Zapewnienie transportu i opieki dzieciom z orzeczeniami do kształcenia specjalnego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zapewnienie transportu i opieki dzieciom z orzeczeniami do kształcenia specjalnego oraz uczniom w czasie drogi do szkoły zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Świdnik
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŚwidnik
  • WojewództwoLubelskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-12-14
  • ZamawiającyGmina Miejska Świdnik
  • Data publikacji ogłoszenia2023-12-05
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00532398
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zapewnienie transportu i opieki dzieciom z orzeczeniami do kształcenia
specjalnego oraz uczniom w czasie drogi do szkoły zamieszkałych na
terenie Gminy Miejskiej Świdnik

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Świdnik

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019359

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Stanisława Wyspiańskiego 27

1.5.2.) Miejscowość: Świdnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-040

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@e-swidnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://umswidnik.bip.lubelskie.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zapewnienie transportu i opieki dzieciom z orzeczeniami do kształcenia
specjalnego oraz uczniom w czasie drogi do szkoły zamieszkałych na
terenie Gminy Miejskiej Świdnik

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f26b0e6d-9346-11ee-ba3b-4e891c384685

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00532398

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f26b0e6d-9346-11ee-ba3b-4e891c384685

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem strony prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f26b0e6d-9346-11ee-ba3b-4e891c384685. Komunikacja
w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji
dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w
szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji
umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).W szczególnie uzasadnionych
przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-
Zamówienia,Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:zampub@e-swidnik.pl (nie
dotyczy składania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia (korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne). Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów
oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie
internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).6. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w
wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa”.7. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).8. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna z art.13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016r (RODO) dotycząca osób fizycznych, których dane osobowe pozyskał
Zamawiający, w szczególności: wykonawcy będącego osobą fizyczną, wykonawcy będącego osobą fizyczna prowadzącą
jednoosobową działalność gospodarczą, pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczna, członka organu zarządzającegowykonawcy, będącego osobą fizyczną, osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informujemy, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miejska Świdnik z siedzibą w Świdniku, ul.Stanisława
Wyspiańskiego 27, 2) z inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Miejskiej Świdnik można kontaktować się poprzez e-mail:
iod@e-swidnik.pl,3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego w trybie podstawowym,4) odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74
ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), dalej „ustawa Pzp”; 5)
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje
nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan:- na podstawie art.15RODO
prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana
danych osobowych ;- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9)
nie przysługuje Pani/Panu:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;- prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WINZP 271.40.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 108222,13 PLN

4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 52208,18 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Świdnik do przedszkoli, szkół i placówek oświatowych położonych na terenie Gminy Miejskiej Świdnik, w dni nauki szkolnej wraz z odwozem oraz opieką w trakcie dowozu i odwozu.

4.2.5.) Wartość części: 52208,18 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-06-21

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert odbywać się będzie w sposób wskazany w sekcji 14 SWZ na podstawie następujących
kryteriów oceny ofert - cena 60%, Czas podstawienia autobusu zastępczego w przypadku awarii - 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cześć II
Dowóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Świdnik z miejsca zamieszkania do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. sierżanta Józefa Franczaka ps. „Laluś”, Kozice Dolne - Kolonia 33, 21-050 Piaski wraz z odwozem oraz opieką w trakcie dowozu i odwozu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w Załączniku Nr 8 do SWZ.

4.2.5.) Wartość części: 9036,87 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-06-21

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert odbywać się będzie w sposób wskazany w sekcji 14 SWZ na podstawie następujących
kryteriów oceny ofert - cena 60%, Czas podstawienia autobusu zastępczego w przypadku awarii - 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dowóz dzieci i uczniów zamieszkałych w obwodzie szkoły do Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Świdniku przy ul. Al. Wojska Polskiego 27, w dni nauki szkolnej wraz z odwozem oraz opieką w trakcie dowozu i odwozu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w Załączniku Nr 8 do SWZ.

4.2.5.) Wartość części: 46977,08 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-06-21

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert odbywać się będzie w sposób wskazany w sekcji 14 SWZ na podstawie następujących
kryteriów oceny ofert - cena 60%, Czas podstawienia autobusu zastępczego w przypadku awarii - 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

16.1.udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy,którzy spełniają warunki dotyczące:16.1.1zdolności do występowania w obrocie gospodarczym dla częściI,II i III:Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie16.1.2uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże,że:
CzęśćIDowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Świdnik do przedszkoli, szkół i placówek oświatowych położonych na terenie Gminy Miejskiej Świdnik, w dni nauki szkolnej wraz z odwozem oraz opieką w trakcie dowozu i odwozu.a)posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 6 września 2001 r.o transporcie drogowym.Zezwolenia lub licencje udzielone na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów będą akceptowane jeżeli zachowały moc prawną, nie wygasły bądź nie zostały cofnięte.16.1.3sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie16.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie :Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:1)w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie,wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na dowozie uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych. Za wykonane zamówienie Zamawiający rozumie takie,w którym przedmiot umowy został wykonany należycie.Warunek ten ma być spełniony:samodzielnie przez wykonawcę, lub przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedze i doświadczenie i który zrealizuje te usługi,lubw przypadku wykonawców wspólnych-samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.2)dysponuje 2 pojazdami samochodowymi o liczbie miejsc co najmniej 15(z kierowcą i 2 opiekunami),z czego :a)każdy pojazd spełnia następujące warunki:jest w pełni sprawny technicznie–zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.;posiada aktualne badania techniczne dopuszczające do ruchu drogowego;jest wyposażony w gaśnice przeciwpożarowe z aktualnym badaniem;jest oznakowany właściwie do charakteru przewozów (zgodnie z art.57ust.1 i art.58ust.1ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym oraz zgodnie z § 45 i § 47 Rozp. Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych) ;posiada tablicę„Przewóz osób niepełnosprawnych”umieszczoną wewnątrz pojazdu przy przedniej i tylnej szybie;posiada apteczkę,ze szczegółowym uwzględnieniem środków ochrony osobistej;siedzenia pasażerów wyposażone są w pasy bezpieczeństwa biodrowo-barkowe;siedzenia pasażerów wyposażone są w wysokie oparcia z zagłówkami;posiada możliwość zasłonięcia szyby;posiada miejsca siedzące dla każdej z przewożonych osób;posiada przestrzeń bagażową umożliwiającą przewóz plecaków,toreb,kul,chodzików lub złożonego wózka inwalidzkiego;posiada rozwiązania umożliwiające przewóz dzieci na wózkach inwalidzkich;posiada podnośnik/windę lub jeżeli brakuje podnośnika/windy-antypoślizgowe (najlepiej teleskopowe) najazdy ze specjalnymi zaczepami,o nachyleniu nie większym niż 10°;posiada pasy do przypięcia i stabilizacji wózka inwalidzkiego;posiada sprawną klimatyzację/ogrzewanie;w przypadku zgłoszenia indywidualnych potrzeb,pojazd może zostać wyposażony w dostosowane do potrzeb konkretnych uczniów specjalistyczne foteliki samochodowe do przewozu dzieci z niepełnosprawnościami.b)1 pojazd posiada wpis w dowodzie rejestracyjnym o przeznaczeniu pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych oraz przewozu dwóch wózków inwalidzkich jednocześnie.3)wykaże, że dysponuje co najmniej dwoma osobami do sprawowania funkcji kierowcy, które posiadają:a)prawo jazdy kat. BlubDlubD1(odpowiednie do kierowania pojazdem samochodowym wskazanym w ofercie,którym świadczony będzie przedmiot zamówienia)b)w przypadku osób posiadających prawo jazdy kat. DlubD1–również posiadanie kwalifikacji uprawniających do przewozu osób,zgodnie z zapisami Rozdziału 7a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, c)przeszkolenie w zakresie przepisów BHP,d)ukończony kurs udzielania pierwszej pomocy. 4)wykaże,że dysponuje co najmniej dwiema osobami do opieki nad uczniami podczas dojazdu do i ze szkoły (podczas wsiadania,wysiadania i podczas jazdy autobusem),które:a)mają ukończone 18 lat;b)posiadają przeszkolenie w zakresie BHP;c)posiadają przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy i/lub kurs opiekuna osób niepełnosprawnych;d)posiadają podstawową wiedzę dotycząca niepełnosprawności i specjalnych potrzeb dzieci, nad którymi sprawuje opiekę;e)są sprawne fizycznie;f)nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo;g)nie figurują w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;h)posiadają pełną zdolność do czynności prawnych;i)posiadają umiejętność obsługi schodołazu. Część II16.1.5uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający uzna warunek za spełniony,jeśli Wykonawca wykaże,że:Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Świdnik do przedszkoli,szkół i placówek oświatowych położonych na terenie Gminy Miejskiej Świdnik, w dni nauki szkolnej wraz z odwozem oraz opieką w trakcie dowozu i odwozu.a)posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.Zezwolenia lub licencje udzielone na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów będą akceptowane jeżeli zachowały moc prawną, nie wygasły bądź nie zostały cofnięte.16.1.6sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie 16.1.7 zdolności tech. lub zawodowej w zakresie:Zamawiający uzna warunek za spełniony,jeśli Wykonawca wykaże, że:1)w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie,wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na dowozie uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowych. Za wykonane zamówienie Zamawiający rozumie takie, w którym przedmiot umowy został wykonany należycie. Warunek ten ma być spełniony:samodzielnie przez wykonawcę, lub przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedze i doświadczenie i który zrealizuje te usługi, lub w przypadku wykonawców wspólnych - samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.2)dysponuje 2 pojazdami samochodowymi o liczbie miejsc co najmniej 5 (z kierowcą i opiekunem), z
czego:a)każdy pojazd spełnia następujące warunki:jest w pełni sprawny technicznie – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.;posiada aktualne badania techniczne dopuszczające do ruchu drogowego;jest wyposażony w gaśnice przeciwpożarowe z aktualnym badaniem;jest oznakowany właściwie do charakteru przewozów (zgodnie z art. 57 ust. 1 i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym oraz zgodnie z § 45 i § 47 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych);posiada tablicę „Przewóz osób niepełnosprawnych” umieszczoną wewnątrz pojazdu przy przedniej i tylnej szybie;posiada apteczkę, ze szczegółowym uwzględnieniem środków ochrony osobistej;siedzenia pasażerów wyposażone są w pasy bezpieczeństwa biodrowo-barkowe;siedzenia pasażerów wyposażone są w wysokie oparcia z zagłówkami;posiada możliwość zasłonięcia szyby;posiada miejsca siedzące dla każdej z przewożonych osób;posiada sprawną klimatyzację/ogrzewanie;
posiada przestrzeń bagażową umożliwiającą przewóz plecaków, toreb, kul, chodzików lub złożonego wózka inwalidzkiego;b)W przypadku zgłoszenia indywidulanych potrzeb ,pojazd zostanie wyposażony w:posiada rozwiązania umożliwiające przewóz dzieci na wózkach inwalidzkich; posiada podnośnik/windę lub jeżeli brakuje podnośnika/ windy - antypoślizgowe (najlepiej teleskopowe) najazdy ze specjalnymi zaczepami, o nachyleniu nie większym niż 10°;posiada pasy do przypięcia i stabilizacji wózka inwalidzkiego;posiada sprawną klimatyzację/ogrzewanie;
w przypadku zgłoszenia indywidualnych potrzeb, pojazd może zostać wyposażony w dostosowane do potrzeb konkretnych uczniów specjalistyczne foteliki samochodowe do przewozu dzieci z niepełnosprawnościami. 3)wykaże, że dysponuje co najmniej dwoma osobami do sprawowania funkcji kierowcy, które posiadają:a)prawo jazdy kat. B lub D lub D1 (odpowiednie do kierowania pojazdem samochodowym wskazanym w ofercie, którym świadczony będzie przedmiot zamówienia)b)w przypadku osób posiadających prawo jazdy kat.DlubD1–również posiadanie kwalifikacji uprawniających do przewozu osób,zgodnie z zapisami Rozdziału 7a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,c)przeszkolenie w zakresie przepisów BHP,
d)ukończony kurs udzielania pierwszej pomocy.4)wykaże, że dysponuje co najmniej dwiema osobami do opieki nad uczniami podczas dojazdu do i ze szkoły (podczas wsiadania, wysiadania i podczas jazdy autobusem), które:
a)mają ukończone 18 lat;b)posiadają przeszkolenie w zakresie BHP;
c)posiadają przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy i/lub kurs opiekuna osób niepełnosprawnych;d)posiadają podstawową wiedzę dotycząca niepełnosprawności i specjalnych potrzeb dzieci, nad którymi sprawuje opiekę;e)są sprawne fizycznie;f)nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo;g)nie figurują w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;h)posiadają pełną zdolność do czynności prawnych;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 18.2.2 Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu dla części I,II,III:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art.109 ust.1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
2) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające,że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art.109 ust.1 pkt1 Pzp,wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 18.2 Podmiotowe środki dowodowe obejmują:

18.2.1 Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postepowaniu dla :
1) wykaz usług dla Części I,II,II wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; wymagany zakres informacji zawartych w wykazie określają załączniki 4A,4B,4C do SWZ.
2) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wymagany zakres informacji zawarty w wykazie określają załączniki 6A,6B,6C do SWZ.
 dla części I zgodnie z pkt. 16.1.4 ppkt. 3) i 4) Załącznika 6A do SWZ
 dla części II zgodnie z pkt. 16.1.7 ppkt. 3) i 4), Załącznika 6B do SWZ
 dla części III zgodnie z pkt. 16.1.10 ppkt. 3) i 4), Załącznika 6C do SWZ
3) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; wymagany zakres informacji zawarty w wykazie określają załączniki 5A,5B,5C do SWZ.
 dla części I zgodnie z pkt. 16.1.4 ppkt. 2), Załącznika 5A do SWZ
 dla części II zgodnie z pkt. 16.1.7 ppkt. 2), Załącznika 5B do SWZ
 dla części III zgodnie z pkt. 16.1.10 ppkt. 2). Załącznika 5C do SWZ

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1.Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na
potrzeby wykonania zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując
zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami podmiotów udostępniających zasoby (jeżeli dotyczy).
2. Pełnomocnictwo lub inne dokumenty z których wynika prawo do podpisania oferty oraz do podpisania innych
dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych
baz danych w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019r. poz.700 z późn.zm.).
3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) zaświadczenia, o którym mowa w sekcji 5.6) pkt 1 ogłoszenia, zaświadczenia albo innego dokumentu potwierdzającego,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, o których mowa w sekcji 5.6)
pkt 2 ogłoszenia– składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem
4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa
ust. 3, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 109 ust.1 pkt 1 Pzp
zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć,
złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o
oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy (wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem).
5.Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy dotyczącego niepodlegania
wykluczeniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, potwierdzającego także brak podstaw do wykluczenia z
postępowania na podstawie art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.z 2023r., poz.
1497)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są przedstawić:
a) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
ewentualnie umowę o współdziałaniu z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo,
b) oświadczenie składane na podstawie art.117 ust. 4 (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ).
2. Zasady spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia podano w sekcji 5.4 ogłoszenia
3.Żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z udziału w
postępowaniu

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Dla części I,II i III
1. Dopuszcza się możliwość dokonania zmiany niniejszej umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 455 PZP oraz w następujących okolicznościach:
1) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy lub Podwykonawcy w przypadku:
a) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
b) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) odpowiednio poprzez podwyższenie lub obniżenie wynagrodzenia brutto z tym, że wynagrodzenie netto pozostanie bez zmian za okres po wprowadzeniu zmian.
2) zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności:
a) działania siły wyższej;
b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego;
c) zaistnienia okoliczności niezależnych od stron umowy, uniemożliwiających terminową realizację przedmiotu niniejszej umowy, w szczególności wynikających z czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty, w związku z ograniczeniami wprowadzonymi przepisami prawa;
3) zmiany zakresu przedmiotu zamówienia w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności:
a) zmiany liczby dowożonych dzieci na zasadach określonych w § 3 ust. 9;
b) zmiany adresu zamieszkania dzieci objętych już dowozem;
c) zmiany placówki, do której dowożone są dzieci.
4) zmiany podwykonawcy, o której mowa w §6 ust. 5 umowy.
2. Wszystkie postanowienia dotyczące zmiany umowy stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-14 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty składać należy poprzez Platformę e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-14 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-12

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Ciąg dalszy z pkt.5.4
Część III16.1.8uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
Dowóz dzieci i uczniów zamieszkałych w obwodzie szkoły do Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Świdniku przy ul. Al. Wojska Polskiego 27, w dni nauki szkolnej wraz z odwozem oraz opieką w trakcie dowozu i odwozu.
a) posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. Zezwolenia lub licencje udzielone na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów będą akceptowane jeżeli zachowały moc prawną, nie wygasły bądź nie zostały cofnięte.16.1.9sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie16.1.10zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie :Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:1)w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na dowozie uczniów do szkół i placówek oświatowych. Za wykonane zamówienie Zamawiający rozumie takie, w którym przedmiot umowy został wykonany należycie. Warunek ten ma być spełniony:samodzielnie przez wykonawcę, lubprzez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedze i doświadczenie i który zrealizuje te usługi, lub w przypadku wykonawców wspólnych-samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie.
2)dysponuje 2 pojazdami samochodowymi o liczbie miejsc co najmniej 15 (z kierowcą i opiekunem), z czego :a)każdy pojazd spełnia następujące warunki:
jest w pełni sprawny technicznie – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym.;posiada aktualne badania techniczne dopuszczające do ruchu drogowego;jest wyposażony w gaśnice przeciwpożarowe z aktualnym badaniem;jest oznakowany właściwie do charakteru przewozów (zgodnie z art. 57 ust. 1 i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym oraz zgodnie z § 45 i § 47 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych);posiada tablicę „Przewóz dzieci/uczniów” lub ,,Autobus szkolny’’ umieszczoną wewnątrz pojazdu przy przedniej i tylnej szybie;
posiada apteczkę, ze szczegółowym uwzględnieniem środków ochrony osobistej;siedzenia pasażerów wyposażone są w pasy bezpieczeństwa biodrowo-barkowe;siedzenia pasażerów wyposażone są w wysokie oparcia z zagłówkami;posiada możliwość zasłonięcia szyby;posiada miejsca siedzące dla każdej z przewożonych osób;posiada sprawną klimatyzację/ogrzewanie;3)wykaże, że dysponuje co najmniej dwoma osobami do sprawowania funkcji kierowcy, które posiadają:a)prawo jazdy kat. B lub D lub D1 (odpowiednie do kierowania pojazdem samochodowym wskazanym w ofercie, którym świadczony będzie przedmiot zamówienia)
b)w przypadku osób posiadających prawo jazdy kat. D lub D1 – również posiadanie kwalifikacji uprawniających do przewozu osób, zgodnie z zapisami Rozdziału 7a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
c)przeszkolenie w zakresie przepisów BHP,d)ukończony kurs udzielania pierwszej pomocy.4)wykaże, że dysponuje co najmniej dwiema osobami do opieki nad uczniami podczas dojazdu do i ze szkoły (podczas wsiadania, wysiadania i podczas jazdy autobusem), które:a)mają ukończone 18 lat;
b)posiadają przeszkolenie w zakresie BHP;c)posiadają przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy;d)są sprawne fizycznie;
e)nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo;
f)nie figurują w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;g)posiadają pełną zdolność do czynności prawnych;
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam transportu auta z Holandi - Niedrzwica Duża
  • Lokalizacja zlecenialubelskie
  • Data dodania28-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Potrzebny transport. Do zwiezienia Renault Master, krótki, niski. Miejsce załadunku: NL 7071 Ulft. Miejsce dostawy: Niedrzwica Duża. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI