Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa środków ochrony indywidualnej i odzieży roboczej wraz ze znakowaniem dla Gdańskie Wody Sp. z o. o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GDAŃSKIE WODY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190275057
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Profesora Witolda Andruszkiewicza, 5
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-601
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gdanskiewody.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdanskiewody.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa środków ochrony indywidualnej i odzieży roboczej wraz ze znakowaniem dla Gdańskie Wody Sp. z o. o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b16db95c-34e0-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00349875
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/gdanskiewody
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest za pośrednictwem portalu SmartPZP pod adresem https://portal.smartpzp.pl/gdanskiewody.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do uwierzytelnienia i podpisu.
Korzystanie z Systemu możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez sprzęt, z którego korzystają użytkownicy Wykonawcy następujących minimalnych wymagań technicznych i specyfiki połączenia:
1) posiadanie komputera o parametrach umożliwiających zainstalowanie następującego oprogramowania:
a) w zakresie podstawowych funkcjonalności – przegląd, pobieranie i załączanie dokumentów:
- przeglądarka internetowa Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera w ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11,
- Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek
- system operacyjny Windows 10 i późniejsze
b) w zakresie składania podpisu kwalifikowanego:
- zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre)
- w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web
- oprogramowania SzafirHost w systemie operacyjnym.
Instrukcja instalowania oprogramowania wskazanego powyżej znajduje się w Systemie w zakładce E-learning.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z usług Systemu (Regulamin Portalu e-Usług) dostępnym z poziomu modułu E-learning dla wszystkich użytkowników Systemu oraz podczas rejestracji konta Wykonawcy dla Wykonawców.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz, UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", Zamawiający informuje, że:
Administratorem danych osobowych, które mogą zostać przekazane Zamawiającemu w toku niniejszego postępowania jest Gdańskie Wody Sp. z o.o., ul. Prof. W. Andruszkiewicza 5, 80-601 Gdańsk, e – mail: sekretariat@gdanskiewody.pl, tel. : 58 323 34 00.
Szczegółowa informacja na temat przetwarzania danych osobowych oferentów (Wykonawców) w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): osobom, których dane osobowe zostaną przekazane Zamawiającemu w toku niniejszego postępowania nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- na podstawie art. 21 RODO, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art 6 ust 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP-NB-11/2022/PP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa środków ochrony indywidualnej i odzieży roboczej wraz ze znakowaniem z dostawą do siedziby rejonów eksploatacyjnych Zamawiającego tj. Miejskiego Magazynu Przeciwpowodziowego znajdującego się przy ul. Kaczeńce 31-33 w Gdańsku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 18100000-0 - Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
18140000-2 - Dodatki do odzieży roboczej
18220000-7 - Odzież przeciwdeszczowa
18444000-3 - Ochronne nakrycia głowy
18830000-6 - Obuwie ochronne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Dostawy objęte przedmiotem zamówienia będą zlecane Wykonawcy sukcesywnie według aktualnych potrzeb Zamawiającego, na zasadach określonych we wzorze Umowy. Minimalna ilość Odzieży roboczej określona w SWZ, stanowi zakres zamówienia, który zostanie zrealizowany w ramach Umowy. Maksymalna ilość dostaw wskazana SWZ i Ofercie Wykonawcy określą prawo opcji zastrzeżone na rzecz Zamawiającego. Złożenie zamówień na dostawy w ilościach łącznie przekraczających minimalną ilość danego rodzaju usługi określoną w SWZ stanowi realizację prawa opcji przez Zamawiającego. Zamawiający może zrealizować prawo opcji w powyższym zakresie przez cały okres obowiązywania umowy.
Zamawiający zastrzega możliwość złożenia zamówień na Odzież roboczą objętą przedmiotem zamówienia w mniejszych ilościach niż maksymalny zakres wskazany w SWZ i ofercie Wykonawcy. W każdym przypadku wynagrodzenie Wykonawcy będzie określone na podstawie faktycznie dostarczonej Odzieży roboczej. Niezłożenie przez Zamawiającego w okresie obowiązywania Umowy zamówień na Odzież roboczą na maksymalne ilości określone w SWZ nie upoważnia Wykonawcy do żądania zapłaty maksymalnej kwoty wynagrodzenia określonej w Umowie, ani też do dochodzenia jakiegokolwiek odszkodowaniem od Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane z uwzględnieniem następujących kryteriów i ich wagi: cena oferty – 100%.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która przy spełnieniu wszystkich zawartych w SWZ warunków uzyska największą ilość punktów zgodnie z poniższym sposobem obliczenia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) W przypadku, o którym mowa w pkt 1), wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykazuje brak podstaw wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania zmian postanowień Umowy w okolicznościach:
– poprawienia omyłki pisarskiej/rachunkowej bądź innej omyłki polegającej na niezgodności treści Umowy z Ofertą; – dopuszczalnej prawem zmiany stron Umowy lub oznaczenia stron Umowy; – zmiany w zakresie przedmiotu zamówienia, jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany jest skutkiem zmiany przepisów prawa; – zmiany sposobu wykonania zamówienia z uwagi na okoliczności związane z ogłoszeniem lub trwaniem stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego; – zmiany terminu wykonania Umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej; – zmiany terminu wykonania Umowy z uwagi na okoliczności nieleżące po stronie Wykonawcy, które uniemożliwiały lub znacznie utrudniały terminową realizację Prac.
2. Przesłanki dokonania zmian Umowy, określone w ust. 1, stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany Umowy w zakresie, o którym mowa w art. 436 pkt 4 lit. b) ustawy Pzp:
– w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
– w przypadku zmiany: wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę lub wysokości minimalnej stawki godzinowej / zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne / zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych,
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. W takim wypadku każda ze stron Umowy może w terminie do 14 dni od daty wejścia w życie przepisów wprowadzających zmianę zwrócić się do drugiej strony o przeprowadzenie negocjacji wynagrodzenia, przy czym do wniosku dołącza szczegółową kalkulację i uzasadnienie wnioskowanej zmiany. Ustalone zmiany nie mogą zostać wprowadzone wcześniej niż w 2023 roku.
4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany Umowy w zakresie, o którym mowa w art. 439 ustawy Pzp, na zasadach:
– strony mogą żądać waloryzacji cen jednostkowych wskazane w formularzu cenowym wyłącznie, gdy wskaźnik, o którym mowa w pkt d) zmieni się co najmniej o ostatnią znaną wartość wskaźnika, o którym mowa w pkt d), opublikowaną najpóźniej w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w okresie 12 miesięcy w odniesieniu do daty zawarcia Umowy;
– ceny jednostkowe wskazane w formularzu cenowym będzie podlegać waloryzacji jednorazowo po upływie pełnych dwunastu miesięcy od zawarcia Umowy;
– waloryzacji podlegać będą ceny jednostkowe wskazane w formularzu cenowym w odniesieniu do zamówień częściowych, które zgodnie z Umową mają zostać dostarczone w okresie podlegającym waloryzacji. Waloryzacji nie podlega wynagrodzenie należne Wykonawcy za dostawy częściowe, które zostały zrealizowane przez Wykonawcę przed terminem, o którym mowa w pkt b);
– waloryzacja będzie się odbywać w oparciu o wskaźnik (Ww) wzrostu lub spadku średniorocznego wskaźnika cen towarów konsumpcyjnych; – ceny jednostkowe podlegać będą waloryzacji o Współczynnik waloryzacyjny (Pn) wyliczony według wzoru: Pn = 0,75*Ww/100 – maksymalna nominalna wartość zmiany ceny jednostkowej w danym asortymencie Odzieży dopuszczona przez Zamawiającego w efekcie zastosowania postanowień niniejszego ustępu wynosi 15% ceny jednostkowej określonej dla danego rodzaju Odzieży wskazanej w formularzu cenowym Wykonawcy.
– zmiana wynagrodzenia zgodnie z niniejszym ustępem wyczerpuje roszczenia Wykonawcy związane ze zmianą ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu Umowy; – zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy nastąpi w formie aneksu do Umowy na wniosek Wykonawcy; – obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy nastąpi w formie jednostronnego oświadczenia Zamawiającego i nie wymaga zawarcia aneksu do Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-23 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/gdanskiewody
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-23 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-10-22
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamówienie jest niepodzielne na części, ponieważ ze względów technicznych, organizacyjnych
i ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość.
3. Zamawiający nie wymaga i nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4. Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
5. Zamawiający nie wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Pzp.
6. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
7. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
8. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
9. Zamawiający, zgodnie z art. 95 ustawy Pzp, nie wymaga, aby wykonawca i jego podwykonawcy zatrudniali na podstawie umowy o pracę, w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, jakichkolwiek osób wykonujących czynności w ramach zamówienia.
10. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, w zakresie i na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
11. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.