Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa kruszywa wraz z jego zabudową w ramach utrzymania przejezdności dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Olesno.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO OLESNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 150026500
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gorzowska 74
1.5.2.) Miejscowość: Olesno
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-300
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 343582204
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: olesno@katowice.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://olesno.katowice.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa kruszywa wraz z jego zabudową w ramach utrzymania przejezdności dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Olesno.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d38edb23-8a64-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00053338
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00052834/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa kruszywa wraz z jego zabudową w ramach utrzymania przejezdności dróg.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://olesno.katowice.lasy.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty
następuje wyłącznie przy użyciu miniPortalu.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest:
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Olesno
ul. Gorzowska 74, 46-300 Olesno
Tel.: 34 3582204;
e-mail: olesno@katowice.lasy.gov.pl
Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 246750,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy kruszyw na bieżące utrzymanie dróg
leśnych na terenie Nadleśnictwa Olesno, polegające na dostawie i wbudowaniu kruszyw na
zniszczonych fragmentach dróg leśnych, dla udrożnienia ich przejazdu, w miejscach
wskazanych przez Zamawiającego na podstawie zleceń, w okresie 12 m-cy od daty podpisania
umowy. Do naprawy zniszczonych odcinków dróg leśnych dopuszcza się wykorzystanie
kruszywa naturalnego łamanego ze skał dolomitowych oraz kruszywa sztucznego: lekkie
kruszywo budowlane z żużla paleniskowego (EPO lub równoważne), w ilościach: - kruszywo
łamane dolomitowe o frakcji Ø 31,5 mm-63,0 – 1133,3 m3 = 1700 ton Przelicznik na potrzeby
niniejszego postępowania: 1m3 = 1,5 tony - kruszywo z żużla paleniskowego – 570 m3 = 570
ton. Przelicznik na potrzeby niniejszego postępowania: 1m3 = 1,0 tona Jednostką obmiarową
zakupu, dostawy i wbudowania kruszywa jest tona. Zakres dostawy obejmuje: - dowóz kruszywa
w miejsce wskazane przez Zamawiającego, udokumentowany każdorazowo dokumentem WZ,
ewentualne zmieszanie kruszyw w proporcjach określanych każdorazowo, - zasypanie ubytków,
kolein i wybojów, rozgarnięcie oraz plantowanie mechaniczne i ręczne kruszyw lub ich
mieszanek na wskazanym odcinku drogi, - zagęszczenie ubijarką lub walcem drogowym
wbudowanego kruszywa, Grubość sypania kruszywa nie jest określona i zależy od warunków
terenowych. Realizacja napraw odcinków dróg leśnych może się odbywać na obszarze
wszystkich 13 leśnictw. Wykonawca po otrzymaniu zlecenia na wykonanie dostawy kruszywa na
konkretną drogę, zobowiązany będzie do przystąpienia do rozpoczęcia dostawy kruszywa w
terminie zadeklarowanym w ofercie (tj. maksymalnie 10 dni roboczych liczonych od daty
otrzymania zlecenia na dostawę danej partii kruszywa a datą dostarczenia pierwszej partii
kruszywa wg daty dokumentu WZ) oraz realizacji robót związanych z naprawą drogi z należytą
starannością w określonym terminie (ustalonym wg zasady: wbudowanie minimum 20 ton
kruszywa na każdy dzień roboczy). Po wykonaniu każdej zleconej naprawy nastąpi odbiór
rzeczywiście wykonanych dostaw kruszywa wg jego rodzaju i rozliczenie z Dostawcą zgodnie ze
stawką jednostkową zawartą w ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym. Podstawą
rozliczenia danego zlecenia będzie potwierdzone przez leśniczego bądź podleśniczego
zestawienie zrealizowanych dostaw, wraz z dokumentami WZ oraz protokół końcowy robót.
Zamawiający jest uprawniony zlecić Dostawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący dostawy
analogiczne jak opisane w SWZ, w ramach prawa Opcji. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia dostaw objętych przedmiotem Opcji, a Dostawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.
Dostawy kruszywa wraz z jego wbudowaniem będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone
do 50% wartości przedmiotu umowy zgodnej ze złożoną w postępowaniu przetargowym
najkorzystniejszą ofertą. Zlecenie dostaw będących przedmiotem Opcji, ich odbiór, ustalenie
wartości tych dostaw, uiszczanie zapłaty oraz odpowiedzialność za ich niewykonanie lub
nienależyte wykonanie, w tym odpowiedzialność w postaci kar umownych, jak również realizacja
uprawnień Zamawiającego wynikających z umowy, w tym realizacja prawa do odstąpienia od
umowy następować będzie na analogicznych zasadach, jak w przypadku dostaw objętych
podstawowym zakresem zamówienia. Najmniejsza ilość kruszywa zamawiana w jednym
zleceniu to 20 ton, natomiast maksymalnej ilości nie określa się. Kruszywo przewidziane do
wbudowania powinno odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i
stosowania w budownictwie, określonych w art. 10 ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2017r.
poz. 1332) tj. posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, być zgodne z
kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach lub normach równoważnych lub
aprobatą techniczną o ile dla danego wyrobu nie ustanowiono Polskiej Normy lub norm
równoważnych oraz zgodne z właściwymi przepisami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 14212200-2 - Kruszywo
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
14212200-2 - Kruszywo
14630000-6 - Żużel, popioły, odpady żelaza i złom
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający jest uprawniony zlecić Dostawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący
dostawy analogiczne jak opisane w SWZ, w ramach prawa Opcji. Zamawiający nie jest
zobowiązany do zlecenia dostaw objętych przedmiotem Opcji, a Dostawcy nie służy roszczenie
o ich zlecenie. Dostawy kruszywa wraz z jego wbudowaniem będące przedmiotem Opcji mogą
zostać zlecone do 50% wartości przedmiotu umowy zgodnej ze złożoną w postępowaniu
przetargowym najkorzystniejszą ofertą. Zlecenie dostaw będących przedmiotem Opcji, ich
odbiór, ustalenie wartości tych dostaw, uiszczanie zapłaty oraz odpowiedzialność za ich
niewykonanie lub nienależyte wykonanie, w tym odpowiedzialność w postaci kar umownych, jak
również realizacja uprawnień Zamawiającego wynikających z umowy, w tym realizacja prawa do
odstąpienia od umowy następować będzie na analogicznych zasadach, jak w przypadku dostaw
objętych podstawowym zakresem zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta
zostanie oceniona jako najkorzystniejsza (uzyska największą ilość punktów) na podstawie
wymienionych powyżej kryteriów.15.2. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował
następującymi kryteriami oceny ofert: - Cena - 60% - Czas przystąpienia do realizacji zlecenia - 25% -Warunki płatności - 15 %a) Sposób obliczania przyznanych punktów dla kryterium ceny – waga 60 %
Ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru: Cn C = ------------ x100 pkt x 60 %Co gdzie:C
– liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianychCo - cena
oferty ocenianej Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w
formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ).Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli
złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego
zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do
przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z
tymi przepisami.b) Sposób przyznawania punktów dla kryterium czas przystąpienia do realizacji
zlecenia (czas dostarczenia pierwszej partii kruszywa w ramach danego zlecenia liczony liczbą dni
roboczych od daty otrzymania zlecenia na dostawę danej partii kruszywa a datą dostarczenia pierwszej
partii kruszywa wg daty dokumentu WZ) – waga 25%do 3 dni włącznie - 25 pktod 4 do 6 dni włącznie -
15 pktod 7 do 9 dni włącznie - 5 pkt10 dni - 0 pktMaksymalny zaoferowany przez Wykonawcę czas
przystąpienia do realizacji musi wynosić 10 dni.c) Sposób przyznawania punktów dla kryterium termin
płatności – waga 15% 14 dni - 0 pkt 15 do 21 dni włącznie - 10 pkt 22 do 30 dni włącznie - 15
pktMinimalny zaoferowany przez Wykonawcę termin płatności musi wynosić 14 dni.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przystąpienia do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Warunki płatności
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w
postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający
nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do występowania w obrocie
gospodarczym. 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowejZamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do
warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie formułuje warunku udziału
w postępowaniu w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej lub finansowej.4) zdolności technicznej
lub zawodoweja) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert
(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie): wykonał co najmniej 1
dostawę dowolnego kruszywa wraz z jego rozplantowaniem i zagęszczeniem o wartości min.
100 000 zł brutto. b) Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu
do zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie potencjału technicznego. c) Zamawiający
nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do zdolności technicznej lub
zawodowej w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 5.3. Zamawiający przed
udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego
oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie
aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:a) zaświadczenia
właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z
zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem
terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami
lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;b) zaświadczenia albo
innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności
należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub
zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w pkt 6.1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274
ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych:a) wykazu dostaw, w przypadku świadczeń powtarzających się
lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat od dnia w którym upływa termin
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem
ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych dostaw), dat wykonania (dat dziennych
rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych usług stanowi załącznik nr 6 do SWZ), 3-letni okres należy liczyć wstecz od dnia,
w którym upływa termin składania ofert.Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji
dostaw, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw, w których wykonaniu
wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych,
w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy. b) dowodów określających, czy
wskazane przez Wykonawcę dowody na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu
dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane lub są
wykonywane należycie.Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od
niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające
ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. 3-miesięczny okres
należy liczyć wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 4 000,00 złotych.Wadium należy wnieść
przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu
związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2
PZP. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2)
gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielonych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).Wadium
wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w
banku BNP PARIBAS nr rachunku: 79 2030 0045 1110 0000 0200 1830 z dopiskiem: „Wadium -
dostawa kruszywa na utrzymanie dróg” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli
w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium
wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Z treści wadium
wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach
udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać
bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie
związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w
okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.Wadium wnoszone w formie gwarancji lub
poręczenia, o których mowa w pkt 10.2. ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z
Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę na
daną część zamówienia (Zadanie) przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który
nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał
wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w
przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na
podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP w zw, z art. 266 PZP.Treść gwarancji wadialnej musi
zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej
udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności,
która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia3)
kwotę gwarancji/poręczenia,4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia
bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie
Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.Zamawiający zwraca
wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.W przypadku wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wniesienie wadium w formie niepieniężnej w
postaci dokumentu gwarancji/poręczenia wystawionego na jednego z tych Wykonawców, będzie
wystarczające dla skutecznego zabezpieczenia oferty wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
(konsorcjum): 1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;2) oferta musi być podpisana w taki sposób,
by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji.
Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść
pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;3) oświadczenie, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 PZP składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków
udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w
formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym.4) dokumenty, o których mowa w pkt 8.3. obowiązany będzie złożyć każdy z
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia5) dokumenty, o których mowa
w pkt 8.2. lit. a wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają wspólnie, natomiast
dokumenty, o których mowa w pkt 8.2. lit. b i c składa ten z wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu, do
którego wykazania służy dany dokument; 6) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;7)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie
Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania
poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;8) Zamawiający
może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera
lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub
każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje
możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl./
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-18 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-19