Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 mm dla potrzeb Gminy Ryki”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RYKI
1.3.) Oddział zamawiającego: w imieniu której działa Burmistrz Ryk
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020121
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Karola Wojtyły 29
1.5.2.) Miejscowość: Ryki
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-500
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 8657 110
1.5.8.) Numer faksu: 81 8657 111
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ryki@ryki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ryki.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 mm dla potrzeb Gminy Ryki”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9df5e6a2-8268-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00016487
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001883/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 mm
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umryki.bip.lubelskie.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: miniPortalu, który dostępny jest podadresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu, dostępnego podadresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: ryki@ryki.pl, Adres stronyinternetowej:https://umryki.bip.lubelskie.pl/index.php?id=343
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej. 2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Adrian Bieńczak, tel. 81 8657 137, email: ryki@ryki.pl3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając ofertę akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal wskazane w Instrukcji użytkownika i SWZ. W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa tylko na platformie Windows i wymaga .NET Framework 4.5. W przypadku korzystania z urządzeń mobilnych oraz Mac lub Linux, dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu miniPortal może być ograniczony. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:- specyfikacja połączenia formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,- format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,- oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy,- integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego Poświadczenia Odbioru, czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie doręczenia.System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarek internetowych:- Microsoft Internet Explorer od wersji 9.0,- Mozilla Firefox od wersji 15,- Google Chrome od wersji 20.5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.7. Zamawiający przekazuje Identyfikator postępowania na miniportalu jako załącznik Nr 4 do SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu, klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.8. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Ze względu na ograniczoną ilość znaków, pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne znajdują się w Rozdziale 11 SWZ postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1) Jest administratorem danychosobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;2)dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celuzwiązanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Dostawa kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 mm dla potrzeb Gminy Ryki” prowadzonym w trybie podstawowym;3)odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostaniedokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówieńpublicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), dalej „ustawa Pzp”; 4) dane osobowe Wykonawcy będąprzechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończeniapostępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okresprzechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;5) obowiązek podania przez Wykonawcę danychosobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisachustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 6) w odniesieniu do danychosobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie doart. 22 RODO;7) Wykonawca posiada:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danychosobowych dotyczących Wykonawcy;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danychosobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie naruszaintegralności protokołu oraz jego załączników;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania odadministratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o którychmowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisyRODO;8) Wykonawcy nie przysługuje:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo dousunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyżpodstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Wprzypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679,wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której danedotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, wszczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lubkonkursu.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lubuzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie możeskutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu anizmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.Wystąpienie z żądaniem, o którymmowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych doczasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.W przypadkudanych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych,prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądaniaskierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIR.271.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Dostawa kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 mm dla potrzeb Gminy Ryki. 2. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa kruszywa łamanego kamiennego w ciągu 2021 roku, tj. zakup wraz z załadunkiem, transportem, rozładunkiem kruszywa łamanego dolomitowego na drogach w gminie Ryki.2.1. Zakres dostawy:ZAKRES POSTAWOWY: 4000 ton w tym:- dostawa 2200 ton z podziałem na następujące sołectwa: Brusów, Chrustne, Niwa Babicka, Ownia, Podwierzbie, Ryki Jarmołówka, Swaty,- dostawa sukcesywna 1800 ton w miejsca wskazane przez zamawiającegoprzy czym minimalna wielkość świadczenia wynosi: 2200 ton.ZAKRES OBJĘTY PRAWEM OPCJI: sukcesywna dostawa do 1500 ton w miejsce wskazane przez zamawiającego 2.2. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.2.3. Zamawiający nie dopuszcza margli, kredy i wapienia.2.4. Dostarczone kruszywo będzie posiadało:- certyfikat wydany przez jednostkę oceniającą zgodność w rozumieniu art. 105 Ustawy Pzp lub - deklarację właściwości użytkowych zgodną z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającym zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylające dyrektywę Rady 89/106/EWG Tekst mający znaczenie dla EOGpotwierdzające zgodność materiału z normą PN-EN 13242 +A1:2010 lub równoważną, które należy przedstawić dla dostarczanej partii materiału w momencie dostawy. 2.5. Kruszywo powinno być czyste, bez domieszek materiałów niepożądanych typu: odpady metalowe, azbest, plastikowe, drewniane, gliny; w przypadku ujawnienia w zawartości kruszywa wspomnianych zanieczyszczeń Zamawiający odmówi przyjęcia dostawy. 2.6. Prawo opcji realizowane będzie pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego zabezpieczenia środków finansowych.2.7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie w Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb związanych z występowaniem przypadków dekonstrukcji nawierzchni utwardzonych dróg gminnych. 2.8. Dostawa przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji rozpocznie się w terminie do 10 dni kalendarzowych od otrzymania przez Wykonawcę ewentualnego pisemnego zawiadomienia o uruchomieniu dostaw w ramach prawa opcji.2.9. Wykonawca przyjmuje na siebie pełna odpowiedzialność za właściwe wykonanie dostaw, zapewnienie jakości materiałów oraz metod organizacyjno-technicznych w trakcie realizacji zamówienia.2.10. Wykonawca zapewnieni bezpieczeństwo i ochronę zdrowia podczas wykonywania wszystkich czynności w czasie realizacji dostaw oraz będzie utrzymywał miejsce prowadzonych dostaw w stanie bezpiecznym dla osób postronnych.2.11. Strony uzgadniają, że dostawy realizowane będą sukcesywnie, w oparciu o pisemne zapotrzebowanie Zamawiającego, przesłane Wykonawcy w sposób określony w § 4 ust. 4 wzoru umowy, określające:a) ilość kruszywa (w pojedynczym zapotrzebowaniu nie większa niż 200 ton i nie mniejsza niż 20 ton),b) miejsce dostawy, rozładunku kruszywa, rozplanowanie (dostawa na określone drogi i/lub zwałki na terenie Gminy Ryki),c) sposób rozładunku kruszywa, tj.: punktowo (we wskazanym miejscu na hałdę) i/lub ciągle (z rozciągnięciem na całej długości wskazanego odcinka),d) osobę upoważnioną do odbioru kruszywa i podpisania dokumentu WZ.2.12. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić dostawę, transport, rozładunek kruszywa w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie Gminy Ryki.2.13. Dostawy będą realizowane przy użyciu samochodów samowyładowczych dopuszczonych do ruchu o ładowności do 30 ton, w dni od poniedziałku do soboty w godzinach od 7:00 do 13:00.