Wycinka i pielęgnacja drzew na terenie Cmentarza Komunalnego „Starego” przy ul.

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wycinka i pielęgnacja drzew na terenie Cmentarza Komunalnego „Starego” przy ul. Cmentarnej w Jarosławiu
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoJarosław
  • WojewództwoPodkarpackie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-11-10
  • ZamawiającyGMINA MIEJSKA JAROSŁAW
  • Data publikacji ogłoszenia2021-11-02
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00253876
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wycinka i pielęgnacja drzew na terenie Cmentarza Komunalnego „Starego” przy ul. Cmentarnej w Jarosławiu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA JAROSŁAW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900520

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Jarosław

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-500

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@um.jaroslaw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastojaroslaw.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wycinka i pielęgnacja drzew na terenie Cmentarza Komunalnego „Starego” przy ul. Cmentarnej w Jarosławiu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c957856e-3bdd-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00253876

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011330/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.10 Wycinka i pielęgnacja drzew na terenia Cmentarza Komunalnego "Starego" przy ul. Cmentarnej w Jarosławiu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/um_jaroslaw

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/um_jaroslaw

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”
W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.
b) Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.:
Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.

c) Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
• Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
• W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
- .zip
- 7Z
• Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
• Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
2. Za datę przekazania Oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę Zakupową w pozostałych przypadkach - mail.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniem dot. środków komunikacji elektronicznej.
4. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 284 ust. 6 uPzp treść zapytań wraz z wyjaśnieniami (bez ujawnienia źródła zapytania) udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Tym samym wszelkie informacje przekazywane Wykonawcom stanowią integralną część specyfikacji warunków zamówienia i dotyczą wszystkich Wykonawców biorących udział w ww. postępowaniu. Wykonawca jest zobowiązany złożyć ofertę uwzględniającą wszelkie zmiany i wyjaśnienia zawarte w Informacjach dla Wykonawców.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.35.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie I. Wycinka drzewa.

Przedmiotem zamówienia jest wycinka 1 drzewa wraz z wyfrezowaniem pnia wskazanego w tabeli nr 1.
Opis warunków prowadzenia prac :
- Drzewo przeznaczone do wycinki ( Tabela nr 1) rośnie na terenie cmentarza komunalnego „Starego” przy ul. Cmentarnej w Jarosławiu. Wycinka drzewa jest o dużym stopniu trudności przy zastosowaniu metod alpinistycznych lub dźwigu w bocznym wysięgu powyżej 40. Brak możliwości użycia podnośnika samochodowego na terenie cmentarza. Niezbędne jest posiadanie kwalifikacje do wykonywania prac w drzewostanie na obiektach wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z obowiązującym art. 37b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz.U.2018, 2067 j.t.)

Termin rozpoczęcia prac – data podpisania umowy
Termin wykonania prac : 40 dni od zawarcia umowy

Tabela 1. Wykaz drzew do wycinki

Gatunek drzewa
Obwód pnia Lokalizacja/ pozwolenie
1 Topola biała - Nr inw. 66 365 Decyzja Nr 118/2021 Konserwatora Zabytków z dnia 14.05.2021 IRN-III.5147.2.112.2021.JG

4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie II. Prace pielęgnacyjne drzew.
Zadanie polega na wykonaniu pielęgnacji poniżej wskazanych drzew. Pielęgnacja wykonana musi być w obrębie całej korony drzewa i polegać ma na wykonaniu cięć sanitarnych (CS) - polegających na usunięciu gałęzi i konarów martwych, chorych, połamanych i ocierających się oraz cieć technicznych (CT) polegających na usuniecie gałęzi oraz przycięcie konarów dla poprawienia statyki, obniżenia korony oraz prześwietlenie koron w celu lepszego wykorzystania przez drzewa światła na 13 drzewach wyszczególnionych w poniższej tabeli, założeniu wiązań dynamicznych (WD) na 6 drzewach zgodnie z decyzjami Konserwatora Zabytków przedstawionymi w poniższej tabeli. Niezbędne jest posiadanie kwalifikacje do wykonywania prac w drzewostanie na obiektach wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z obowiązującym art. 37b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz.U.2018, 2067 j.t.)


Termin rozpoczęcia prac – data podpisania umowy
Termin wykonania prac : 40 dni od zawarcia umowy.


lp Gatunek drzewa/
nr inwentaryzacyjny/ położenie /obwód/wysokość/rozpiętość korony Podstawa Zalecane zabiegi pielęgnacyjne
1 Lipa drobnolistna nr 18 Kwatera 3 284/28/10 Decyzja Konserwatora Zabytków nr 189/2021 z dnia 19.08. 2021 r. znak IRN-III.5147.1.67.2021.JG w terminie do 31.12.2021 r. CS,CT
Pielęgnacja w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających, obniżenie środka ciężkości o ok. 8 m, podcięcie dolnych gałęzi i założenie WD 4 t 1 szt
2 Jesion wyniosły nr 32
Kwatera 6 260/31/19 Decyzja Konserwatora Zabytków nr 249/2021 z dnia 18.10. 2021 r. znak IRN-III.5147.1.105.2021.JG
w terminie do 31.12.2022 r. CS,CT
Pielęgnacja w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających, założenie WD 6t – 1 szt.
WD 4t – 2 szt
3 Klon pospolity nr 87
Kwatera 14 200/23/16 Decyzja Konserwatora Zabytków nr 247/2021 z dnia 18.10. 2021 r. znak IRN-III.5147.1.104.2021.JG
w terminie do 31.12.2022 r. CS,CT
Pielęgnacja w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających, korekcyjnych korony, założenie WD 2t – 1 szt. na konar najbardziej wychylony, redukcja bluszcza

4 Robinia akacjowa nr 203
Kwatera 30 280/23/13 Decyzja Konserwatora Zabytków nr 191/2021 z dnia 19.08. 2021 r. znak IRN-III.5147.1.66.2021.JG w terminie do 31.12.2021 r. CS,CT
w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających, obniżenie środka ciężkości o ok. 10 m, podcięcie dolnych gałęzi i odrostów
5 Jesion wyniosły nr 19
Kwatera 3 316/28/19 Decyzja Konserwatora Zabytków nr 214/2020 z dnia 05.11. 2020 r. znak IRN-III.5147.1.152.2022.JG
w terminie do 31.12.2022 r. CS,CT
w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających
6 Jesion wyniosły nr 20
Kwatera 4 295/28/17 CS, CT
w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających
7 Jesion wyniosły nr 88
Kwatera 14 308/30/24 CS, CT
w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających, redukcja korony do 30%
WD 2t – 4 szt
WD 8t – 1 szt
8 Jesion wyniosły nr 201
Kwatera 28 192/26/13 Całkowite usunięcie korony i pozostawienie pnia jako podpory dla bluszczu
9 Jesion wyniosły nr 189
Kwatera 29 235/27/11 CS, CT
w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających
WD 2t – 1 szt
10 Jesion wyniosły nr 199
Kwatera 28 272/29/17 CS, CT
w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających, redukcja korony do 30%
WD 4t – 1 szt
11 Jesion wyniosły nr 209
Kwatera 32 297/27/16 CS,CT
w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających, redukcja korony do 30%

12 Jesion wyniosły nr 210
Kwatera 32 207/27/15 CS,CT
w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających, redukcja korony do 30%

13 Jesion wyniosły nr 213
Kwatera 34 323/28/17 CS, CT
w zakresie usunięcia posuszu, gałęzi chorych i połamanych oraz ocierających, redukcja korony do 30%
WD 4t – 1 szt
WD 2t – 1 szt

4.2.6.) Główny kod CPV: 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VI SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania kwalifikacji do wykonywania prac w drzewostanie na obiektach wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z obowiązującym art. 37b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2018, poz. 2067 t.j.).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.1. oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 uPzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
1.2. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: dokument potwierdzający, że wykonawca posiada kwalifikacje do wykonywania prac w drzewostanie na obiektach wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z obowiązującym art. 37b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2018, poz. 2067 t.j.).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-10 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/um_jaroslaw pod nazwą niniejszego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-10 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję serwisu uszkodzonej cyfrowej niani wideo f-my Philips Avent - Borowa
  • Lokalizacja zleceniapodkarpackie
  • Data dodania16-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję serwisu uszkodzonej cyfrowej niani wideo f-my Philips Avent.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI