Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
WYCINKA DRZEW I KRZEWÓW WRAZ Z CIĘCIEM PIELĘGNACYJNYM KORON DRZEW W PASIE DRÓG POWIATOWYCH W POWIECIE BYDGOSKIM
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BYDGOSKI
1.3.) Oddział zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387399775
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: KONARSKIEGO 1-3
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-066
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 52 58 35 456
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.zdp@powiat.bydgoski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.bydgoski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WYCINKA DRZEW I KRZEWÓW WRAZ Z CIĘCIEM PIELĘGNACYJNYM KORON DRZEW W PASIE DRÓG POWIATOWYCH W POWIECIE BYDGOSKIM
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1eea166e-7ce3-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00013533
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003604/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Wycinka drzew, podkrzesanie i cięcia pielęgnacyjne drzew w pasie dróg powiatowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pow_bydgoszcz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pow_bydgoszcz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozp. Prezesa RM w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (...), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., włączona obsługa JavaScript, zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.2. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.3. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES.4. Zgodnie z definicją dokumentu elektronicznego z art.3 ustęp 2 Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dane kwalifikowanym podpisem elektronicznym jest jednoznaczne z podpisaniem oryginału dokumentu, z wyjątkiem kopii poświadczonych odpowiednio przez innego wykonawcę ubiegającego się wspólnie z nim o udzielenie zamówienia, przez podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, albo przez podwykonawcę.5. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.6. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Zał. nr 2 do “Rozporządzenia RM w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, (....) ”, Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: .zip , .7Z. Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w Rozp. KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.7. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB.8. W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego: ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES; Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym; Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.9. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 2) administratorem Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz, tel. 52 58 35 434, e–mail: zdp@powiat.bydgoski.pl 3) inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Bydgoszczy jest Pani Barbara Kalińska, tel. 52 58 35 451, e-mail: iodo@powiat.bydgoski.pl4) Pani/Pana/Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: WYCINKĘ DRZEW I KRZEWÓW WRAZ Z CIĘCIEM PIELĘGNACYJNYM KORON DRZEW W PASIE DRÓG POWIATOWYCH W POWIECIE BYDGOSKIM” o sygnaturze JO-III.271.1.5.2021, prowadzonym w trybie podstawowym wariant bez negocjacji;5) odbiorcami Pani/Pana/Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 78 ust. 1 oraz art. 18 ustawy Pzp. 6) Pani/Pana/Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;7) obowiązek podania przez Panią/Pana/Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana/Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 8) w odniesieniu do Pani/Pana/Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;9) posiada/ją Pani/Pan/Państwo:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana/Państwa danych osobowych;c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan/Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu/Państwu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: JO-III.271.1.5.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na wykonaniu wycinki drzew i krzewów, jak również wykonaniu podkrzesań i cięć pielęgnacyjnych koron drzew (np. sanitarnych, korygujących, odmładzających i technicznych itp.) znajdujących się w pasie dróg powiatowych położonych na terenie gmin: Koronowo, Dobrcz, Sicienko, Białe Błota, Solec Kujawski, Osielsko, Nowa Wieś Wielka, w Powiecie Bydgoskim.2) Zakres usług obejmuje:a) wycinkę drzewLiczba drzew przeznaczonych do wycinki wraz z wywozem dłużnicy i gałęzi, przy obwodzie pnia mierzonego na wysokości pierśnicy (130cm) wynosi:- 20 ÷ 100 cm– 10 szt.- 101 ÷ 150 cm– 20 szt. - 151 ÷ 200 cm– 30 szt. - 201 ÷ 250 cm– 15 szt. - 251 ÷ 300 cm– 10 szt. - powyżej 300 cm, (z ustaleniem ceny za każdy dodatkowy cm)– 5szt. - awaryjne usunięcie drzewa- maksymalnie 5 szt. Przyjęto prognozowaną liczbę– 95 sztuk drzew. Wśród nich uwzględnia się drzewa ujęte w decyzjach uzyskanych w późniejszym terminie, a także inne wycinki, uzyskane nagłą potrzebą, np. zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg.Termin realizacji zakresu - 01 października do 10 grudnia 2021r., a w sytuacjach awaryjnych w terminie wskazanym każdorazowo przez Zamawiającego w przekazanym zleceniu.b) wykonanie podkrzesań i cięć pielęgnacyjnych koron drzew:Liczba drzew przeznaczonych do wykonania cięć pielęgnacyjnych:- podkrzesanie do wysokości korony+ usunięcie odrostów (wilków)- 100 szt.- podkrzesanie w koronie do 4,5 m– 200 szt. - podkrzesanie w koronie powyżej 4,5 m– 200 szt.Przyjęto, że zostanie wykonane podkrzesanie koron drzew wraz z wywozem– ok. 500 sztuk drzew. Przewiduje się możliwość zmiany ilości sztuk- łącznie +/- 50 sztuk.c) wycinka krzewów:Dla potrzeb postępowania przyjęto prognozowaną wielkość usuwania krzewów: poszycie rzadkie- 20000 m2 poszycie średnie– 14000 m2 poszycie gęste– 5000 m2Przyjęto, że usunięcie z powierzchni ok. 39000 m2 krzewów wraz z ich wywozem. Przewiduje się możliwość zmiany ilości m2 łącznie +/- 5000 m2.3. Opis wymagań zamawiającego:a) Wykonawca będzie realizował poszczególne zamówienia, w terminie do 21 dni roboczych, liczonych od dnia przekazania mu za pomocą poczty elektronicznej pisemnego zlecenia b) W szczególnych wypadkach, w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego, usługa winna być wykonana niezwłocznie, jednak w terminie nie dłuższym niż 48 godzin od przekazania zlecenia Wykonawcy. Wykonawca w ofercie określi czas reakcjic) Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo, po zakończeniu realizacji zlecenia, uporządkować teren w ciągu 7 dni kalendarzowych i zgłosić wykonanie prac Zamawiającemu.d) Usługi mają być wykonywane w sposób zgodny oczekiwaniami Zamawiającego i z załączonymi do SWZ Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi.e) Po zakończeniu prac Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania pasa drogowego z drobnych gałęzi, wiór etc. powstałych w trakcie wycinki i zabiegów pielęgnacyjnych, poprzez ich usunięcie i likwidację w sposób nie zagrażający środowisku naturalnemu i bezpieczeństwu na koszt Wykonawcy. f) Zamawiający w trakcie trwania umowy będzie zlecał Wykonawcy realizację usług kierując się zakresem (podkrzesanie i pielęgnacja drzew oraz wycinka krzewów) oraz obszarem na którym będą one realizowane. Przyjmuje się, że każdorazowo zakres będzie obejmował teren 1 gminy. Wycinka drzew będzie zlecana oddzielnie na podobnych zasadach, chyba że co innego będzie wynikało z bieżących potrzeb Zamawiającegog) Wykonawca ma obowiązek wdrożyć, na czas realizacji usługi, dostarczoną przez Zamawiającego tymczasową organizację ruchu. Wykonawca zapewni stosowne oznakowanie drogi.h) Wykonawca jest obowiązany posiadać przez cały okres trwania umowy ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł. i) Wykonawca zobowiązany jest do zakupu od Zamawiającego pozyskanego drewna opałowego i przekazania za nie opłaty zgodnie z aktualną Uchwałą Zarządu Powiatu Bydgoskiego. j) Zamawiający zastrzega, że w czasie trwania realizacji zamówienia, Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia lub zwiększenia wielkości przedmiotu zamówienia, stosownie do zaistniałych potrzeb.k) Zamawiający zastrzega, iż Wykonawca może żądać wynagrodzenia wyłącznie za wykonany zakres przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77340000-5 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów
77341000-2 - Okrzesywanie drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp w pełnym lub częściowym zakresie. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będą: faktyczne potrzeby Zamawiającego przekraczające wskazany w SWZ zakres danej usługi, dysponowanie środkami finansowymi oraz złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji w określonym zakresie. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tego tytułu, w tym roszczenie o realizację zamówienia opcjonalnego. Uruchomienie prawa opcji może nastąpić po zrealizowaniu zakresu przewidzianego w SWZ dla danego rodzaju usługi stanowiącej przedmiot zamówienia nie najpóźniej jednak niż do dnia 30 listopada 2021 r., poprzez złożenie oświadczenia przez Przedstawiciela Zamawiającego. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji wielokrotnie, do wyczerpania zakresu usług objętego opcją. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w odniesieniu do poszczególnych rodzajów usług (a, b, c zakresu zamówienia) objętych przedmiotem zamówienia w szacunkowej określonej dla każdej z nich. a - Przyjęto prognozowaną liczbę– 95 sztuk drzew. Wśród nich uwzględnia się drzewa ujęte w decyzjach uzyskanych w późniejszym terminie, a także inne wycinki, uzyskane nagłą potrzebą (5 szt.), np. zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg.b - Przyjęto, że zostanie wykonane podkrzesanie koron drzew wraz z wywozem– ok. 500 sztuk drzew. Przewiduje się możliwość zmiany ilości sztuk- łącznie +/- 50 sztuk.c - Przyjęto, że usunięcie z powierzchni ok. 39000 m2 krzewów wraz z ich wywozem. Przewiduje się możliwość zmiany ilości m2 łącznie +/- 5000 m2.Ceny jednostkowe dla poszczególnych usług realizowanych w ramach prawa opcji będą takie same jak określone przez Wykonawcę w ofercie dla zamówienia podstawowego.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W przypadku skorzystania przez zamawiającego z możliwości negocjowania treści ofert, negocjacje dotyczyć będą wyłącznie tych elementów treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, o których mowa w rozdziale IX niniejszej SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji Wykonawcy w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8