Świadczenie usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu na parkingu strzeżonym...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu na parkingu strzeżonym pojazdów z terenu Powiatu Ostrowskiego, usuniętych w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 ze. zm.)
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOstrów Wielkopolski
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-04-10
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyStarostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim
  • Data publikacji ogłoszenia2019-03-28
  • Numer ogłoszenia531067-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 531067-N-2019 z dnia 2019-03-28 r.

Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim: Świadczenie usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu na parkingu strzeżonym pojazdów z terenu Powiatu Ostrowskiego, usuniętych w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 ze. zm.)
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim, krajowy numer identyfikacyjny 25086404300000, ul. al. Powstańców Wielkopolskich  16 , 63-400  Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 627 378 400, e-mail przetargi@powiat-ostrowski.pl, faks 627 378 433.
Adres strony internetowej (URL): www.powiat-ostrowski.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
www.powiat-ostrowski.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.powiat-ostrowski.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Pisemnie na adres wskazany poniżej
Adres:
Powiat Ostrowski, Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim Al. Powstańców Wielkopolskich 16 63-400 Ostrów Wielkopolski Polska

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu na parkingu strzeżonym pojazdów z terenu Powiatu Ostrowskiego, usuniętych w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 ze. zm.)
Numer referencyjny: RPZ.272.12.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia będzie świadczenie usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu na parkingu strzeżonym pojazdów z terenu Powiatu Ostrowskiego, usuniętych w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 ze. zm.). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w punkcie 3 siwz.

II.5) Główny kod CPV: 50118110-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
98351100-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów . Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Dla części I oraz II zamówienia Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże się, iż legitymuje się aktualnym, udzielonym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U z 2019 r., poz. 58 z późn. zm.), zezwoleniem na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencją na wykonywanie krajowego transportu drogowego.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Dla Części I zamówienia Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże iż: a) do realizacji zamówienia dysponuje: - minimum 2 pojazdami z najazdem typu "auto-laweta" przeznaczonymi do holowania pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony, wyposażone we wciągarkę, - minimum 1 pojazdem przeznaczonym do holowania pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita wynosi od 3.5 tony do 16 ton, - minimum 1 pojazdem przeznaczonym do holowania pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita jest powyżej 16 ton. Ocena spełniania warunku zostanie przeprowadzona na podstawie wykazu narzędzi (tabela). b) będzie dysponował parkingiem lub parkingami: - posiadającym (posiadającymi) co najmniej łącznie 40 miejsc parkingowych dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, minimum 1 miejsce dla pojazdów o dmc powyżej 3,5 tony do 7,5 tony, minimum 1 miejsce dla pojazdów o dmc powyżej 7,5 tony do 16 ton, minimum 2 miejsca dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton, - znajdującym się na terenie Powiatu Ostrowskiego, - posiadającym całodobowe zabezpieczenie (np. w postaci monitoringu przy pomocy kamer lub dozorowany przy pomocy pracownika ochrony), - oświetlonym, zabezpieczonym ogrodzeniem o wysokości minimum 1,40m, zamykanym bramą wjazdową i oznaczonym tablicą "parking strzeżony", - posiadającym dojazd drogą publiczną, - przygotowanym do przechowywania pojazdów z wyciekiem oleju oraz innych płynów eksploatacyjnych pojazdów, z miejscem zabudowanym do celów oględzin i zabezpieczenia przeciwko wpływom warunków atmosferycznych, - przygotowanym do przechowywania w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone i mogły ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu przechowywania; Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie oświadczenia. Dla Części II zamówienia 1. Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże iż: a) do realizacji zamówienia dysponuje: - minimum 1 pojazdem z najazdem typu " auto-laweta" przeznaczonym do holowania pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony, wyposażone w wciągarkę, - minimum 1 pojazdem przeznaczonym do holowania pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita wynosi od 3.5 tony do 16 ton, - minimum 1 pojazdem przeznaczonym do holowania pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita jest powyżej 16 ton. Ocena spełniania warunku zostanie przeprowadzona na podstawie oświadczenia i wykazu narzędzi (tabela). b) będzie dysponował parkingiem: 1) znajdującym się na terenie Powiatu Ostrowskiego, 2) posiadającym całodobowe zabezpieczenie (np. w postaci monitoringu przy pomocy kamer lub dozorowany przy pomocy pracownika ochrony), 3) oświetlonym, zabezpieczonym ogrodzeniem o wysokości minimum 1,40m, zamykanym bramą wjazdową i oznaczonym tablicą "parking strzeżony", 4) posiadającym dojazd drogą publiczną, 5) ponadto parking zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące towary niebezpieczne (Dz. U z 2012 r. poz. 1293), powinien mieć co najmniej dwa stanowiska postojowe przeznaczone dla usuniętych pojazdów przewożących towary niebezpieczne, z których przynajmniej jedno powinno być przelotowe i mieć wymiary co najmniej 3,5 m x 20 m; oraz miejsce przeładunku o wymiarach co najmniej 30 m x 20 m, umożliwiające przeładunek towarów niebezpiecznych lub dokonanie innych czynności zabezpieczających, 6) miejsca przeładunku można nie wyznaczać, jeżeli co najmniej jedno stanowisko postojowe ma wymiary umożliwiające przeładunek towaru niebezpiecznego do innego pojazdu lub dokonanie innych czynności zabezpieczających, w tym również z użyciem urządzeń służących do przenoszenia ładunków, 7) stanowisko postojowe oraz miejsce przeładunku, o których mowa w podpunkcie 5 nie może być usytuowane w odległości mniejszej niż: - 30 m od stanowisk postojowych dla innych pojazdów, urządzeń inżynierskich niezwiązanych z parkingiem, granicy sąsiedniej działki oraz budynków i obiektów nie przeznaczonych na pobyt ludzi, - 40 m od lasu o powierzchni powyżej 3 ha, gazociągów wysokiego ciśnienia i torów kolejowych, - 300 m od budynków mieszkalnych lub innych obiektów przeznaczonych na pobyt ludzi, ujęć wody, studni publicznych lub urządzeń służących do magazynowania i uzdatniania wody, - 15 m od stanowisk postojowych dla innych pojazdów, urządzeń inżynierskich niezwiązanych z parkingiem, granicy sąsiedniej działki oraz budynków i obiektów nie przeznaczonych na pobyt ludzi w przypadku zastosowania wolno stojącej ściany oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 120 i wysokości co najmniej 4 m, - 150 m od budynków mieszkalnych lub innych obiektów przeznaczonych na pobyt ludzi, ujęć wody, studni publicznych lub urządzeń służących do magazynowania i uzdatniania wody, w przypadku zastosowania wolno stojącej ściany oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 120 i wysokości co najmniej 4 m 8) nie może być usytuowane w zagłębieniach terenu, na terenie podmokłym oraz w odległości mniejszej niż 10 m od rowów, studzienek i urządzeń melioracyjnych, 9) powinno mieć odrębny, szczelny system odwadniania zaopatrzony w urządzenia do zbierania i neutralizacji wycieków materiałów niebezpiecznych, 10) nawierzchnia stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku powinna być utwardzona, nienasiąkliwa oraz zapobiegająca przenikaniu materiałów niebezpiecznych do gruntu, urządzeń wodnych i wód; 11) ukształtowanie nawierzchni stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku powinno uniemożliwiać rozprzestrzenianie się ewentualnego rozlewiska materiałów niebezpiecznych poza terenem stanowiska; 12) do stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku, zapewnia się dojazd o parametrach technicznych określanych w przepisach dotyczących wymagań w zakresie dróg pożarowych; 13) parking wyposaża się w: - odpowiednie znaki drogowe oraz znaki informacyjno- ostrzegawcze; - sprzęt przeciwpożarowy, w szczególności: gaśnicę przewoźną 25 kg proszkową lub CO2, dwie gaśnice proszkowe 6 kg, 2 koce gaśnicze, skrzynię zawierającą co najmniej 1m3 piasku, substancje i materiały neutralizujące i pochłaniające; - dostęp do bieżącej wody; 14) parking mający więcej niż 4 miejsca postojowe dla pojazdów przewożących towary niebezpieczne, powinien mieć źródło wody o wydajności co najmniej 10 dm3/s lub zapas wody w ilości 100 m3 w przeciwpożarowym zbiorniku wodnym, zgodnie z wymogami określonymi w przepisach dotyczących wymagań w zakresie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę; Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie oświadczenia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Koncesja, zezwolenie, licencja lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zamawiający wymaga, aby wykonawca legitymował się aktualnym , udzielonym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 58 z późn. zm.) zezwoleniem na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencją na wykonywanie krajowego transportu drogowego. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Oświadczenie o zatrudnianiu osób na podstawie umowy o pracę - zawarte w formularzu ofertowym Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom Wzór oferty - formularz ofertowy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zadanie nr 1 - 13 000.00 zł Zadanie nr 2 - 260.00 zł

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców 0
Maksymalna liczba wykonawców   0
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
wszelkie zmiany treści umowy nastąpią na zasadach określonych we wzorze umowy
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-04-10, godzina: 09:45,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> pl
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Świadczenie kompleksowych usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu pojazdów usuniętych z terenu Powiatu Ostrowskiego na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dotyczy następujących kategorii pojazdów: rower lub motorower, motocykl, pojazd o dmc do 3,5 t, pojazd o dmc powyżej 3,5 t do 7,5 t, pojazd o dmc powyżej 7,5 t do 16 t, pojazd o dmc powyżej 16 t.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:2. Zakres czynności wchodzących w skład zlecenia usługi usuwania pojazdów obejmuje: 1) przyjęcie przez upoważnionego ustawowo podmiotu zlecenia usunięcia pojazdu wg prawidłowo sporządzonej "dyspozycji usunięcia pojazdu". Zgodnie z art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym dyspozycję usunięcia pojazdu może wydać: policjant, strażnik gminny (miejski) lub osoba prowadząca akcję ratowniczą, realizacji każdego zlecenia, 2) dojazd do miejsca postoju pojazdu, wskazanego przez upoważniony podmiot wydający dyspozycję usunięcia pojazdu w czasie do 60 minut od wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, 3) dojazd do miejsca zdarzenia i odstąpienie od usunięcia pojazdu w przypadku ustania przyczyny jego usunięcia, sporządzenie dokumentacji fotograficznej oraz poinformowanie kierującego o konieczności uregulowania kosztów na podstawie uchwały Rady Powiatu Ostrowskiego, 4) przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu), 5) załadunek pojazdu (pozostałych elementów pojazdu) na zestaw holujący, 6) uporządkowanie miejsca zdarzenia z szkła, metalu i innych odpadów nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów, 7) dojazd z pojazdem usuniętym z drogi na parking strzeżony Wykonawcy, 8) rozładunek i przechowywanie pojazdu na parkingu Wykonawcy, 9) niezwłocznie po przyjęciu pojazdu na parking przesłanie do Starostwa Powiatowego kopii dyspozycji usunięcia pojazdu, drogą elektroniczną na adres e-mail: transport@powiat-ostrowski.pl 3. Zakres czynności obejmujących usługę przechowywania: 1) przechowywanie pojazdu na parkingu lub parkingach: a) posiadającym co najmniej 40 miejsc parkingowych dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, minimum 1 miejsce dla pojazdów o dmc powyżej 3,5 t do 7,5 t, minimum 1 miejsce dla pojazdów o dmc powyżej 7,5 t do 16 t, minimum 2 miejsca dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton, b) znajdującym się na terenie Powiatu Ostrowskiego, c) posiadającym całodobowe zabezpieczenie (np. w postaci monitoringu przy pomocy kamer lub dozorowany przy pomocy pracownika ochrony), d) oświetlonym, zabezpieczonym ogrodzeniem o wysokości minimum 1,40m, zamykanym brama wjazdową i oznaczonym tablicą "parking strzeżony", e) posiadającym dojazd drogą publiczną, f) przygotowanym do przechowywania pojazdów z wyciekiem oleju oraz innych płynów eksploatacyjnych z miejscem zabudowanym do celów oględzin i zabezpieczenia przeciwko wpływom warunków atmosferycznych, g) przygotowanym do przechowywania w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone i mogły ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu przechowywania; 2) przed wydaniem pojazdu naliczenie przez Wykonawcę opłaty zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Powiatu Ostrowskiego oraz wypełnienie karty informacyjnej i pobranie od osoby odbierającej pojazd oświadczenia dotyczącego uregulowania należności za usunięcie i przechowywanie pojazdu wraz z czytelną kopią dowodu uiszczenia opłaty - przewiduje się zmianę treści niniejszego zapisu dot. wydania pojazdu po uiszczeniu opłaty w sytuacji zmiany przepisów; 3) wydawanie pojazdów w godzinach pracy Wykonawcy, minimum 8 godzin dziennie od poniedziałku do soboty; 4) wydawanie, przekazywanie pojazdu na podstawie "Zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego", którego wzór określony został w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 31 lipca 2015 r., zmieniającym rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2015, poz. 1323); 5) przedłożenie w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim do 5 dnia każdego miesiąca wykazu pojazdów umieszczonych na parkingu strzeżonym w miesiącu poprzednim, zawierającego datę i godzinę umieszczenia na parkingu, markę pojazdu, numer rejestracyjny oraz datę i godzinę odbioru przez właściciela; 6) po upływie 3-miesiecznego okresu przechowywania pojazdu, zgodnie z art. 130a ust. 10g ustawy Prawo o ruchu drogowym, Wykonawca ma obowiązek powiadomić Starostę Ostrowskiego o nieodebraniu pojazdu z parkingu przez jego właściciela, w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia upływu 3 miesięcy od daty umieszczenia pojazdu na parkingu; 4. W czasie trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dostęp do przechowywanych pojazdów oraz dotyczącej ich dokumentacji (m.in. dyspozycji usunięcia pojazdu, zezwolenia na odbiór pojazdu)osobom wyznaczonym przez Zamawiającego. 5. Zamawiający jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji zawierającej: określenie rodzaju pojazdu, markę pojazdu, numer rejestracyjny pojazdu, a w przypadku jego braku nr VIN, datę i godzinę umieszczenia pojazdu oraz datę i godzinę odbioru pojazdu, która w każdym czasie może być udostępniona Zamawiającemu. 6. Zamówienie będzie realizowane sukcesywnie, zgodnie z zaproponowanymi przez Wykonawcę cenami jednostkowymi, do wykorzystania kwoty, którą Zamawiający przeznaczył na wykonanie zadania, tj. do wysokości 824 500,00 zł. brutto. 7. Przedmiot zamówienia musi być kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Świadczenie kompleksowych usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu pojazdów usuniętych z terenu Powiatu Ostrowskiego na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dotyczy następujących kategorii pojazdów: rower lub motorower, motocykl, pojazd o dmc do 3,5 t, pojazd o dmc powyżej 3,5 t do 7,5 t, pojazd o dmc powyżej 7,5 t do 16 t, pojazd o dmc powyżej 16 t.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 50118110-9, 98351100-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 48
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena ryczałtowa 60,00
Norma emisji spalin pojazdów 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Świadczenie kompleksowych usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu pojazdów usuniętych z terenu Powiatu Ostrowskiego na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dotyczy następujących kategorii pojazdów: pojazdy przewożące materiały niebezpieczne.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres czynności wchodzących w skład zlecenia usługi usuwania pojazdów obejmuje: 1) przyjęcie przez upoważnionego ustawowo podmiotu zlecenia usunięcia pojazdu wg prawidłowo sporządzonej "dyspozycji usunięcia pojazdu". Zgodnie z art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym dyspozycję usunięcia pojazdu może wydać: policjant, strażnik gminny (miejski) lub osoba prowadząca akcję ratowniczą, realizacji każdego zlecenia; 2) dojazd do miejsca postoju pojazdu, wskazanego przez upoważniony podmiot wydający dyspozycję usunięcia pojazdu w czasie do 60 minut od wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, 3) dojazd do miejsca zdarzenia i odstąpienie od usunięcia pojazdu w przypadku ustania przyczyny jego usunięcia, sporządzenie dokumentacji fotograficznej oraz poinformowanie kierującego o konieczności uregulowania kosztów na podstawie uchwały Rady Powiatu Ostrowskiego, 4) przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu), 5) załadunek pojazdu (pozostałych elementów pojazdu) na zestaw holujący, 6) uporządkowanie miejsca zdarzenia z szkła, metalu i innych odpadów nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów, 7) dojazd z pojazdem usuniętym z drogi na parking strzeżony Wykonawcy, 8) rozładunek i przechowywanie pojazdu na parkingu Wykonawcy, 9) niezwłocznie po przyjęciu pojazdu na parking przesłanie do Starostwa Powiatowego kopii dyspozycji usunięcia pojazdu, drogą elektroniczną na adres e-mail: transport@powiat-ostrowski.pl 3. Zakres czynności obejmujących usługę przechowywania: 1) przechowywanie pojazdu na parkingu: spełniającym wymogi określone dla parkingów przeznaczonych dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, a które są usuwane pojazdy przewożące towary niebezpieczne (Dz. U. z 2012 r. poz. 1293 ze zm.)., ponadto znajdującym się na terenie Powiatu Ostrowskiego, posiadającym całodobowe zabezpieczenie (np. w postaci monitoringu przy pomocy kamer lub dozorowany przy pomocy pracownika ochrony), oświetlonym, zabezpieczonym ogrodzeniem o wysokości minimum 1,40m, zamykanym bramą wjazdową i oznaczonym tablicą "parking strzeżony", posiadającym dojazd drogą publiczną, 2) przed wydaniem pojazdu naliczenie przez Wykonawcę opłaty zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Powiatu Ostrowskiego oraz wypełnienie karty informacyjnej i pobranie od osoby odbierającej pojazd oświadczenia dotyczącego uregulowania należności za usunięcie i przechowywanie pojazdu wraz z czytelną kopią dowodu uiszczenia opłaty - przewiduje się zmianę treści niniejszego zapisu dot. wydania pojazdu po uiszczeniu opłaty w sytuacji zmiany przepisów; 3) wydawanie pojazdów w godzinach pracy Wykonawcy, minimum 8 godzin dziennie od poniedziałku do soboty; 4) wydawanie, przekazywanie pojazdu na podstawie "Zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego", którego wzór określony został w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 31 lipca 2015 r., zmieniającym rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2015, poz. 1323); 5) przedłożenie w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim do 5 dnia każdego miesiąca wykazu pojazdów umieszczonych na parkingu strzeżonym w miesiącu poprzednim, zawierającego datę i godzinę umieszczenia na parkingu, markę pojazdu, numer rejestracyjny oraz datę i godzinę odbioru przez właściciela; 6) po upływie 3-miesiecznego okresu przechowywania pojazdu, zgodnie z art. 130a ust. 10g ustawy Prawo o ruchu drogowym, Wykonawca ma obowiązek powiadomić Starostę Ostrowskiego o nieodebraniu pojazdu z parkingu przez jego właściciela, w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia upływu 3 miesięcy od daty umieszczenia pojazdu na parkingu; 4. W czasie trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dostęp do przechowywanych pojazdów oraz dotyczącej ich dokumentacji (m.in. dyspozycji usunięcia pojazdu, zezwolenia na odbiór pojazdu)osobom wyznaczonym przez Zamawiającego. 5. Zamawiający jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji zawierającej: określenie rodzaju pojazdu, markę pojazdu, numer rejestracyjny pojazdu, a w przypadku jego braku nr VIN, datę i godzinę umieszczenia pojazdu oraz datę i godzinę odbioru pojazdu, która w każdym czasie może być udostępniona Zamawiającemu. 6. Zamówienie będzie realizowane sukcesywnie, zgodnie z zaproponowanymi przez Wykonawcę cenami jednostkowymi, do wykorzystania kwoty, którą Zamawiający przeznaczył na wykonanie zadania, tj. do wysokości 16 000,00 zł. brutto. 7. Przedmiot zamówienia musi być kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. II. Świadczenie kompleksowych usług polegających na usuwaniu i przechowywaniu pojazdów usuniętych z terenu Powiatu Ostrowskiego na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dotyczy następujących kategorii pojazdów: pojazdy przewożące materiały niebezpieczne.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 50118110-9, 98351100-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 48
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena ryczałtowa 60,00
Norma emisji spalin pojazdów 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam przejazdu dla jednej osoby 26.04 - Deventer - Krotoszyn
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania24-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Szukam przejazdu dla jednej osoby 26.04 piątek z Deventer do Krotoszyna woj. Wlkp. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI