PEŁNIENIE FUNKCJI KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ NA TERENIE POWIATU DĘBICKIEGO”...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
PEŁNIENIE FUNKCJI KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ NA TERENIE POWIATU DĘBICKIEGO” na 2024 r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoDębica
  • WojewództwoPodkarpackie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-12-15
  • ZamawiającyPowiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dębicy
  • Data publikacji ogłoszenia2023-12-07
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00538736
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
PEŁNIENIE FUNKCJI KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ NA TERENIE POWIATU DĘBICKIEGO” na 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dębicy

1.3.) Oddział zamawiającego: PCPR w Dębicy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690646986

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 28

1.5.2.) Miejscowość: Dębica

1.5.3.) Kod pocztowy: 39-200

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski

1.5.7.) Numer telefonu: 14 680 31 21

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pcprpowiatdebicki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: pcprpowiatdebicki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

PEŁNIENIE FUNKCJI KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ NA TERENIE POWIATU DĘBICKIEGO” na 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6515376a-94fd-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00538736

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00062074/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 PEŁNIENIE FUNKCJI KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ NA TERENIE POWIATU DĘBICKIEGO NA 2024r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6515376a-94fd-11ee-ba3b-4e891c384685

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pcprpowiatdebicki.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami: Pana Piotra Niedbalec Dyrektora PCPR w Dębicy, e-mail: sekretariat@pcprpowiatdebicki.pl.
4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
5. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
6. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
7. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
8. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
10. Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@pcprpowiatdebicki.pl (nie dotyczy składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych, zw. dalej RODO) oraz art. 19 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U., poz. 2019 ze zm.), zw. dalej Pzp informujemy, że:

1. Administratorem danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dębicy ul. Parkowa 28, 39-200 Dębica e-mail: sekretariat@pcprpowiatdebicki.pl, który przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
2. Kontakt do Inspektora ochrony danych e-mail: inspektor.odo@onet.pl.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji (art. 275 pkt 1 Pzp).
4. Odbiorcami danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp, podmioty usług IT u Administratora, organy kontroli.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia – art. 75 Pzp);
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników – art. 76 Pzp);
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DKiK.26.2.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 297180 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 5

4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak

4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 1

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Do zadań koordynatora będzie należało w szczególności objęcie opieką do 13 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka, wskazanych przez Zamawiającego tj.:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy odpowiednio z rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu – prowadzenie grupy wsparcia we współpracy z organizatorem pieczy zastępczej i innymi koordynatorami;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
8) współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej (art. 15 ust. 1 pkt. 2 ustawy);
9) sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie (art. 47 ust. 6 ustawy);
10) w przypadku rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej większej liczny dzieci niż przewiduje to art. 53 ust. 1 (art. 53 ust. 2 ustawy);
11) sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej (art. 54 ust. 1 i ust. 2 ustawy);
12) w przypadku rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinnym domu dziecka większej liczby dzieci niż przewiduje to art. 61 ust. 1 (art. 61 ust. 2);
13) wydawanie opinii dla osoby, która w zastępstwie będzie mogła prowadzić rodzinny dom dziecka w przypadku nieobecności prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 63 ust. 1 ustawy);
14) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z funkcją rodziny zastępczej zawodowej albo rodziny zastępczej niezawodowej, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 2 (art. 67 ust. 2 ustawy);
15) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z prowadzeniem rodzinnego domu dziecka, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w tej formie pieczy zastępczej większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 3 (art. 67 ust. 3 ustawy);
16) współpraca z placówką opiekuńczo-wychowawczą typu rodzinnego (art. 102 pkt. 3 ustawy);
17) konsultacje przy ocenie sytuacji dziecka (art. 130 ust. 1 pkt. 6 ustawy);
18) konsultacje w zakresie oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 133 ustawy);
19) pełnienie funkcji opiekuna usamodzielnienia (art. 145 ust. 3 ustawy);
20) pomoc wychowankowi przy tworzeniu indywidualnego programu usamodzielnienia (art. 145 ust. 4 ustawy);
21) współpraca z ośrodkiem adopcyjnym (art. 166 ust. 2 ustawy).
2. Inne obowiązki koordynatora:
1) współpraca z instytucjami (w szczególności PCPR - organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, sądami, ośrodkami pomocy społecznej, kuratorami, policją, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, szkołami, przedszkolami, gminnymi komisjami rozwiązywania problemów alkoholowych, zespołami interdyscyplinarnymi, ośrodkami adopcyjnymi, jednostkami służby zdrowia i innymi);
2) wydawanie opinii o funkcjonowaniu rodziny zastępczej i dziecka w rodzinie zastępczej zgodnie z wymogami Ustawy oraz na żądanie Zleceniodawcy lub na prośbę innych uprawnionych do tego instytucji;
3) wymagana liczba godzin: przeciętnie 11,16 miesięcznie na rodzinę. W przypadku niespełnienia tego warunku wynagrodzenie będzie obniżone proporcjonalnie do ilości faktycznie przepracowanych godzin. Ilość godzin przeznaczonych na udzielanie pomocy danej rodzinie jest zmienna i uzależniona od zaistniałych potrzeb. Oznacza to, że jeśli w danym miesiącu jedna rodzina z uzasadnionych przyczyn nie wymaga znacznego wsparcia koordynatora, a inna rodzina wymaga większej opieki, to niezrealizowana liczba godzin w stosunku do jednej rodziny przechodzi na inna rodzinę.
4) nienormowany termin wykonywania usługi - obejmuje dni powszednie, soboty, niedziele i święta;
5) w czas usługi koordynatora wlicza się pracę w środowisku, kontakt z instytucjami pomocowymi, zdrowotnymi, oświatowymi, policją i sądem oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny;
6) koordynator musi być w pełni dyspozycyjny na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego;
7) Zamawiający ma prawo dokonać zmiany rodzin, wskazanych w danym zadaniu, w którym koordynator będzie świadczył usługę według potrzeb lub w związku z opinią, o której mowa w art. 77 ust. 2 ustawy;
8) koordynator będzie uczestniczył w zespołach zwoływanych przez Zamawiającego.
9) koordynator będzie prowadził dokumentację każdej rodziny i przekazywał Zamawiającemu;
10) koordynator jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o stanie wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności o wszelkich zagrożeniach;
11) koordynator zobowiązany jest do systematycznego podnoszenia kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
12) koordynator poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. m. in. we własnym zakresie organizuje sposób przybycia do miejsca wykonywania, koszty rozmów telefonicznych, badań profilaktycznych, ubezpieczeń od NNW oraz szkoleń z zakresu BHP;
13) koordynator zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, jest obowiązany do zachowania w tajemnicy informacji o osobach, do których stosuje się ustawę, oraz członkach ich rodzin, w tym informacji o udzielonej tym osobom pomocy i świadczeniach;
14) zabrania się koordynatorowi pobierać jakichkolwiek opłat od rodzin;
15) koordynator jest zobowiązany do zgłoszenia Zamawiającemu przypadku wszczęcia przeciwko osobie będącej koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej postępowania karnego o umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji zastosowanie ma art. 13 ustawy.
16) koordynator zobowiązuje się do sporządzania miesięcznych kart pracy z rodziną, które będą załącznikiem do umowy i składania ich Zamawiającemu w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie oraz do udziału w spotkaniach podsumowujących pracę z rodzinami zastępczymi.

3. Zamawiający będzie wymagać od koordynatora:

1) znajomości przepisów, o których mowa w ust. 3;
2) samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
4) nieposzlakowanej opinii;
5) komunikatywności, dyspozycyjności, kultury osobistej, odporności na stres;
6) dokładności, rzetelności w wykonywaniu obowiązków;
7) umiejętności interpretowania przepisów;
8) umiejętności analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków.

4.2.5.) Wartość części: 59180 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Kryterium – Koszt brutto (K) – waga 60pkt. - koszt za miesięczne objęcie jednej rodziny:

Liczona według wzoru: K=(KN brutto/KO brutto)x60pkt.

Gdzie: K- Wartość punktowa kosztu,
KN brutto – Najniższy oferowany koszt brutto,
KO brutto – Koszt oferty ocenianej brutto.

2) Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:
a) poniżej 1 roku lub brak doświadczenia – 0pkt.
b) od 1 roku do 2 lat (włącznie) doświadczenia – 15pkt.
c) powyżej 2 lat do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 20pkt.
d) powyżej 4 lat doświadczenia – 25pkt.

3) Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną. Będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną:
e) do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 5pkt.
f) powyżej 4 lat do 6 lat (włącznie) doświadczenia – 10pkt.
g) powyżej 6 lat doświadczenia – 15pkt.

2. Ocena ofert będzie wyliczana według wzoru: OCENA = K + D1+D2.
3. Suma punktów w kryterium „koszt” i „doświadczenie1” i „doświadczenie2” wynosi maksymalnie 100pkt.
4. Kryteria oceny ofert nie podlegają zmianie podczas ich badania.
5. Zamawiający ocenia ofertę do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamówienie zostanie udzielone 5 Wykonawcom, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów w wyniku oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

4.3.6.) Waga: 25,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną

4.3.6.) Waga: 15,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Do zadań koordynatora będzie należało w szczególności objęcie opieką do 13 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka, wskazanych przez Zamawiającego tj.:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy odpowiednio z rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu – prowadzenie grupy wsparcia we współpracy z organizatorem pieczy zastępczej i innymi koordynatorami;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
8) współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej (art. 15 ust. 1 pkt. 2 ustawy);
9) sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie (art. 47 ust. 6 ustawy);
10) w przypadku rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej większej liczny dzieci niż przewiduje to art. 53 ust. 1 (art. 53 ust. 2 ustawy);
11) sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej (art. 54 ust. 1 i ust. 2 ustawy);
12) w przypadku rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinnym domu dziecka większej liczby dzieci niż przewiduje to art. 61 ust. 1 (art. 61 ust. 2);
13) wydawanie opinii dla osoby, która w zastępstwie będzie mogła prowadzić rodzinny dom dziecka w przypadku nieobecności prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 63 ust. 1 ustawy);
14) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z funkcją rodziny zastępczej zawodowej albo rodziny zastępczej niezawodowej, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 2 (art. 67 ust. 2 ustawy);
15) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z prowadzeniem rodzinnego domu dziecka, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w tej formie pieczy zastępczej większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 3 (art. 67 ust. 3 ustawy);
16) współpraca z placówką opiekuńczo-wychowawczą typu rodzinnego (art. 102 pkt. 3 ustawy);
17) konsultacje przy ocenie sytuacji dziecka (art. 130 ust. 1 pkt. 6 ustawy);
18) konsultacje w zakresie oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 133 ustawy);
19) pełnienie funkcji opiekuna usamodzielnienia (art. 145 ust. 3 ustawy);
20) pomoc wychowankowi przy tworzeniu indywidualnego programu usamodzielnienia (art. 145 ust. 4 ustawy);
21) współpraca z ośrodkiem adopcyjnym (art. 166 ust. 2 ustawy).
2. Inne obowiązki koordynatora:
1) współpraca z instytucjami (w szczególności PCPR - organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, sądami, ośrodkami pomocy społecznej, kuratorami, policją, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, szkołami, przedszkolami, gminnymi komisjami rozwiązywania problemów alkoholowych, zespołami interdyscyplinarnymi, ośrodkami adopcyjnymi, jednostkami służby zdrowia i innymi);
2) wydawanie opinii o funkcjonowaniu rodziny zastępczej i dziecka w rodzinie zastępczej zgodnie z wymogami Ustawy oraz na żądanie Zleceniodawcy lub na prośbę innych uprawnionych do tego instytucji;
3) wymagana liczba godzin: przeciętnie 11,16 miesięcznie na rodzinę. W przypadku niespełnienia tego warunku wynagrodzenie będzie obniżone proporcjonalnie do ilości faktycznie przepracowanych godzin. Ilość godzin przeznaczonych na udzielanie pomocy danej rodzinie jest zmienna i uzależniona od zaistniałych potrzeb. Oznacza to, że jeśli w danym miesiącu jedna rodzina z uzasadnionych przyczyn nie wymaga znacznego wsparcia koordynatora, a inna rodzina wymaga większej opieki, to niezrealizowana liczba godzin w stosunku do jednej rodziny przechodzi na inna rodzinę.
4) nienormowany termin wykonywania usługi - obejmuje dni powszednie, soboty, niedziele i święta;
5) w czas usługi koordynatora wlicza się pracę w środowisku, kontakt z instytucjami pomocowymi, zdrowotnymi, oświatowymi, policją i sądem oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny;
6) koordynator musi być w pełni dyspozycyjny na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego;
7) Zamawiający ma prawo dokonać zmiany rodzin, wskazanych w danym zadaniu, w którym koordynator będzie świadczył usługę według potrzeb lub w związku z opinią, o której mowa w art. 77 ust. 2 ustawy;
8) koordynator będzie uczestniczył w zespołach zwoływanych przez Zamawiającego.
9) koordynator będzie prowadził dokumentację każdej rodziny i przekazywał Zamawiającemu;
10) koordynator jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o stanie wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności o wszelkich zagrożeniach;
11) koordynator zobowiązany jest do systematycznego podnoszenia kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
12) koordynator poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. m. in. we własnym zakresie organizuje sposób przybycia do miejsca wykonywania, koszty rozmów telefonicznych, badań profilaktycznych, ubezpieczeń od NNW oraz szkoleń z zakresu BHP;
13) koordynator zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, jest obowiązany do zachowania w tajemnicy informacji o osobach, do których stosuje się ustawę, oraz członkach ich rodzin, w tym informacji o udzielonej tym osobom pomocy i świadczeniach;
14) zabrania się koordynatorowi pobierać jakichkolwiek opłat od rodzin;
15) koordynator jest zobowiązany do zgłoszenia Zamawiającemu przypadku wszczęcia przeciwko osobie będącej koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej postępowania karnego o umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji zastosowanie ma art. 13 ustawy.
16) koordynator zobowiązuje się do sporządzania miesięcznych kart pracy z rodziną, które będą załącznikiem do umowy i składania ich Zamawiającemu w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie oraz do udziału w spotkaniach podsumowujących pracę z rodzinami zastępczymi.
3. Zamawiający będzie wymagać od koordynatora:
1) znajomości przepisów, o których mowa w ust. 3;
2) samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
4) nieposzlakowanej opinii;
5) komunikatywności, dyspozycyjności, kultury osobistej, odporności na stres;
6) dokładności, rzetelności w wykonywaniu obowiązków;
7) umiejętności interpretowania przepisów;
8) umiejętności analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków.

4.2.5.) Wartość części: 59180 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Kryterium – Koszt brutto (K) – waga 60pkt. - koszt za miesięczne objęcie jednej rodziny:

Liczona według wzoru: K=(KN brutto/KO brutto)x60pkt.

Gdzie: K- Wartość punktowa kosztu,
KN brutto – Najniższy oferowany koszt brutto,
KO brutto – Koszt oferty ocenianej brutto.

2) Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:
a) poniżej 1 roku lub brak doświadczenia – 0pkt.
b) od 1 roku do 2 lat (włącznie) doświadczenia – 15pkt.
c) powyżej 2 lat do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 20pkt.
d) powyżej 4 lat doświadczenia – 25pkt.

3) Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną. Będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną:
e) do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 5pkt.
f) powyżej 4 lat do 6 lat (włącznie) doświadczenia – 10pkt.
g) powyżej 6 lat doświadczenia – 15pkt.

2. Ocena ofert będzie wyliczana według wzoru: OCENA = K + D1+D2.
3. Suma punktów w kryterium „koszt” i „doświadczenie1” i „doświadczenie2” wynosi maksymalnie 100pkt.
4. Kryteria oceny ofert nie podlegają zmianie podczas ich badania.
5. Zamawiający ocenia ofertę do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamówienie zostanie udzielone 5 Wykonawcom, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów w wyniku oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

4.3.6.) Waga: 25,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną

4.3.6.) Waga: 15,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Do zadań koordynatora będzie należało w szczególności objęcie opieką do 13 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka, wskazanych przez Zamawiającego tj.:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy odpowiednio z rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu – prowadzenie grupy wsparcia we współpracy z organizatorem pieczy zastępczej i innymi koordynatorami;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
8) współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej (art. 15 ust. 1 pkt. 2 ustawy);
9) sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie (art. 47 ust. 6 ustawy);
10) w przypadku rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej większej liczny dzieci niż przewiduje to art. 53 ust. 1 (art. 53 ust. 2 ustawy);
11) sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej (art. 54 ust. 1 i ust. 2 ustawy);
12) w przypadku rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinnym domu dziecka większej liczby dzieci niż przewiduje to art. 61 ust. 1 (art. 61 ust. 2);
13) wydawanie opinii dla osoby, która w zastępstwie będzie mogła prowadzić rodzinny dom dziecka w przypadku nieobecności prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 63 ust. 1 ustawy);
14) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z funkcją rodziny zastępczej zawodowej albo rodziny zastępczej niezawodowej, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 2 (art. 67 ust. 2 ustawy);
15) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z prowadzeniem rodzinnego domu dziecka, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w tej formie pieczy zastępczej większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 3 (art. 67 ust. 3 ustawy);
16) współpraca z placówką opiekuńczo-wychowawczą typu rodzinnego (art. 102 pkt. 3 ustawy);
17) konsultacje przy ocenie sytuacji dziecka (art. 130 ust. 1 pkt. 6 ustawy);
18) konsultacje w zakresie oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 133 ustawy);
19) pełnienie funkcji opiekuna usamodzielnienia (art. 145 ust. 3 ustawy);
20) pomoc wychowankowi przy tworzeniu indywidualnego programu usamodzielnienia (art. 145 ust. 4 ustawy);
21) współpraca z ośrodkiem adopcyjnym (art. 166 ust. 2 ustawy).
2. Inne obowiązki koordynatora:
1) współpraca z instytucjami (w szczególności PCPR - organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, sądami, ośrodkami pomocy społecznej, kuratorami, policją, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, szkołami, przedszkolami, gminnymi komisjami rozwiązywania problemów alkoholowych, zespołami interdyscyplinarnymi, ośrodkami adopcyjnymi, jednostkami służby zdrowia i innymi);
2) wydawanie opinii o funkcjonowaniu rodziny zastępczej i dziecka w rodzinie zastępczej zgodnie z wymogami Ustawy oraz na żądanie Zleceniodawcy lub na prośbę innych uprawnionych do tego instytucji;
3) wymagana liczba godzin: przeciętnie 11,16 miesięcznie na rodzinę. W przypadku niespełnienia tego warunku wynagrodzenie będzie obniżone proporcjonalnie do ilości faktycznie przepracowanych godzin. Ilość godzin przeznaczonych na udzielanie pomocy danej rodzinie jest zmienna i uzależniona od zaistniałych potrzeb. Oznacza to, że jeśli w danym miesiącu jedna rodzina z uzasadnionych przyczyn nie wymaga znacznego wsparcia koordynatora, a inna rodzina wymaga większej opieki, to niezrealizowana liczba godzin w stosunku do jednej rodziny przechodzi na inna rodzinę.
4) nienormowany termin wykonywania usługi - obejmuje dni powszednie, soboty, niedziele i święta;
5) w czas usługi koordynatora wlicza się pracę w środowisku, kontakt z instytucjami pomocowymi, zdrowotnymi, oświatowymi, policją i sądem oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny;
6) koordynator musi być w pełni dyspozycyjny na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego;
7) Zamawiający ma prawo dokonać zmiany rodzin, wskazanych w danym zadaniu, w którym koordynator będzie świadczył usługę według potrzeb lub w związku z opinią, o której mowa w art. 77 ust. 2 ustawy;
8) koordynator będzie uczestniczył w zespołach zwoływanych przez Zamawiającego.
9) koordynator będzie prowadził dokumentację każdej rodziny i przekazywał Zamawiającemu;
10) koordynator jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o stanie wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności o wszelkich zagrożeniach;
11) koordynator zobowiązany jest do systematycznego podnoszenia kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
12) koordynator poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. m. in. we własnym zakresie organizuje sposób przybycia do miejsca wykonywania, koszty rozmów telefonicznych, badań profilaktycznych, ubezpieczeń od NNW oraz szkoleń z zakresu BHP;
13) koordynator zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, jest obowiązany do zachowania w tajemnicy informacji o osobach, do których stosuje się ustawę, oraz członkach ich rodzin, w tym informacji o udzielonej tym osobom pomocy i świadczeniach;
14) zabrania się koordynatorowi pobierać jakichkolwiek opłat od rodzin;
15) koordynator jest zobowiązany do zgłoszenia Zamawiającemu przypadku wszczęcia przeciwko osobie będącej koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej postępowania karnego o umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji zastosowanie ma art. 13 ustawy.
16) koordynator zobowiązuje się do sporządzania miesięcznych kart pracy z rodziną, które będą załącznikiem do umowy i składania ich Zamawiającemu w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie oraz do udziału w spotkaniach podsumowujących pracę z rodzinami zastępczymi.

3. Zamawiający będzie wymagać od koordynatora:

1) znajomości przepisów, o których mowa w ust. 3;
2) samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
4) nieposzlakowanej opinii;
5) komunikatywności, dyspozycyjności, kultury osobistej, odporności na stres;
6) dokładności, rzetelności w wykonywaniu obowiązków;
7) umiejętności interpretowania przepisów;
8) umiejętności analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków.

4.2.5.) Wartość części: 59180 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Kryterium – Koszt brutto (K) – waga 60pkt. - koszt za miesięczne objęcie jednej rodziny:

Liczona według wzoru: K=(KN brutto/KO brutto)x60pkt.

Gdzie: K- Wartość punktowa kosztu,
KN brutto – Najniższy oferowany koszt brutto,
KO brutto – Koszt oferty ocenianej brutto.

2) Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:
a) poniżej 1 roku lub brak doświadczenia – 0pkt.
b) od 1 roku do 2 lat (włącznie) doświadczenia – 15pkt.
c) powyżej 2 lat do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 20pkt.
d) powyżej 4 lat doświadczenia – 25pkt.

3) Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną. Będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną:
e) do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 5pkt.
f) powyżej 4 lat do 6 lat (włącznie) doświadczenia – 10pkt.
g) powyżej 6 lat doświadczenia – 15pkt.

2. Ocena ofert będzie wyliczana według wzoru: OCENA = K + D1+D2.
3. Suma punktów w kryterium „koszt” i „doświadczenie1” i „doświadczenie2” wynosi maksymalnie 100pkt.
4. Kryteria oceny ofert nie podlegają zmianie podczas ich badania.
5. Zamawiający ocenia ofertę do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamówienie zostanie udzielone 5 Wykonawcom, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów w wyniku oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

4.3.6.) Waga: 25,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną

4.3.6.) Waga: 15,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Do zadań koordynatora będzie należało w szczególności objęcie opieką do 13 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka, wskazanych przez Zamawiającego tj.:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy odpowiednio z rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu – prowadzenie grupy wsparcia we współpracy z organizatorem pieczy zastępczej i innymi koordynatorami;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
8) współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej (art. 15 ust. 1 pkt. 2 ustawy);
9) sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie (art. 47 ust. 6 ustawy);
10) w przypadku rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej większej liczny dzieci niż przewiduje to art. 53 ust. 1 (art. 53 ust. 2 ustawy);
11) sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej (art. 54 ust. 1 i ust. 2 ustawy);
12) w przypadku rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinnym domu dziecka większej liczby dzieci niż przewiduje to art. 61 ust. 1 (art. 61 ust. 2);
13) wydawanie opinii dla osoby, która w zastępstwie będzie mogła prowadzić rodzinny dom dziecka w przypadku nieobecności prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 63 ust. 1 ustawy);
14) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z funkcją rodziny zastępczej zawodowej albo rodziny zastępczej niezawodowej, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 2 (art. 67 ust. 2 ustawy);
15) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z prowadzeniem rodzinnego domu dziecka, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w tej formie pieczy zastępczej większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 3 (art. 67 ust. 3 ustawy);
16) współpraca z placówką opiekuńczo-wychowawczą typu rodzinnego (art. 102 pkt. 3 ustawy);
17) konsultacje przy ocenie sytuacji dziecka (art. 130 ust. 1 pkt. 6 ustawy);
18) konsultacje w zakresie oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 133 ustawy);
19) pełnienie funkcji opiekuna usamodzielnienia (art. 145 ust. 3 ustawy);
20) pomoc wychowankowi przy tworzeniu indywidualnego programu usamodzielnienia (art. 145 ust. 4 ustawy);
21) współpraca z ośrodkiem adopcyjnym (art. 166 ust. 2 ustawy).
2. Inne obowiązki koordynatora:
1) współpraca z instytucjami (w szczególności PCPR - organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, sądami, ośrodkami pomocy społecznej, kuratorami, policją, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, szkołami, przedszkolami, gminnymi komisjami rozwiązywania problemów alkoholowych, zespołami interdyscyplinarnymi, ośrodkami adopcyjnymi, jednostkami służby zdrowia i innymi);
2) wydawanie opinii o funkcjonowaniu rodziny zastępczej i dziecka w rodzinie zastępczej zgodnie z wymogami Ustawy oraz na żądanie Zleceniodawcy lub na prośbę innych uprawnionych do tego instytucji;
3) wymagana liczba godzin: przeciętnie 11,16 miesięcznie na rodzinę. W przypadku niespełnienia tego warunku wynagrodzenie będzie obniżone proporcjonalnie do ilości faktycznie przepracowanych godzin. Ilość godzin przeznaczonych na udzielanie pomocy danej rodzinie jest zmienna i uzależniona od zaistniałych potrzeb. Oznacza to, że jeśli w danym miesiącu jedna rodzina z uzasadnionych przyczyn nie wymaga znacznego wsparcia koordynatora, a inna rodzina wymaga większej opieki, to niezrealizowana liczba godzin w stosunku do jednej rodziny przechodzi na inna rodzinę.
4) nienormowany termin wykonywania usługi - obejmuje dni powszednie, soboty, niedziele i święta;
5) w czas usługi koordynatora wlicza się pracę w środowisku, kontakt z instytucjami pomocowymi, zdrowotnymi, oświatowymi, policją i sądem oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny;
6) koordynator musi być w pełni dyspozycyjny na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego;
7) Zamawiający ma prawo dokonać zmiany rodzin, wskazanych w danym zadaniu, w którym koordynator będzie świadczył usługę według potrzeb lub w związku z opinią, o której mowa w art. 77 ust. 2 ustawy;
8) koordynator będzie uczestniczył w zespołach zwoływanych przez Zamawiającego.
9) koordynator będzie prowadził dokumentację każdej rodziny i przekazywał Zamawiającemu;
10) koordynator jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o stanie wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności o wszelkich zagrożeniach;
11) koordynator zobowiązany jest do systematycznego podnoszenia kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
12) koordynator poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. m. in. we własnym zakresie organizuje sposób przybycia do miejsca wykonywania, koszty rozmów telefonicznych, badań profilaktycznych, ubezpieczeń od NNW oraz szkoleń z zakresu BHP;
13) koordynator zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, jest obowiązany do zachowania w tajemnicy informacji o osobach, do których stosuje się ustawę, oraz członkach ich rodzin, w tym informacji o udzielonej tym osobom pomocy i świadczeniach;
14) zabrania się koordynatorowi pobierać jakichkolwiek opłat od rodzin;
15) koordynator jest zobowiązany do zgłoszenia Zamawiającemu przypadku wszczęcia przeciwko osobie będącej koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej postępowania karnego o umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji zastosowanie ma art. 13 ustawy.
16) koordynator zobowiązuje się do sporządzania miesięcznych kart pracy z rodziną, które będą załącznikiem do umowy i składania ich Zamawiającemu w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie oraz do udziału w spotkaniach podsumowujących pracę z rodzinami zastępczymi.

3. Zamawiający będzie wymagać od koordynatora:

1) znajomości przepisów, o których mowa w ust. 3;
2) samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
4) nieposzlakowanej opinii;
5) komunikatywności, dyspozycyjności, kultury osobistej, odporności na stres;
6) dokładności, rzetelności w wykonywaniu obowiązków;
7) umiejętności interpretowania przepisów;
8) umiejętności analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków.

4.2.5.) Wartość części: 59180 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Kryterium – Koszt brutto (K) – waga 60pkt. - koszt za miesięczne objęcie jednej rodziny:

Liczona według wzoru: K=(KN brutto/KO brutto)x60pkt.

Gdzie: K- Wartość punktowa kosztu,
KN brutto – Najniższy oferowany koszt brutto,
KO brutto – Koszt oferty ocenianej brutto.

2) Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:
a) poniżej 1 roku lub brak doświadczenia – 0pkt.
b) od 1 roku do 2 lat (włącznie) doświadczenia – 15pkt.
c) powyżej 2 lat do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 20pkt.
d) powyżej 4 lat doświadczenia – 25pkt.

3) Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną. Będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną:
e) do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 5pkt.
f) powyżej 4 lat do 6 lat (włącznie) doświadczenia – 10pkt.
g) powyżej 6 lat doświadczenia – 15pkt.

2. Ocena ofert będzie wyliczana według wzoru: OCENA = K + D1+D2.
3. Suma punktów w kryterium „koszt” i „doświadczenie1” i „doświadczenie2” wynosi maksymalnie 100pkt.
4. Kryteria oceny ofert nie podlegają zmianie podczas ich badania.
5. Zamawiający ocenia ofertę do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamówienie zostanie udzielone 5 Wykonawcom, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów w wyniku oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

4.3.6.) Waga: 25,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną

4.3.6.) Waga: 15,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Do zadań koordynatora będzie należało w szczególności objęcie opieką do 13 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka, wskazanych przez Zamawiającego tj.:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy odpowiednio z rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu – prowadzenie grupy wsparcia we współpracy z organizatorem pieczy zastępczej i innymi koordynatorami;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
5) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
6) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
7) przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
8) współpraca z asystentem rodziny przy opracowaniu planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej (art. 15 ust. 1 pkt. 2 ustawy);
9) sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie (art. 47 ust. 6 ustawy);
10) w przypadku rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie zastępczej większej liczny dzieci niż przewiduje to art. 53 ust. 1 (art. 53 ust. 2 ustawy);
11) sporządzanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej (art. 54 ust. 1 i ust. 2 ustawy);
12) w przypadku rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinnym domu dziecka większej liczby dzieci niż przewiduje to art. 61 ust. 1 (art. 61 ust. 2);
13) wydawanie opinii dla osoby, która w zastępstwie będzie mogła prowadzić rodzinny dom dziecka w przypadku nieobecności prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 63 ust. 1 ustawy);
14) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z funkcją rodziny zastępczej zawodowej albo rodziny zastępczej niezawodowej, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzanie opinii w przedmiocie umieszczenia w rodzinie większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 2 (art. 67 ust. 2 ustawy);
15) w przypadku połączenia funkcji rodziny zastępczej spokrewnionej z prowadzeniem rodzinnego domu dziecka, gdy sprawa dotyczy rodzeństwa, sporządzania opinii w przedmiocie umieszczenia w tej formie pieczy zastępczej większej liczby dzieci, niż przewiduje to art. 67 ust. 3 (art. 67 ust. 3 ustawy);
16) współpraca z placówką opiekuńczo-wychowawczą typu rodzinnego (art. 102 pkt. 3 ustawy);
17) konsultacje przy ocenie sytuacji dziecka (art. 130 ust. 1 pkt. 6 ustawy);
18) konsultacje w zakresie oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka (art. 133 ustawy);
19) pełnienie funkcji opiekuna usamodzielnienia (art. 145 ust. 3 ustawy);
20) pomoc wychowankowi przy tworzeniu indywidualnego programu usamodzielnienia (art. 145 ust. 4 ustawy);
21) współpraca z ośrodkiem adopcyjnym (art. 166 ust. 2 ustawy).
2. Inne obowiązki koordynatora:
1) współpraca z instytucjami (w szczególności PCPR - organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, sądami, ośrodkami pomocy społecznej, kuratorami, policją, poradnią psychologiczno-pedagogiczną, szkołami, przedszkolami, gminnymi komisjami rozwiązywania problemów alkoholowych, zespołami interdyscyplinarnymi, ośrodkami adopcyjnymi, jednostkami służby zdrowia i innymi);
2) wydawanie opinii o funkcjonowaniu rodziny zastępczej i dziecka w rodzinie zastępczej zgodnie z wymogami Ustawy oraz na żądanie Zleceniodawcy lub na prośbę innych uprawnionych do tego instytucji;
3) wymagana liczba godzin: przeciętnie 11,16 miesięcznie na rodzinę. W przypadku niespełnienia tego warunku wynagrodzenie będzie obniżone proporcjonalnie do ilości faktycznie przepracowanych godzin. Ilość godzin przeznaczonych na udzielanie pomocy danej rodzinie jest zmienna i uzależniona od zaistniałych potrzeb. Oznacza to, że jeśli w danym miesiącu jedna rodzina z uzasadnionych przyczyn nie wymaga znacznego wsparcia koordynatora, a inna rodzina wymaga większej opieki, to niezrealizowana liczba godzin w stosunku do jednej rodziny przechodzi na inna rodzinę.
4) nienormowany termin wykonywania usługi - obejmuje dni powszednie, soboty, niedziele i święta;
5) w czas usługi koordynatora wlicza się pracę w środowisku, kontakt z instytucjami pomocowymi, zdrowotnymi, oświatowymi, policją i sądem oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny;
6) koordynator musi być w pełni dyspozycyjny na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego;
7) Zamawiający ma prawo dokonać zmiany rodzin, wskazanych w danym zadaniu, w którym koordynator będzie świadczył usługę według potrzeb lub w związku z opinią, o której mowa w art. 77 ust. 2 ustawy;
8) koordynator będzie uczestniczył w zespołach zwoływanych przez Zamawiającego.
9) koordynator będzie prowadził dokumentację każdej rodziny i przekazywał Zamawiającemu;
10) koordynator jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o stanie wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności o wszelkich zagrożeniach;
11) koordynator zobowiązany jest do systematycznego podnoszenia kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
12) koordynator poniesie koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. m. in. we własnym zakresie organizuje sposób przybycia do miejsca wykonywania, koszty rozmów telefonicznych, badań profilaktycznych, ubezpieczeń od NNW oraz szkoleń z zakresu BHP;
13) koordynator zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, jest obowiązany do zachowania w tajemnicy informacji o osobach, do których stosuje się ustawę, oraz członkach ich rodzin, w tym informacji o udzielonej tym osobom pomocy i świadczeniach;
14) zabrania się koordynatorowi pobierać jakichkolwiek opłat od rodzin;
15) koordynator jest zobowiązany do zgłoszenia Zamawiającemu przypadku wszczęcia przeciwko osobie będącej koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej postępowania karnego o umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji zastosowanie ma art. 13 ustawy.
16) koordynator zobowiązuje się do sporządzania miesięcznych kart pracy z rodziną, które będą załącznikiem do umowy i składania ich Zamawiającemu w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie oraz do udziału w spotkaniach podsumowujących pracę z rodzinami zastępczymi.

3. Zamawiający będzie wymagać od koordynatora:

1) znajomości przepisów, o których mowa w ust. 3;
2) samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań;
3) odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań;
4) nieposzlakowanej opinii;
5) komunikatywności, dyspozycyjności, kultury osobistej, odporności na stres;
6) dokładności, rzetelności w wykonywaniu obowiązków;
7) umiejętności interpretowania przepisów;
8) umiejętności analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków.

4.2.5.) Wartość części: 59180 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Kryterium – Koszt brutto (K) – waga 60pkt. - koszt za miesięczne objęcie jednej rodziny:

Liczona według wzoru: K=(KN brutto/KO brutto)x60pkt.

Gdzie: K- Wartość punktowa kosztu,
KN brutto – Najniższy oferowany koszt brutto,
KO brutto – Koszt oferty ocenianej brutto.

2) Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:
a) poniżej 1 roku lub brak doświadczenia – 0pkt.
b) od 1 roku do 2 lat (włącznie) doświadczenia – 15pkt.
c) powyżej 2 lat do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 20pkt.
d) powyżej 4 lat doświadczenia – 25pkt.

3) Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną. Będzie oceniane na podstawie wykazu wykonanych lub wykonywanych usług, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Brak doręczonego przez Wykonawcę wykazu wykonanych lub wykonywanych usług oznacza, że Wykonawca nie posiada doświadczenia. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu, a Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0pkt.
Zamawiający w tym kryterium przyzna punktację. Osobie posiadającej doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną:
e) do 4 lat (włącznie) doświadczenia – 5pkt.
f) powyżej 4 lat do 6 lat (włącznie) doświadczenia – 10pkt.
g) powyżej 6 lat doświadczenia – 15pkt.

2. Ocena ofert będzie wyliczana według wzoru: OCENA = K + D1+D2.
3. Suma punktów w kryterium „koszt” i „doświadczenie1” i „doświadczenie2” wynosi maksymalnie 100pkt.
4. Kryteria oceny ofert nie podlegają zmianie podczas ich badania.
5. Zamawiający ocenia ofertę do dwóch miejsc po przecinku.
6. Zamówienie zostanie udzielone 5 Wykonawcom, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów w wyniku oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 1 (D1) – waga max. 25pkt. - doświadczenie Wykonawcy w wykonywaniu funkcji koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

4.3.6.) Waga: 25,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium Doświadczenie 2 (D2) – waga max. 15pkt. - doświadczenie Wykonawcy w pracy z dzieckiem i rodziną

4.3.6.) Waga: 15,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z Rozdziałem III ust. 7 SWZ - art. 78 ust. 1 w związku z art. 79 ust. 3 i 4 ustawy.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania - wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi Załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się̨ o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej – Oświadczenie Wykonawcy, na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Przedmiotowe środki dowodowe - załącznik nr 4 do SWZ wraz z dowodami potwierdzającymi, że usługi te wykonane zostały lub są wykonywane należycie. Wykonawcy, którzy wykonywali ww. usługi na rzecz Zamawiającego, są znani - nie muszą doręczać dowodów potwierdzających wykonanie/wykonywanie usług. Zamawiający nie będzie wzywał o doręczenie tego dowodu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę̨ składa pełnomocnik - pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta, (tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postepowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się̨ o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się̨ o udzielenie zamówienia

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający dopuszcza zmiany w umowie w zakresie:

1) liczby rodzin;
2) zmian przepisów powszechnie obowiązujących, które mają wpływ na treść lub przedmiot umowy oraz zmian, o których mowa w art. 439 Pzp – zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Określa się poziom zmiany cen i materiałów uprawniający strony do żądania zmiany wynagrodzenia według wskaźnika ogłaszanego we właściwym komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego i/lub przepisie prawa. Zmiana wynagrodzenia będzie podlegała waloryzacji począwszy od kolejnego miesiąca kalendarzowego, od złożenia pisma Wykonawcy w tej sprawie. Wynagrodzenie materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia będzie podlegało waloryzacji maksymalnie do 0,3% wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1 i 2 umowy. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie.
2. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-15 08:30

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamowienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-15 08:45

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Nie dotyczy
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję opieki całodobowej dla starszej, leżącej osoby - Rzeszów
  • Lokalizacja zleceniapodkarpackie
  • Data dodania30-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję opieki całodobowej dla starszej, leżącej osoby. Oprócz wynagrodzenia oferuję mieszkanie oraz wyżywienie. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI