IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
-
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
-
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
-
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
-
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena brutto za zrealizowanie usług |
60,00 |
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia |
30,00 |
Aspekt społeczny – zatrudnienie osób bezrobotnych |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
-
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
-
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
-
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwości zmian istotnych postanowień umowy w następującym przypadku:1) zmiany opiekunek realizujących usługi opiekuńcze (pod warunkiem, że Wykonawca wykaże Zamawiającemu, że osoby te spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w SIWZ),2) zmiany ilości godzin sprawowanej opieki (zwiększenia, zmniejszenia ilości godzin) przeliczeniu na jednego uprawnionego;3) zmiany ilości podopiecznych w zakresie danej części zamówienia zmniejszenia lub zwiększenia tej liczby;4) zmiany Podwykonawcy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;5) wprowadzenie nowego Podwykonawcy, w sytuacji gdy Wykonawca nie wskazał w ofercie części usług, które na etapie realizacji zamówienia zamierza powierzyć Podwykonawcy. Zmiana dopuszczalna jest pod warunkiem, że Podwykonawca wykaże, iż posiada kwalifikacje i doświadczenie zawodowe nie niższe niż Wykonawca w zakresie powierzonego zakresu świadczonych usług;6) zgodnie z art. 15r ust. 4 ustawy z dnia o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.), Zamawiający, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, o których mowa w art. 15r ust. 1, wpływają na należyte wykonanie umowy, o której mowa w ust. 1, w uzgodnieniu z Wykonawcą dokonuje zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, w szczególności przez:a) zmianę terminu wykonania umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części,b) zmianę sposobu wykonywania dostaw, usług lub robót budowlanych,c) zmianę zakresu świadczenia Wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia lub sposobu rozliczenia wynagrodzenia Wykonawcyo ile wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50% wartości pierwotnej umowy.2. Zmiany może inicjować każda ze stron umowy wyłącznie w formie pisemnej, określając warunki jej dokonania, biorąc pod uwagę w szczególności:1) opis zmiany,2) uzasadnienie zmiany,3) czas wykonania zmiany,4) wpływ zmiany na termin zakończenia wykonania zamówienia,3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.5. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany:1) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy,2) danych teleadresowych,3) danych rejestrowych,4) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy.5) dotyczące poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, nie powodujące zmiany celu i istoty umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
-
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
-
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-11-23, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
-
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Oferta powinna być sporządzona w języku polskim
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
-
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Świadczenie usługi opiekuńczej w miejscu zamieszkania. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.Liczba godzin na 1 uczestnika projektu: średnio 3h/tydzień;2. Usługa opiekuńcza świadczona na rzecz minimum 8 podopiecznych ok. 96 h/ na miesiąc tj. 2112 h od dnia podpisania umowy do 31.05.2022 r.3. Zakres usługi obejmuje w szczególności świadczenie usługi opiekuńczej dla osób niesamodzielnych i pomoc uczestnikom projektu w zakresie zaspokajania codziennych potrzeb życiowych, w tym żywieniowych, opiekę higieniczną, pielęgnację poprzez m. in.:1) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych (np. czynności związane z dostarczaniem produktów żywnościowych, przygotowaniem lub dostarczaniem posiłków, pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie, czynności związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego, w tym utrzymywanie porządku i czystości w najbliższym otoczeniu, czystości odzieży, bielizny osobistej, pościelowej, stołowej i ręczników, dokonywanie niezbędnych zakupów oraz regulowanie opłat domowych, czynności dotyczące prowadzenia spraw osobistych, w tym pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, czynności dotyczące zagospodarowania w aktywny sposób czasu wolnego, pomoc przy przemieszczaniu się); 2) Opiekę higieniczną (np. czynności związane z utrzymaniem higieny osobistej, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zmianę pieluchomajtek z uwzględnieniem czynności higieniczno-pielęgnacyjnych, pomoc przy ubieraniu się, zmianie bielizny osobistej, zmianę bielizny pościelowej, układanie osoby leżącej w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji);3) pielęgnacje zaleconą przez lekarza, która obejmuje czynności pielęgnacyjne wynikające z przedłożonego zaświadczenia lekarskiego lub dokumentacji medycznej, uzupełniające w stosunku do pielęgniarskiej opieki środowiskowej; 4) zapewnienie kontaktów z otoczeniem (np. czynności wspomagające nawiązanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną, osobami z bliskiego otoczenia osoby korzystającej z usług oraz społecznością lokalną, ukierunkowane na budowanie sieci wsparcia dla osoby korzystającej z usług, czynności wspomagające uczestnictwo w życiu społeczności lokalnej).4.Osoba świadcząca usługi opiekuńcze zobowiązuje się do uwzględnienia podmiotowości osoby potrzebującej wsparcia, w tym respektowania prawa do poszanowania i ochrony godności, intymności, w szczególności w przypadku czynności o charakterze opieki higienicznej i pielęgnacji oraz poczucia bezpieczeństwa i ochrony dóbr osobistych. 4.1. Sposób świadczenia usług opiekuńczych, w tym organizacja przestrzeni, uwzględnia jak najwyższy stopień bezpieczeństwa zarówno osoby potrzebującej wsparcia, jak i osoby świadczącej usługi. 4.2. Szczegółowy zakres wsparcia i wymiar godzinowy usług opiekuńczych wskazany zostanie indywidualnie w kontrakcie trójstronnym-umowa, których stworzony zostanie na podstawie wywiadu pogłębionego, przeprowadzonego z Uczestnikiem Projektu. Kontrakt trójstronny zawarty będzie pomiędzy osobą potrzebującą wsparcia, osobą świadczącą usługi opiekuńcze oraz podmiotem realizującym usługi opiekuńcze.4.3. Sposób dokumentacji usługi.Dokumentacja usługi prowadzona w formie papierowej i elektronicznej - obejmuje prowadzenie dokumentacji, zgodnie z wzorami przekazanymi przez Zamawiającego, w tym prowadzenie dziennika czynności opiekuńczych - zawierającego ewidencję wykonania zleconych czynności zgodnie z załącznikami przekazanymi przez OPS- załącznik nr 8 do SIWZ.4.4. Miejsce świadczenia usługi.1) Usługa świadczona w miejscu zamieszkania Uczestników Projektu – na terenie gminy Radków. 2) Usługa opiekuńcza jest świadczona w miejscu pobytu osoby potrzebującej wsparcia z uwzględnieniem bliskiego otoczenia.5. Wymagania dodatkowe.5.1. Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, dyspozycyjne, kulturalne, winny posiadać umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. Oprócz tego zobowiązane będą do przestrzegania następujących zasad:1) zachowania tajemnicy służbowej, w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych Uczestników Projektu, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej,2) nie wprowadzania do mieszkania Uczestnika Projektu osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych,3) w czasie pobytu w mieszkaniu Uczestnika Projektu nie mogą palić tytoniu, używać narkotyków ani spożywać alkoholu,4) nie mogą obarczać własnymi problemami Uczestników Projektu,5) w kontakcie z Uczestnikiem Projektu muszą stosować zwroty grzecznościowe, szanować wolę Uczestnika Projektu w zakresie sposobu wykonywania konkretnych czynności usługowych, z zachowaniem ogólnie przyjętych norm społecznych oraz wykonywać wszelkie prace z poszanowaniem godności i uczuć Uczestnika Projektu.5.2. Czas świadczenia usług, oznacza czas wykonywania zleconego zakresu usług opiekuńczych. Zamawiający zastrzega, że do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do miejsca świadczenia usług. 1 godzina oznacza 60 min.5.3. Podany czas pracy jest czasem elastycznym, będzie wykorzystywany zgodnie z potrzebami Uczestników Projektu, w oparciu o przeprowadzone wywiady pogłębione (także w weekendy, wieczorami itp., 7 dni w tygodniu). 5.4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa, w szczególności Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) - niezbędnych wymogów w celu ochrony przedmiotowych danych, do których uzyska dostęp w związku z realizacją powierzonych zadań przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, w stopniu odpowiednim do obowiązków związanych z przetwarzaniem przedmiotowych danych. Ma również obowiązek naprawienia szkody z tytułu naruszenia zasad przetwarzania informacji i danych osobowych w przypadku ich zaistnienia.5.5. Wykonawca poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia tj. we własnym zakresie ponosi koszty rozmów telefonicznych, koszt badań profilaktycznych i ubezpieczeń od NNW- jeżeli dotyczy.5.6. Wykonawca nie może pobierać od osób, którym będzie świadczyć usługi opiekuńcze żadnych dodatkowych opłat.5.7. Wykonawca nie może powierzyć wykonania usług osobie trzeciej, bez pisemnej zgody Zamawiającego.5.8. Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia autorskich praw majątkowych do wytworzonych dokumentów na wszystkich polach eksploatacji na rzecz Zamawiającego, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 ze zm.) .5.9. Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia kontroli realizacji usługi (opiekuńczej) na żądanie upoważnionej instytucji i Zamawiającego.5.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby godzin w przeliczeniu na jednego uprawnionego lub ich zmniejszenia, zwiększenia liczby podopiecznych objętych usługami bądź zmniejszenia tej liczby w zależności od stwierdzonych potrzeb w ramach danej wielkości zamówienia. Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą za rzeczywiście wykonane usługi (stawka ryczałtowa za godzinę usług opiekuńczych x ilość zrealizowanych usług). Przewidziana maksymalna liczba godzin usługi dla zamówienia została określona dla każdej z części i nie ulegnie przekroczeniu w okresie realizacji projektu.5.11. Wykonawcy usług będzie przysługiwał zwrot kosztów dojazdu do podopiecznych, a także Zamawiający zapewni rękawice jednorazowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 85311100-3, 85311200-4, 85312100-0
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2022-05-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena brutto za zrealizowanie usług |
60,00 |
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia |
30,00 |
Aspekt społeczny – zatrudnienie osób bezrobotnych |
10,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:-
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Świadczenie usługi opiekuńczej w miejscu zamieszkania. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Liczba godzin na 1 uczestnika projektu: średnio 3h/tydzień;2. Usługa opiekuńcza świadczona na rzecz minimum 8 podopiecznych ok. 96 h/ na miesiąc tj. 2112 h od dnia podpisania umowy do 31.05.2022 r.3. Zakres usługi obejmuje w szczególności świadczenie usługi opiekuńczej dla osób niesamodzielnych i pomoc uczestnikom projektu w zakresie zaspokajania codziennych potrzeb życiowych, w tym żywieniowych, opiekę higieniczną, pielęgnację poprzez m. in.:1) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych (np. czynności związane z dostarczaniem produktów żywnościowych, przygotowaniem lub dostarczaniem posiłków, pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie, czynności związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego, w tym utrzymywanie porządku i czystości w najbliższym otoczeniu, czystości odzieży, bielizny osobistej, pościelowej, stołowej i ręczników, dokonywanie niezbędnych zakupów oraz regulowanie opłat domowych, czynności dotyczące prowadzenia spraw osobistych, w tym pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, czynności dotyczące zagospodarowania w aktywny sposób czasu wolnego, pomoc przy przemieszczaniu się); 2) Opiekę higieniczną (np. czynności związane z utrzymaniem higieny osobistej, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zmianę pieluchomajtek z uwzględnieniem czynności higieniczno-pielęgnacyjnych, pomoc przy ubieraniu się, zmianie bielizny osobistej, zmianę bielizny pościelowej, układanie osoby leżącej w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji);3) pielęgnacje zaleconą przez lekarza, która obejmuje czynności pielęgnacyjne wynikające z przedłożonego zaświadczenia lekarskiego lub dokumentacji medycznej, uzupełniające w stosunku do pielęgniarskiej opieki środowiskowej; 4) zapewnienie kontaktów z otoczeniem (np. czynności wspomagające nawiązanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną, osobami z bliskiego otoczenia osoby korzystającej z usług oraz społecznością lokalną, ukierunkowane na budowanie sieci wsparcia dla osoby korzystającej z usług, czynności wspomagające uczestnictwo w życiu społeczności lokalnej).4.Osoba świadcząca usługi opiekuńcze zobowiązuje się do uwzględnienia podmiotowości osoby potrzebującej wsparcia, w tym respektowania prawa do poszanowania i ochrony godności, intymności, w szczególności w przypadku czynności o charakterze opieki higienicznej i pielęgnacji oraz poczucia bezpieczeństwa i ochrony dóbr osobistych. 4.1. Sposób świadczenia usług opiekuńczych, w tym organizacja przestrzeni, uwzględnia jak najwyższy stopień bezpieczeństwa zarówno osoby potrzebującej wsparcia, jak i osoby świadczącej usługi. 4.2. Szczegółowy zakres wsparcia i wymiar godzinowy usług opiekuńczych wskazany zostanie indywidualnie w kontrakcie trójstronnym-umowa, których stworzony zostanie na podstawie wywiadu pogłębionego, przeprowadzonego z Uczestnikiem Projektu. Kontrakt trójstronny zawarty będzie pomiędzy osobą potrzebującą wsparcia, osobą świadczącą usługi opiekuńcze oraz podmiotem realizującym usługi opiekuńcze.4.3. Sposób dokumentacji usługi.Dokumentacja usługi prowadzona w formie papierowej i elektronicznej - obejmuje prowadzenie dokumentacji, zgodnie z wzorami przekazanymi przez Zamawiającego, w tym prowadzenie dziennika czynności opiekuńczych - zawierającego ewidencję wykonania zleconych czynności zgodnie z załącznikami przekazanymi przez OPS- załącznik nr 8 do SIWZ.4.4. Miejsce świadczenia usługi.1) Usługa świadczona w miejscu zamieszkania Uczestników Projektu – na terenie gminy Radków. 2) Usługa opiekuńcza jest świadczona w miejscu pobytu osoby potrzebującej wsparcia z uwzględnieniem bliskiego otoczenia.5. Wymagania dodatkowe.5.1. Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, dyspozycyjne, kulturalne, winny posiadać umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. Oprócz tego zobowiązane będą do przestrzegania następujących zasad:1) zachowania tajemnicy służbowej, w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych Uczestników Projektu, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej,2) nie wprowadzania do mieszkania Uczestnika Projektu osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych,3) w czasie pobytu w mieszkaniu Uczestnika Projektu nie mogą palić tytoniu, używać narkotyków ani spożywać alkoholu,4) nie mogą obarczać własnymi problemami Uczestników Projektu,5) w kontakcie z Uczestnikiem Projektu muszą stosować zwroty grzecznościowe, szanować wolę Uczestnika Projektu w zakresie sposobu wykonywania konkretnych czynności usługowych, z zachowaniem ogólnie przyjętych norm społecznych oraz wykonywać wszelkie prace z poszanowaniem godności i uczuć Uczestnika Projektu.5.2. Czas świadczenia usług, oznacza czas wykonywania zleconego zakresu usług opiekuńczych. Zamawiający zastrzega, że do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do miejsca świadczenia usług. 1 godzina oznacza 60 min.5.3. Podany czas pracy jest czasem elastycznym, będzie wykorzystywany zgodnie z potrzebami Uczestników Projektu, w oparciu o przeprowadzone wywiady pogłębione (także w weekendy, wieczorami itp., 7 dni w tygodniu). 5.4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa, w szczególności Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) - niezbędnych wymogów w celu ochrony przedmiotowych danych, do których uzyska dostęp w związku z realizacją powierzonych zadań przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, w stopniu odpowiednim do obowiązków związanych z przetwarzaniem przedmiotowych danych. Ma również obowiązek naprawienia szkody z tytułu naruszenia zasad przetwarzania informacji i danych osobowych w przypadku ich zaistnienia.5.5. Wykonawca poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia tj. we własnym zakresie ponosi koszty rozmów telefonicznych, koszt badań profilaktycznych i ubezpieczeń od NNW- jeżeli dotyczy.5.6. Wykonawca nie może pobierać od osób, którym będzie świadczyć usługi opiekuńcze żadnych dodatkowych opłat.5.7. Wykonawca nie może powierzyć wykonania usług osobie trzeciej, bez pisemnej zgody Zamawiającego.5.8. Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia autorskich praw majątkowych do wytworzonych dokumentów na wszystkich polach eksploatacji na rzecz Zamawiającego, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 ze zm.) .5.9. Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia kontroli realizacji usługi (opiekuńczej) na żądanie upoważnionej instytucji i Zamawiającego.5.