Usługa transportowa polegająca na przewożeniu (dowożeniu i odwożeniu) uczniów do

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Usługa transportowa polegająca na przewożeniu (dowożeniu i odwożeniu) uczniów do szkół (na terenie Gminy Szlichtyngowa oraz do następujących szkół na terenie Gminy Wschowa: Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i I Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica we Wschowie), a także zapewnienie opieki uczniom w trakcie przewozów w roku szkolnym 2019/2020
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSzlichtyngowa
  • WojewództwoLubuskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoJednostki organizacyjne administracji samorządowej
  • Termin składania wniosków2019-07-19
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyZespół Placówek Edukacyjnych
  • Data publikacji ogłoszenia2019-07-05
  • Numer ogłoszenia569957-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 569957-N-2019 z dnia 2019-07-05 r.

Zespół Placówek Edukacyjnych: Usługa transportowa polegająca na przewożeniu (dowożeniu i odwożeniu) uczniów do szkół (na terenie Gminy Szlichtyngowa oraz do następujących szkół na terenie Gminy Wschowa: Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i I Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica we Wschowie), a także zapewnienie opieki uczniom w trakcie przewozów w roku szkolnym 2019/2020
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Placówek Edukacyjnych, krajowy numer identyfikacyjny 81000646000000, ul. Ul. Daszyńskiego  16 , 67-407  Szlichtyngowa, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 65 5407212, 65 5407220, e-mail zosip@wschowa.com.pl, faks 655 407 212.
Adres strony internetowej (URL): sp.szlichtyngowa.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
bip.szlichtyngowa.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.szlichtyngowa.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa transportowa polegająca na przewożeniu (dowożeniu i odwożeniu) uczniów do szkół (na terenie Gminy Szlichtyngowa oraz do następujących szkół na terenie Gminy Wschowa: Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i I Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica we Wschowie), a także zapewnienie opieki uczniom w trakcie przewozów w roku szkolnym 2019/2020
Numer referencyjny: 271.1.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa polegająca na przewożeniu (dowożeniu i odwożeniu) uczniów do szkół (na terenie Gminy Szlichtyngowa oraz do następujących szkół na terenie Gminy Wschowa: Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i I Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica we Wschowie) a także zapewnienie opieki uczniom w trakcie przewozów w roku szkolnym 2019/2020. Przedmiot zamówienia będzie podzielony na części: I. Przewożenie (dowożenie i odwożenie) uczniów do szkół na terenie Gminy Szlichtyngowa oraz zapewnienie opieki uczniom w trakcie przewozów w roku 2019/2020 1) Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz uczniów do szkół na terenie Gminy Szlichtyngowa 2 autobusami o pojemności minimum 52 i miejsc siedzących – (szacunkowa dzienna ilość kilometrów do przejechania wynosi 90 km) i zapewnienie opieki dla uczniów w trakcie tych przewozów. 2) Przedmiotem zamówienia nie jest objęty ewentualny dojazd do przystanku początkowego i powrót po zakończeniu dowozu oraz dodatkowe przejazdy poza wyznaczonymi kursami. 3) Pod pojęciem opieka należy rozumieć zapewnienie warunków bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu dzieci pojazdem, która jest niezbędna przy tego rodzaju przewozach. 4) Kierowca pojazdu nie może pełnić roli opiekuna przewożonych dzieci. 5) Przewozy odbywać sie będą od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej z wyjątkiem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020. 6) Trasa przewozów obejmuje miejscowości: Dryżyna, Szlichtyngowa, Górczyna, Zamysłów, Gola, Stare Drzewce, Małe Drzewce. 7) W razie konieczności dowozu innych dzieci, których rodzice zapiszą do szkoły w trakcie roku szkolnego, trasa dowozu może ulec zmianie jak również szacunkowa liczba kilometrów. 8) Rano uczniowie będą zabierani z miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub z przystanków autobusowych między godziną 6:45 – 8:00. 9) Po południu uczniowie będą rozwożeni w godzinach między 12:50 – 15:40 i rozwożone do miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub do przystanków autobusowych. II. Przewożenie (dowożenie i odwożenie) uczniów z terenu Gminy Szlichtyngowa do Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego we Wschowie oraz zapewnienie opieki uczniom w trakcie przewozów w roku 2019/2020 1) Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Szlichtyngowa do i z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego we Wschowie jednym busem o pojemności minimum 25 miejsc siedzących – (szacunkowa dzienna ilość kilometrów do przejechania wynosi 90 km) i zapewnienie opieki dla uczniów w trakcie tych przewozów. 2) Przedmiotem zamówienia nie jest objęty ewentualny dojazd do przystanku początkowego i powrót po zakończeniu dowozu oraz dodatkowe przejazdy poza wyznaczonymi kursami. 3) Pod pojęciem opieka należy rozumieć zapewnienie warunków bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu dzieci pojazdem, która jest niezbędna przy tego rodzaju przewozach. 4) Kierowca pojazdu nie może pełnić roli opiekuna przewożonych dzieci. 5) Przewozy odbywać sie będą od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej z wyjątkiem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020. 6) Trasa przewozów obejmuje miejscowości: Dryżyna, Szlichtyngowa, Górczyna, Kowalewo, Jędrzychowice, Zamysłów, Gola, Stare Drzewce, Małe Drzewce, Wschowa. 7) W razie konieczności dowozu innych dzieci, których rodzice zapiszą do szkoły w trakcie roku szkolnego, trasa dowozu może ulec zmianie jak również szacunkowa liczba kilometrów. 8) Rano uczniowie będą zabierani z miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub z przystanków autobusowych między godziną 6:45 – 8:00. 9) Po południu uczniowie będą zabierani z ośrodka w godzinach między 13:30 – 15:00 i rozwożone do miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub do przystanków autobusowych. III. Przewożenie (dowożenie i odwożenie) ucznia niepełnosprawnego z terenu Gminy Szlichtyngowa do Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica we Wschowie oraz zapewnienie opieki uczniowi w trakcie przewozów w roku 2019/2020. 1) Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz ucznia niepełnosprawnego z terenu gminy Szlichtyngowa do i z Zespołu Szkół we Wschowie jednym busem wyposażonym w windę hydrauliczną przystosowaną do wciągania wózków inwalidzkich do busa oraz stacjonarne mocowanie wózków inwalidzkich (szacunkowa dzienna ilość kilometrów do przejechania wynosi 44km) i zapewnienie opieki dla ucznia w trakcie tych przewozów. 2) Przedmiotem zamówienia nie jest objęty ewentualny dojazd do przystanku początkowego i powrót po zakończeniu dowozu oraz dodatkowe przejazdy poza wyznaczonymi kursami. 3) Pod pojęciem opieka należy rozumieć zapewnienie warunków bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu dzieci pojazdem, która jest niezbędna przy tego rodzaju przewozach. 4) Kierowca pojazdu nie może pełnić roli opiekuna przewożonych dzieci. 5) Przewozy odbywać sie będą od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej z wyjątkiem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020. 6) Trasa przewozów obejmuje miejscowości: Stare Drzewce, Wschowa. 7) W razie konieczności dowozu innych dzieci, których rodzice zapiszą do szkoły w trakcie roku szkolnego, trasa dowozu może ulec zmianie jak również szacunkowa liczba kilometrów. 8) Rano uczniowie będą zabierani z miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub z przystanków autobusowych między godziną 6:45 – 8:00. 9) Po południu uczniowie będą zabierani w godzinach między 13:30 – 15:00 i rozwożone do miejsca zamieszkania.

II.5) Główny kod CPV: 60100000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
60130000-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2019-09-02   lub zakończenia: 2020-06-26
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-09-02 2020-06-26

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania kompetencji i uprawnień niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia wówczas, gdy wykaże się doświadczeniem polegającym na wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie robót budowlanych odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. co najmniej 2 zamówień tożsamych z przedmiotem zamówienia oraz przedstawi ważnej licencji/zezwolenia na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z późn. zm.).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż: Część I- 100 000,00 zł. Część II- 100 000,00 zł. Część III- 50 000,00 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zdolność techniczna: Aby potwierdzić warunek dotyczący zdolności technicznej Wykonawca winien wykazać, że: a) Część I- Dysponuje lub będzie dysponował przy realizacji zamówienia w pełni technicznie sprawnymi dopuszczonymi do ruchu 2 autobusami o poj. min. 52 miejsc siedzących, pozwalającymi na codzienne dowożenie dzieci do szkół bez opóźnień. Pojazdy przewidziane do realizacji poszczególnych części zamówienia winny posiadać aktualne badania techniczne, a ich stan techniczny winie spełniać wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.) b) Dysponuje lub będzie dysponował przy realizacji zamówienia w pełni technicznie sprawnym dopuszczonym do ruchu 1 busem o poj. min. 25 miejsc siedzących wyposażonym w mocowanie wózków inwalidzkich oraz windę hydrauliczną umożliwiającą wjazd wózków inwalidzkich do busa, pozwalającymi na codzienne dowożenie dzieci do szkół bez opóźnień. Pojazdy przewidziane do realizacji poszczególnych części zamówienia winny posiadać aktualne badania techniczne, a ich stan techniczny winie spełniać wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.) c) Dysponuje lub będzie dysponował przy realizacji zamówienia w pełni technicznie sprawnym dopuszczonym do ruchu 1 busem wyposażonym windę hydrauliczną umożliwiającą wjazd wózków inwalidzkich do busa, pozwalającymi na codzienne dowożenie dzieci do szkół bez opóźnień. Pojazdy przewidziane do realizacji poszczególnych części zamówienia winny posiadać aktualne badania techniczne, a ich stan techniczny winie spełniać wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.) Zdolność zawodowa: Aby potwierdzić warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać, że w okresie realizacji zamówienia będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia i kwalifikacje w celu wykonania zamówienia tj.: Część I- 2 kierowców, posiadających kwalifikacje zawodowe do kierowania autobusami i busami, a także przeszkolenie uprawniające do przewozu osób, spełniający wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 58 z późn. zm.), przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.- Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.), oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców, z co najmniej dwuletnim doświadczeniem zawodowym w zakresie przewożenia osób. Część II- 1 kierowca, posiadający kwalifikacje zawodowe do kierowania busami, a także przeszkolenie uprawniające do przewozu osób, spełniający wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.58 z późn. zm.), przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.- Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.), oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców, z co najmniej dwuletnim doświadczeniem zawodowym w zakresie przewożenia osób. Część III- 1 kierowca, posiadający kwalifikacje zawodowe do kierowania busami, a także przeszkolenie uprawniające do przewozu osób, spełniający wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., po. 58 z późn. zm.), przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.- Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.), oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców, z co najmniej dwuletnim doświadczeniem zawodowym w zakresie przewożenia osób.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu , aktualne na dzień składania ofert podpisane odpowiednio przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy wg załącznika nr 2A a) (część I zamówienia), załącznika 2A b) (część II zamówienia), załącznika nr 2A c) (część III zamówienia). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, składa każdy z Wykonawców i wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (art. 25a ust. 6 ustawy Pzp). Oświadczenie może być złożone odrębnie przez każdego Wykonawcę lub w imieniu wszystkich Wykonawców przez pełnomocnika, ewentualnie wszyscy Wykonawcy mogą złożyć niniejsze oświadczenie na jednym dokumencie.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert podpisane odpowiednio przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy wg załącznika nr załącznika 2B a) (część I zamówienia), załącznika 2B b) (część II zamówienia), załącznika nr 2B c) (część III zamówienia) do SIWZ); W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców i wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (art. 25a ust. 6 ustawy Pzp). Oświadczenie może być złożone odrębnie przez każdego Wykonawcę lub w imieniu wszystkich Wykonawców przez pełnomocnika, ewentualnie wszyscy Wykonawcy mogą złożyć niniejsze oświadczenie na jednym dokumencie.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
a) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem; b) wykaz usług budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich miejsca wykonania, rodzaju wykonanych robót, daty zakończenia robót i zlecających, na rzecz których roboty te zostały wykonane wg załącznika nr 4a (część I zamówienia), załącznika 4 b (część II zamówienia), załącznika nr 4 c (część III zamówienia) do SIWZ). Do każdej usługi, wskazanej w wykazie, należy załączyć dowody potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; c) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego wg załącznika nr 3a (część I zamówienia), załącznika 3 b (część II zamówienia), załącznika nr 3 c (część III zamówienia); d) wykaz środków transportu wraz z kserokopią dowodu rejestracyjnego oraz polisy OC pojazdów. e) licencja/zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z późn. zm.). f) opłaconą polisę - a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. (Z polisy lub załączonych wraz z nią do oferty dokumentów musi wynikać, iż została ona opłacona zgodnie z warunkami płatności jakie zostały zawarte w treści polisy i musi być aktualna na dzień składania ofert).
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Zamawiający dopuszcza złożenie wraz z ofertą oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do grupy kapitałowej, w przypadku kiedy Wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej (załącznik nr 5 A, 5B, 5C do SIWZ). 2. Oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – załącznik nr 6a, 6b, 6c. W przypadku gdy Wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) treści oświadczenia wykonawca nie składa (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego wykreślenie). 3.W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach innych podmiotów na zasadzie wskazanej w art. 22a ustawy Prawo Zamówień Publicznych – pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jako dowód polegania przez Wykonawcę w doniesieniu do warunków udziału w postępowaniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
termin płatności 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Nie dotyczy
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Nie dotyczy
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Nie dotyczy
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-07-19, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Przewożenie (dowożenie i odwożenie) uczniów do szkół na terenie Gminy Szlichtyngowa oraz zapewnienie opieki uczniom w trakcie przewozów w roku 2019/2020
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1) Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz uczniów do szkół na terenie Gminy Szlichtyngowa 2 autobusami o pojemności minimum 52 i miejsc siedzących – (szacunkowa dzienna ilość kilometrów do przejechania wynosi 90 km) i zapewnienie opieki dla uczniów w trakcie tych przewozów. 2) Przedmiotem zamówienia nie jest objęty ewentualny dojazd do przystanku początkowego i powrót po zakończeniu dowozu oraz dodatkowe przejazdy poza wyznaczonymi kursami. 3) Pod pojęciem opieka należy rozumieć zapewnienie warunków bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu dzieci pojazdem, która jest niezbędna przy tego rodzaju przewozach. 4) Kierowca pojazdu nie może pełnić roli opiekuna przewożonych dzieci. 5) Przewozy odbywać sie będą od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej z wyjątkiem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020. 6) Trasa przewozów obejmuje miejscowości: Dryżyna, Szlichtyngowa, Górczyna, Zamysłów, Gola, Stare Drzewce, Małe Drzewce. 7) W razie konieczności dowozu innych dzieci, których rodzice zapiszą do szkoły w trakcie roku szkolnego, trasa dowozu może ulec zmianie jak również szacunkowa liczba kilometrów. 8) Rano uczniowie będą zabierani z miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub z przystanków autobusowych między godziną 6:45 – 8:00. 9) Po południu uczniowie będą rozwożeni w godzinach między 12:50 – 15:40 i rozwożone do miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub do przystanków autobusowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 60100000-9,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2019-09-02
data zakończenia: 2020-06-26
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
termin płatności 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Przewożenie (dowożenie i odwożenie) uczniów z terenu Gminy Szlichtyngowa do Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego we Wschowie oraz zapewnienie opieki uczniom w trakcie przewozów w roku 2019/2020
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1) Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Szlichtyngowa do i z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego we Wschowie jednym busem o pojemności minimum 25 miejsc siedzących – (szacunkowa dzienna ilość kilometrów do przejechania wynosi 90 km) i zapewnienie opieki dla uczniów w trakcie tych przewozów. 2) Przedmiotem zamówienia nie jest objęty ewentualny dojazd do przystanku początkowego i powrót po zakończeniu dowozu oraz dodatkowe przejazdy poza wyznaczonymi kursami. 3) Pod pojęciem opieka należy rozumieć zapewnienie warunków bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu dzieci pojazdem, która jest niezbędna przy tego rodzaju przewozach. 4) Kierowca pojazdu nie może pełnić roli opiekuna przewożonych dzieci. 5) Przewozy odbywać sie będą od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej z wyjątkiem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020. 6) Trasa przewozów obejmuje miejscowości: Dryżyna, Szlichtyngowa, Górczyna, Kowalewo, Jędrzychowice, Zamysłów, Gola, Stare Drzewce, Małe Drzewce, Wschowa. 7) W razie konieczności dowozu innych dzieci, których rodzice zapiszą do szkoły w trakcie roku szkolnego, trasa dowozu może ulec zmianie jak również szacunkowa liczba kilometrów. 8) Rano uczniowie będą zabierani z miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub z przystanków autobusowych między godziną 6:45 – 8:00. 9) Po południu uczniowie będą zabierani z ośrodka w godzinach między 13:30 – 15:00 i rozwożone do miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub do przystanków autobusowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 60130000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2019-09-02
data zakończenia: 2020-06-26
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
termin płatności 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: Przewożenie (dowożenie i odwożenie) ucznia niepełnosprawnego z terenu Gminy Szlichtyngowa do Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica we Wschowie oraz zapewnienie opieki uczniowi w trakcie przewozów w roku 2019/2020.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1) Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz ucznia niepełnosprawnego z terenu gminy Szlichtyngowa do i z Zespołu Szkół we Wschowie jednym busem wyposażonym w windę hydrauliczną przystosowaną do wciągania wózków inwalidzkich do busa oraz stacjonarne mocowanie wózków inwalidzkich (szacunkowa dzienna ilość kilometrów do przejechania wynosi 44km) i zapewnienie opieki dla ucznia w trakcie tych przewozów. 2) Przedmiotem zamówienia nie jest objęty ewentualny dojazd do przystanku początkowego i powrót po zakończeniu dowozu oraz dodatkowe przejazdy poza wyznaczonymi kursami. 3) Pod pojęciem opieka należy rozumieć zapewnienie warunków bezpieczeństwa w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu dzieci pojazdem, która jest niezbędna przy tego rodzaju przewozach. 4) Kierowca pojazdu nie może pełnić roli opiekuna przewożonych dzieci. 5) Przewozy odbywać sie będą od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej z wyjątkiem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020. 6) Trasa przewozów obejmuje miejscowości: Stare Drzewce, Wschowa. 7) W razie konieczności dowozu innych dzieci, których rodzice zapiszą do szkoły w trakcie roku szkolnego, trasa dowozu może ulec zmianie jak również szacunkowa liczba kilometrów. 8) Rano uczniowie będą zabierani z miejsca zamieszkania lub w jego pobliżu lub z przystanków autobusowych między godziną 6:45 – 8:00. 9) Po południu uczniowie będą zabierani w godzinach między 13:30 – 15:00 i rozwożone do miejsca zamieszkania.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 60130000-8,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2019-09-02
data zakończenia: 2020-06-26
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
termin płatności 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam transportu dla jednej osoby - Dordrecht -Skwierzyna
  • Lokalizacja zlecenialubuskie
  • Data dodania24-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Szukam prywatnego transportu dla jednej osoby z Dordrechty do Skwierzyny 26.04 po godz. 17.00. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI