Wyłapywanie i zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Grabica oraz...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wyłapywanie i zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Grabica oraz transport dzikich zwierząt do wskazanego ośrodka rehabilitacyjnego w 2024 roku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGrabica
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-12-15
  • ZamawiającyGmina Grabica
  • Data publikacji ogłoszenia2023-12-07
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00538774
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wyłapywanie i zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Grabica oraz transport dzikich zwierząt do wskazanego ośrodka rehabilitacyjnego w 2024 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Grabica

1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Gminy w Grabicy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647865

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grabica 66

1.5.2.) Miejscowość: Grabica

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-306

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadgminy@grabica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://grabica.biuletyn.net/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wyłapywanie i zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Grabica oraz transport dzikich zwierząt do wskazanego ośrodka rehabilitacyjnego w 2024 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1c9359d3-94ee-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00538774

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051528/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Wyłapywanie i zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Grabica oraz transport dzikich zwierząt do wskazanego ośrodka rehabilitacyjnego w 2024 roku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1c9359d3-94ee-11ee-ba3b-4e891c384685

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji (m.in.
publikacja zmian i wyjaśnień treści SWZ) oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą
odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest
dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Szczegółowo wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji
elektronicznej określono w pkt. XIV SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Grabica z siedzibą Grabica 66, 97-306 Grabica;
 inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Grabicy można się kontaktować pod adresem: grzegorz.szajerka@gptogatus.pl
 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak: ZP.271.1.10.2023 pn. „Wyłapywanie i zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Grabica oraz transport dzikich zwierząt do wskazanego ośrodka rehabilitacyjnego w 2024 roku” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, na podstawie ustawy z dnia z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych
 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz.1605 z późn. zm), dalej „ustawa Pzp”;
 Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i ust. 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
 obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
 nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.10.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wyłapywanie i zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Grabica oraz transport dzikich zwierząt do wskazanego ośrodka rehabilitacyjnego w 2024 roku.

A. Wyłapywanie i zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Grabica
1. W zakresie wyłapywania i zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Gminy Grabica zamówienie obejmuje wyłapywanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Grabica, umieszczanie ich w schronisku, przejęcie zwierząt odłapanych we wcześniejszych latach z terenu gminy, a przebywających w dotychczasowym schronisku (w Bełchatowie, przy ul. Zdzieszulickiej), sprawowanie opieki nad powierzonymi zwierzętami, zapewnienie ww. zwierzętom wyżywienia i opieki weterynaryjnej.
2. W ramach realizacji przedmiotowej usługi do Wykonawcy należy w szczególności:
1) przejęcie przez Wykonawcę opieki nad ok. 24 bezdomnymi psami i 2 kotami (stan na dzień 30.11.2023r.) przebywającymi w Schronisku - w miejscowości Bełchatów przy ulicy Zdzieszulickiej:
a) przewiezienie zwierząt do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę na jego koszt i przy użyciu własnych środków transportowych, w celu dalszego odpłatnego sprawowania opieki nad nimi. Zwierzęta przebywające w schronisku są już: odrobaczone, zaszczepione oraz oznaczone numerem identyfikacyjnym.
b) Przejęcie nastąpi na podstawie protokołu przejęcia, a ostateczna liczba zwierząt zostanie ustalona w dniu 31.12.2023r.
c) Odbiór wszystkich zwierząt ze schroniska w Bełchatowie powinien nastąpić niezwłocznie po podpisaniu umowy, jednak nie później niż do 04.01.2024 r. w uzgodnieniu z dotychczasowym schroniskiem. Przewóz zwierząt powinien odbywać się pojazdami przystosowanymi do ich transportu.
2) Odłapywanie bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Grabica:
a) przybycie na wskazane miejsce na terenie Gminy Grabica, gdzie znajduje się bezdomne zwierzę oraz jego odłowienie i dostarczenie do schroniska. Zamawiający zastrzega sobie, że ilość zwierząt do odłowienia i przyjęcia do schroniska może być różna, a wynikać to będzie z aktualnej ilości bezdomnych zwierząt na terenie Gminy Grabica (w 2022 r. z terenu Gminy Grabica odłowiono 20 szt. psów, a w 2023r. 23 szt. psów).
b) odłapanie bezdomnego zwierzęcia z terenu Gminy Grabica następuje na podstawie zgłoszenia przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, a w szczególnych przypadkach m.in. zagrożenia życia lub zdrowia i bezpieczeństwa po zgłoszeniu przez Policję.
c) Wykonawca zobowiązany jest rozpocząć odłapanie bezdomnego zwierzęcia w czasie 3 godzin od momentu zgłoszenia zlecenia przez Zamawiającego (upoważnionego pracownika) lub policję, z zastrzeżeniem §3 ust. 1 pkt. 2) lit. d).
d) W szczególnych przypadkach (np. zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa) Wykonawca zobowiązany jest rozpocząć odłapanie bezdomnego zwierzęcia niezwłocznie tj. maksymalnie w czasie 1 godziny od momentu zgłoszenia zlecenia przez Zamawiającego – upoważnionego pracownika. Upoważniony pracownik Zamawiającego każdorazowo poinformuje Wykonawcę o potrzebie niezwłocznego odłowienia zwierzęcia bezdomnego.
e) Poprzez rozpoczęcie wykonywania zlecenia, o którym mowa w lit. c) i d) rozumie się podjęcie czynności odłapania zwierzęcia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego (bez czasu dojazdu na miejsce odłapania).
f) Zamawiający może w celu weryfikacji obowiązku określonego w lit. c) i d) przeprowadzić wyrywkowe kontrole czasu przystąpienia do odłapania bezdomnego zwierzęcia.
g) Wykonawca w celu odłapania i transportu zwierząt do schroniska będzie korzystał z urządzeń i środków, które nie stwarzają zagrożenia dla życia, zdrowia oraz cierpienia zwierząt oraz spełniają wymagania określone w przepisach prawa.
h) Wykonawca niezwłocznie powiadomi osobę wyznaczoną przez Zamawiającego o zakończeniu wykonywania zlecenia tj. odłowieniu zwierzęcia. Przedmiotowe powiadomienie może nastąpić drogą telefoniczną (w tym SMS), lub za pośrednictwem e-maila.
3) sprawowanie całodobowej opieki nad zwierzętami odłapanymi z terenu gminy.
4) poszukiwanie chętnych i oddawanie zwierząt do adopcji, spisywanie umów z osobami adoptującymi, w tym w szczególności:
a) zamieszczanie na stronie internetowej schroniska informacji ze zdjęciem i opisem zwierzęcia odłapanego na terenie gminy Grabica, wraz ze wskazaniem miejsca odłapania.
b) organizowanie akcji promujących adopcje.
5) prowadzenie ewidencji i znakowania wyłapanych zwierząt oraz przekazywania jej na bieżąco Zamawiającemu;
6) sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych sprawozdań i zestawień zwierząt przebywających w schronisku z terenu Gminy Grabica.
3. Pozostałe wymagania Zamawiającego:
1) Wykonawca zapewni zwierzętom odłapanym z terenu Gminy Grabica:
a) opiekę weterynaryjną, w tym w szczególności:
 15 dniowa kwarantannę i oznaczenie chipem,
 profilaktykę (tj. m.in. szczepienia, odrobaczanie, odpchlenie),
 kontrolę płodności (tj. m.in. sterylizacja, kastracja),
 leczenie,
 usypianie ślepych miotów,
 w przypadku konieczności bezzwłoczne uśmiercenie zwierzęcia.
b) właściwe pomieszczenia chroniące przed zimnem, upałami i opadami atmosferycznymi z dostępem do światła dziennego, umożliwiające swobodne poruszanie się, z uwzględnieniem zasady wydzielania pomieszczeń dla zwierząt agresywnych i chorych,
c) wystarczającą ilość karmy i stały dostęp do wody według obowiązujących norm,
d) utylizację zwłok zwierząt padłych bądź uśpionych w zakładzie posiadającym odpowiednie zezwolenia.
2) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnia obsługi zwierząt przez osoby przeszkolone w zakresie postępowania ze zwierzętami oraz przepisów o ochronie zdrowia, jak również w czasie wyłapywania i transportu zwierząt korzystanie z urządzeń i środków, które nie stwarzają zagrożenia życia i zdrowia oraz nie zadają cierpień odławianym zwierzętom spełniających warunki określone w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 572 z późn. zm.).
3) Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 572 z późn. zm.), ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1421 z późn. zm.), ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 1297 z późn. zm.) oraz aktualnymi przepisami wykonawczymi tj. m.in. rozporządzeniem w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt.
B. Transport dzikich zwierząt do wskazanego ośrodka rehabilitacyjnego.
1. Zamówienie obejmuje wyłapywanie chorych lub wymagających pomocy dzikich zwierząt z terenu Gminy Grabica, ich transport i umieszczanie we wskazanym przez Zamawiającego najbliższym ośrodku rehabilitacji zwierząt (np. Leśnym Ośrodku Rehabilitacji Dzikich Zwierząt w Kole).
2. W ramach realizacji przedmiotowej usługi do Wykonawcy należy w szczególności:
a) przybycie na wskazane miejsce na terenie Gminy Grabica, gdzie znajduje się chore lub wymagające pomocy dzikie zwierzę oraz jego odłowienie i dostarczenie do ośrodka rehabilitacji zwierząt. Zamawiający zastrzega sobie, że ilość zwierząt do odłowienia i przewiezienia do ośrodka może być różna (szacuje się, że ilość ta może wynosić ok. 7 szt.).
b) odłapanie dzikiego zwierzęcia z terenu Gminy Grabica następuje na podstawie zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego, a w szczególnych przypadkach m.in. zagrożenia życia lub zdrowia i bezpieczeństwa po zgłoszeniu przez Policję.
c) Wykonawca zobowiązany jest rozpocząć odłapanie dzikiego zwierzęcia w czasie 3 godzin od momentu zgłoszenia zlecenia przez Zamawiającego.
d) W szczególnych przypadkach (np. zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa) Wykonawca zobowiązany jest rozpocząć odłapanie dzikiego zwierzęcia niezwłocznie tj. maksymalnie w czasie 1 godziny od momentu zgłoszenia zlecenia przez Zamawiającego – upoważnionego pracownika. Upoważniony pracownik Zamawiającego każdorazowo poinformuje Wykonawcę o potrzebie niezwłocznego odłowienia dzikiego zwierzęcia.
e) Poprzez rozpoczęcie wykonywania zlecenia, o którym mowa w lit. c) i d) rozumie się podjęcie czynności odłapania zwierzęcia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego (bez czasu dojazdu na miejsce odłapania).
f) Zamawiający może w celu weryfikacji obowiązku określonego w lit. c) i d) przeprowadzić wyrywkowe kontrole czasu przystąpienia do odłapania dzikiego zwierzęcia.
g) Wykonawca winien dysponować możliwościami technicznymi do wyłapania i transportu chorych lub wymagających pomocy dzikich zwierząt.
h) Wykonawca powinien używać środków transportu przystosowanych do przewozu zwierząt, dopuszczonych przez właściwy powiatowy inspektorat weterynarii.
i) Wykonawca powinien kierować się zasadami humanitaryzmu, wyłapywanie powinno odbywać się w sposób łagodny, w przypadkach koniecznych używać sprzętu specjalistycznego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 98380000-0 - Usługi psiarni

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85200000-1 - Usługi weterynaryjne

98390000-3 - Inne usługi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: odsetek adopcji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada:

a) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, o którym mowa w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.),
b) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie gminy Grabica zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.),
c) dokument potwierdzający posiadanie weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt nadanego przez powiatowego lekarza weterynarii;
d) dokument potwierdzający posiadanie weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego w zakresie przewozu zwierząt nadanego przez powiatowego lekarza weterynarii.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli:

a) w zakresie doświadczenia: wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał jedną usługę odławiania i zapewnienia całodobowej opieki bezdomnym zwierzętom na rzecz innego podmiotu, o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto,
Zamawiający zastrzega, że w sytuacji gdy wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, doświadczenie to oceniane będzie na podstawie konkretnego zakresu udziału tego wykonawcy, a więc jego bezpośredniego uczestnictwa/faktycznego wkładu w prowadzenie działań, które były wymagane od tej grupy w ramach danego zamówienia publicznego.
W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie innej niż PLN, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja ogłoszenia o zamówieniu przedmiotowego postepowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.

b) w zakresie osób: : wykaże, że dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia publicznego
co najmniej:
 min. 1 lekarza weterynarii,
 min. 3 osoby przeszkolone w zakresie postępowania ze zwierzętami oraz przepisów o ochronie zwierząt,
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w.w. warunek mogą spełnić łączne wykonawcy składający ofertę wspólną.
c) w zakresie dysponowania odpowiednimi narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi: wykaże, że posiada:
 co najmniej 1 środek transportu, dopuszczony decyzją wydaną przez Powiatowego Lekarza Weterynarii do przewozu zwierząt,
 co najmniej 1 środek transportu, dopuszczony decyzją wydaną przez Powiatowego Lekarza Weterynarii do przewozu dzikich zwierząt.
 specjalistyczny sprzęt do wyłapywania zwierząt tj.: min. 1 szt. chwytak, min. 1 szt. klatka samołapka, min. 1 szt. smycz do wyłapywania zwierząt.

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w.w. warunek mogą spełnić łączne wykonawcy składający ofertę wspólną.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sadowego lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b) Wykonawca, który korzysta ze zdolności technicznych lub zawodowych na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt. XII ppkt. 2.2 litera a SWZ.
c) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ppkt. 2.2 litera a SWZ- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
o nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
d) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2.2 lit. a SWZ lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 4, ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Dokumenty, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
e) Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ppkt. 2.2 literę c i d SWZ stosuje się odpowiednio.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postepowaniu należy złożyć:
a) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, o którym mowa w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.),
b) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na terenie gminy Grabica zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.),
c) dokument potwierdzający posiadanie weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt nadanego przez powiatowego lekarza weterynarii,
d) dokument potwierdzający posiadanie weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego w zakresie przewozu zwierząt nadanego przez powiatowego lekarza weterynarii,
e) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (załącznik Nr 4),
f) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę̨ do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik Nr 5),
g) wykaz narzędzi wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (załącznik Nr 6).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Protokoły z kontroli schroniska lub raporty z wizytacji schroniska wraz z załącznikami z trzech ostatnich lat (2020-2022) poprzedzających bieżący rok sporządzone przez właściwego powiatowego lekarza weterynarii, w których wskazano liczbę zwierząt w schronisku na koniec roku oraz liczbę zwierząt adoptowanych, w celu ustalenia liczby adopcji danego wykonawcy – dokument pozwalający na dokonanie oceny ofert przy zastosowaniu kryterium „odsetek adopcji”.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć ofertę zawierającą:
1. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeżeli dotyczy Załącznik nr 1a do SWZ
2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeżeli dotyczy (Załącznik nr 3 do SWZ)
3. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
innego właściwego rejestru,
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za
pomocąbezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów
w odniesieniu do Wykonawcy, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby – jeżeli polega na ich
zasobach.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności ww. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi
ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na
język polski pobranych samodzielnie.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
Oryginał pełnomocnictwa składany jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wykonawców ubiegających się̨ wspólnie o udzielenie zamówienia lub kopia potwierdzona notarialnie, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez notariusza, powinny być́ załączone do oferty i zawierać́ w szczególności wskazanie:
 postepowania o zamówienie publiczne, którego dotyczą̨,
 wszystkich wykonawców ubiegających się̨ wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
 ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Uwaga! Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem.
3. Żaden z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt. XIII ppkt. 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy (Załącznik nr 1a).
6. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
7. Spółka cywilna ubiegająca się o udzielenie zamówienia nie ma obowiązku powoływania pełnomocnika i może być reprezentowana przez wspólników na ogólnych zasadach reprezentacji spółki cywilnej, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, chyba że umowa lub uchwała wspólników stanowi odmiennie, w takiej sytuacji wymaga się od wykonawcy, aby przedstawił umowę spółki cywilnej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z art. 455 ust.1 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiający przewidział możliwość zmian zawartej umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w projekcie umowy – Załącznik nr 7 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-15 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-15 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-13

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie tatuażu z henny - Łódź
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania30-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Chciałabym zrobić tatuaż z henny na dłoni. Zależałoby mi na wczesnych godzinach porannych 07.05.2024. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.