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby godzin w przeliczeniu na jednego uprawnionego lub ich zmniejszenia, zwiększenia liczby podopiecznych objętych usługami bądź zmniejszenia tej liczby w zależności od stwierdzonych potrzeb w ramach danej wielkości zamówienia. Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą za rzeczywiście wykonane usługi (stawka ryczałtowa za godzinę usług opiekuńczych x ilość zrealizowanych usług). Przewidziana maksymalna liczba godzin usługi dla zamówienia została określona dla każdej z części i nie ulegnie przekroczeniu w okresie realizacji projektu.5.11. Wykonawcy usług będzie przysługiwał zwrot kosztów dojazdu do podopiecznych, a także Zamawiający zapewni rękawice jednorazowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 85311100-3, 85311200-4, 85312100-0
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2022-05-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena brutto za zrealizowanie usług |
60,00 |
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia |
30,00 |
Aspekt społeczny – zatrudnienie osób bezrobotnych |
10,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:-
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Świadczenie usługi opiekuńczej w miejscu zamieszkania. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.Liczba godzin na 1 uczestnika projektu: średnio 3h/tydzień;2.Usługa opiekuńcza świadczona na rzecz minimum 8 podopiecznych ok. 96 h/ na miesiąc tj. 2112 h od dnia podpisania umowy do 31.05.2022 r.3. Zakres usługi obejmuje w szczególności świadczenie usługi opiekuńczej dla osób niesamodzielnych i pomoc uczestnikom projektu w zakresie zaspokajania codziennych potrzeb życiowych, w tym żywieniowych, opiekę higieniczną, pielęgnację poprzez m. in.:1) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych (np. czynności związane z dostarczaniem produktów żywnościowych, przygotowaniem lub dostarczaniem posiłków, pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie, czynności związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego, w tym utrzymywanie porządku i czystości w najbliższym otoczeniu, czystości odzieży, bielizny osobistej, pościelowej, stołowej i ręczników, dokonywanie niezbędnych zakupów oraz regulowanie opłat domowych, czynności dotyczące prowadzenia spraw osobistych, w tym pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, czynności dotyczące zagospodarowania w aktywny sposób czasu wolnego, pomoc przy przemieszczaniu się); 2) Opiekę higieniczną (np. czynności związane z utrzymaniem higieny osobistej, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zmianę pieluchomajtek z uwzględnieniem czynności higieniczno-pielęgnacyjnych, pomoc przy ubieraniu się, zmianie bielizny osobistej, zmianę bielizny pościelowej, układanie osoby leżącej w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji);3) pielęgnacje zaleconą przez lekarza, która obejmuje czynności pielęgnacyjne wynikające z przedłożonego zaświadczenia lekarskiego lub dokumentacji medycznej, uzupełniające w stosunku do pielęgniarskiej opieki środowiskowej; 4) zapewnienie kontaktów z otoczeniem (np. czynności wspomagające nawiązanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną, osobami z bliskiego otoczenia osoby korzystającej z usług oraz społecznością lokalną, ukierunkowane na budowanie sieci wsparcia dla osoby korzystającej z usług, czynności wspomagające uczestnictwo w życiu społeczności lokalnej).4.Osoba świadcząca usługi opiekuńcze zobowiązuje się do uwzględnienia podmiotowości osoby potrzebującej wsparcia, w tym respektowania prawa do poszanowania i ochrony godności, intymności, w szczególności w przypadku czynności o charakterze opieki higienicznej i pielęgnacji oraz poczucia bezpieczeństwa i ochrony dóbr osobistych. 4.1. Sposób świadczenia usług opiekuńczych, w tym organizacja przestrzeni, uwzględnia jak najwyższy stopień bezpieczeństwa zarówno osoby potrzebującej wsparcia, jak i osoby świadczącej usługi. 4.2. Szczegółowy zakres wsparcia i wymiar godzinowy usług opiekuńczych wskazany zostanie indywidualnie w kontrakcie trójstronnym-umowa, których stworzony zostanie na podstawie wywiadu pogłębionego, przeprowadzonego z Uczestnikiem Projektu. Kontrakt trójstronny zawarty będzie pomiędzy osobą potrzebującą wsparcia, osobą świadczącą usługi opiekuńcze oraz podmiotem realizującym usługi opiekuńcze.4.3. Sposób dokumentacji usługi.Dokumentacja usługi prowadzona w formie papierowej i elektronicznej - obejmuje prowadzenie dokumentacji, zgodnie z wzorami przekazanymi przez Zamawiającego, w tym prowadzenie dziennika czynności opiekuńczych - zawierającego ewidencję wykonania zleconych czynności zgodnie z załącznikami przekazanymi przez OPS- załącznik nr 8 do SIWZ.4.4. Miejsce świadczenia usługi.1) Usługa świadczona w miejscu zamieszkania Uczestników Projektu – na terenie gminy Radków. 2) Usługa opiekuńcza jest świadczona w miejscu pobytu osoby potrzebującej wsparcia z uwzględnieniem bliskiego otoczenia.5. Wymagania dodatkowe.5.1. Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia nie mogą być karane, muszą być sprawne fizycznie i intelektualnie, dyspozycyjne, kulturalne, winny posiadać umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. Oprócz tego zobowiązane będą do przestrzegania następujących zasad:1) zachowania tajemnicy służbowej, w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych Uczestników Projektu, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej,2) nie wprowadzania do mieszkania Uczestnika Projektu osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych,3) w czasie pobytu w mieszkaniu Uczestnika Projektu nie mogą palić tytoniu, używać narkotyków ani spożywać alkoholu,4) nie mogą obarczać własnymi problemami Uczestników Projektu,5) w kontakcie z Uczestnikiem Projektu muszą stosować zwroty grzecznościowe, szanować wolę Uczestnika Projektu w zakresie sposobu wykonywania konkretnych czynności usługowych, z zachowaniem ogólnie przyjętych norm społecznych oraz wykonywać wszelkie prace z poszanowaniem godności i uczuć Uczestnika Projektu.5.2. Czas świadczenia usług, oznacza czas wykonywania zleconego zakresu usług opiekuńczych. Zamawiający zastrzega, że do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do miejsca świadczenia usług. 1 godzina oznacza 60 min.5.3. Podany czas pracy jest czasem elastycznym, będzie wykorzystywany zgodnie z potrzebami Uczestników Projektu, w oparciu o przeprowadzone wywiady pogłębione (także w weekendy, wieczorami itp., 7 dni w tygodniu). 5.4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa, w szczególności Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) - niezbędnych wymogów w celu ochrony przedmiotowych danych, do których uzyska dostęp w związku z realizacją powierzonych zadań przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem, w stopniu odpowiednim do obowiązków związanych z przetwarzaniem przedmiotowych danych. Ma również obowiązek naprawienia szkody z tytułu naruszenia zasad przetwarzania informacji i danych osobowych w przypadku ich zaistnienia.5.5. Wykonawca poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia tj. we własnym zakresie ponosi koszty rozmów telefonicznych, koszt badań profilaktycznych i ubezpieczeń od NNW- jeżeli dotyczy.5.6. Wykonawca nie może pobierać od osób, którym będzie świadczyć usługi opiekuńcze żadnych dodatkowych opłat.5.7. Wykonawca nie może powierzyć wykonania usług osobie trzeciej, bez pisemnej zgody Zamawiającego.5.8. Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia autorskich praw majątkowych do wytworzonych dokumentów na wszystkich polach eksploatacji na rzecz Zamawiającego, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 ze zm.) .5.9. Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia kontroli realizacji usługi (opiekuńczej) na żądanie upoważnionej instytucji i Zamawiającego.5.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby godzin w przeliczeniu na jednego uprawnionego lub ich zmniejszenia, zwiększenia liczby podopiecznych objętych usługami bądź zmniejszenia tej liczby w zależności od stwierdzonych potrzeb w ramach danej wielkości zamówienia. Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą za rzeczywiście wykonane usługi (stawka ryczałtowa za godzinę usług opiekuńczych x ilość zrealizowanych usług). Przewidziana maksymalna liczba godzin usługi dla zamówienia została określona dla każdej z części i nie ulegnie przekroczeniu w okresie realizacji projektu.5.11. Wykonawcy usług będzie przysługiwał zwrot kosztów dojazdu do podopiecznych, a także Zamawiający zapewni rękawice jednorazowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 85311100-3, 85311200-4, 85312100-0
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2022-05-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena brutto za zrealizowanie usług |
60,00 |
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia |
30,00 |
Aspekt społeczny – zatrudnienie osób bezrobotnych |
10,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:-