Konserwacja oznakowania poziomego w ulicach miasta Skierniewice

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Konserwacja oznakowania poziomego w ulicach miasta Skierniewice
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSkierniewice
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-12-01
  • ZamawiającyURZĄD MIASTA SKIERNIEWICE
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-23
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00510838
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Konserwacja oznakowania poziomego w ulicach miasta Skierniewice

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD MIASTA SKIERNIEWICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000524306

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: RYNEK 1

1.5.2.) Miejscowość: Skierniewice

1.5.3.) Kod pocztowy: 96-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.5.7.) Numer telefonu: 468345101

1.5.8.) Numer faksu: 468345151

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umskier@um.skierniewice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.skierniewice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Konserwacja oznakowania poziomego w ulicach miasta Skierniewice

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-706cc8a9-89fe-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00510838

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://skierniewice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://skierniewice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platforma.logintrade.net/ pod adresem: https://skierniewice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
Zamawiający dopuszcza komunikację, za wyjątkiem złożenia oferty, przy użyciu poczty elektronicznej, pod adresem e-mail: p.szczesniewski@um.skierniewice.pl
b.wiercioch@um.skierniewice.pl
Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z zamawiającym w pozostałych obszarach.
Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, oświadcza, że akceptuje warunki korzystania z Platformy Przetargowej, określone w Regulaminie na stronie
https://skierniewice.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy Przetargowej przestrzegać postanowień tego regulaminu.
Korzystanie z Platformy Przetargowej jest bezpłatne.
Wymagania techniczne urządzeń informatycznych, niezbędnych do prawidłowego korzystania z Platformy Przetargowej opisane są na stronie https://skierniewice.logintrade.net/public/instrukcje/wymagania_techniczne_20210531.pdf
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez wykonawcę. W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie Przetargowej. Wiadomość otrzymuje wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu po kliknięciu w ikonę „Złóż ofertę”. W przypadku wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę Przetargową.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.logintrade.pl w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.logintrade.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu znajdują się w zakładce „Instrukcje użytkowników" na stronie internetowej pod adresem: https://skierniewice.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów technicznych należy skontaktować się z infolinią firmy Logintrade S.A., tel. 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net (od poniedziałku do piątku w godz. 8-16).
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków w ogłoszeniu wymagania techniczne i organizacyjne zostały zawarte w Rozdziale XIII i XIV SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): II. SWZ. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DOTYCZĄCY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Skierniewice w Urzędzie Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice.
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych, powołanym przez Administratora: Inspektor Danych Osobowych, Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, e-mail: iod@um.skierniewice.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej „ustawa PZP” lub „PZP”) w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę PZP;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
8. Posiada Pani/Pan:
a. prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana;
b. prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c. prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (skorzystanie z prawa do ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania);
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pani/Panu:
a. prawo do usunięcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych;
c. prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest prawny obowiązek ciążący na administratorze.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.62.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zakres zamówienia:
a. Wykonanie malowania oznakowania poziomego cienkowarstwowego w technologii odblaskowej farbą akrylową koloru białego, czerwonego lub niebieskiego z elementami odblaskowymi (posypywania mikrokulkami szklanymi.).
b. Wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego w technologii odblaskowej masą chemoutwardzalną o strukturze regularnej lub gładkiej koloru białego, czerwonego lub niebieskiego z elementami odblaskowymi.
c. Wykonanie symboli oznakowania pionowego w oznakowaniu poziomym dla znaków kategorii A i B - materiały prefabrykowane łączone z nawierzchnią drogi przez klejenie, wtapianie, wbudowanie.
d. Wykonanie usunięcia oznakowania poziomego metodą śrutowania.
2. Przystąpienie do przetargu jest jednoznaczne z zaakceptowaniem przez Wykonawcę następujących warunków:
a) Wykonawca ma obowiązek wykonać roboty zgodnie z postanowieniami dokumentów dotyczących niniejszego postępowania, ze szczegółową specyfikacją techniczną i zasadami wiedzy technicznej.
b) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia kart obmiarów oznakowania poziomego dla każdej z malowanych ulic według załącznika nr 1 do SST (stanowiących podstawę do rozliczeń).
c) Wykonawca zrealizuje zamówienie w terminach, o których mowa w pkt. 5 (opisu przedmiotu zamówienia).
d) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji z tytułu wad i jakości wykonanego oznakowania poziomego oraz symboli znaków pionowych w oznakowaniu poziomym na okres zgodny z pkt. 6 (opisu przedmiotu zamówienia) SWZ, licząc od dnia odbioru wykonanych robót.
e) Roboty będą rozliczane w oparciu o zaoferowane stawki na podstawie obmiarów.
f) Wykonawca ma obowiązek opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas trwania realizacji przedmiotu umowy oraz uzyskać wymagane odpowiednimi przepisami uzgodnienia i zatwierdzenia.
g) Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie teren robót zgodnie z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu na okres prowadzonych robót.
h) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa i utrzymywania porządku na terenie wykonywanych robót.
i) Wykonawca powinien zapewnić kompetentne kierownictwo, siłę roboczą, materiały, sprzęt i inne urządzenia oraz wszelkie przedmioty niezbędne do wykonania robót oraz usunięcia wad.
j) Dysponowanie przez Wykonawcę taką ilością sprzętu i siły roboczej, która zapewni możliwość realizacji całości zamówienia w terminach, o których mowa w pkt. 5 (opisu przedmiotu zamówienia) SWZ.
k) Usuwanie oznakowania – poprzez użycie sprzętu do usuwania istniejącego oznakowania poziomego jedynie metodą śrutowania lub wodą pod ciśnieniem.
l) Rozliczanie następować będzie zbiorczo na podstawie kart obmiarów oznakowania poziomego potwierdzających wykonanie danego zakresu robót oraz spisanego na tę okoliczność protokołu odbioru wykonanych robót.
m) Zaoferowane stawki na poszczególne części zadania będą stałe bez względu na godzinę i miejsce wykonywania robót.
n) Przedstawiciel Zamawiającego dokona odbioru wykonanych robót na podstawie wykonanych obmiarów, sprawdzenia jakości oznakowania poziomego suchych warstw, grubości oznakowania przy użyciu urządzeń pomiarowych w tym m.in. zestawu ZEHNTNER Testing Instruments.
o) Wykonawca zapewni Przedstawicielowi Zamawiającego swobodny dostęp do miejsc, gdzie wykonywane są prace objęte Umową i dostarczy mu wszelkich informacji, jakich mógłby wymagać. Przedstawiciel Zamawiającego może zarządzić nadzór i przeprowadzić kontrolę (w tym wyrywkową) wszystkiego, co jest przygotowywane lub wytwarzane w celu dostawy na potrzeby realizacji umowy. W tym celu może on również przeprowadzać kontrolę malowanego oznakowania poziomego przy użyciu właściwego sprzętu pomiarowego,
p) Przedstawiciel Zamawiającego będzie dokonywał wyrywkowych kontroli malowanego oznakowania poziomego, a Wykonawca dopuści go do wykonania czynności w żądanym zakresie i udzieli wszelkich wyjaśnień dotyczących prowadzonych robót.
q) Malowanie wszystkich symboli oznakowania poziomego (wszelkiego oznakowania) w granicach administracyjnych miasta Skierniewice należy wykonywać ulicami, tak aby przechodząc na ulicę kolejną pozostawić całkowicie pomalowaną poprzednią.
r) Wykonawca wykona malowanie oznakowania poziomego wg hierarchii dróg: krajowa, wojewódzkie, powiatowe i gminne.
s) W przypadku pojawienia się wątpliwości co do jakości wykonanych prac Zamawiający zleci niezależnemu laboratorium badanie jakości wykonania oznakowania poziomego zgodnie ze szczegółowymi zasadami zawartymi w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Jeżeli badania wykażą, iż zamówienie jest wykonane niezgodnie z wymaganiami, koszty ich przeprowadzenia obciążą wykonawcę (koszty zostaną potrącone z należnej faktury za wykonanie oznakowania), a zakwestionowany zakres robót zostanie przez wykonawcę poprawiony.
t) Cena ofertowa obejmuje wszystkie prace konieczne do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia, m. in.:
- zabezpieczenie pasa drogowego przy użyciu tablic zamykających małych – dla pozostałych dróg lub dużych – dla dróg krajowych, tablic ostrzegających i pachołków,
- prace pomiarowe, roboty przygotowawcze i oznakowanie robót,
- przygotowanie i dostarczenie materiałów,
- oczyszczenie nawierzchni,
- naniesienie powłoki oznakowania poziomego na nawierzchnię drogi o kształtach i wymiarach zgodnych z Instrukcją o znakach drogowych poziomych,
- ochrona znaków przed zniszczeniem przez pojazdy w czasie prowadzenia robót,
- przeprowadzenie pomiarów i badań laboratoryjnych wymaganych w specyfikacji technicznej – na wniosek Zamawiającego.
u) Do oznakowania poziomego należy stosować wyłącznie materiały atestowane, a wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszelką żądaną dokumentację.
3. Wykonawca zobowiązany jest na koszt własny w ramach przedmiotu umowy m.in. do:
a) Zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska w miejscu prac i jego otoczeniu,
b) Zapewnienia odpowiednio wykwalifikowanych osób do wykonania zamówienia zgodnie z wymogami zamawiającego oraz ustawy Prawo budowlane,
c) Realizacji zamówienia zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2311 z późn. zm.).
d) Wykonania prac będących przedmiotem umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, jakościowo zgodnie z obowiązującymi normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, a także zgodnie z zakresem i w trybie określonym w szczegółowej specyfikacji technicznej oraz SWZ.
e) Należytego zabezpieczenia i oznakowania miejsca wykonywanych prac.
f) Zabezpieczenia mienia oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa.
g) Ponoszenia odpowiedzialności, za prawidłowe i zgodne z przepisami wykonanie prac związanych z realizacją zamówienia.
4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Załącznik Nr 9 (Szczegółowa Specyfikacja Techniczna).
5. Całość zamówienia będzie realizowana w dwóch etapach:
a. Etap I - Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w zakresie, o którym mowa w pkt. IV. 1 lit. a) (opisu przedmiotu zamówienia) SWZ na obszarze całego miasta Skierniewice - wszystkich jego ulicach, na których występuje oznakowanie poziome wg wytycznych Zamawiającego i zgodnie z pkt. 11 SST w terminie 40 dni od daty zgłoszenia wykonania robót przez Zamawiającego lub osobę prowadzącą nadzór nad prowadzonymi robotami, o której mowa w § 5 ust. 2 załącznika nr 5 do SWZ (wzór umowy).
b. Etap II - Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w pozostałym zakresie, o którym mowa w pkt. IV. 1 (opis przedmiotu zamówienia) w terminie 365 dni od daty podpisania umowy na podstawie zgłoszeń Zamawiającego lub osoby prowadzącej nadzór nad prowadzonymi robotami zależnie od bieżących potrzeb Zamawiającego, w związku z brakiem możliwości zaplanowania ich orientacyjnych ilości.
c. W terminie 7 dni od dnia, w którym Wykonawca powziął lub przy należytej staranności powinien był powziąć wiadomość, że może wystąpić opóźnienie, Wykonawca powiadomi przedstawiciela Zamawiającego o możliwym opóźnieniu i dostarczy Zamawiającemu pisemne wyczerpujące i szczegółowe uzasadnienie tej sytuacji.
6. Wykonawca udzieli Zamawiającemu:
1. ......... miesięcy gwarancji na wykonane oznakowanie poziome cienkowarstwowe w technologii odblaskowej farbą akrylową koloru białego, czerwonego lub niebieskiego z elementami odblaskowymi od daty odbioru końcowego.
2. 24 miesięcy gwarancji na wykonane oznakowanie poziome grubowarstwowe w technologii odblaskowej masą chemoutwardzalną o strukturze regularnej lub gładkiej koloru białego, czerwonego lub niebieskiego z elementami odblaskowymi od daty odbioru końcowego.
3. 24 miesięcy gwarancji na wykonane symbole oznakowania pionowego w oznakowaniu poziomym dla znaków kategorii A i B od daty odbioru końcowego.
7. Każdą z robót, o których mowa w pkt. 1 (opisu przedmiotu zamówienia) SWZ, zgodnie z etapami określonymi w pkt. 5 (opisu przedmiotu zamówienia) SWZ Wykonawca musi rozpocząć w oparciu o telefoniczne, pisemne lub za pomocą poczty elektronicznej zlecenie od Zamawiającego nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili jego otrzymania. Wykonawca na podstawie zgłoszenia Zamawiającego wykona roboty, o których mowa w pkt. 1 lit. a) (opisu przedmiotu zamówienia) SWZ na powierzchni nie mniejszej niż 500 m2/ w ciągu 24h, natomiast zakres zamówienia, o którym mowa w pkt. 1 lit. b) – d) (opisu przedmiotu zamówienia) SWZ wykona w terminie nie dłuższym niż 7 dni od chwili zgłoszenia.
Zatrudnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności:
1) brygadzista (osoba, która sprawuje nadzór nad brygadą robotników);
2) 6 pracowników (osoby wykonujące określonego rodzaju pracę na rzecz pracodawcy, pod jego kierownictwem);

4.2.6.) Główny kod CPV: 50230000-6 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji i podobne usługi osprzętu dróg i innego sprzętu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233221-4 - Malowanie nawierzchi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 365 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60%;
2) Gwarancja (G) – waga kryterium 40%.
Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Cena oferowana minimalna (Cn)
Cena (C) = --------------------------------------- x 60 pkt. (waga kryterium)
Cena badanej oferty (Cb)
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
gdzie :
C - punkty badanej oferty
Cn - najniższa cena oferowana
Cb - cena badanej oferty
Przyjmuje się, że 1% = 1 punkt.
Cena średnia ważona zostanie obliczona wg poniższego wzoru :
Cb = 0,8xC1 + 0,15xC2 + 0,04xC3 + 0,01xC4
gdzie:
C1 – wykonanie malowania 1m2 oznakowania poziomego cienkowarstwowego w technologii odblaskowej farbą akrylową koloru białego, czerwonego lub niebieskiego z elementami odblaskowymi.
C2 – wykonanie 1m2 oznakowania poziomego grubowarstwowego w technologii odblaskowej masą chemoutwardzalną o strukturze regularnej lub gładkiej koloru białego, czerwonego lub niebieskiego z elementami odblaskowymi
C3 – wykonanie 1m2 oznakowania pionowego w oznakowaniu poziomym dla znaków kategorii A i B - materiały prefabrykowane łączone z nawierzchnią drogi przez klejenie, wtapianie, wbudowanie.
C4 - wykonanie usunięcia 1m2 oznakowania poziomego metodą śrutowania.
Okres gwarancji udzielonej na wykonane oznakowanie poziome cienkowarstwowe w technologii odblaskowej farbą akrylową koloru białego, czerwonego lub niebieskiego z elementami odblaskowymi - waga 40%.
punktacja od 0 pkt do 40 pkt – najdłuższy okres udzielonej gwarancji na wykonane roboty otrzyma 40 pkt, pozostałe proporcjonalnie do najdłuższego okresu gwarancji udzielonej na wykonane roboty z ofert nie odrzuconych.
Do wyliczenia wg wzoru:
Najkrótszy oferowany okres gwarancji (Gb)
Gwarancja (G) = -------------------------------------------------------- x 40 pkt. (waga kryterium)
(Go)

* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
gdzie :
G - punkty badanej oferty
Gb - Najkrótszy oferowany okres gwarancji
Go - okres badanej oferty
Przyjmuje się, że 1% = 1 punkt
UWAGA: Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego nie może być krótszy niż 12 miesięcy. Przy okresie krótszym niż 12 miesięcy dla celów punktacji w przedmiotowym kryterium zostanie przyjęta wartość 12 miesięcy.

Łączna ilość punktów dla badanej oferty będzie liczona wg. następującego wzoru:
S = C + G
gdzie :
S - łączna suma punktów badanej oferty
C- ilość punktów uzyskanych w kryterium „Cena”
G – ilość punktów uzyskanych w kryterium „Gwarancja”
Wykonawca, który uzyska najwyższą ilość punktów i będzie spełniał wszystkie warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ustawie Prawo zamówień publicznych zostanie wybrany do realizacji zamówienia.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Doświadczenia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest – w tym okresie, wykonali co najmniej dwa zadania związane z konserwacją oznakowania poziomego poparte dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie na kwotę min: 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) każde.
Osób zdolnych do wykonania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia t.j.: po złożeniu oświadczenia wg załącznika nr 7 do SWZ, że dysponuje w pełni dyspozycyjną własną grupą roboczą składającą się z co najmniej siedmiu osób zdolnych wykonać przedmiot zamówienia w trybie 24/7 (24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu) na odpowiednim poziomie jakości.
Wykaz wyposażenia zakładu do wykonania zamówienia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy przedłożą wg załącznika nr 8 do SWZ wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami tj:
a. Malowarka ręczna wyposażona w pneumatyczny system elementów granulatu odblaskowego (kulki szklane) pod ciśnieniem – minimum 5 szt.
b. Układarka mas chemoutwardzalnych – 1 szt.
c. Malowarka samobieżna wyposażona w pneumatyczny system elementów granulatu odblaskowego (kulki szklane) pod ciśnieniem – minimum 1 szt.
d. Sprzęt do usuwania istniejącego oznakowania poziomego metodą śrutowania (śrutownica) – 1 szt.
e. Samochody dostawcze umożliwiające transport pracowników i urządzeń koniecznych do realizacji Zamówienia (w tym m.in. oznakowania pionowego oraz szablonów) – 3 szt.
f. Tablica zamykająca U-26 pulsująca – minimum 1 szt.
Ponadto wykonawca winien dysponować:
a. co najmniej 2 liniami telefonu bezprzewodowego (co najmniej jedna linia bezprzewodowa dostępna 24/h, w dni wolne od pracy oraz niedziele i święta, w tym osobę posiadającą możliwość całodobowego i codziennego przyjmowania informacji o występujących awariach i usterkach – dyspozytor),
b. pocztą elektroniczną
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa powyżej zostanie spełniony, jeżeli jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełni go samodzielnie lub Wykonawcy spełnią go łącznie. Wykonawca wykazując doświadczenie może uczynić to jedynie w zakresie, w którym sam je nabył. Jeśli doświadczenie zostało nabyte w ramach wykonawców występujących wspólnie (np. konsorcjum) to wykazaniu podlega doświadczenie powstałe jedynie w granicach wykonania prac/robót przez dany podmiot. W takiej sytuacji Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp do dołączenia do oferty oświadczenia (załącznik nr 11 do SWZ), z którego wynikać będzie, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 ze zm.), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 3 do SWZ;
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.,
b) oświadczenie Wykonawcy wg załącznika nr 7 do SWZ, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia.
c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami wg załącznika nr 8 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie stawia wymogu złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Do oferty stanowiącej załącznik nr 1 do SWZ, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert:
a) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Rozdziale IX pkt 1 SWZ oraz w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Rozdziale IX pkt 3 SWZ, stanowiącego dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia z postępowania na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego środki dowodowe o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ,
b) oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Rozdziale VIII pkt 1 SWZ, stanowiącego dowód potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego środki dowodowe, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ,
c) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców składa odrębny dokument).
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej lit. c), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże Zamawiającemu, wraz ze składaną ofertą, dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów
d) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, poza dokumentem wskazanym powyżej, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
- oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 12 do SWZ,
- dokumenty wskazane w Rozdziale X pkt 1 lit. c niniejszej części SWZ lub pełnomocnictwo, w zakresie potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania,
1a. Do oferty wykonawca załącza również:
Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy):
- Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
- W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
- Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
• postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
• wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
• ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
- Wymagana forma:
• Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
• Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
2. Informacje zawarte w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania RZP.271.62.2023”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP
b) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
f) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Miasto Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice
g) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 PZP oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-01 11:30

8.2.) Miejsce składania ofert: https://skierniewice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-01 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-30

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Informacje dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa:
1) w pkt 4 ppkt 4.2 niniejszego rozdziału SWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury
- wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed ich złożeniem.

5.1. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5 niniejszego rozdziału SWZ, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Wymagania dotyczące terminu wystawienia dokumentów lub oświadczeń są analogiczne jak w pkt 5.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie usług transportowych - Rawa Mazowiecka
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania03-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie usług transportowych dla nie więcej niż 21 uczestników DDP od daty podpisania umowy do 30.04.2027r. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI