Usługi społeczne w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Usługi społeczne w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2022 - pobyt dzienny, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKrosno
  • WojewództwoPodkarpackie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2022-03-10
  • ZamawiającyCentrum Integracji Społecznej w Krośnie
  • Data publikacji ogłoszenia2022-03-02
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00073573
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi społeczne w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2022 - pobyt dzienny, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Integracji Społecznej w Krośnie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 181044215

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: A. Mickiewcza 31

1.5.2.) Miejscowość: Krosno

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-400

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.7.) Numer telefonu: 134743904

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cis@ciskrosno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ciskrosno.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Reintegracja społeczna i zawodowa, pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi społeczne w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2022 - pobyt dzienny, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0072e312-9a46-11ec-baa2-b6d934483bfb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00073573

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00073545/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 CIS.261.16.2022

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://ciskrosno.pl/2022/03/02/ogloszenie-o-zamowieniu-publicznym-na-uslugi-spoleczne-opieka-wytchnieniowa-edycja-2022/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/d3bc2817-c7c8-4bb3-a67b-805dc5a3b063

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z w/w Instrukcją i postępować wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając ofertę akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal wskazane w Instrukcji użytkownika i SWZ. W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa tylko na platformie Windows i wymaga NET Framework 4.5. W przypadku korzystania z urządzeń mobilnych oraz Mac lub Linux, dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu miniPortal może być ograniczony.
Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
- formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
- format danych oraz kodowanie miniPortal - formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
- oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal – wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy,
- integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego Poświadczenia Odbioru, czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z wysyłanym dokumentem.
- w sekcji „Dane poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie doręczenia.
System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarek internetowych:
- Microsoft Internet Explorer od wersji 9.0,
- Mozilla Firefox od wersji 15,
- Google Chrome od wersji 20.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych oso-bowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz.Urz. UE L 119/1 z 4.5.2016) informuję:
1. Administratorem danych osobowych jest Centrum Integracji Społecznej w Krośnie ul. A. Mickiewicza 31, 38–400 Krosno, tel. 13 47 43 904, cis@ciskrosno.pl.
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych – Piotr Wilusz, tel. 502168847, iod@ciskrosno.pl.
3. Dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb realizacji zamówienia na usługi społeczne w ramach Programu "Opieka wytchnieniowa" – edycja 2022, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.) - reali-zacja zadań publicznych przez administratora lub sprawowanie władzy publicznej powierzonej administratorowi.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
5. Dane gromadzone w procesie realizacji zamówienia na usługi społeczne w ramach Programu "Opieka wytchnieniowa" – edycja 2022, będą przechowywane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz zarządzeniu Nr 3/21 Kierownika Centrum Integracji Społecznej w Krośnie z dnia 4.01.2021 r. w sprawie wprowadzenia w Centrum Integracji Spo-łecznej w Krośnie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt.
6. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania dostępu do danych osobowych oraz ich sprostowania czy ograniczenia przetwarzania.
Prawo do usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych, cofnięcia zgody przysługuje w dowolnym momencie wobec danych prze-twarzanych na podstawie wyrażonej zgody (pod warunkiem, że wykaże Pani/Pan jedną z podstaw prawnych wynikających z art. 18 ust. 1 a-d Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.) Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uzna, że przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne
z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
8. Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą wykorzystane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa z art. 22 RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9. Zgodnie z art. 19 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019, z późn. zm.), zwaną dalej ustawą Pzp, zamawiający może zastosować ograniczenia w stosowaniu przepisów RODO, związane z faktem, iż:
1) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postę-powania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp;
2) w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: CIS.261.16.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 253200 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w ramach programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 – Pobyt dzienny

Usługi opieki wytchnieniowej świadczone będą na rzecz mieszkańców miasta Gminy Miasto Krosno: uczestników Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 - członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobami niepełnosprawnymi, posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego,

Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążyć członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw. Usługa opieki wytchnieniowej może służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby niepełnosprawnej w sytuacji, gdy opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Opieka w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej w stopniu znacznym (lub z orzeczeniem równoważnym) lub w miejscu wskazanym przez uczestnika Programu (innym niż ośrodek wsparcia lub miejsce zamieszkania, lecz zatwierdzonym przez Zamawiającego) - 17 osób.

Cena ofertowa jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi opieki wytchnieniowej nie może przekroczyć 40 zł.

Wykonawca w toku realizacji usługi musi :
- zatrudniać legalnie osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej,
- ubezpieczyć siebie lub osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej w zakresie NNW,
- zabezpieczyć siebie lub osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej w środki ochrony osobistej.

Usługi opieki wytchnieniowej w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej lub w miejscu wskazanym przez uczestnika Programu (innym niż ośrodek wsparcia lub miejsce zamieszkania, lecz zatwierdzonym przez Zamawiającego) w ramach programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 – Pobyt dzienny mają obejmować zapewnienie:
a) bezpośredniej, bieżącej opieki i wsparcia osobie niepełnosprawnej zależnej od opiekuna / członka rodziny, w czasie jego nieobecności, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb wynikających z niepełnosprawności,
b) czasowego odciążenia opiekuna / członka rodziny osoby niepełnosprawnej od codziennych obowiązków związanych ze sprawowaniem opieki nad osobą niepełnosprawną, zapewnienie mu czasu na odpoczynek i regenerację, a także załatwienie własnych spraw.

Usługa opieki wytchnieniowej nie jest tożsama z usługami gospodarczymi, związanymi z wykonywaniem czynności w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego, chyba że wykonanie takich czynności będzie bezpośrednio związane ze sposobem świadczenia opieki nad osobą niepełnosprawną lub będzie stanowić istotny element włączenia osoby niepełnosprawnej w codzienne funkcjonowanie jej rodziny i/lub otoczenia.

W podejmowanych działaniach osoba wykonująca opiekę wytchnieniową ma obowiązek brania pod uwagę potrzeb i preferencji uczestnika Programu i osoby niepełnosprawnej, pozostającej pod jego opieką.

Wymagania formalne dotyczące osób realizujących bezpośrednią usługę opieki wytchnieniowej:
a) posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej / pielęgniarka (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 227), lub innym, zapewniającym realizację usługi wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej lub
b) posiadają co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy / opieki osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu itp.

Czas trwania usługi wytchnieniowej:
a) usługa wytchnieniowa na rzecz 1 uczestnika Programu może być realizowana w terminie i godzinach uzgodnionych pomiędzy Wykonawcą a uczestnikiem Programu, mieszczących się w przedziale 7:00–20:00 w każdym dniu tygodnia;
b) limit godzin usługi wytchnieniowej, przypadających na 1 uczestnika Programu w całym okresie realizacji Programu wynosi nie więcej niż 240 godzin.

4.2.5.) Wartość części: 163200 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-23

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Cena brutto podana w Formularzu Ofertowym (załącznik do 1 do SWZ) musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej SWZ.
3. Wskazana w ust. 2 cena stanowi całkowite wynagrodzenie Wykonawcy opisane w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ), stanowiącym załącznik do umowy. Strony przyjmują, że koszt za jedną godzinę zegarową świadczenia usług stanowi wynagrodzenie całkowite Wykonawcy i uwzględnia wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie, określonym w załączniku nr 2 do Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym koszty i składki przewidziane przepisami prawa (składki na ubezpieczenie społeczne, składkę zdrowotną, składki na Fundusz Pracy, składki na fundusz wypadkowy, podatek, wszelkie opłaty / wpłaty na PPK, wynikające z ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
4. Cena podana na formularzu ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
5. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
7. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.

Kryterium 1 - Cena brutto
Liczba punktów = Cn/Cb x 60, gdzie:
- Cn - najniższa cena spośród wszystkich ofert nieodrzuconych
- Cb - cena oferty badanej
- 60 - wskaźnik stały

Kryterium 2 - Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym Wykonawcy / osób skierowanych do realizacji zamówienia
(na podstawie np. umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, umowy o wolontariat, zaświadczenia lekarskiego, oświadczenia w przypadku opiekuna faktycznego), w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego.
W przypadku więcej niż 1 osoby wskazanej do realizacji zamówienia, brana jest pod uwagę średnia liczba wykazanych miesięcy doświadczenia obliczona wg wzoru: (O1+O2+O3+On)/(3+n) = średnia liczba miesięcy, gdzie:
O1,O2,O3,On – ilość miesięcy doświadczenia poszczególnych osób
n - łączna ilość osób

0 punktów - 12 miesięcy
5 punktów - powyżej 12 miesięcy do 18 miesięcy
10 punktów - powyżej 18 miesięcy do 24 miesięcy
15 punktów - powyżej 24 miesięcy do 30 miesięcy
20 punktów - powyżej 30 miesięcy

Kryterium 3 - Aspekt społeczny zamówienia w zakresie zatrudnienia osób defaworyzowanych

0 punktów - Wykonawca sam nie jest osobą defaworyzowaną lub nie zadeklarował zatrudnienia przy wykonywaniu zamówienia osób defaworyzowanych

10 punktów – Wykonawca sam jest osobą defaworyzowaną lub zadeklarował zatrudnienie 1 osoby defaworyzowanej

20 punktów – Wykonawca sam jest osobą defaworyzowaną oraz zadeklarował utworzenie co najmniej 1 miejsca pracy lub nie jest osobą defaworyzowaną i zadeklarował zatrudnienie co najmniej 2 osób defaworyzowanych.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny zamówienia w zakresie zatrudnienia osób defaworyzowanych (art. 96 ust. 3 pkt 2 ustawy Pzp)

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w ramach programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 – Pobyt dzienny

Usługi opieki wytchnieniowej świadczone będą na rzecz mieszkańców miasta Gminy Miasto Krosno: uczestników Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 - członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobami niepełnosprawnymi, posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego.

Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążyć członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw. Usługa opieki wytchnieniowej może służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby niepełnosprawnej w sytuacji, gdy opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Opieka we wskazanym ośrodku wsparcia, prowadzonym przez Zamawiającego, w formie dyżuru trwającego do 4 godzin dziennie dla osoby niepełnosprawnej w stopniu znacznym (lub z orzeczeniem równoważnym) - 3 osoby.

Cena ofertowa jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi opieki wytchnieniowej nie może przekroczyć 35,83 zł.

Wykonawca w toku realizacji usługi musi :
- zatrudniać legalnie osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej,
- ubezpieczyć siebie lub osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej w zakresie NNW,
- zabezpieczyć siebie lub osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej w środki ochrony osobistej.

Usługi opieki wytchnieniowej we wskazanym ośrodku wsparcia, prowadzonym przez Zamawiającego, w formie dyżuru trwającego do 4 godzin dziennie w ramach programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 – Pobyt dzienny mają obejmować zapewnienie:
a) bezpośredniej, bieżącej opieki i wsparcia osobie niepełnosprawnej zależnej od opiekuna / członka rodziny, w czasie jego nieobecności, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb wynikających z niepełnosprawności, świadczonej w pomieszczeniach Dziennego Klubu Seniora „CAFFE 60+”, przy ul. Ks. S. Decowskiego 46, 38-400 Krosno (budynek Dzielnicowego Domu Ludowego w Polance, parter z wejściem dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych) oraz w otoczeniu budynku (park).
b) opieki i wsparcia z uwzględnieniem elementów animacji, integracji, terapii ruchowej, manualnej i pamięciowej,
c) czasowego odciążenia opiekuna / członka rodziny osoby niepełnosprawnej od codziennych obowiązków związanych ze sprawowaniem opieki nad osobą niepełnosprawną, zapewnienie mu czasu na odpoczynek i regenerację, a także załatwienie własnych spraw.

W podejmowanych działaniach osoba wykonująca opiekę wytchnieniową ma obowiązek brania pod uwagę potrzeb i preferencji uczestnika Programu i osoby niepełnosprawnej, pozostającej pod jego opieką.

Wymagania formalne dotyczące osób realizujących bezpośrednią usługę opieki wytchnieniowej:
a) posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej / pielęgniarka (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności
na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 227), lub innym, zapewniającym realizację usługi wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej lub
b) posiadają co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy / opieki osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu itp.

Czas trwania usługi wytchnieniowej:
a) usługa wytchnieniowa na rzecz 1 uczestnika Programu może być realizowana poprzez pobyt dzienny osoby niepełnosprawnej maksymalnie do 4 godzin dziennie, w terminie i godzinach uzgodnionych pomiędzy Wykonawcą a uczestnikiem Programu, mieszczących się w przedziale 16:00–20:00 (od poniedziałku do piątku) lub w przedziale 8:00–18:00 (w soboty);
b) limit godzin usługi wytchnieniowej, przypadających na 1 uczestnika Programu w całym okresie realizacji Programu wynosi nie więcej niż 240 godzin.

4.2.5.) Wartość części: 25800 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-23

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Cena brutto podana w Formularzu Ofertowym (załącznik do 1 do SWZ) musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej SWZ.
3. Wskazana w ust. 2 cena stanowi całkowite wynagrodzenie Wykonawcy opisane w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ), stanowiącym załącznik do umowy. Strony przyjmują, że koszt za jedną godzinę zegarową świadczenia usług stanowi wynagrodzenie całkowite Wykonawcy i uwzględnia wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie, określonym w załączniku nr 2 do Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym koszty i składki przewidziane przepisami prawa (składki na ubezpieczenie społeczne, składkę zdrowotną, składki na Fundusz Pracy, składki na fundusz wypadkowy, podatek, wszelkie opłaty / wpłaty na PPK, wynikające z ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
4. Cena podana na formularzu ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
5. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
7. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.

Kryterium 1 - Cena brutto
Liczba punktów = Cn/Cb x 60, gdzie:
- Cn - najniższa cena spośród wszystkich ofert nieodrzuconych
- Cb - cena oferty badanej
- 60 - wskaźnik stały

Kryterium 2 - Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym Wykonawcy / osób skierowanych do realizacji zamówienia
(na podstawie np. umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, umowy o wolontariat, zaświadczenia lekarskiego, oświadczenia w przypadku opiekuna faktycznego), w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego.
W przypadku więcej niż 1 osoby wskazanej do realizacji zamówienia, brana jest pod uwagę średnia liczba wykazanych miesięcy doświadczenia obliczona wg wzoru: (O1+O2+O3+On)/(3+n) = średnia liczba miesięcy, gdzie:
O1,O2,O3,On – ilość miesięcy doświadczenia poszczególnych osób
n - łączna ilość osób

0 punktów - 12 miesięcy
5 punktów - powyżej 12 miesięcy do 18 miesięcy
10 punktów - powyżej 18 miesięcy do 24 miesięcy
15 punktów - powyżej 24 miesięcy do 30 miesięcy
20 punktów - powyżej 30 miesięcy

Kryterium 3 - Aspekt społeczny zamówienia w zakresie zatrudnienia osób defaworyzowanych

0 punktów - Wykonawca sam nie jest osobą defaworyzowaną lub nie zadeklarował zatrudnienia przy wykonywaniu zamówienia osób defaworyzowanych

10 punktów – Wykonawca sam jest osobą defaworyzowaną lub zadeklarował zatrudnienie 1 osoby defaworyzowanej

20 punktów – Wykonawca sam jest osobą defaworyzowaną oraz zadeklarował utworzenie co najmniej 1 miejsca pracy lub nie jest osobą defaworyzowaną i zadeklarował zatrudnienie co najmniej 2 osób defaworyzowanych.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny zamówienia w zakresie zatrudnienia osób defaworyzowanych (art. 96 ust. 3 pkt 2 ustawy Pzp)

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w ramach programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 – Pobyt dzienny

Usługi opieki wytchnieniowej świadczone będą na rzecz mieszkańców miasta Gminy Miasto Krosno: uczestników Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 - członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi do 16 roku życia, posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążyć członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw. Usługa opieki wytchnieniowej może służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby niepełnosprawnej w sytuacji, gdy opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Opieka w miejscu zamieszkania niepełnosprawnego dziecka do 16 roku życia lub w miejscu wskazanym przez uczestnika Programu (innym niż ośrodek wsparcia lub miejsce zamieszkania, lecz zatwierdzonym przez Zamawiającego) - 4 osoby.

Cena ofertowa jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi opieki wytchnieniowej nie może przekroczyć 40 zł.

Wykonawca w toku realizacji usługi musi :
- zatrudniać legalnie osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej,
- ubezpieczyć siebie lub osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej w zakresie NNW,
- zabezpieczyć siebie lub osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej w środki ochrony osobistej.

Usługi opieki wytchnieniowej w miejscu zamieszkania niepełnosprawnego dziecka do 16 roku życia lub w innym miejscu wskazanym przez uczestnika Programu (innym niż ośrodek wsparcia lub miejsce zamieszkania, lecz zatwierdzonym przez Zamawiającego w ramach programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 – Pobyt dzienny mają obejmować zapewnienie:
a) bezpośredniej, bieżącej opieki i wsparcia osobie niepełnosprawnej zależnej od opiekuna / członka rodziny, w czasie jego nieobecności, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb wynikających z niepełnosprawności,
b) czasowego odciążenia opiekuna / członka rodziny osoby niepełnosprawnej od codziennych obowiązków związanych ze sprawowaniem opieki nad osobą niepełnosprawną, zapewnienie mu czasu na odpoczynek i regenerację, a także załatwienie własnych spraw.

Usługa opieki wytchnieniowej nie jest tożsama z usługami gospodarczymi, związanymi z wykonywaniem czynności w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego, chyba że wykonanie takich czynności będzie bezpośrednio związane ze sposobem świadczenia opieki nad osobą niepełnosprawną lub będzie stanowić istotny element włączenia osoby niepełnosprawnej w codzienne funkcjonowanie jej rodziny i/lub otoczenia.

W podejmowanych działaniach osoba wykonująca opiekę wytchnieniową ma obowiązek brania pod uwagę potrzeb i preferencji uczestnika Programu i osoby niepełnosprawnej, pozostającej pod jego opieką.

Wymagania formalne dotyczące osób realizujących bezpośrednią usługę opieki wytchnieniowej:
a) posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej / pielęgniarka (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 227), lub innym, zapewniającym realizację usługi wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej lub
b) posiadają co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy / opieki osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu itp.

Czas trwania usługi wytchnieniowej:
a) usługa wytchnieniowa na rzecz 1 uczestnika Programu może być realizowana w terminie i godzinach uzgodnionych pomiędzy Wykonawcą a uczestnikiem Programu, mieszczących się w przedziale 7:00–20:00 w każdym dniu tygodnia;
b) limit godzin usługi wytchnieniowej, przypadających na 1 uczestnika Programu w całym okresie realizacji Programu wynosi nie więcej niż 240 godzin.

4.2.5.) Wartość części: 38400 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-23

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Cena brutto podana w Formularzu Ofertowym (załącznik do 1 do SWZ) musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej SWZ.
3. Wskazana w ust. 2 cena stanowi całkowite wynagrodzenie Wykonawcy opisane w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ), stanowiącym załącznik do umowy. Strony przyjmują, że koszt za jedną godzinę zegarową świadczenia usług stanowi wynagrodzenie całkowite Wykonawcy i uwzględnia wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie, określonym w załączniku nr 2 do Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym koszty i składki przewidziane przepisami prawa (składki na ubezpieczenie społeczne, składkę zdrowotną, składki na Fundusz Pracy, składki na fundusz wypadkowy, podatek, wszelkie opłaty / wpłaty na PPK, wynikające z ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
4. Cena podana na formularzu ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
5. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
7. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.

Kryterium 1 - Cena brutto
Liczba punktów = Cn/Cb x 60, gdzie:
- Cn - najniższa cena spośród wszystkich ofert nieodrzuconych
- Cb - cena oferty badanej
- 60 - wskaźnik stały

Kryterium 2 - Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym Wykonawcy / osób skierowanych do realizacji zamówienia
(na podstawie np. umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, umowy o wolontariat, zaświadczenia lekarskiego, oświadczenia w przypadku opiekuna faktycznego), w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego.
W przypadku więcej niż 1 osoby wskazanej do realizacji zamówienia, brana jest pod uwagę średnia liczba wykazanych miesięcy doświadczenia obliczona wg wzoru: (O1+O2+O3+On)/(3+n) = średnia liczba miesięcy, gdzie:
O1,O2,O3,On – ilość miesięcy doświadczenia poszczególnych osób
n - łączna ilość osób

0 punktów - 12 miesięcy
5 punktów - powyżej 12 miesięcy do 18 miesięcy
10 punktów - powyżej 18 miesięcy do 24 miesięcy
15 punktów - powyżej 24 miesięcy do 30 miesięcy
20 punktów - powyżej 30 miesięcy

Kryterium 3 - Aspekt społeczny zamówienia w zakresie zatrudnienia osób defaworyzowanych

0 punktów - Wykonawca sam nie jest osobą defaworyzowaną lub nie zadeklarował zatrudnienia przy wykonywaniu zamówienia osób defaworyzowanych

10 punktów – Wykonawca sam jest osobą defaworyzowaną lub zadeklarował zatrudnienie 1 osoby defaworyzowanej

20 punktów – Wykonawca sam jest osobą defaworyzowaną oraz zadeklarował utworzenie co najmniej 1 miejsca pracy lub nie jest osobą defaworyzowaną i zadeklarował zatrudnienie co najmniej 2 osób defaworyzowanych.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny zamówienia w zakresie zatrudnienia osób defaworyzowanych (art. 96 ust. 3 pkt 2 ustawy Pzp)

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w ramach programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 – Pobyt dzienny

Usługi opieki wytchnieniowej świadczone będą na rzecz mieszkańców miasta Gminy Miasto Krosno: uczestników Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 - członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi do 16 roku życia, posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Opieka wytchnieniowa ma za zadanie odciążyć członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw. Usługa opieki wytchnieniowej może służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby niepełnosprawnej w sytuacji, gdy opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Opieka we wskazanym ośrodku wsparcia, prowadzonym przez Zamawiającego, w formie dyżuru trwającego do 4 godzin dziennie dla niepełnosprawnego dziecka do 16 roku życia – 3 osoby.

Cena ofertowa jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi opieki wytchnieniowej nie może przekroczyć 35,83 zł.

Wykonawca w toku realizacji usługi musi :
- zatrudniać legalnie osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej,
- ubezpieczyć siebie lub osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej w zakresie NNW,
- zabezpieczyć siebie lub osoby skierowane do świadczenia opieki wytchnieniowej w środki ochrony osobistej.

Usługi opieki wytchnieniowej we wskazanym ośrodku wsparcia, prowadzonym przez Zamawiającego, w formie dyżuru trwającego do 4 godzin dziennie w ramach programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 – Pobyt dzienny mają obejmować zapewnienie:
a) bezpośredniej, bieżącej opieki i wsparcia niepełnosprawnemu dziecku zależnemu od opiekuna / członka rodziny, w czasie jego nieobecności, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb wynikających z niepełnosprawności, świadczonej w pomieszczeniach Klubu Seniora „Ogród Inspiracji” przy ul. A. Mickiewicza 31,38-400 Krosno,
b) opieki i wsparcia z uwzględnieniem elementów animacji, integracji, terapii ruchowej, manualnej i pamięciowej,
c) czasowego odciążenia opiekuna / członka rodziny osoby niepełnosprawnej od codziennych obowiązków związanych ze sprawowaniem opieki nad osobą niepełnosprawną, zapewnienie mu czasu na odpoczynek i regenerację, a także załatwienie własnych spraw.

Zamawiający zapewnia we własnym zakresie pomoce naukowe i materiały biurowe niezbędne do prowadzenia zajęć stacjonarnych z dziećmi, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą / osobami wskazanymi przez Wykonawcę do realizacji zadania.

W podejmowanych działaniach osoba wykonująca opiekę wytchnieniową ma obowiązek brania pod uwagę potrzeb i preferencji uczestnika Programu i osoby niepełnosprawnej, pozostającej pod jego opieką.

Wymagania formalne dotyczące osób realizujących bezpośrednią usługę opieki wytchnieniowej:
a) posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej / pielęgniarka (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 227), lub innym, zapewniającym realizację usługi wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej lub
b) posiadają co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy / opieki osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu itp.

Czas trwania usługi wytchnieniowej:
a) usługa wytchnieniowa na rzecz 1 uczestnika Programu może być realizowana poprzez pobyt dzienny niepełnosprawnego dziecka maksymalnie do 4 godzin dziennie, w terminie i godzinach uzgodnionych pomiędzy Wykonawcą a uczestnikiem Programu, mieszczących się w przedziale 15:00–19:00 (od poniedziałku do piątku) lub w przedziale 8:00–15:00 (w soboty);
b) limit godzin usługi wytchnieniowej, przypadających na 1 uczestnika Programu w całym okresie realizacji Programu wynosi nie więcej niż 240 godzin.

4.2.5.) Wartość części: 25800 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-23

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Cena brutto podana w Formularzu Ofertowym (załącznik do 1 do SWZ) musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej SWZ.
3. Wskazana w ust. 2 cena stanowi całkowite wynagrodzenie Wykonawcy opisane w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ), stanowiącym załącznik do umowy. Strony przyjmują, że koszt za jedną godzinę zegarową świadczenia usług stanowi wynagrodzenie całkowite Wykonawcy i uwzględnia wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie, określonym w załączniku nr 2 do Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym koszty i składki przewidziane przepisami prawa (składki na ubezpieczenie społeczne, składkę zdrowotną, składki na Fundusz Pracy, składki na fundusz wypadkowy, podatek, wszelkie opłaty / wpłaty na PPK, wynikające z ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
4. Cena podana na formularzu ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
5. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
7. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.

Kryterium 1 - Cena brutto
Liczba punktów = Cn/Cb x 60, gdzie:
- Cn - najniższa cena spośród wszystkich ofert nieodrzuconych
- Cb - cena oferty badanej
- 60 - wskaźnik stały

Kryterium 2 - Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym Wykonawcy / osób skierowanych do realizacji zamówienia
(na podstawie np. umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, umowy o wolontariat, zaświadczenia lekarskiego, oświadczenia w przypadku opiekuna faktycznego), w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego.
W przypadku więcej niż 1 osoby wskazanej do realizacji zamówienia, brana jest pod uwagę średnia liczba wykazanych miesięcy doświadczenia obliczona wg wzoru: (O1+O2+O3+On)/(3+n) = średnia liczba miesięcy, gdzie:
O1,O2,O3,On – ilość miesięcy doświadczenia poszczególnych osób
n - łączna ilość osób

0 punktów - 12 miesięcy
5 punktów - powyżej 12 miesięcy do 18 miesięcy
10 punktów - powyżej 18 miesięcy do 24 miesięcy
15 punktów - powyżej 24 miesięcy do 30 miesięcy
20 punktów - powyżej 30 miesięcy

Kryterium 3 - Aspekt społeczny zamówienia w zakresie zatrudnienia osób defaworyzowanych

0 punktów - Wykonawca sam nie jest osobą defaworyzowaną lub nie zadeklarował zatrudnienia przy wykonywaniu zamówienia osób defaworyzowanych

10 punktów – Wykonawca sam jest osobą defaworyzowaną lub zadeklarował zatrudnienie 1 osoby defaworyzowanej

20 punktów – Wykonawca sam jest osobą defaworyzowaną oraz zadeklarował utworzenie co najmniej 1 miejsca pracy lub nie jest osobą defaworyzowaną i zadeklarował zatrudnienie co najmniej 2 osób defaworyzowanych.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy

4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny zamówienia w zakresie zatrudnienia osób defaworyzowanych (art. 96 ust. 3 pkt 2 ustawy Pzp)

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak

4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Wykonawca lub osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji usług opieki wytchnieniowej:
a) posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej / pielęgniarka (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 227), lub innym, zapewniającym realizację usługi wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej lub
b) posiadają co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy / opieki osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu itp.,
c) w przypadku zamiaru świadczenia usług opieki wytchnieniowej na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 15 roku życia posiadają potwierdzenie o możliwości zatrudnienia lub dopuszczenia osób zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępstwami na tle seksualnym, do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi (a do takiej zalicza się realizację opieki wytchnieniowej w stosunku do niepełnosprawnego dziecka do 16 roku życia w sytuacji, gdy nie ukończyło ono 15 lat) - pracodawca lub inny organizator w zakresie takiej działalności ma obowiązek sprawdzenia, czy dane zatrudnianej lub dopuszczanej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym i w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15, wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze,
d) nie są członkiem rodziny (w rozumieniu art. 3 pkt 16 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 111 z późn. zm) osoby niepełnosprawnej, będącej pod opieką uczestnika Programu, o którym mowa w ust. 2,
e) nie są opiekunem prawnym osoby niepełnosprawnej, będącej pod opieką uczestnika Programu, o którym mowa w ust. 2, ustawa o pomocy społecznej
f) nie są osobą faktycznie zamieszkującą razem z uczestnikiem Programu i/lub osobą niepełnosprawną, będącą pod opieką uczestnika Programu, o którym mowa w ust. 2. Ustawa o pomocy społecznej,
g) posiadają biegłą znajomość języka polskiego w mowie i piśmie,
h) posiadają pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych,
i dysponują stanem zdrowia pozwalającym na świadczenie ww. usług,
j) posiadają odpowiednie predyspozycje osobowościowe oraz kompetencje personalne
i społeczne tj.: empatia, cierpliwość, dyskrecja, odporność na stres, kultura osobista, umiejętność słuchania, umiejętność nawiązywania kontaktu z innymi,
k) zapewnią ciągłość realizacji usługi oraz wzajemną zastępowalność w sytuacjach losowych - po wcześniejszym zgłoszeniu takiej sytuacji i zaakceptowaniu jej przez Zamawiającego,
l) Wykonawca/każda z osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia nie może być prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
m) Wykonawca/każda z osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia nie może być prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu (art. 148 – 164 K.K.), przestępstwo przeciwko wolności (art. 189-194 K.K.), przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności (art. 197-204 K.K.), przestępstwo przeciwko rodzinie i opiece (art. 206 – 208, 210-211a K.K.), przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów (art. 270 – 277 d K.K.), przestępstwo przeciwko mieniu (art. 278 – 282 K.K.),
n) w zakresie warunków określonych w lit. a i b wystarczy spełnienie jednego z nich, w zakresie warunków określonych w lit. c – dotyczy zadań od nr III do nr IV, w zakresie warunków określonych w lit. d do m – muszą być one spełnione łącznie.

Zamawiający wymaga:
- przedłożenia wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji usług opieki wytchnieniowej wraz z informacją na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonywania usług oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (według wzoru wykazu określonego w Załączniku nr 5 do SWZ), będącego podmiotowym środkiem dowodowym,
- oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SWZ).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Załącznik nr 5 do postępowania - wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacją na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonywania usług oraz informacją o podstawie dysponowania nimi

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Nie dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia – składają wówczas dodatkowo oświadczenie łączne, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo - nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/ pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy PZP składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
1) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-10 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Centrum Integracji Społecznej w Krośnie, ul. Mickiewicza 31, 38-400 Krosno

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-10 13:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wszystkie wymagane załączniki znajdują się na stronie internetowej zamówienia:
http://ciskrosno.pl/2022/03/02/ogloszenie-o-zamowieniu-publicznym-na-uslugi-spoleczne-opieka-wytchnieniowa-edycja-2022/

1. Usługi opieki wytchnieniowej opisane w zadaniach nie mogą być świadczone przez członków rodziny w rozumieniu art. 3 pkt 16 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 111), opiekunów prawnych lub osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem Programu i/lub osobą niepełnosprawną, pozostającą pod opieką uczestnika Programu.
2. Zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępstwami na tle seksualnym, w przypadku zatrudniania lub dopuszczania osób do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi (a do takiej zalicza się realizację opieki wytchnieniowej w stosunku do niepełnosprawnego dziecka do 16 roku życia w sytuacji, gdy nie ukończyło ono 15 lat) pracodawca lub inny organizator w zakresie takiej działalności ma obowiązek sprawdzenia, czy dane zatrudnianej lub dopuszczanej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym i w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15, wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze.
3. Limit godzin usług opieki wytchnieniowej przypadających na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż 240 godzin w całym okresie realizacji Programu (od pierwszego dnia świadczenia usługi do dnia 19.12.2022 r.).
4. W podejmowanych działaniach Wykonawca/osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia ma obowiązek brania pod uwagę potrzeb i preferencji:
1) uczestnika Programu – członka rodziny lub opiekuna osoby niepełnosprawnej,
2) preferencje i potrzeby osoby niepełnosprawnej w stopniu znacznym lub z orzeczeniem równoważnym oraz dziecka niepełnosprawnego z orzeczeniem o niepełnosprawności.
5. Wykonawca, który kieruje do realizacji zadania inne osoby, zobowiązany jest do zapewnienia możliwości samodzielnego wyboru przez uczestnika Programu osoby, która będzie świadczyć usługę opieki wytchnieniowej – weryfikuje wówczas jej kwalifikacje i zatrudnia do realizacji zadania u danego beneficjenta.
6. W godzinach realizacji usługi opieki wytchnieniowej nie mogą być świadczone inne formy pomocy usługowej, w tym: usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1876), usługi finansowane ze środków Funduszu Solidarnościowego lub z innych źródeł.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wydanie zaświadczenia lekarskiego na prawo jazdy klasa A i B-Grębów
  • Lokalizacja zleceniapodkarpackie
  • Data dodania06-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wydanie zaświadczenia lekarskiego na prawo jazdy klasa A i B. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI