UBEZPIECZENIA FILMOTEKI NARODOWEJ – INSTYTUTU AUDIOWIZUALNEGO.

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
UBEZPIECZENIA FILMOTEKI NARODOWEJ – INSTYTUTU AUDIOWIZUALNEGO.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWarszawa
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoPodmiot prawa publicznego
  • Termin składania wniosków2020-01-28
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyFilmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny
  • Data publikacji ogłoszenia2020-01-20
  • Numer ogłoszenia504461-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 504461-N-2020 z dnia 2020-01-20 r.

Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny: UBEZPIECZENIA FILMOTEKI NARODOWEJ – INSTYTUTU AUDIOWIZUALNEGO.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Tak
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: Pełnomocnik Zamawiającego: PRYMAKOWSCY Brokerskie Biuro Ubezpieczeniowe sp. z. o.o., ul. St. Jaracza 6, 00-378 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M.ST. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Są-dowego pod nr 0000457970. Broker ubezpieczeniowy działający na podstawie zezwo-lenia Komisji Nadzoru Finansowego nr 1942/13 z dnia 28 maja 2013 r.
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny, krajowy numer identyfikacyjny 36746732800000, ul. Wałbrzyska   3/5 , 02-739  Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. +48(22) 3804990, , e-mail Piotr.Iwanowski@fina.gov.pl, , faks +48(22) 3804991.
Adres strony internetowej (URL): http://fina.gov.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://fina.gov.pl/

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://fina.gov.pl/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
ul. Wałbrzyska 3/5 02-739 Warszawa

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UBEZPIECZENIA FILMOTEKI NARODOWEJ – INSTYTUTU AUDIOWIZUALNEGO.
Numer referencyjny: 1/2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielania ochrony ubezpieczeniowej i przyjmowanie do ochrony ubezpieczeniowej mienia, osób i odpowiedzialności cywilnej Zamawiającego. Zakres ubezpieczenia: Ubezpieczenia majątkowe: - Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, - Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, - Ubezpieczenie mienia w transporcie krajowym - Ubezpieczenie utraty zysku. - Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu posiadania mienia i prowadzenia działalności. Ubezpieczenia osobowe: - Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków oraz kosztów leczenia następstw wypadków, - Ubezpieczenie kosztów leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków oraz usług Assistance w trakcie podróży służbowych za granicą oraz odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym. Ubezpieczenia komunikacyjne: - Ubezpieczenia autocasco i ubezpieczenie od kradzieży, - Ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, - Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków kierowców i pasażerów pojazdów. - Ubezpieczenia Assistance na terenie Europy

II.5) Główny kod CPV: 66510000-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
66512100-3
66514000-6
66514110-0
66515000-3
66515100-4
66515400-7
66515410-0
66516000-0
66516100-1
66516400-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 w wysokości do 20% wartości Zamówienia podstawowego. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w sytuacji gdy war-tość jego majątku w poszczególnych rodzajach wzrośnie o wartość większą niż objęte klauzula automatycznego pokrycia tj. Nastąpi wzrost o więcej niż 20% majątku. W takim przypadku, w celu zachowania jednolitości zakresu ochrony ubezpieczeniowej Zamawiający ma prawo udzielić Wykonawcy zamówienia uzupełniającego o wartości nie większej niż 20% zamówienia podstawowego. Wykonawca, któremu zostanie udzielone Zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania do zamówień uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowane w Zamówieniu podstawowym.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  24   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń. Ocena spełnienia wyżej określonych warunków odbędzie się wg formuły: spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Dokumenty wymagane przez Zamawiającego będą dostarczone w oryginale lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 3. Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej w przedmiocie zamówienia działalności lub czynności: a) Zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia, wydanego przez właściwy organ nadzoru bądź́ – w przypadku rozpoczęcia działalności przed 28 sierpnia 1990 r. – zaświadczenia, wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień́ do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej, bądź́ innego dokumentu właściwego organu na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w państwie członkowskim UE, w którym zakłada ten ma siedzibę̨, potwierdzającego posiadanie uprawnień́ do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, warunek opisany w pkt 3.a powyżej musi spełnić każdy z Wykonawców odrębnie. Pozostałe warunki może spełniać łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia. 5. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z uwzględnieniem zapisu pkt. 4. 7. Warunki określone w pkt. 3. są tożsame dla wszystkich części zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 w ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Akceptacja klauzul fakultatywnych 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiana umowy. 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 2. Istotne zmiany postanowień umowy w stosunku do treści złożonej w postępowaniu oferty rozumiane są zgodnie z art. 144, ust. 1 ustawy PZP. 3. Zamawiający przewiduje możliwość istotnej zmiany postanowień umowy w stosun-ku do treści złożonej w postępowaniu oferty, w tym w szczególności zmiany doty-czącej wzajemnych świadczeń stron umowy ubezpieczenia w niżej określonych przypadkach. 4. Zmiany umowy w zakresie zmiany cen są dopuszczalne w przypadku zmiany kosz-tów wpływających ryzyko ubezpieczeniowe, a w szczególności w przypadku zmian w przepisach prawnych dotyczących podatku VAT lub wprowadzenia lub zmiany in-nych opłat lub podatków związanych ze świadczeniem ochrony ubezpieczeniowej lub zmiany przepisów prawa skutkującej wzrostem kosztów wpływających na koszt usług ubezpieczeniowych. W takich przypadkach ceny za usługi ubezpieczeniowe zawarte na podstawie umowy ulegają automatycznie korekcie o wartość wynikają-cą z powyższych zmian. Wykonawca poinformuje Zamawiającego na piśmie o ko-rekcie ceny ubezpieczeń zawartych na podstawie umowy, wskazując równocześnie zmiany przepisów prawnych stanowiące podstawę tej korekty. Nowe ceny ubezpie-czeń będą obowiązujące dla Wykonawcy i Zamawiającego od chwili wejścia w ży-cie wyżej wymienionych zmian przepisów prawnych stanowiących podstawę do ich korekty. 5. Zmiany umowy zakresie zmiany ceny lub zakresu są dopuszczalne w przypadku: 1. wystąpienia siły wyższej, co uniemożliwia wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ. 2. w razie dokonywania przez Zamawiającego inwestycji w majątek trwały, wzro-stu jego wartości lub zbywania takiego majątku, a także rozliczania klauzuli au-tomatycznego pokrycia; 3. w razie konieczności doubezpieczenia kolejnych osób w zakresie ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków; 4. w przypadku zmian organizacyjnych (w tym przekształceń i likwidacji oraz po-wstania nowych miejsc) mogących wystąpić u Zamawiającego, w tym zmianie zakresu wykonywanej działalności w szczególności miejsca jej wykonywania; 5. w przypadku korzystnych dla Zamawiającego zmian Ogólnych Warunków Ubez-pieczenia; 6. w przypadku zmian przepisów prawnych wpływających na zakres ubezpiecze-nia; 7. w przypadku zmiany zakresu ubezpieczenia przewidzianych w klauzulach zawar-tych w SIWZ, bądź w opisie przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ 8. wysokiej szkodowości umów ubezpieczeń zawartych w ramach Umowy, tj. szkodowości, która przekroczy 70% w okresie 11 miesięcy trwania Umowy. Przez szkodowość rozumie się stosunek wypłaconych odszkodowań i rezerw do przypisanej w danym okresie składki (odszkodowania + rezerwy w stosunku do składki); W takich przypadkach ceny za usługi ubezpieczeniowe zawarte na podstawie umowy ulegają automatycznie korekcie o wartość wynikającą z powyższych zmian. Wykonawca poinformuje Zamawiającego na piśmie o korekcie ceny ubezpieczeń zawartych na podstawie umowy, wskazując równocześnie podsta-wę wprowadzenia zmian. Nowe ceny ubezpieczeń będą obowiązujące dla Wy-konawcy i Zamawiającego od chwili wejścia w życie wyżej wymienionych zmian. 6. Zmiana umowy może polegać́ w szczególności na: 1. zmianie wielkości sum ubezpieczenia w związku z: nabywaniem lub zbywaniem lub likwidacją środków trwałych lub modernizacją lub ulepszeniem środków trwałych lub oddaniem do użytku nowych inwestycji lub umowami cywilno- prawnymi nakładającymi na Zamawiającego obowiązek ubezpieczenia; 2. zmianie wysokości sum ubezpieczenia lub sum gwarancyjnych wraz z weryfika-cją stawek i składek ubezpieczenia będące ich konsekwencją; 3. zmianie ilości osób zgłoszonych do ubezpieczenia w zakresie ubezpieczenia na-stępstw nieszczęśliwych wypadków (zwiększenie lub zmniejszenie liczby ubez-pieczonych); 4. zmianie liczby osobodni w ubezpieczeniu kosztów leczenia; 5. zmianie zakresu ubezpieczenia w związku z: zmianą zakresu wykonywanej dzia-łalności, ujawnieniem się lub powstaniem nowego ryzyka ubezpieczeniowego nie przewidzianego w SIWZ lub wynikającego z konieczności dostosowania do obowiązujących wymogów 6. zmianie wysokości składki ubezpieczeniowej na skutek rozszerzenia lub ograni-czenia zakresu ubezpieczenia na wniosek Zamawiającego i za zgodą Wykonaw-cy w przypadku ujawnienia się lub powstania ryzyka ubezpieczeniowego nie-przewidzianego w OPZ lub wynikającego z konieczności dostosowania do obo-wiązujących wymogów 7. zmianach przewidzianych w klauzulach zawartych w SIWZ, bądź w opisie przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ; 8. zmianie terminów płatności składki; 9. zmianie zakresu lub przedmiotu działalności Zamawiającego; 10. aktualizacji danych Wykonawcy, w szczególności zmiany: nazwy, zmianę̨ adresu siedziby, nr konta bankowego; 11. w przypadku konieczności wykładni znaczenia lub zakresu pojęć zastosowanych w umowie, gdy budzą̨ uzasadnione wątpliwości; 12. zmianie postanowień́ umowy w celu dostosowania do zmian w prawie po-wszechnie obowiązującym, które mają wpływ na realizację umowy; 13. zmianie umowy dotyczącej poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego umowy lub numeracji jedno-stek redakcyjnych, niepowodujące zmiany celu i istotnych postanowień́ umowy. 14. Renegocjacji wysokości stawek ubezpieczeniowych, w przypadku stwierdzenia tzw wysokiej szkodowości. 7. Zmiana umowy może nastąpić po uprzednim przesłaniu Zamawiającemu propozycji zakresu i ceny ubezpieczenia wraz z informacją o dacie wejście w życia określonych zmian. 8. Zmiany danych adresowych i kont bankowych Stron następują na podstawie jedno-stronnego, pisemnego powiadomienia. 9. W wypadku wystąpienia zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotnej, d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę i zasadność zmian zostanie należycie wykazana. 10. W przypadkach, o których mowa powyżej, w sytuacji zaistnienia podstaw do zmiany umowy, strona jest zobowiązana złożyć drugiej stronie pisemny wniosek w zakresie określonym powyżej wraz z uzasadnieniem i przedstawić bez zbędnej zwłoki niezbędne dokumenty w terminie umożliwiającym drugiej stronie sprawdzenie w okresie 7 dni roboczych poprawności przedłożonych dokumentów, w celu zgłoszenia ewentualnych zastrzeżeń oraz podpisanie aneksu do umowy w tym zakresie. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu na piśmie, wpływ zmian stawek podatku VAT, zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych na koszty wykonania zamówienia oraz propozycję nowego wynagrodzenia, potwierdzone powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają w/w zmiany. Zmiana wynagrodzenia netto/brutto, o których mowa w niniejszym paragrafie następują po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego w formie aneksu do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-01-28, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Ubezpieczenia mienia
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Ubezpieczenia mienia, OC i NNW Od dnia 6 lutego 2020 roku do dnia 5 lutego 2022 roku obie daty włączone. Ubezpieczenia komunikacyjne: Zawierane sukcesywnie na 12 miesięczne okresy ubezpieczenia począwszy od dnia 6 lu-tego 2020 roku do dnia 5 lutego 2022 roku. Postanowienia wspólne: Warunki ubezpieczenia oferowane przez wykonawcę są niezmienne w całym okresie obo-wiązywania umowy. W przypadku zmian sum ubezpieczenia lub ilości osób w ubezpieczeniu NNW (zwiększe-nia lub zmniejszenia sum) wystawionych już polis, wykonawca wystawi polisy dodatkowe obejmujące te zmiany o okresie obowiązywania od następnego dnia po dniu zgłoszenia zmiany do końca rocznego ubezpieczenia podstawowego. Składka dodatkowa lub zwrot składki za polisy dodatkowe zostaną naliczone pro rata w stosunku do ilości dni pozosta-łych do końca rocznego okresu polisowania. Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny informuje, iż przechowuje, oczyszcza, digitalizuje taśmy filmowe celulozowe i NITRO. Tym samym, nie dopuszcza się ograniczenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń spowodowanej przez szkody wyrządzone w związku z posiadaniem i używaniem środków chemicznych niezbęd-nych do prawidłowej konserwacji o obsługi w/wym taśm Zamawiający oczekuje, iż mienie Zamawiającego objęte będzie ochroną ubezpieczeniową niezależnie od miejsca aktualnego położenia. Zamawiający informuje, iż nie dopuszcza do ograniczenia odpowiedzialności w sytuacji, gdy szkoda w mieniu zostanie wyrządzona przez podwykonawcę Zamawiającego lub jego kontrahenta odpowiedzialnego za powierzoną mu część mienia. Zamawiający informuje, iż nie dopuszcza się ograniczenia odpowiedzialności w sytuacji, gdy szkoda w mieniu została wyrządzona przez podmioty trzecie, które korzystały z mie-nia na podstawie umowy z Zamawiającym. Płatność składki: Składka za ubezpieczenia będzie opłacana przelewem na konto wykonawcy jednorazowo. Termin płatności składek za ubezpieczenie ubezpieczeń wynosi 21 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionych polis lub faktur przez Zamawiającego. Likwidacja szkód: Oczekuje się, iż uwagi na specyfikę działalności Zamawiającego, Zamawiający oczekuje, iż w przypadku wybranych szkód majątkowych Wykonawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 24 godzin od zgłoszenia przystąpi do oględzin miejsca szkody (dotyczy m.in. Kina Iluzjon). Przedmiot ubezpieczenia Budynki i budowle Wyposażenie Środki obrotowe, zapasy magazynowe, materiały reklamowe Muzealia, projektory etc Zbiory biblioteczne Mienie osób trzecich Poniesione nakłady na remonty i adaptacje w obcych środkach trwałych Gotówka Dodatkowe koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie oraz koszty zapobieżenia Szkody elektryczne, przepięcia Ubezpieczenie maszyn, aparatów, urządzeń od szkód mechanicznych Ubezpieczenie maszyn, aparatów, urządzeń od szkód elektrycznych Ubezpieczenie katastrofy budowlanej Ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów szklanych od stłuczenia lub uszkodzenia Akty terroryzmu, zamieszki, sabotaż, strajki, niepokoje społeczne (limit wspólny dla ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk i dla ubezpieczenia elektroniki od wszystkich ryzyk) Ubezpieczenie zwiększonych kosztów działalności (limit wspólny dla ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk i dla ubezpieczenia elektroniki od wszystkich ryzyk) Ubezpieczenie robót budowlanych, montażowych i instalacyjnych Ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem rabunku i wandalizmu. Ubezpieczenie od kradzieży zwykłej. Limit wspólny dla ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk i dla ubezpieczenia elektroniki od wszystkich ryzyk) Wandalizm, celowe uszkodzenie Ubezpieczenie szkód estetycznych (graffiti) Ubezpieczenie mienia zewnętrznego przymocowane do budynku od ryzyka kradzieży, rabunku, dewastacji(np.. słupki parkingowe, kamery, klimatyzatory) Prewencyjna suma ubezpieczenia (dotyczy ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk i ubezpieczenia elektroniki od wszystkich ryzyk
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66510000-8, 66514000-6, 66515000-3, 66515100-4, 66515400-7, 66515410-0, 66516000-0, 66516400-4

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 24
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Akceptacja klauzul fakultatywnych 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Ubezpieczenia osobowe.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków oraz kosztów leczenia na-stępstw wypadków osób odwiedzających siedziby Zamawiającego. Przedmiot i zakres ubezpieczenia: 1. Następstwa nieszczęśliwych wypadków z wyłączeniem zawałów serca i udarów mózgu obejmujące śmierć wskutek wymienionych zdarzeń, trwały uszczerbek na zdrowiu lub trwałe uszkodzenie ciała powstałe w trakcie odwiedzania lokalizacji użytkowanych przez Zamawiającego. 2. Koszty leczenia następstw nieszczęśliwych wypadków. Suma ubezpieczenia: Suma ubezpieczenia z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu i trwałego uszkodzenie ciała – 20.000,00 -zł dla każdej ubezpieczonej osoby, Suma ubezpieczenia kosztów leczenia – 1.000,00 zł dla każdej ubezpieczonej osoby. Planowana liczba osób do ubezpieczenia w każdym rocznym okresie ubezpieczenia 100.000 osób. Osoby objęte ubezpieczeniem – goście i widzowie Zamawiającego. Średnio dziennie obiekty Zamawiającego odwiedza około 600 osób. Główne odwiedzane obiekty to Kino Iluzjon i siedziba przy ul. Wałbrzyskiej, gdzie znajduje się kino letnie oraz sale projekcyjno konferencyjne. Oczekiwane świadczenia w razie zajścia zdarzenia objętego ubezpieczeniem: W razie trwałego uszczerbku na zdrowiu lub trwałego uszkodzenia ciała – taki procent sumy ubezpieczenia w jakim ubezpieczony doznał trwałego uszczerbku na zdrowiu lub trwałego uszkodzenia ciała Koszty leczenia – do sumy ubezpieczenia na podstawie przedstawionych przez poszko-dowanego faktur i rachunków. Dopuszczalna franszyza integralna 50 zł. Nie dopuszcza się stosowania franszyzy redukcyjnej.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66510000-8, 66512100-3

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 24
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Akceptacja klauzul fakultatywnych 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: Ubezpieczenia komunikacyjne.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Ubezpieczenia komunikacyjne Ubezpieczenia autocasco Zakres ubezpieczenia autocasco z włączeniem ryzyka kradzieży pojazdów i wyposażenia dodatkowego. Ochroną ubezpieczeniową powinny zostać objęte szkody polegające na uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie pojazdu, z włączeniem szyb, oraz jego wyposażenia powstałe wskutek zdarzenia niezależnego od woli ubezpieczonego lub osoby uprawnionej do korzystania z pojazdu. Nie dopuszcza się wyłączeń i ograniczeń odpowiedzialności wynikających z: · braku aktualnych badań technicznych pojazdu o ile stan techniczny pojazdu nie mi-ał bezpośredniego związku przyczynowego ze szkodą, · wieku kierującego pojazdem, Wypłata odszkodowania nastąpi bez naliczania franszyz redukcyjnych, bez potrąceń z tytułu zużycia lub amortyzacji. Suma ubezpieczenie po wypłacie odszkodowania nie ulega redukcji. W okresie roku ubezpieczenia obowiązuje stała suma ubezpieczenia. Zakład ubezpieczeń pokryje koszty napraw uszkodzonych pojazdów wykonywanych przy użyciu wyłącznie oryginalnych i nowych części zamiennych i zalecanych przez producenta materiałów eksploatacyjnych. Zamawiający nie wyraża zgody na wykonywanie napraw przy pomocy części używanych i tzw. zamienników. Ubezpieczenie winno uwzględniać przeprowadzanie napraw w autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów, niezależnie od wieku pojazdu. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC) – zgodnie z Ustawą z dnia 22 maja 2003 o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpiecze-niowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczeń Komunikacyjnych – z sumami gwarancyjnymi obowiązującymi w danym roku polisowym. NNW kierowców i pasażerów. Ubezpieczenie powinno obejmować trwałe następstwa nieszczęśliwych wypadków powsta-łych w związku z ruchem pojazdów, a w szczególności podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu, w czasie przebywania w pojeździe, będącym w ruchu i w przypadku zatrzymania lub postoju pojazdu, podczas załadunku i wyładunku oraz zwrot udokumentowanych kosztów leczenia. Górną granicę odpowiedzialności w razie śmierci ubezpieczonego wskutek nieszczęśliwe-go wypadku stanowi kwota odpowiadająca 100% sumy ubezpieczenia. W przypadku trwa-łego uszczerbku na zdrowiu świadczenie wypłacane będzie w wysokości 1% sumy ubez-pieczenia za każdy procent uszczerbku na zdrowiu. Suma ubezpieczenia – nie niższa niż 10.000,00zł na każde miejsce. Ubezpieczenie Assistance Zakres ubezpieczenie na terenie Europy obejmuje co najmniej: Pomoc techniczną lub organizację pomocy technicznej lub medycznej udzielaną kierowcy i pasażerom ubezpieczonego pojazdu w związku z wypadkiem drogowym, utratą (kradzieżą pojazdu), unieruchomieniem pojazdu wskutek awarii, unieruchomieniem pojazdu wskutek zdarzeń niezależnych od Ubezpieczonego (np. uszkodzenie przez osoby trzecie), zderze-niami związanymi z ruchem pojazdu mechanicznego oraz chorobą kierowcy lub pasażera.Świadczenia będą realizowane niezależnie od odległości od siedziby Zamawiają-cego. Ubezpieczenie powinno zapewnić pojazd zastępczy na czas ewentualnej naprawy pojazdu ubezpieczonego oraz co najmniej 7 dni wynajmu pojazdu zastępczego w przypadku kra-dzieży pojazdu. Ubezpieczenie winno zapewnić holowanie pojazdu do siedziby Zamawiającego oraz trans-port osób podróżujących do siedziby Zamawiającego w przypadku unieruchomienia pojaz-du w odległości do 900 km od siedziby Zamawiającego.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66510000-8, 66514110-0, 66516100-1

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 24
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Akceptacja klauzul fakultatywnych 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Potrzebuję pożyczki w kwocie 6000 zł - Sokołów Podlaski
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania15-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Potrzebuję pożyczki w kwocie 6000 zł na 12 miesięcy bez BIK. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI