Kompleksowa obsługa prawna Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Kompleksowa obsługa prawna Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Olsztynie w latach 2024-2026
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOlsztyn
  • WojewództwoWarmińsko-mazurskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inny zamawiający
  • Termin składania wniosków2023-12-08
  • ZamawiającyKRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-30
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00525383
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa obsługa prawna Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Olsztynie w latach 2024-2026

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA

1.3.) Oddział zamawiającego: ODDZIAŁ TERENOWY W OLSZTYNIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Bartosza Głowackiego 6

1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 10-448

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne.olsztyn@kowr.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kowr.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Państwowa osoba prawna / Agencja wykonawcza

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa obsługa prawna Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Olsztynie w latach 2024-2026

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-08dd898d-8f86-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00525383

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00119680/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.43 Obsługa prawna w okresie 01.01.2024-31.12.2026

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://kowr.eb2b.com.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale XVIII SWZ - https://kowr.eb2b.com.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje znajdują się w Rozdziale XVIII SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XX SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem XX SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OLS.WOP.260.22.2023.SB

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 5

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części Nr 1 obejmuje w szczególności:
a) udzielanie komórkom organizacyjnym Zamawiającego porad i opinii prawnych
w zakresie stosowania ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r.
o kształtowaniu ustroju rolnego, ustawy z dnia 10 lutego 2017 r. o Krajowym Ośrodku Wsparcia Rolnictwa oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
a także innych aktów prawnych związanych z obrotem nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa i działaniem Zamawiającego;
b) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie projektów decyzji administracyjnych i postanowień wydawanych na podstawie ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego oraz innych ustaw;
c) interpretację obowiązujących przepisów prawnych dotyczących działalności Zamawiającego;
d) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie treści umów dzierżawy, aneksów do w/w umów i porozumień z terenów powiatu: bartoszyckiego, kętrzyńskiego, węgorzewskiego, giżyckiego i mrągowskiego, projektów aktów notarialnych i procedur w sprawach dotyczących gospodarowania i rozliczania mienia Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa
z w/w terenów;
e) współdziałanie z komórką organizacyjną Zamawiającego wykonującą zadania
z zakresu windykacji należności w sprawie dochodzenia należności
w postępowaniu egzekucyjnym oraz poza nim, a także w zakresie rozkładania na raty i umarzania należności;
f) sporządzanie oraz uzgadnianie wniosków i pism w sprawach zleconych przez Zamawiającego dotyczących gospodarowania Zasobem Własności Rolnej Skarbu Państwa;
g) współudział w rozpatrywaniu skarg, roszczeń i interwencji;
h) współdziałanie z notariuszami w zakresie sporządzania aktów notarialnych
w przypadku zaistnienia wątpliwości wymagających prawnego rozstrzygnięcia;
i) udział w formułowaniu treści wewnętrznych aktów normatywnych, opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych, w tym opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów zarządzeń;
j) doradztwo prawne, w oparciu o aktualne przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innych aktów prawnych związanych z dostępem do informacji publicznej;
k) inne czynności niezbędne do należytego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
2. Przedmiot zamówienia został dodatkowo opisany w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 5 do SWZ oraz w rozdziale III SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części Nr 2 obejmuje w szczególności:
a) udzielanie komórkom organizacyjnym Zamawiającego porad i opinii prawnych w zakresie stosowania ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r.
o kształtowaniu ustroju rolnego, ustawy z dnia 10 lutego 2017 r. o Krajowym Ośrodku Wsparcia Rolnictwa oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
a także innych aktów prawnych związanych z obrotem nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa i działaniem Zamawiającego;
b) interpretację obowiązujących przepisów prawnych dotyczących działalności Zamawiającego;
c) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie treści umów dzierżawy, aneksów do w/w umów i porozumień z terenów powiatu: ostródzkiego, iławskiego, nowomiejskiego, działdowskiego i nidzickiego, projektów aktów notarialnych i procedur w sprawach dotyczących gospodarowania i rozliczania mienia Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa
z w/w terenów;
d) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie treści umów dzierżawy jezior i wód stojących na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego oraz aneksów do w/w umów dzierżawy i porozumień;
e) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie umów
o przyznanie bezzwrotnej pomocy finansowej oraz zmian do w/w umów;
f) współdziałanie z komórką organizacyjną Zamawiającego wykonującą zadania z zakresu windykacji należności w sprawie dochodzenia należności w postępowaniu egzekucyjnym oraz poza nim, a także w zakresie rozkładania na raty i umarzania należności;
g) sporządzanie oraz uzgadnianie wniosków i pism w sprawach zleconych przez Zamawiającego dotyczących gospodarowania Zasobem Własności Rolnej Skarbu Państwa;
h) współudział w rozpatrywaniu skarg, roszczeń i interwencji;
i) współdziałanie z notariuszami w zakresie sporządzania aktów notarialnych w przypadku zaistnienia wątpliwości wymagających prawnego rozstrzygnięcia;
j) udział w formułowaniu treści wewnętrznych aktów normatywnych, opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych, w tym opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów zarządzeń;
k) doradztwo prawne, w oparciu o aktualne przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innych aktów prawnych związanych z dostępem do informacji publicznej;
l) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie projektów decyzji i postanowień wydawanych na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego oraz innych ustaw;
m) inne czynności niezbędne do należytego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
2. Przedmiot zamówienia został dodatkowo opisany w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 5 do SWZ oraz w rozdziale III SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części Nr 3 obejmuje w szczególności:
a) udzielanie komórkom organizacyjnym Zamawiającego porad i opinii prawnych w zakresie stosowania ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r.
o kształtowaniu ustroju rolnego, ustawy z dnia 10 lutego 2017 r. o Krajowym Ośrodku Wsparcia Rolnictwa oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
a także innych aktów prawnych związanych z obrotem nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa i działaniem Zamawiającego;
b) interpretację obowiązujących przepisów prawnych dotyczących działalności Zamawiającego;
c) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie treści umów dzierżawy, aneksów do w/w umów i porozumień z terenów powiatu braniewskiego, elbląskiego, gołdapskiego, oleckiego i ełckiego, projektów aktów notarialnych i procedur w sprawach dotyczących gospodarowania i rozliczania mienia Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa z w/w terenów;
d) udzielanie pomocy prawnej w sprawach dotyczących rozpatrywanych przez KOWR roszczeń reprywatyzacyjnych (dotyczy nieruchomości Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa);
e) współdziałanie z komórką organizacyjną Zamawiającego wykonującą zadania z zakresu windykacji należności w sprawie dochodzenia należności w postępowaniu egzekucyjnym oraz poza nim, a także w zakresie rozkładania na raty i umarzania należności;
f) sporządzanie oraz uzgadnianie wniosków i pism w sprawach zleconych przez Zamawiającego dotyczących gospodarowania Zasobem Własności Rolnej Skarbu Państwa;
g) współudział w rozpatrywaniu skarg, roszczeń i interwencji;
h) współdziałanie z notariuszami w zakresie sporządzania aktów notarialnych w przypadku zaistnienia wątpliwości wymagających prawnego rozstrzygnięcia;
i) udział w formułowaniu treści wewnętrznych aktów normatywnych, opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych, w tym opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów zarządzeń;
j) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie projektów decyzji i postanowień wydawanych na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego oraz innych ustaw;
k) doradztwo prawne, w oparciu o aktualne przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innych aktów prawnych związanych z dostępem do informacji publicznej;
l) inne czynności niezbędne do należytego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
2. Przedmiot zamówienia został dodatkowo opisany w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 5 do SWZ oraz w rozdziale III SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części Nr 4 obejmuje w szczególności:
a) udzielanie komórkom organizacyjnym Zamawiającego porad i opinii prawnych
w zakresie stosowania ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r.
o kształtowaniu ustroju rolnego, ustawy z dnia 10 lutego 2017 r. o Krajowym Ośrodku Wsparcia Rolnictwa oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
a także innych aktów prawnych związanych z obrotem nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa i działaniem Zamawiającego;
b) interpretację obowiązujących przepisów prawnych dotyczących działalności Zamawiającego;
c) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie treści umów dzierżawy, aneksów do w/w umów i porozumień z terenów powiatu: olsztyńskiego, lidzbarskiego, szczycieńskiego i piskiego, projektów aktów notarialnych i procedur w sprawach dotyczących gospodarowania i rozliczania mienia Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa z w/w terenów;
d) współdziałanie z komórką organizacyjną Zamawiającego wykonującą zadania
z zakresu windykacji należności w sprawie dochodzenia należności
w postępowaniu egzekucyjnym oraz poza nim, a także w zakresie rozkładania na raty i umarzania należności;
e) sporządzanie oraz uzgadnianie wniosków i pism w sprawach zleconych przez Zamawiającego dotyczących gospodarowania Zasobem Własności Rolnej Skarbu Państwa;
f) współudział w rozpatrywaniu skarg, roszczeń i interwencji;
g) współdziałanie z notariuszami w zakresie sporządzania aktów notarialnych
w przypadku zaistnienia wątpliwości wymagających prawnego rozstrzygnięcia;
h) udział w formułowaniu treści wewnętrznych aktów normatywnych, opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych, w tym opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów zarządzeń;
i) doradztwo prawne, w oparciu o aktualne przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innych aktów prawnych związanych z dostępem do informacji publicznej;
j) doradztwo prawne w oparciu o aktualne przepisy ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej
w zakresie przekazywania nieruchomości rolnych wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa na rzecz osób prawnych Kościoła Katolickiego, które po dniu 8 maja 1945 r. podjęły działalność na Ziemiach Zachodnich
i Północnych;
k) doradztwo prawne w oparciu o aktualne przepisy ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa w zakresie ustanawiania trwałego zarządu oraz w sprawach związanych z użytkowaniem wieczystym;
l) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie projektów decyzji i postanowień wydawanych na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego oraz innych ustaw;
m) inne czynności niezbędne do należytego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
2. Przedmiot zamówienia został dodatkowo opisany w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 5 do SWZ oraz w rozdziale III SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części Nr 5 obejmuje w szczególności:
a) sporządzanie pisemnych opinii i analiz prawnych w oparciu o aktualne przepisy prawa zamówień publicznych, kodeksu cywilnego i przepisów wykonawczych do w/w ustaw (w tym również opiniowanie korespondencji sporządzanej na podstawie umów realizowanych przez Zamawiającego), przygotowanie wraz
z jednostką zlecającą Zamawiającego pism związanych z realizacją umów, udzielaniem zamówień podobnych lub dodatkowych oraz z wzajemnymi roszczeniami stron umów zawartych przez Zamawiającego, na podstawie materiałów i dokumentów otrzymanych od Zamawiającego, w tym dokumentów, o które Wykonawca zgłosi się do Zamawiającego i jakie uzna za konieczne
i właściwe w celu dokonania właściwej analizy i wydania opinii prawnej;
b) konsultacje ustne zagadnień wymagających analizy prawnej;
c) reprezentowanie Zamawiającego przed organami rozstrzygającymi spory
w zakresie zamówień publicznych - w każdym przypadku wymagane będzie zawarcie odrębnej umowy;
d) przygotowywanie wraz z jednostką zlecającą Zamawiającego, sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie wszystkich projektów umów, aneksów, porozumień Zamawiającego, w tym umów z podwykonawcami Wykonawców realizujących umowy zawarte z Zamawiającym;
e) opiniowanie pisemne zasadności wprowadzania zmian do umów pod względem zgodności z obowiązującym prawem, przepisami wewnętrznymi Zamawiającego i zawartymi przez Zamawiającego umowami;
f) weryfikacja i analiza gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych i innych form zabezpieczających należyte wykonanie umowy;
g) bieżące doradztwo w sprawach realizowanych w komórkach organizacyjnych Zamawiającego, w tym udzielanie pisemnych i ustnych opinii prawnych
i interpretacji obowiązujących przepisów prawnych;
h) weryfikacja treści oraz akceptacja Specyfikacji Warunków Zamówienia przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego (osoba skierowana przez wykonawcę do świadczenia usługi musi posiadać własny kwalifikowany podpis elektroniczny);
i) doradztwo prawne w zakresie oceny informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w prowadzonych przez Zamawiającego postępowaniach;
j) informowanie Zamawiającego o zmianach w przepisach prawnych i wyjaśnianie tych zmian i ich wpływu na funkcjonowanie jednostki organizacyjnej Zamawiającego;
k) doradztwo prawne, w oparciu o aktualne przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innych aktów prawnych związanych z dostępem do informacji publicznej;
l) sprawdzanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie umów z zakresu udostępniania gruntów pod inwestycje i ustanawiania służebności oraz zmian do w/w umów;
m) inne czynności niezbędne do należytego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
2. Przedmiot zamówienia został dodatkowo opisany w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 5 do SWZ oraz w rozdziale III SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału
w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że spełnia minimalne warunki dotyczące kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia.
Warunek dot. części Nr 1-4 zamówienia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu niezbędnych do wykonania zamówienia tj. co najmniej 1 osobą (jednak nie więcej niż 2 osoby) posiadającą następujące:
1) Kwalifikacje zawodowe: osoba/osoby skierowana/skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia musi/muszą posiadać uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych lub zawodu adwokata zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze, potwierdzone aktualnym wpisem na odpowiednią listę potwierdzającą wykonywanie zawodu radcy prawnego lub zawodu adwokata,
2) Doświadczenie zawodowe:
Osoba/osoby skierowana/skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia musi/muszą posiadać następujące doświadczenie tj. co najmniej 36 miesięcy doświadczenia w świadczeniu stałej obsługi prawnej (zdobyte w ramach umowy/umów zakończonej/-ych lub będącej/-ych w trakcie realizacji, trwającej/-ych co najmniej 6 miesięcy) jako radca prawny lub adwokat na rzecz podmiotu stosującego przepisy ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa lub ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, w zakresie przepisów ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa lub ustawy o gospodarce nieruchomościami).
Warunek dot. części Nr 5 zamówienia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu niezbędnych do wykonania zamówienia tj. co najmniej 1 osobą (jednak nie więcej niż 2 osoby) posiadającą następujące:
1) Kwalifikacje zawodowe: osoba/-y skierowana/-e przez wykonawcę do realizacji zamówienia musi/muszą posiadać uprawnienia radcy prawnego lub adwokata potwierdzone aktualnym wpisem odpowiednio na listę radców prawnych, o której mowa w ustawie z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych lub na listę adwokatów, zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 roku prawo o adwokaturze,
2) Doświadczenie zawodowe:
Osoba/-y skierowana/-e przez wykonawcę do realizacji zamówienia musi/muszą posiadać następujące doświadczenie:
a) co najmniej 12 miesięcy doświadczenia zawodowego jako radca prawny lub adwokat, zdobytego w ramach umowy/umów (zakończonej/-ych lub będącej/-ych w trakcie realizacji, trwającej/-ych co najmniej 6 miesięcy) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, polegającego na świadczeniu obsługi prawnej jednostki zobowiązanej do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie prawa zamówień publicznych oraz
b) udział w charakterze pełnomocnika w co najmniej 1 (jednym) postępowaniu przed Krajową Izbą Odwoławczą w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert.
Dot. części Nr 1-5 zamówienia
Zamawiający zastrzega, że przy ocenie warunków udziału w postępowaniu okres doświadczenia osoby skierowanej do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostało nabyte równolegle, nie podlega sumowaniu. Przez okres doświadczenia nabyty równolegle Zamawiający rozumie okres doświadczenia osoby skierowanej do realizacji przedmiotu zamówienia pokrywający się z innym wskazanym dla tej osoby okresem doświadczenia.
Okres doświadczenia Wykonawca wskazuje w pełnych miesiącach, przy czym za miesiąc przyjmuje się 30 dni.
Uwaga! Zgodnie z rozdziałem III ust. 11 SWZ Wykonawca może złożyć ofertę na każdą z części, z zastrzeżeniem, że do realizacji każdej części Wykonawca musi wyznaczyć co najmniej jedną osobę, nie więcej niż dwie osoby. Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, do każdej części zamówienia Wykonawca musi wskazać inne osoby niż wskazane w pozostałej/pozostałych części/częściach zamówienia.
Ocena na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia). Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie dokumentu, o którym mowa w rozdziale V ust. 4 pkt 1 SWZ

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie obsługi prawnej, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - na potwierdzenie spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale IV ust. 6 SWZ. Wzór wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia stanowi odpowiednio załącznik Nr 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 i 3.5 do SWZ dla części Nr 1, 2, 3, 4 i 5 zamówienia

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Nie dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale V ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W ww. przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi, wykonają poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi odpowiednio załącznik Nr 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 i 4.5 do SWZ dla części Nr 1, 2, 3, 4 i 5 zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z § 5 PPU, które stanowią załącznik Nr 5 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-08 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem https://kowr.eb2b.com.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-08 09:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-06

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie (wykonawcy / wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, które stanowi odpowiednio załącznik Nr 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 i 2.5 do SWZ dla części Nr 1, 2, 3, 4 i 5 zamówienia, 2) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik, 3) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
Ponadto zgodnie z ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1497), z postępowania o
udzielenie zamówienia wyklucza się̨:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy, b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego
beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. 2023 poz. 1124) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy,
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U.
z 2023 r. poz. 120) jest podmiot wymieniony w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie usług doradcy do spraw zamówień publicznych
  • Lokalizacja zleceniawarmińsko-mazurskie
  • Data dodania24-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie usług doradcy do spraw zamówień publicznych. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI