Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa kruszywa wapiennego na drogi gminne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĘBOWA ŁĄKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118796
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 38
1.5.2.) Miejscowość: Dębowa Łąka
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-207
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 566884910
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugdl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://debowalaka.bip.net.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa kruszywa wapiennego na drogi gminne
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f56f972-470d-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00373698
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00030390/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa kruszywa wapiennego na drogi gminne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.7.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa kruszywa wapiennego na drogi gminne. Zadanie planowane do dotacji z budżetu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe reprezentującym Skarb Państwa Nadleśnictwem Golub – Dobrzyń
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 4 do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Dostawa dotyczy kruszywa wapiennego o frakcji 0-31,5 mm na drogi gminne w ilości 308 Mg oraz kruszywa wapiennego o frakcji 4-31 mm na drogi gminne w ilości 196 Mg.
3.Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
14212200-2 – Kruszywo
4. Kruszywo należy dostarczyć samochodami samowyładowczymi na wskazane drogi gminne na terenie Gminy Dębowa Łąka. Minimalna ilość dziennych dostaw : 200 Mg. Zamawiający dopuszcza dzienną dostawę mniejszej ilości kruszywa w sytuacji uzasadnionej względami technicznymi ( utrudniony przejazd, awaria sprzętu, bądź złe warunki atmosferyczne uniemożliwiające wjazd na drogę gruntową). Dostawy odbywać się będą na podstawie zgłoszeń Zamawiającego, ze wskazaniem terminu, ilości oraz miejsca dostawy.
5.Zamawiający dołożył wszelkich starań, aby w dokumentach zamówienia nie znalazła się żadna nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu.
Jeśli w dokumentach zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, ma ona wyłącznie charakter informacyjny lub ma na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia i należy rozumieć je jako przykładowe, i rozpatrywać łącznie z wyrazem „lub równoważny” pod warunkiem zagwarantowania uzyskania parametrów technicznych nie gorszych (takich samych jak opisane w SWZ lub lepszych) od założonych w wyżej wymienionych dokumentach.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych,
Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
Podział przedmiotowego zamówienia na części jest niezasadny z punktu widzenia technicznego i organizacyjnego. Podział zakresu dostawy na części, które składałyby się na całość zamówienia groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.
7. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zamówień, o których mowa w przepisie art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 PZP.
8. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania procedury sprawdzającej poprzez dokonanie pomiaru wagi dostarczanego kruszywa.
9. Szczegółowe obowiązki wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia określają projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego – załącznik nr 3 do SWZ.
10. Zamawiający dopuszcza zwiększenie przedmiotu zamówienia do 50 % w terminie do 30.11.2023r. za ceny jednostkowe podane w załączniku nr 1 – formularz ofertowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 14212200-2 - Kruszywo
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający dopuszcza zwiększenie przedmiotu zamówienia do 50 % tj. 17 099,46 zł brutto. Skorzystanie z opcji nastąpi w przypadku konieczności dostarczenia dodatkowej ilości kruszywa na remont dróg w terminie maksymalnym do 30.11.2023r.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami z
przypisaniem im odpowiednio wag.
1. Cena oferty : 60 %
2. Termin wykonania zamówienia : 40 %
Łącznie : 100 %.
Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba
punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku.
Przyznanie ilości punktów ofertom będzie odbywać się wg poniższych zasad :
Nr kryterium wzór
1). Cena - C
Liczba punktów = ( Cmin/Cof) x waga gdzie
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert
- Cof - cena podana w ofercie
2). Termin wykonania zamówienia T
do 30 dni kalendarzowych - 40 punktów
do 45 dni kalendarzowych - 20 punktów
do 60 dni kalendarzowych - 0 punktów
Oferta podlega odrzuceniu w przypadku gdy Wykonawca nie wskaże bądź niejednoznacznie wskaże termin dostawy jak również
wskaże termin powyżej 60 dni kalendarzowych.
3. W trakcie oceny poszczególnych ofert, zostaną wyliczone punkty wg poniższego wzoru :
Px = Cx+Tx
Px łączna ilość punktów uzyskanych przez badaną ofertę
x nr badanej oferty
4.W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wszystkich wyników do dwóch miejsc po przecinku.
5. Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ( maksymalną liczbą punktów w oparciu o ustalone kryterium - cena oraz termin
dostawy ) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane, zgodnie z ilością uzyskanych punktów. 6.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym
zaoferownej ceny. 7. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w art. 108 ust. 1 - załącznik nr 8 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w art. 108 ust. 1 - załącznik nr 8 do SWZ, Załącznik nr 2 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Załącznik nr 4 - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Załącznik nr 4 - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Załącznik nr 1 - Formularz oferty, Załącznik nr 5 - Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeżeli dotyczy, Załącznik nr 6 - oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeżeli dotyczy, załącznik nr 7 - pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeżeli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani się do dostarczenia : Załącznik nr 5 - Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, Załącznik nr 6 - Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Załącznik nr 7- Pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Załącznik nr 2 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 7 projektu umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-08 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ugdl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-08 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni