„Gminne przewozy pasażerskie w ramach publicznego transportu zbiorowego w Gminie

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Gminne przewozy pasażerskie w ramach publicznego transportu zbiorowego w Gminie Krasiczyn w 2024 r. ”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKrasiczyn
  • WojewództwoPodkarpackie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-01-04
  • ZamawiającyGmina Krasiczyn
  • Data publikacji ogłoszenia2023-12-28
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00575130
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Gminne przewozy pasażerskie w ramach publicznego transportu zbiorowego w Gminie Krasiczyn w 2024 r. ”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krasiczyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900418

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Krasiczyn 177

1.5.2.) Miejscowość: Krasiczyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-741

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski

1.5.7.) Numer telefonu: 166718370

1.5.8.) Numer faksu: 166718370

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@krasiczyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.krasiczyn.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

administracja samorządowa

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Gminne przewozy pasażerskie w ramach publicznego transportu zbiorowego w Gminie Krasiczyn w 2024 r. ”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7e1a4c6c-a560-11ee-953e-c2ea26915e21

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00575130

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00014578/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gm. Krasiczyn z wyjazdem do M. Przemyśla na lata 1.08.2023- 31.07.2026 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7e1a4c6c-a560-11ee-953e-c2ea26915e21

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl/pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): standard

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): standard

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 870000 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Gminne przewozy pasażerskie w ramach publicznego transportu zbiorowego w Gminie Krasiczyn w 2024 r. ”

4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: wagi

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: wiek taboru

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) Usługi świadczone będą w okresie od 03.01.2024 r. do dnia 31.12.2024r .
2) Dochód z biletów stanowi przychód przewoźnika, przewoźnik we własnym zakresie emituje i sprzedaję bilety na usługi objęte umową.
3) Wykonawca zobowiązuje się do zapewniania przez cały okres trwania umowy aby kierowcy zatrudnieni spełniali wszystkie wymagania im stawiane w obowiązujących przepisach prawa dotyczących uprawień i obowiązków kierowcy.
4) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje posiadanie odpowiednich zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem , tj. aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
5) Wykonawca udokumentuje posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego gwarantującego właściwą realizację usług komunikacyjnych tj. istniejącą bazę techniczną w odległości nie więcej niż 15 km od siedziby gminy Krasiczyn.
6) Wykonawca przedstawi liczbę i rodzaj środków transportu niezbędną do realizacji usług wraz z personelem technicznym.
7) Wykonawca zastosuje ulgi dla pasażerów do biletów jednorazowych i biletów miesięcznych zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1992 r. – o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego, (Dz. U. z 2018 r. poz. 295 t.j.), ulgi do biletów jednorazowych zgodnie z ustawami : ustawą z dnia 24 stycznia 1991 r, o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego, (Dz. U. z 2020 r. poz. 517 t.j.), ustawą z dnia 3 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora , Ustawą z dnia 23 maja 1974 r. o zaopatrzeniu inwalidów wojskowych i wojennych oraz ich rodzin,
8) Wszelkie zmiany w rozkładzie jazdy będą możliwe tylko i wyłącznie za zgodą Zamawiającego,
9) Wykonawca zapewni wykonywanie przewozów bez żadnych przerw, chyba że wynikną
one z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
10) Wykonawca przestrzegać będzie punktualnego i regularnego kursowania taboru,
11) Wykonawca dostarczy na linie komunikacyjne, tabor sprawny technicznie, właściwie oznakowany i czysty zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz pojazdów,
12) Wykonawca umieści na urządzeniach przystankowych czytelny rozkład jazdy i zapewni jego odmalowanie i konserwowanie,
13) Wykonawca zastosuje ulgi i zwolnienia określone w Uchwale Rady Gminy Krasiczyn.
14) Uprawnienia do darmowych przejazdów nabywają osoby:
- które uzyskały tytuł Honorowego Obywatel Gminy Krasiczyn – 3 osoby
- ociemniałych i niewidomych zamieszkałych na terenie Gminy Krasiczyn -3 osoby
- które znalazły się na wykazie osób upoważnionych do darmowych przejazdów prowadzonych przez Wójta Gminy Krasiczyn-15 osób,
15) Uprawnienia 50% ulgi w przejazdach:
- zamieszkałych na terenie Gminy Krasiczyn, które nabyły prawa emerytalne -200 osób,
- zamieszkałych na trenie Gminy Krasiczyn, które ukończyły 70 rok życia-200 osób,
16) Uprawnienia 30% ulgi w przejazdach:
- dla rencistów zamieszkałych na Trenie Gminy Krasiczyn -300 osób,
17) Uprawnienia 49% ulgi dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych zamieszkałych na terenie Gminy Krasiczyn – ok. 300 osób, obowiązują przez cały okres obowiązywania umowy w tym w wakacje.
18) Uprawnienia 51% ulgi dla studentów do ukończenia 26 roku życia zamieszkałych na terenie Gminy Krasiczyn – ok. 150 osób, obowiązują przez cały okres obowiązywania umowy w tym w wakacje.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem
2. Dostarczy Zamawiającemu uwierzytelnioną kopię polisy OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 4 000 000,00 zł w zakresie: od odpowiedzialności cywilnej (OC) Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (odpowiedzialność deliktowo - kontraktowa).
3. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ciągłości umowy ubezpieczenia, o której mowa powyżej, przez cały okres realizacji niniejszej umowy. Kopie stosownych polis będą niezwłocznie przekazywane Zamawiającemu,
4. Wykazu usług wykonanych w okresie 3 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, przy czym mogą to być referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego prace zostały wykonane w tym 3 usługi o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł netto każda w ramach publicznego transportu zbiorowego .
5. Wykaz pojazdów sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 6

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wraz załącznikami .
2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziałach 7 i 8 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale II podrozdziale 9 pkt 2 SWZ.
3. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
4. Oświadczenie składają odrębnie:
- wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
- podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy;
- podwykonawcy, na których zasobach wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podwykonawcy (jeżeli zamawiający weryfikuje podstawy wykluczenia w odniesieniu do podwykonawcy).
5. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z tego postępowania,
6. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy ),
7. Oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia podwykonawcy na których zasobach wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie przewiduje uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykaz podmiotowych środków dowodowych

Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem
2. Dostarczy Zamawiającemu uwierzytelnioną kopię polisy OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 4 000 000,00 zł w zakresie: od odpowiedzialności cywilnej (OC) Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (odpowiedzialność deliktowo - kontraktowa).
3. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ciągłości umowy ubezpieczenia, o której mowa powyżej, przez cały okres realizacji niniejszej umowy. Kopie stosownych polis będą niezwłocznie przekazywane Zamawiającemu,
4. Wykazu usług wykonanych w okresie 3 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, przy czym mogą to być referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego prace zostały wykonane w tym 3 usługi o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł netto każda w ramach publicznego transportu zbiorowego .
5. Wykaz pojazdów sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 6

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

a) Zamawiający wymaga warunek wpłaty wadium w wysokości 13 000,00 zł. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
b) wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania z ofertą z wyjątkiem przypadków o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2-3,
c) wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Dynowie nr 95 9093 1046 2017 0170 0028 0010, do dnia 03.01.2024 r. do godz. 10:00 .
d) jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia o których mowa w ust. 7 pkt 2-4, wykonawcy przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia , w postaci elektronicznej.
e)zamawiający zwraca wadium niezwłocznie nie później jednak niż 7 dni od dnia : - upływu terminu związania z ofertą, zawarcia umowy, unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, wykonawcy którego oferta została odrzucona,
f) do zwrotu lub zatrzymania wadium mają zastosowanie przepisy art. 98 ustawy z dnia 11.09.2019 r. prawo zamówień publicznych.
g) Jeżeli wykonawca nie wpłaci w terminie wadium , jego oferta podlega odrzuceniu i nie ma możliwości uzupełnienia braku.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

d) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku:
• Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
• Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

W każdym miesiącu zamawiający zapłaci przewoźnikowi dopłatę miesięczną

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

na podstawie art. 455 ustawy pzp

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-04 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: platforma

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-04 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-03

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

„Gminne przewozy pasażerskie w ramach publicznego transportu zbiorowego w Gminie Krasiczyn w 2024 r. ” według wykazu linii:

1) Nazwa linii : Cisowa- Prałkowce przez Krzeczkową, długość linii 23 km, częstotliwość połączeń na dobę 8, ilość autobusów (busów) 3 szt., autobusy spełniające wymogi : autobus powyżej 20 miejsc, rok produkcji nie starszy niż 2014 z wyświetlaczem elektronicznym,
2) Nazwa linii: Korytniki- Prałkowce przez Krasiczyn, Tarnawce, długość linii 12 km, częstotliwość połączeń na dobę 8, ilość autobusów (busów) 3 szt. spełniające wymogi : powyżej 20 miejsc nie starsze niż 2014 r. z wyświetlaczem elektroniczny,
3) Nazwa linii: Prałkowce – Kupna przez Krasiczyn, długość linii 17 km, częstotliwość połączeń na dobę 11, ilość autobusów (busów) 3 szt. Spełniające wymogi : powyżej 30 osób, rok produkcji nie starszy niż 2014 r. z wyświetlaczem elektronicznym,
4) Nazwa linii: Prałkowce -Brylińce przez Tarnawce, Zalesie, długość linii 25 km, częstotliwość połączeń na dobę 22, ilość autobusów (busów) 3 szt. spełniające wymogi : powyżej 50 osób, niskopodłogowe, przystosowane do przejazdu osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi, autobusy nie starsze niż 2014 rocznik, z wyświetlaczem elektronicznym.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę sprężyny tył xc60 2011- Rzeszów
  • Lokalizacja zleceniapodkarpackie
  • Data dodania27-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę sprężyny tył xc60 2011. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI