Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego - Gminy Nadarzyn

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego - Gminy Nadarzyn
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoNadarzyn
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-06-25
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Nadarzyn
  • Data publikacji ogłoszenia2019-06-13
  • Numer ogłoszenia559305-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 559305-N-2019 z dnia 2019-06-13 r.

Gmina Nadarzyn: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego - Gminy Nadarzyn
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nadarzyn, krajowy numer identyfikacyjny 13269195000000, ul. Mszczonowska  24 , 05-830  Nadarzyn, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 227 298 185, , e-mail przetargi@nadarzyn.pl, , faks 227 298 175.
Adres strony internetowej (URL): www.nadarzyn.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.nadarzyn.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.nadarzyn.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
W postaci papierowej
Adres:
Gmina Nadarzyn ul. Mszczonowska 24, 05-830 Nadarzyn pok. 100 (Kancelaria)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego - Gminy Nadarzyn
Numer referencyjny: ZPiFZ.271.14.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w następującym zakresie: I Część Zamówienia: Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. II Część Zamówienia: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC komunikacyjne), Ubezpieczenie od uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów Auto Casco AC/KR, Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków kierowców i pasażerów (NNW), Ubezpieczenie assistance. III Część Zamówienia: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna), Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma imienna). Część I Zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w następujących jednostkach organizacyjnych: 1) Urząd Gminy, ul. Mszczonowska 24, 05-830 Nadarzyn; 2) Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Nadarzynie; 3) Szkoła Podstawowa w Ruścu; 4) Przedszkole Publiczne w Nadarzynie; 5) Przedszkole Publiczne w Wolicy; 6) Przedszkole Publiczne w Młochowie; 7) Gminne Ognisko Dziecięco-Młodzieżowe „TĘCZA”; 8) Hala Sportowa w Nadarzynie; 9) Gminny Ośrodek Sportu w Nadarzynie; 10) Zakład Opieki Zdrowotnej w Nadarzynie; 11) Szkoła Podstawowa w Woli Krakowiańskiej; 12) Szkoła Podstawowa w Młochowie; 13) Szkoła Podstawowa w Nadarzynie; 14) Szkoła Podstawowa w Kostowcu; 15) OSP Nadarzyn; 16) Nadarzyński Ośrodek Kultury: - Świetlica NOK w Parolach, - Świetlica NOK w Wolicy, - Świetlica NOK w Rozalinie, - Świetlica NOK w Młochowie, - Świetlica NOK w Urzucie; 17) Gminny Żłobek nr 1 „Zaczarowany Ogród” w Ruścu; 18) Straż Gminna; 19) OSP Młochów. RYZYKA PODLEGAJĄCE UBEZPIECZENIU: Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk: Przedmiotem ubezpieczenia jest mienie będące w posiadaniu Gminy, jednostek organizacyjnych i podmiotów wymienionych w załącznikach, a także mienie w którego posiadanie wejdą wyżej wymienione podmioty w okresie trwania umowy ubezpieczenia, a w szczególności: - Budynki, Budowle, obiekty budowlane i tymczasowe obiekty budowlane (w rozumieniu ustawy prawo budowlane): • Ubezpieczenie budynków obejmuje także m.in. przyłącza wodno-kanalizacyjne i ciepłownicze oraz infrastrukturę wewnętrzną np. sieć internetową, okablowanie, elementy stałe, • Ubezpieczenie budowli i obiektów budowlanych oznacza w szczególności infrastrukturę zewnętrzną, garaże, małą architekturę i jej elementy, pomniki, rzeźby, fontanny, infrastrukturę drogową w tym przepusty i mosty drogowe, tunele, przejścia nad i pod torami, ogrodzenia w tym furtki i bramy (w tym siłowniki) znajdujące się na terenie Gminy (należące do jednostek Zamawiającego), witacze, pylony, szalety, place w tym place zabaw, iluminacje świetlne, kolektory deszczowe, przyłącza wody, energii cieplnej, gazowe, stacje transformatorowe wraz z przyłączami, słupy oświetleniowe i oświetlenie uliczne znajdujące się na terenie Gminy (stanowiące własność jednostek Zamawiającego lub będące w ich posiadaniu), bramy, szlabany, boiska wraz z infrastrukturą, kioski, kontenery, lokale użytkowe. - Środki trwałe, maszyny, urządzenia i wyposażenie – w tym również budowle i obiekty budowlane nie ujęte w wykazie budynków i budowli należące lub będące w posiadaniu ubezpieczonego (m. in. ogrodzenia, wiaty, fontanny, oświetlenie uliczne, oświetlenie hybrydowe oraz należące do Gminy - w tym także powierzone mieszkańcom: instalacje solarne i fotowoltaiczne, oczyszczalnie przydomowe i pompy ciepła), sprzęt elektroniczny nie wykazany w ryzyku sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, pomoce naukowe, makiety, estrady, sceny, itp. - Środki niskocenne (niskocenne składniki majątku) oraz środki będące poza ewidencją, - Zbiory biblioteczne (w tym książki i podręczniki będące w wypożyczeniu, poza lokalizacją), - Sieci wodociągowe i kanalizacyjne, - Drogi (w tym przepusty), chodniki, parkingi oraz elementy infrastruktury drogowej, - Gotówka, - Nakłady adaptacyjne (dotyczy zarówno budynków należących do jednostek Zamawiającego, jak i budynków należących do osób trzecich) – rozumiane jako nakłady poniesione przez podmioty podlegające ubezpieczeniu w ramach SIWZ, korzystające z tego mienia zarówno w środkach trwałych (w mieniu najmowanym lub administrowanym), a także we własnych środkach trwałych na skutek zwiększeń wartości (związanych np. z wykończeniem, modernizacją o ile nie zostało to uwzględnione w sumie ubezpieczenia), - Mienie pracownicze, - Środki obrotowe – w tym m.in. materiały i przyrządy do bieżącej działalności jednostek, materiały reklamowe, środki czystości, towary przeznaczone do sprzedaży, materiały promocyjne, materiały w przerobie, wyroby gotowe, zapasy, opakowania oraz części zapasowe, - Ubezpieczeniem objęte są również zabytki. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej: Przedmiotem ubezpieczenia jest ponoszona przez Ubezpieczonego w myśl przepisów prawa odpowiedzialność cywilna deliktowa za szkody majątkowe i osobowe, wyrządzone z związku z prowadzeniem działalności i posiadaniem mienia, za wypadki ubezpieczeniowe zaistniałe w okresie ubezpieczenia, z których roszczenia zostaną zgłoszone przed upływem ustawowego terminu przedawnienia roszczeń. Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku: Przedmiotem ubezpieczenia jest mienie będące w posiadaniu Gminy, jednostek organizacyjnych i podmiotów wymienionych w załącznikach, a także mienie w którego posiadanie wejdą wyżej wymienione podmioty w okresie trwania umowy ubezpieczenia. W przypadku kradzieży zwykłej przedmiotem ubezpieczenia są środki trwałe (dot. m.in. włazów do studzienek kanalizacyjnych i bramek, oznakowania pionowego, elementów ogrodzenia, latarni, stałych elementów budynków i budowli, rynien, linii energetycznych należących do Ubezpieczonego, ławek, koszy oraz wyposażenia placów zabaw), wyposażenie, sprzęt elektroniczny, mienie pracownicze i uczniowskie, środki obrotowe/zapasy (np. materiały budowlane i remontowe, części zamienne itp.) zbiory biblioteczne, wyposażenie jednostek OSP (w miejscu przechowywania oraz wykorzystywane w akcjach ratowniczych i podczas ćwiczeń w tym również w drodze na- i z powyżej wskazanych działań), których posiadanie można udokumentować. Ubezpieczenie szyb od stłuczenia: Przedmiotem ubezpieczenia są szyby i inne przedmioty szklane (m.in. szyby okienne i drzwiowe, szyby osłonowe wiat przystankowych, szyby specjalne np. antywłamaniowe, przeciwpożarowe, płyty szklane warstwowe, oszklenia ścienne i dachowe, tablice reklamowe, szyldy i gabloty poza budynkiem lub lokalem, neony, reklamy świetlne, tablice świetlne i elektroniczne, płyty szklane stanowiące składowe części mebli, stołów, lad oraz gablot reklamowych, witraże, antyramy, lustra wiszące lub stojące, a także wmontowane w ścianach, szklane, ceramiczne i kamienne wykładziny ścian, słupów i filarów), wykonane ze szkła, minerałów i ich imitacji lub tworzyw sztucznych, znajdujące się wewnątrz i na zewnątrz budynków wszystkich jednostek wymienionych w specyfikacji. Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk: Przedmiotem ubezpieczenia jest sprzęt elektroniczny (stacjonarny, przenośny, oprogramowanie) będący w posiadaniu Gminy, jednostek organizacyjnych i podmiotów wymienionych w SIWZ oraz w załącznikach, a także mienie w którego posiadanie wejdą wyżej wymienione podmioty w okresie trwania umowy ubezpieczenia. Wśród ubezpieczonego sprzętu można wyróżnić: Zestawy komputerowe (jednostka centralna, monitor, klawiatura, myszka itd.), serwery, drukarki, skanery, modemy, faksy, inny osprzęt komputerowy, centrale telefoniczne, aparaty telefoniczne, kserokopiarki, sprzęt sterowany komputerowo, sieci, komputery przenośne, tablety, kamery wideo, aparaty fotograficzne, rzutniki i projektory, elementy monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego (kamery, rejestratory, przekaźniki itp.) Oprogramowanie dotyczy zarówno sprzętu elektronicznego wykazanego w tabeli nr 3 załącznika nr 5 do SIWZ jak i w sprzęcie elektronicznym i środkach trwałych (wymagających oprogramowania) ubezpieczanych w ramach mienia od wszystkich ryzyk. Część II Zamówienia: Ubezpieczeniem objęte są pojazdy wraz z wyposażeniem wymienione poniżej oraz pojazdy włączone do ubezpieczenia przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy, będące w posiadaniu Zamawiającego lub użytkowaniu na podstawie umów leasingu, dzierżawy czy użyczenia. Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie komunikacyjne Zamawiającego w zakresie: - ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, - ubezpieczenia od uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów autocasco, - ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków kierowców i pasażerów, - ubezpieczenia assistance, w następujących pojazdach: 1.Mercedes Benz Sprinter – autobus nr rej. WPR PC99; 2. Scania P3806X6 – specjalny nr rej. WPR NX98; 3. Fiat Doblo 1.4 – specjalny nr rej. WPR 44986; 4. Jelcz – specjalny nr rej. WSI 883B; 5. Wiola W2 – przyczepa nr rej. WPR 1598A; 6. KIA SPORTAGE – osobowy nr rej. WPR 72779; 7. DACIA DOKKER – ciężarowy nr rej. WPR 2986M; 8. MAN 18.290 – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR 6010M; 9. RENAULT Mascott – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR 9L98; 10. FORD Transit – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR PF11; 11. STAR L70 12.185 – specjalny pożarniczy nr rej. WPR 72NE; 12. RENAULT Midlum – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR 44998; 13. Wiola W-B456/S – przyczepa lekka nr rej. WPR YF90; 14. FS Lublin 352417 – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR U371; - Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody wyrządzone w związku z ruchem tych pojazdów (OC komunikacyjne): Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach Obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 473, 2448, z 2019 r. poz. 125, 730). - Ubezpieczenie od uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów Auto Casco AC/KR: Zakres ubezpieczenia musi obejmować, co najmniej następujące ryzyka i koszty: - szkody powstałe wskutek nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia z innym pojazdem (zderzenie pojazdów), osobami, zwierzętami lub innymi przedmiotami pochodzącymi z zewnątrz pojazdu, - uszkodzenia przez osoby trzecie, w tym w wyniku dewastacji, pożaru, wybuchu, pioruna, upadku statku powietrznego, huraganu, zatopienia, deszczu nawalnego, gradu, powodzi, lawiny, osuwania się i zapadania ziemi, oraz nagłe działanie innych sił przyrody - nagłego działania czynnika termicznego lub chemicznego pochodzącego z zewnątrz lub wewnątrz pojazdu, - użycia pojazdu w związku z koniecznością ratowania życia lub zdrowia ludzkiego oraz - powstałe wskutek kradzieży pojazdu lub części jego wyposażenia; uszkodzenie pojazdu w następstwie jego zabrania w celu krótkotrwałego użycia, rabunku (rozboju), - szkody powstałe w momencie, gdy ubezpieczony pojazd nie posiadał ważnych badań technicznych o ile nie miało to wpływu na rozmiar lub zaistnienie szkody, - w wyposażeniu dodatkowym lub specjalistycznym pojazdu (w tym m.in. radiotelefony, zestawy głośno mówiące, radioodtwarzacze), - spowodowane przez załadowany i przewożony ładunek lub bagaż, - zakres terytorialny: Europa (z wyłączeniem WNP, ale z możliwością rozszerzenia o to terytorium w trakcie trwania ochrony ubezpieczeniowej – za dodatkową składkę), - w przypadku utraty kluczyków, koszt wymiany zamków odbywa się na koszt Ubezpieczyciela gdy obowiązek ich wymiany wynika z OWU, - w przypadku pojazdów dotychczas ubezpieczanych od kradzieży, zainstalowane w nich zabezpieczenia przeciwkradzieżowe uznaje się za wystarczające. Zakres ubezpieczenia rozszerza się o szkody powstałe w sprzęcie elektronicznym na stałe zainstalowanym w pojeździe mechanicznym. W przypadku kradzieży z włamaniem z pojazdu Ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność w momencie gdy: - pojazd posiada twardy dach, - pojazd został zamknięty na wszystkie istniejące zamki i (jeżeli jest zainstalowany) włączony został alarm, - sprzęt jest właściwie zainstalowany (zgodnie z zaleceniami producenta). Użytkownik pojazdu nie ma obowiązku pozostawienia pojazdu na parkingu strzeżonym. - Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków kierowców i pasażerów (NNW) Przedmiotem ubezpieczenia jest trwałe uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia lub śmierć ubezpieczonego, powstałe w związku z ruchem pojazdów (również podczas zatrzymania i postoju), w tym podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu, załadunku i rozładunku, naprawy pojazdu oraz upadku, pożaru lub wybuchu pojazdu. - Ubezpieczenie assistance (dotyczy pojazdów osobowych, osobowo - ciężarowych, dostawczych i ciężarowych do 3,5t do 10 lat, które objęte są zakresem AC): Przedmiotem ubezpieczenia jest pomoc techniczna i informacyjna. Zakres obejmuje co najmniej: • naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia, • koszty dojazdu pomocy drogowej, • holowanie do zakładu naprawczego lub miejsca zamieszkania, • wynajem samochodu zastępczego na minimum 3 dni, • koszty ewentualnego noclegu w przypadku unieruchomienia pojazdu wskutek wypadku, awarii lub kradzieży pojazdu, • lub pokrycie kosztów powrotu ubezpieczonych do miejsca zamieszkania. W przypadku konieczności powrotu po samochód do zakładu naprawczego: • koszty przejazdu po odbiór tego samochodu (ewentualnego zmiennika kierowcy w przypadku braku możliwości kierowania przez niego pojazdu) - Ubezpieczający/ubezpieczony przed wystawieniem polis zachowuje prawo do każdorazowej decyzji o zawarciu ubezpieczenia w powyższym zakresie. Część III Zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP i MDP w gminie Nadarzyn w zakresie: - ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna) – ilość osób objęta tą formą ubezpieczenia - 82 - ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma imienna) – ilość osób objęta tą formą ubezpieczenia - 60. Ochroną ubezpieczeniową zostaną objęci również członkowie, którzy w trakcie trwania umowy uzyskali uprawnienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 620, 1669, z 2019 r. poz. 730) i zostali zgłoszeni do Ubezpieczyciela. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 4 - Program Ubezpieczenia. W czynnościach przygotowawczych do zawarcia umów ubezpieczenia, w zawieraniu umów ubezpieczenia, w zarządzaniu oraz wykonywaniu umów ubezpieczenia, w tym również w procedurze likwidacji szkód Gminy Nadarzyn na podstawie posiadanego pełnomocnictwa pośredniczy firma Magnus Broker sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, wynagradzana prowizyjnie przez Wykonawcę według stawek zwyczajowo przyjętych dla firm brokerskich przez cały okres umowy wynikający ze specyfikacji. 2. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia określony został we wzorach umów stanowiących załączniki nr 3a, 3b, 3c do SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 66510000-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
66515000-3
66516000-0
66512100-3
66514110-0
66516100-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego, obejmującego usługi tożsame z przedmiotem zamówienia, w tym w przypadku zakupu nowego sprzętu lub konieczności ubezpieczania nowych obiektów lub osób. Zamówienie zostanie udzielone w jednym lub kilku zamówieniach na podstawie odrębnej/ych umowy/umów w przypadku, gdy Zamawiający będzie posiadał środki finansowe na jego realizację.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2022-07-17

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej wydane przez organ nadzoru zgodnie z przepisami ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej lub inny dokument potwierdzający prowadzenie działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski w zakresie nie mniejszym niż to wynika z przedmiotu zamówienia, tzn. prowadzi działalność ubezpieczeniową w myśl ustawy z dnia 11 września 2015 roku o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381, 730) co najmniej w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania procedury odwróconej, o której mowa w art. 24aa ustawy Pzp i przed udzieleniem zamówienia, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia nw. oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp: 1) potwierdzające brak podstaw do wykluczenia: a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 2 SIWZ, ppkt 1 lit. a-c składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 2.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy wystawienia dokumentów zgodnie z ust. 2.1. 2.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania procedury odwróconej, o której mowa w art. 24aa ustawy Pzp i przed udzieleniem zamówienia, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia nw. oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp potwierdzające spełnienie warunków dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: - kserokopia aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej wydanego przez organ nadzoru zgodnie z przepisami ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej lub innego dokumentu potwierdzającego prowadzenie działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski w zakresie nie mniejszym niż to wynika z przedmiotu zamówienia, tzn. prowadzi działalność ubezpieczeniową w myśl ustawy z dnia 11 września 2015 roku o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381, 730) co najmniej w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego należy przedłożyć Ogólne (szczególne) warunki wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Każdy Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, dotyczących kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty/dowody/bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie najwyżej oceniona każdy z Wykonawców składa oświadczenia i dokumenty w zakresie nie podlegania wykluczeniu oraz oświadczenia i dokumenty w zakresie spełniania warunku, który jego dotyczy. 2. Zawartość oferty - kompletna oferta musi zawierać: 1) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ; 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzorów stanowiących załączniki nr 2a i nr 2b do SIWZ (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenia złożone powinny być przez każdego z Wykonawców); 3) stosowne Pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru – załącznik Wykonawcy; 4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – załącznik Wykonawcy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Zaakceptowane klauzule dodatkowe 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Postanowienia umów zawarto we wzorach umów – oddzielnie dla każdej Części, stanowiących załączniki nr 3a, 3b, 3c do niniejszej SIWZ. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie: 1) zmian, które nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy; 2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt od 2 do 6 Pzp, a także w następujących przypadkach: a) zmiany dotyczące terminów płatności, wysokości i liczby rat składki, b) zmiana sum ubezpieczenia, w tym uzupełnienia sum ubezpieczenia i limitów po wypłacie odszkodowań, c) zmiana wysokości składki lub raty składki w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia; d) zmiany dotyczące liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego i ich formy prawnej, w przypadku powstania nowych jednostek, przekształcenia, wyodrębniania, połączenia lub likwidacji; e) rozszerzenie zakresu ubezpieczenia; f) obowiązku ubezpieczenia wynikającego z zawartych umów najmu, dzierżawy, leasingu lub innych o podobnym charakterze; g) zmian przewidzianych w klauzulach przedstawionych w ofercie Wykonawcy; h) korzystne dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy; i) zmiana zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych; j) zmiany korzystne dla Zamawiającego, w tym zmniejszenie stawek/składek; k) zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w trybie przepisu art. 142 ust. 5 Pzp.; Strona umowy występująca z propozycją zmiany umowy powinna wskazać konieczność lub korzystne aspekty wprowadzenia takiej zmiany pod względem ekonomicznym, technicznym czy też finansowym. Stronie po otrzymaniu propozycji przysługuje 14 – dniowy termin na ustosunkowanie się. Upływ ww. terminu jest jednoznaczny z odmową wprowadzenia zmian do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
1) Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa: a) Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, b) Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę oznaczone klauzulą: dokument stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010); c) Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy, będzie skutkować ich odtajnieniem, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy, d) Wykonawca nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie, e) Zamawiający informuje, że w przypadku kiedy Wykonawca otrzyma od niego wezwanie w trybie art. 90 ww. ustawy, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie Zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 2) Dokumenty zawierające informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca powinien umieścić w nieprzezroczystej oddzielnej kopercie i dołączyć do oferty.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-06-25, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: I Część Zamówienia: Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część I Zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w następujących jednostkach organizacyjnych: 1) Urząd Gminy, ul. Mszczonowska 24, 05-830 Nadarzyn; 2) Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Nadarzynie; 3) Szkoła Podstawowa w Ruścu; 4) Przedszkole Publiczne w Nadarzynie; 5) Przedszkole Publiczne w Wolicy; 6) Przedszkole Publiczne w Młochowie; 7) Gminne Ognisko Dziecięco-Młodzieżowe „TĘCZA”; 8) Hala Sportowa w Nadarzynie; 9) Gminny Ośrodek Sportu w Nadarzynie; 10) Zakład Opieki Zdrowotnej w Nadarzynie; 11) Szkoła Podstawowa w Woli Krakowiańskiej; 12) Szkoła Podstawowa w Młochowie; 13) Szkoła Podstawowa w Nadarzynie; 14) Szkoła Podstawowa w Kostowcu; 15) OSP Nadarzyn; 16) Nadarzyński Ośrodek Kultury: - Świetlica NOK w Parolach, - Świetlica NOK w Wolicy, - Świetlica NOK w Rozalinie, - Świetlica NOK w Młochowie, - Świetlica NOK w Urzucie; 17) Gminny Żłobek nr 1 „Zaczarowany Ogród” w Ruścu; 18) Straż Gminna; 19) OSP Młochów. RYZYKA PODLEGAJĄCE UBEZPIECZENIU: Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk: Przedmiotem ubezpieczenia jest mienie będące w posiadaniu Gminy, jednostek organizacyjnych i podmiotów wymienionych w załącznikach, a także mienie w którego posiadanie wejdą wyżej wymienione podmioty w okresie trwania umowy ubezpieczenia, a w szczególności: - Budynki, Budowle, obiekty budowlane i tymczasowe obiekty budowlane (w rozumieniu ustawy prawo budowlane): • Ubezpieczenie budynków obejmuje także m.in. przyłącza wodno-kanalizacyjne i ciepłownicze oraz infrastrukturę wewnętrzną np. sieć internetową, okablowanie, elementy stałe, • Ubezpieczenie budowli i obiektów budowlanych oznacza w szczególności infrastrukturę zewnętrzną, garaże, małą architekturę i jej elementy, pomniki, rzeźby, fontanny, infrastrukturę drogową w tym przepusty i mosty drogowe, tunele, przejścia nad i pod torami, ogrodzenia w tym furtki i bramy (w tym siłowniki) znajdujące się na terenie Gminy (należące do jednostek Zamawiającego), witacze, pylony, szalety, place w tym place zabaw, iluminacje świetlne, kolektory deszczowe, przyłącza wody, energii cieplnej, gazowe, stacje transformatorowe wraz z przyłączami, słupy oświetleniowe i oświetlenie uliczne znajdujące się na terenie Gminy (stanowiące własność jednostek Zamawiającego lub będące w ich posiadaniu), bramy, szlabany, boiska wraz z infrastrukturą, kioski, kontenery, lokale użytkowe. - Środki trwałe, maszyny, urządzenia i wyposażenie – w tym również budowle i obiekty budowlane nie ujęte w wykazie budynków i budowli należące lub będące w posiadaniu ubezpieczonego (m. in. ogrodzenia, wiaty, fontanny, oświetlenie uliczne, oświetlenie hybrydowe oraz należące do Gminy - w tym także powierzone mieszkańcom: instalacje solarne i fotowoltaiczne, oczyszczalnie przydomowe i pompy ciepła), sprzęt elektroniczny nie wykazany w ryzyku sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, pomoce naukowe, makiety, estrady, sceny, itp. - Środki niskocenne (niskocenne składniki majątku) oraz środki będące poza ewidencją, - Zbiory biblioteczne (w tym książki i podręczniki będące w wypożyczeniu, poza lokalizacją), - Sieci wodociągowe i kanalizacyjne, - Drogi (w tym przepusty), chodniki, parkingi oraz elementy infrastruktury drogowej, - Gotówka, - Nakłady adaptacyjne (dotyczy zarówno budynków należących do jednostek Zamawiającego, jak i budynków należących do osób trzecich) – rozumiane jako nakłady poniesione przez podmioty podlegające ubezpieczeniu w ramach SIWZ, korzystające z tego mienia zarówno w środkach trwałych (w mieniu najmowanym lub administrowanym), a także we własnych środkach trwałych na skutek zwiększeń wartości (związanych np. z wykończeniem, modernizacją o ile nie zostało to uwzględnione w sumie ubezpieczenia), - Mienie pracownicze, - Środki obrotowe – w tym m.in. materiały i przyrządy do bieżącej działalności jednostek, materiały reklamowe, środki czystości, towary przeznaczone do sprzedaży, materiały promocyjne, materiały w przerobie, wyroby gotowe, zapasy, opakowania oraz części zapasowe, - Ubezpieczeniem objęte są również zabytki. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej: Przedmiotem ubezpieczenia jest ponoszona przez Ubezpieczonego w myśl przepisów prawa odpowiedzialność cywilna deliktowa za szkody majątkowe i osobowe, wyrządzone z związku z prowadzeniem działalności i posiadaniem mienia, za wypadki ubezpieczeniowe zaistniałe w okresie ubezpieczenia, z których roszczenia zostaną zgłoszone przed upływem ustawowego terminu przedawnienia roszczeń. Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku: Przedmiotem ubezpieczenia jest mienie będące w posiadaniu Gminy, jednostek organizacyjnych i podmiotów wymienionych w załącznikach, a także mienie w którego posiadanie wejdą wyżej wymienione podmioty w okresie trwania umowy ubezpieczenia. W przypadku kradzieży zwykłej przedmiotem ubezpieczenia są środki trwałe (dot. m.in. włazów do studzienek kanalizacyjnych i bramek, oznakowania pionowego, elementów ogrodzenia, latarni, stałych elementów budynków i budowli, rynien, linii energetycznych należących do Ubezpieczonego, ławek, koszy oraz wyposażenia placów zabaw), wyposażenie, sprzęt elektroniczny, mienie pracownicze i uczniowskie, środki obrotowe/zapasy (np. materiały budowlane i remontowe, części zamienne itp.) zbiory biblioteczne, wyposażenie jednostek OSP (w miejscu przechowywania oraz wykorzystywane w akcjach ratowniczych i podczas ćwiczeń w tym również w drodze na- i z powyżej wskazanych działań), których posiadanie można udokumentować. Ubezpieczenie szyb od stłuczenia: Przedmiotem ubezpieczenia są szyby i inne przedmioty szklane (m.in. szyby okienne i drzwiowe, szyby osłonowe wiat przystankowych, szyby specjalne np. antywłamaniowe, przeciwpożarowe, płyty szklane warstwowe, oszklenia ścienne i dachowe, tablice reklamowe, szyldy i gabloty poza budynkiem lub lokalem, neony, reklamy świetlne, tablice świetlne i elektroniczne, płyty szklane stanowiące składowe części mebli, stołów, lad oraz gablot reklamowych, witraże, antyramy, lustra wiszące lub stojące, a także wmontowane w ścianach, szklane, ceramiczne i kamienne wykładziny ścian, słupów i filarów), wykonane ze szkła, minerałów i ich imitacji lub tworzyw sztucznych, znajdujące się wewnątrz i na zewnątrz budynków wszystkich jednostek wymienionych w specyfikacji. Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk: Przedmiotem ubezpieczenia jest sprzęt elektroniczny (stacjonarny, przenośny, oprogramowanie) będący w posiadaniu Gminy, jednostek organizacyjnych i podmiotów wymienionych w SIWZ oraz w załącznikach, a także mienie w którego posiadanie wejdą wyżej wymienione podmioty w okresie trwania umowy ubezpieczenia. Wśród ubezpieczonego sprzętu można wyróżnić: Zestawy komputerowe (jednostka centralna, monitor, klawiatura, myszka itd.), serwery, drukarki, skanery, modemy, faksy, inny osprzęt komputerowy, centrale telefoniczne, aparaty telefoniczne, kserokopiarki, sprzęt sterowany komputerowo, sieci, komputery przenośne, tablety, kamery wideo, aparaty fotograficzne, rzutniki i projektory, elementy monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego (kamery, rejestratory, przekaźniki itp.) Oprogramowanie dotyczy zarówno sprzętu elektronicznego wykazanego w tabeli nr 3 załącznika nr 5 do SIWZ jak i w sprzęcie elektronicznym i środkach trwałych (wymagających oprogramowania) ubezpieczanych w ramach mienia od wszystkich ryzyk. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 4 - Program Ubezpieczenia.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66510000-8, 66515000-3, 66516000-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2022-07-17
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Zaakceptowane klauzule dodatkowe 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: II Część Zamówienia: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC komunikacyjne), Ubezpieczenie od uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów Auto Casco AC/KR, Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków kierowców i pasażerów (NNW), Ubezpieczenie assistance.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część II Zamówienia: Ubezpieczeniem objęte są pojazdy wraz z wyposażeniem wymienione poniżej oraz pojazdy włączone do ubezpieczenia przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy, będące w posiadaniu Zamawiającego lub użytkowaniu na podstawie umów leasingu, dzierżawy czy użyczenia. Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie komunikacyjne Zamawiającego w zakresie: - ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, - ubezpieczenia od uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów autocasco, - ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków kierowców i pasażerów, - ubezpieczenia assistance, w następujących pojazdach: 1.Mercedes Benz Sprinter – autobus nr rej. WPR PC99; 2. Scania P3806X6 – specjalny nr rej. WPR NX98; 3. Fiat Doblo 1.4 – specjalny nr rej. WPR 44986; 4. Jelcz – specjalny nr rej. WSI 883B; 5. Wiola W2 – przyczepa nr rej. WPR 1598A; 6. KIA SPORTAGE – osobowy nr rej. WPR 72779; 7. DACIA DOKKER – ciężarowy nr rej. WPR 2986M; 8. MAN 18.290 – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR 6010M; 9. RENAULT Mascott – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR 9L98; 10. FORD Transit – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR PF11; 11. STAR L70 12.185 – specjalny pożarniczy nr rej. WPR 72NE; 12. RENAULT Midlum – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR 44998; 13. Wiola W-B456/S – przyczepa lekka nr rej. WPR YF90; 14. FS Lublin 352417 – specjalny, pożarniczy nr rej. WPR U371; - Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody wyrządzone w związku z ruchem tych pojazdów (OC komunikacyjne): Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach Obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 473, 2448, z 2019 r. poz. 125, 730). - Ubezpieczenie od uszkodzenia oraz kradzieży pojazdów Auto Casco AC/KR: Zakres ubezpieczenia musi obejmować, co najmniej następujące ryzyka i koszty: - szkody powstałe wskutek nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia z innym pojazdem (zderzenie pojazdów), osobami, zwierzętami lub innymi przedmiotami pochodzącymi z zewnątrz pojazdu, - uszkodzenia przez osoby trzecie, w tym w wyniku dewastacji, pożaru, wybuchu, pioruna, upadku statku powietrznego, huraganu, zatopienia, deszczu nawalnego, gradu, powodzi, lawiny, osuwania się i zapadania ziemi, oraz nagłe działanie innych sił przyrody - nagłego działania czynnika termicznego lub chemicznego pochodzącego z zewnątrz lub wewnątrz pojazdu, - użycia pojazdu w związku z koniecznością ratowania życia lub zdrowia ludzkiego oraz - powstałe wskutek kradzieży pojazdu lub części jego wyposażenia; uszkodzenie pojazdu w następstwie jego zabrania w celu krótkotrwałego użycia, rabunku (rozboju), - szkody powstałe w momencie, gdy ubezpieczony pojazd nie posiadał ważnych badań technicznych o ile nie miało to wpływu na rozmiar lub zaistnienie szkody, - w wyposażeniu dodatkowym lub specjalistycznym pojazdu (w tym m.in. radiotelefony, zestawy głośno mówiące, radioodtwarzacze), - spowodowane przez załadowany i przewożony ładunek lub bagaż, - zakres terytorialny: Europa (z wyłączeniem WNP, ale z możliwością rozszerzenia o to terytorium w trakcie trwania ochrony ubezpieczeniowej – za dodatkową składkę), - w przypadku utraty kluczyków, koszt wymiany zamków odbywa się na koszt Ubezpieczyciela gdy obowiązek ich wymiany wynika z OWU, - w przypadku pojazdów dotychczas ubezpieczanych od kradzieży, zainstalowane w nich zabezpieczenia przeciwkradzieżowe uznaje się za wystarczające. Zakres ubezpieczenia rozszerza się o szkody powstałe w sprzęcie elektronicznym na stałe zainstalowanym w pojeździe mechanicznym. W przypadku kradzieży z włamaniem z pojazdu Ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność w momencie gdy: - pojazd posiada twardy dach, - pojazd został zamknięty na wszystkie istniejące zamki i (jeżeli jest zainstalowany) włączony został alarm, - sprzęt jest właściwie zainstalowany (zgodnie z zaleceniami producenta). Użytkownik pojazdu nie ma obowiązku pozostawienia pojazdu na parkingu strzeżonym. - Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków kierowców i pasażerów (NNW) Przedmiotem ubezpieczenia jest trwałe uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia lub śmierć ubezpieczonego, powstałe w związku z ruchem pojazdów (również podczas zatrzymania i postoju), w tym podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu, załadunku i rozładunku, naprawy pojazdu oraz upadku, pożaru lub wybuchu pojazdu. - Ubezpieczenie assistance (dotyczy pojazdów osobowych, osobowo - ciężarowych, dostawczych i ciężarowych do 3,5t do 10 lat, które objęte są zakresem AC): Przedmiotem ubezpieczenia jest pomoc techniczna i informacyjna. Zakres obejmuje co najmniej: • naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia, • koszty dojazdu pomocy drogowej, • holowanie do zakładu naprawczego lub miejsca zamieszkania, • wynajem samochodu zastępczego na minimum 3 dni, • koszty ewentualnego noclegu w przypadku unieruchomienia pojazdu wskutek wypadku, awarii lub kradzieży pojazdu, • lub pokrycie kosztów powrotu ubezpieczonych do miejsca zamieszkania. W przypadku konieczności powrotu po samochód do zakładu naprawczego: • koszty przejazdu po odbiór tego samochodu (ewentualnego zmiennika kierowcy w przypadku braku możliwości kierowania przez niego pojazdu) - Ubezpieczający/ubezpieczony przed wystawieniem polis zachowuje prawo do każdorazowej decyzji o zawarciu ubezpieczenia w powyższym zakresie. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 4 - Program Ubezpieczenia.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66510000-8, 66512100-3, 66514110-0, 66516100-1

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2022-07-17
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Zaakceptowane klauzule dodatkowe 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: III Część Zamówienia: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna), Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma imienna).
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część III Zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP i MDP w gminie Nadarzyn w zakresie: - ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma bezimienna) – ilość osób objęta tą formą ubezpieczenia - 82 - ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP (forma imienna) – ilość osób objęta tą formą ubezpieczenia - 60. Ochroną ubezpieczeniową zostaną objęci również członkowie, którzy w trakcie trwania umowy uzyskali uprawnienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 620, 1669, z 2019 r. poz. 730) i zostali zgłoszeni do Ubezpieczyciela. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 4 - Program Ubezpieczenia.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66510000-8, 66512100-3

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2022-07-17
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Zaakceptowane klauzule dodatkowe 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie usług doradztwa prawnego - Płock, Gostynin, Sierpc
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania20-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie usług doradztwa prawnego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.