Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług przewozowych w zakresie dowozu uczniów do szkół na terenie gminy Rzgów w roku szkolnym 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rzgów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057827
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. 500-lecia 22
1.5.2.) Miejscowość: Rzgów
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-030
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 0 42 214-12-10
1.5.8.) Numer faksu: 0 42 214-12-07
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretaria@rzgow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzgow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług przewozowych w zakresie dowozu uczniów do szkół na terenie gminy Rzgów w roku szkolnym 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-43f53cae-a0fc-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00036387
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004376/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług przewozowych w zakresie dowozu uczniów do szkół na terenie gminy Rzgów w roku szkolnym 2021/2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://rzgow.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja odbywa sie za posrednictwem platformy zakupowej, dostępnej pod adresem https://rzgow.ezamawiajacy.pl oraz poczty zamawiającego: pskiba@rzgow.pl, mtrzuskowska@rzgow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania opisuje rozdział 11 SWZ: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie siś komunikował z Wykonawcami
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", Zamawiający informuje, że:1) administratorem danych osobowych wykonawcy oraz osób, których dane wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu jest Burmistrz Rzgowa (Plac 500-lecia 22, 95-030 Rzgów). Więcej informacji na stronie www.rzgow.pl lub w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Rzgowie - zakładka Ochrona Danych Osobowych. 2) kontakt do inspektora danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Rzgowie: odo@rzgow.pl3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych, dalej: Pzp, w związku z wykonaniem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.4) odbiorcami danych osobowych wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Pzp, osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania na podstawie przepisów prawa (np. organom kontrolnym), inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z zamawiającym przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest zamawiający.5) dane osobowe wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do danych osobowych wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) wykonawca posiada:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących wykonawcy. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9) wykonawcy nie przysługuje:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 271/7/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 193100 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje usługę dowozu uczniów do Szkoły Podstawowej w Guzewie (Guzew, ul. Edukacyjna 6, 95-030 Rzgów) oraz Szkoły Podstawowej w Kalinie (Tadzin 24, 95-030 Rzgów) we wszystkie dni nauki w roku szkolnym 2021/2022 oraz ich odwozu po zakończonych lekcjach zgodnie z rozkładem dowozów/odwozów przedstawionym przez Zamawiającego jako załącznik do umowy Nr 1.Szacowana liczba dni dowozów w roku szkolnym 2021/2022 to 190 dni. W Szkole Podstawowej w Guzewie usługa dowozu i odwozu około 75 dzieci będzie świadczona odpowiednio oznakowanym pojazdem samochodowym użyczonym przez Zamawiającego wyłącznie w celu świadczenia usługi objętej niniejszym postępowaniem. Koszty eksploatacyjne pojazdu ponosi Zamawiający. Pojazd będzie każdorazowo parkowany na placu przy Szkole Podstawowej w Guzewie, skąd rozpoczynać będzie się dowóz i odwóz dzieci. Koszty dojazdu kierowcy do Szkoły Podstawowej w Guzewie obciążają Wykonawcę.Dowozy realizowane będą na czterech trasach w godz. 7.15-8.30, a odwozy na tych trasach w godz. 13.15 – 13.55, 14.10-14.40, 15.00- 15.20 i godz. 15.40-16.20.Szacowana dzienna liczba kilometrów w zakresie dowozu i odwozu w SP w Guzewie wynosi 100 km, co daje 19 000 km w okresie realizacji zamówienia.W Szkole Podstawowej w Kalinie usługa dowozu i odwozu około 102 dzieci będzie świadczona odpowiednio oznakowanym pojazdem samochodowym o liczbie miejsc pasażerskich wystarczającej dla realizacji dowozu uczniów zapewnionym przez Wykonawcę. Dowóz może być realizowany jednym lub dwoma pojazdami np. dwoma autobusami lub autobusem i busem – pojazdami przeznaczonym do przewozu osób – zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami na łączną liczbę miejsc ok. 39 miejsc + kierowca (w tym jedno miejsce dla opiekuna dowozu).Dowozy realizowane będą na dwóch trasach w godz. 6.55-8.00, a odwozy na tych trasach w godz. 12.55 – 14.15 i godz. 14.40-15.40.Szacowana dzienna liczba kilometrów w zakresie dowozu i odwozu w SP w Kalinie wynosi 120 km, co daje 22 800 km w okresie realizacji zamówienia.Realizacja dowozów i odwozów uczniów powinna być zapewniona na wskazany czas, taką liczbą pojazdów aby każde dziecko miało zapewnione miejsce siedzące z pasami oraz dodatkowo było jedno miejsce dla osoby nadzorującej dzieci (oprócz kierowcy), a w zakresie dowozu do szkoły podstawowej w Guzewie - pojazdem samochodowym użyczonym przez Wykonawcę;W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dowóz zgodnie z rozkładem ustalonym przez Zamawiającego.Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, muszą posiadać uprawnienia do kierowania pojazdami – prawo jazdy kat. D uzyskanymi zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (T.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 110; zm.: Dz. U. z 2019 r. poz. 2020 oraz z 2020 r. poz. 284, poz. 568, poz. 695, poz. 1087 i poz. 1517). W razie awarii któregokolwiek pojazdu Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia pojazdu zastępczego, w czasie wskazanym w ofercie. W ofercie, w ramach prawa opcji, należy wycenić usługę podstawienia autobusu zastępczego na maksymalną liczbę 20 dni roboczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W razie awarii któregokolwiek pojazdu Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia pojazdu zastępczego, w czasie wskazanym w ofercie. W ofercie, w ramach prawa opcji, należy wycenić usługę podstawienia autobusu zastępczego na maksymalną liczbę 20 dni roboczych. szacowana maksymalna wartość zamówienia wynosi 4 259,26 zł netto.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-02 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę, która otrzyma najwyższą liczbę punktów stanowiących sumę przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4