SWZ – „Oświadczenie o grupie kapitałowej”.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z art. 106 ust. 1 Ustawy, Zamawiający wymaga od Wykonawców złożenia przedmiotowego środka dowodowego, stanowiącego zał. nr 7 do SWZ – „Oświadczenie z art. 106 PZP”, w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami określonymi w zał. nr 4 A - C do SWZ – „Szczegółowa oferta cenowa – zadanie nr 1 - 3” i w zał. nr 6 A – C do SWZ – „Opis przedmiotu zamówienia – zadanie nr 1 - 3”.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
zał. nr 7 do SWZ – „Oświadczenie z art. 106 PZP”, w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami określonymi w zał. nr 4 A - C do SWZ – „Szczegółowa oferta cenowa – zadanie nr 1 - 3” i w zał. nr 6 A – C do SWZ – „Opis przedmiotu zamówienia – zadanie nr 1 - 3”
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oryginał lub kopia pełnomocnictwa poświadczona notarialnie – dla osób podpisujących ofertę, o ile fakt umocowania nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych – jeżeli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zgodnie z art. 58 ust. 1 Ustawy, Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Zgodnie z art. 59 Ustawy, w przypadku wyboru oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie
o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy zastrzega możliwość wezwania Wykonawców do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
3. W wypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie,
o którym mowa w art. 125 Ustawy, składane jest zgodnie z działem VIII ppkt. 1.1. SWZ. Oświadczenie to wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do jego wykluczenia.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (zał. nr 8 do SWZ), składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Wspólnicy spółki cywilnej traktowani są jako Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Przyszłe zobowiązania Wykonawcy związane z umową i jej realizacją są określone przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2021r., poz. 1129 ze zm.) oraz przepisami Kodeksu cywilnego.
2. Ostateczna treść umowy może ulec zmianie w zakresie niezmieniającym projektowanych postanowień oferty i SWZ.
3. Zawarta umowa o wykonanie zamówienia publicznego może być zmieniona wyłącznie zgodnie z art. 455 Ustawy.
5. Zmiana postanowień umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą Stron wyrażoną, pod rygorem nieważności, na piśmie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-20 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/8blt
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-20 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022r. poz. 835) Zamawiający wykluczy podmioty o których mowa w art. 7 ust. 1 w/w Ustawy.