Usługa polegająca na działaniach ograniczających występowanie ptaków i innych zwierząt...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Usługa polegająca na działaniach ograniczających występowanie ptaków i innych zwierząt wraz z realizacją odstrzału redukcyjnego na terenie lotniska w Powidzu
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPowidz
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2023-11-27
  • Zamawiający33. BAZA LOTNICTWA TRANSPORTOWEGO W POWIDZU
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-17
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00500764
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa polegająca na działaniach ograniczających występowanie ptaków
i innych zwierząt wraz z realizacją odstrzału redukcyjnego na terenie lotniska w Powidzu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 33. BAZA LOTNICTWA TRANSPORTOWEGO W POWIDZU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 310188854

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Witkowska 8

1.5.2.) Miejscowość: Powidz

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-430

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 33bltr.przetargi@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://33bltr.wp.mil.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa polegająca na działaniach ograniczających występowanie ptaków
i innych zwierząt wraz z realizacją odstrzału redukcyjnego na terenie lotniska w Powidzu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc9d5842-7fc6-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00500764

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00055944/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.11 Usługa odstraszania zwierząt na lotnisku oraz odstrzał redukcyjny w roku 2024

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/33bltr

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/33bltr

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z częścią XI SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 33/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest:
Usługa polegająca na działaniach ograniczających występowanie ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska w Powidzu z wykorzystaniem metod:
a) metoda polegająca na płoszeniu ptaków i innych zwierząt z zastosowaniem co najmniej 2 psów ras wykorzystywanych do tego celu oraz przeszkolonych odpowiednio w tym zakresie tj. do płoszenia zwierząt na lotnisku. Każdy z psów musi posiadać książeczkę zdrowia z aktualnymi wymaganymi przez obowiązujące przepisy szczepieniami;
b) metoda biosoniczna (głosy, dźwięki płoszące ptaki) z wykorzystaniem montowanego na samochodzie lub przenośnego megafonu;
c) metoda pirotechniczna (pistolet hukowy);
d) metoda z wykorzystaniem zielonego lasera (po uzgodnieniu z kontrolerem ATC);
e) metoda sokolnicza z zastosowaniem ptaków łowczych nakierowaną na gatunki ptaków, których odstraszanie metodą sokolniczą jest nieefektywne.
f) inne, dozwolone prawnie metody zaproponowane przez Wykonawcę, które będą efektywne w danej lokalizacji w odniesieniu do określonych gatunków ptaków/zwierząt (np. zastosowanie środków chemicznych)

Realizacja, zgodnie z decyzją Starosty Słupeckiego znak: SR.6150.21.2019 z dnia 20.08.2019 r. odstrzału redukcyjnego takich zwierząt jak: jeleń, sarna, daniel, dzik, lis w sezonach łowieckich 2023/2024.
W przypadku doprowadzenia do całkowitego ograniczenia populacji ssaków łownych należy w ramach zezwolenia utrzymywać zerowy stan populacji tych zwierząt.
2. Świadczenie niniejszej usługi ma na celu ograniczenie zagrożeń związanych z ryzykiem kolizji statków powietrznych z ptakami i innymi zwierzętami na terenie lotniska wojskowego w Powidzu i ewentualnością nastąpienia w tych okolicznościach zdarzeń lotniczych, uwzględniając postanowienia przepisów ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (T. jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 z późn. zm.), ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (T. jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 1580 z późn. zm.), ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (T. jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 1082 z późn. zm.), a także wytycznych zawartych w piśmie DG RSZ nr 43330/DG/2/19 z dnia 22.07.2019 r., rekonesansie środowiskowym lotniska 33. Bazy Lotnictwa Transportowego w Powidzu stanowiącym załącznik do pisma nr 18713/21 z dnia 05.11.2021 r. oraz decyzji Starosty Słupeckiego znak: SR.6150.21.2019 z dnia 20.08.2019 r. w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie odstrzału redukcyjnego zwierząt łownych bytujących na terenie lotniska wojskowego w Powidzu.
3. Teren lotniska traktowany jest jako obiekt o charakterze specjalnym i w myśl art. 26 ustawy – Prawo łowieckie nie wchodzi w skład odwodu łowieckiego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77600000-6 - Usługi myśliwskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z częścią XIX pkt II SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) zdolność techniczna
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada osoby zdolne do wykonania zamówienia:
• co najmniej 2 osoby posiadające uprawnienia sokolnicze potwierdzone wpisem do legitymacji Polskiego Związku Łowieckiego, zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo łowieckie z dnia 13.10.1995 r. (T. jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 1082 z późn. zm.).
Osoby posiadające uprawnienia sokolnicze muszą posiadać zezwolenie Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie ustawy Prawo łowieckie z dnia 13.10.1995 r. (T. jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 1082 z późn. zm.).
• co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia selekcjonerskie do wykonywania polowań potwierdzone wpisem do legitymacji Polskiego Związku Łowieckiego, zgodnie z art. 42 ust. 3 pkt 2 ustawy Prawo łowieckie z dnia 13.10.1995 r. (T. jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 1082 z późn. zm.).
Osoba wykonująca odstrzał redukcyjny musi posiadać pozwolenie na posiadani broni myśliwskiej.
Zamawiający dopuszcza takie rozwiązanie, że osoba posiadająca uprawnienia sokolnicze, w przypadku posiadania także uprawnień selekcjonerskich może dokonywać odstrzału redukcyjnego. Wówczas do wykonywania usługi wystarczą co najmniej 2 osoby.
Wykonawca powinien także:
• Dysponować co najmniej 2 szt. psów: wyszkolonych do pracy na lotniskach, przystosowanych do płoszenia ptactwa i zwierząt oraz posiadających książeczkę zdrowia wraz z aktualnymi wymaganymi przez obowiązujące przepisy szczepieniami.

b) zdolność zawodowa
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że należycie wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi polegające na działaniach ograniczających występowanie ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska cywilnego lub wojskowego o wartości min. 150 000,00 zł brutto każda.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym – załącznik nr 4 do SWZ.
(W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał).

b) Wykaz psów, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia w szczególności wykorzystywanymi do pracy na lotniskach oraz przeszkolonymi do płoszenia zwierząt wraz z informacją o rasie i wieku psów oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi psami na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
(W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał).

c) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku określonego w części VII ust. 1 pkt 4 b) specyfikacji, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane – załącznik nr 6 do SWZ wraz z załączeniem dowodów określających, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), przynajmniej jeden z Wykonawców musi spełniać warunek dotyczący posiadanych zdolności zawodowych, w pełni samodzielnie, czyli co najmniej jeden z Wykonawców musi wykazać się dwiema usługami, by spełnić warunek.
Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac.
W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych i zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp powyższe zastrzeżenie dotyczy również tych podmiotów.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oferta Wykonawcy musi zawierać następujące dokumenty:
1. wypełniony i podpisany formularz ofertowy - wg załącznika nr 1 do SWZ,
2. wypełniony i podpisany formularz cenowy - wg załącznika nr 2 do SWZ
3. pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę w przypadku, gdy fakt ten nie wynika z dokumentów rejestrowych firmy,
4. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeśli dotyczy) – załącznik nr 7 do SWZ
5. oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeśli dotyczy)
W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór zamieszczono w załączniku nr 3 do SWZ)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z częścią XVI ust. 4 SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 8 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w przypadkach i na warunkach określonych w § 15 wzoru umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-27 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/33bltr

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-27 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-22

NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów- Międzychód
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania03-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu: Prace remontowe w budynkach szpitalnych
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Powidz: Zakup sprzętu kwaterunkowego
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Pozostałe: Dostawa produktów spożywczych
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Pozostałe: Dostawa ciągnika rolniczego
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI