III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów (oryginał) do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj.:c.1. Wykonawca przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia a także zakres wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku, na podstawie schematu organizacyjnego wykonania usługi zawartego w Załączniku nr 8 do SIWZ.c.2. Wykonawca wyznaczy co najmniej jedną osobą będącą odpowiedzialną za bezpośredni nadzór i monitorowania świadczenia usługi, w tym kontrolę jakości usług i świadczonej u Zamawiającego, w tym jedna z minimum rocznym doświadczeniem na podobnym stanowisku tzn. kontrola jakości usługi świadczonej w zamkniętym zakładzie opieki zdrowotnej. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku, na podstawie schematu organizacyjnego wykonania usługi zawartego w Załączniku nr 8 do SIWZ.Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona , do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów, do przedstawienia schematu organizacyjnego, stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ.d) posiadają wiedzę i doświadczenie:d.1. Niniejszy warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży wykaz co najmniej 2 usług z minimalnym okresem realizacji 12 miesięcy, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych , w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – Załącznik nr 9 do SIWZ.UWAGA! Każda z ww. usług polegała na wykonaniu usługi sprzątania obiektów związanych z prowadzeniem działalności leczniczej tj.:• w czynnych, działających szpitalach lub przedsiębiorstwach o charakterze podobnym rozumianych jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego, w którym podmiot ten wykonuje działalność leczniczą w rodzaju świadczenia szpitalne, stacjonarne lub całodobowe i całodobowe świadczenie zdrowotne inne niż świadczenie szpitalne – w rozumieniu Ustawy o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. 2020 poz. 295 z późn. zm.) np. hospicjach, sanatoriach, ZOL-ach domach pomocy społecznej, etc. lub • w czynnym obiekcie związanym z prowadzeniem działalności leczniczej ambulatoryjnej tj. w przedsiębiorstwach o charakterze podobnym rozumianych jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego, w którym podmiot ten wykonuje działalność leczniczą w rodzaju świadczenia Stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne inne niż świadczenie szpitalne – w rozumieniu Ustawy o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. 2020 poz. 295 z późn. zm.) np. obejmują świadczenia podstawowej lub specjalistycznej opieki zdrowotnej oraz świadczenia z zakresu rehabilitacji leczniczej, udzielane w warunkach niewymagających ich udzielania w trybie stacjonarnym i całodobowym. Zamawiający wymaga by okres świadczonej usługi tj. co najmniej 12 miesięcy mieścił się w całości w okresie referencyjnym ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert. Usługa może rozpocząć się wcześniej lub trwać nadal w trakcie terminu składania ofert – lecz wymagany okres 12 miesięcy musi mieścić się ww. terminie. Zamawiający w tym zakresie nie korzysta z rozszerzenia okresu referencyjnego, o którym mowa w § 2 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.Minimalna wartość jednej usługi wynosi: 100 000,00 PLN brutto.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek zostanie spełniony w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego przedstawią wykaz usług przy zachowaniu wymogu minimalnej wartości jednej usługi tj. wartość jednej usługi wynosi 100 000,00 PLN brutto. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia wykazu usług, w którym warunek minimalnej wartości jednej usługi 100 000,00 PLN brutto zostanie spełniony jako suma wartości kilku usług Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego np. każdy z dwóch Wykonawców (ubiegających się wspólnie) przedstawi realizację usługi na wartość 50 000,00 PLN brutto każdy (50 000,00 PLN brutto + 500 000,00 PLN brutto = 100 000,00 PLN brutto).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz, b) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,d) aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,e) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności – Załącznik nr 7 do SIWZ,f) oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne – Załącznik nr 7 do SIWZ,g) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 5 i 6 ustawy PZP – Załącznik nr 7 do SIWZ,h) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 7 ustawy PZP – Załącznik nr 7 do SIWZ,i) oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 z późn. zm.) – Załącznik nr 7 do SIWZ,j) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia zawarte w Załączniku nr 7 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) Wykaz co najmniej 2 usług z minimalnym okresem realizacji 12 miesięcy, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych , w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – Załącznik nr 9 do SIWZ.UWAGA! Każda z ww. usług polegała na wykonaniu usługi sprzątania obiektów związanych z prowadzeniem działalności leczniczej tj.:• w czynnych, działających szpitalach lub przedsiębiorstwach o charakterze podobnym rozumianych jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego, w którym podmiot ten wykonuje działalność leczniczą w rodzaju świadczenia szpitalne, stacjonarne lub całodobowe i całodobowe świadczenie zdrowotne inne niż świadczenie szpitalne – w rozumieniu Ustawy o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. 2020 poz. 295 z późn. zm.) np. hospicjach, sanatoriach, ZOL-ach domach pomocy społecznej, etc. lub • w czynnym obiekcie związanym z prowadzeniem działalności leczniczej ambulatoryjnej tj. w przedsiębiorstwach o charakterze podobnym rozumianych jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego, w którym podmiot ten wykonuje działalność leczniczą w rodzaju świadczenia Stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne inne niż świadczenie szpitalne – w rozumieniu Ustawy o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. 2020 poz. 295 z późn. zm.) np. obejmują świadczenia podstawowej lub specjalistycznej opieki zdrowotnej oraz świadczenia z zakresu rehabilitacji leczniczej, udzielane w warunkach niewymagających ich udzielania w trybie stacjonarnym i całodobowym. Zamawiający wymaga by okres świadczonej usługi tj. co najmniej 12 miesięcy mieścił się w całości w okresie referencyjnym ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert. Usługa może rozpocząć się wcześniej lub trwać nadal w trakcie terminu składania ofert – lecz wymagany okres 12 miesięcy musi mieścić się ww. terminie. Zamawiający w tym zakresie nie korzysta z rozszerzenia okresu referencyjnego, o którym mowa w § 2 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.Minimalna wartość jednej usługi wynosi: 100 000,00 PLN brutto. b) oryginał lub kopię notarialnie poświadczonej umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia publicznego.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
a) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 8 do SIWZ,b) Oświadczenie Wykonawcy ws. książeczek zdrowia – Załącznik nr 11 do SIWZ,c) Oświadczenie Wykonawcy ws. procesu prania asortymentu – Załącznik nr 12 SIWZ.d) Certyfikat potwierdzający, że proces wykonywanych usług jest zgodny z normami ISO 9001:2015 lub systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001 lub równoważne certyfikaty standaryzacji potwierdzone odpowiednimi świadectwami.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Dokumenty i oświadczenia wymagane wraz z ofertą: 1.1. Do oferty każdy Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 4 do SIWZ oraz Załączniku nr 5 do SIWZ. Informacje zawarte w załącznikach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 9 ust. 1, pkt. 1.1. niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.1.3. Zamawiający żąda aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informację o podwykonawcach w oświadczeniach, o których mowa w Rozdziale 9 ust. 1 niniejszej SIWZ.1.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w Rozdziale 9 ust. 1 niniejszej SIWZ.1.5. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wskazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy. 1.6. Oświadczenie dotyczące Certyfikatu Jakości Gwarant Czystości i Higieny - Załącznik nr 10 do SIWZ. W przypadku posiadania aktualnego, ważnego na termin składania ofert Certyfikatu Jakości – Gwarant Czystości i Higieny, wydanego przez niezależny podmiot audytujący, Zamawiający wymaga załączenia ww. oświadczenia wraz z kserokopią poświadczoną za zgodność z oryginałem przedmiotowego certyfikatu. 1.7. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej, określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy.1.8. W przypadku gdy Wykonawca korzysta z zasobów podmiotów trzecich zobowiązany jest załączyć do oferty oryginał zobowiązania podmiotów trzecich. 1.9. Oryginał lub kopia notarialnie poświadczonej pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.