Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Wzrost udziału energii odnawialnej na terenie woj. lubuskiego poprzez budowę instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Gozdnica
1.1.3 Wzrost udziału energii odnawialnej na terenie woj. lubuskiego poprzez budowę instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Gozdnica
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego -Lubuskie 2020, działanie 3.1 Odnawialne źródła energii
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla lokalizacji Szkoła Podstawowa przy ul. Młyńskiej 1 dz. nr 569, 68-130 Gozdnica, o mocy 39,50 kWp.
Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie i przyłączenie do sieci systemów instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej na potrzeby Szkoły Podstawowej przy ul. Młyńskiej 1 w Gozdnicy.
2. Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w tym opinii technicznej dotyczącej nośności więźby dachowej w związku z montażem zaprojektowanej instalacji PV.
3. Pełnienie nadzoru autorskiego oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem
i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach w tym montaż systemów fotowoltaicznych i kontrolno - pomiarowych wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz modułem umożliwiającym operatorom sieci sterowanie mocą czynną instalacji, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym.
5. Zapewnienie kierownika budowy, jeśli jest wymagane stosownymi przepisami prawa budowlanego i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach.
6. Dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na prawidłową eksploatację mikroinstalacji.
7. Przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego.
8. Opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie pracownika w zakresie bieżącej obsługi.
Usytuowanie mikroinstalacji podyktowane będzie właściwym i najbardziej wydajnym dla pracy danej mikroinstalacji usytuowaniem (np. nasłonecznieniem oraz strefami pełnego lub czasowego zacienienia).
Mając na uwadze powyższe należy na etapie wykonania prac projektowych określić racjonalne zapotrzebowanie na energię elektryczną dla obiektu. Przy planowaniu zastosowania rodzaju mikroinstalacji oraz okresu realizacji inwestycji należy mieć na uwadze termin wykonania zamówienia określony w rozdziale VII.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułu, którego powierzchnia przekracza 2,6 m2.
Zamawiający wymaga uzyskania uzgodnienia ppoż.
W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca rozważy konieczność sporządzenia projektów techniczno-budowlanych obejmujących:
a/ projekt techniczny wraz z opinią techniczną dot. nośności konstrukcji dachu - (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
b/ projekt wykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
c/ projekt powykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
Dokumentacja projektowa musi obejmować w szczególności następujące dokumenty:
a. Projekt wykonawczy technologii systemu fotowoltaicznego
b. Projekt wykonawczy konstrukcyjny (w zakresie wykonania niezbędnych adaptacji budowlanych otworów montażowych, fundamentów urządzeń itp.) jeśli będzie konieczny
c. Dokumentacja powykonawcza obejmująca całość zadania,
d. Instrukcje obsługi i konserwacji.
W szczególności prace instalacyjne na dachu budynku dotyczyć będą:
- Wykonania niezbędnych konstrukcji podtrzymujących (montażowych) dla instalacji modułów PV,
- Wykonania przejść przez przegrody (strop, dach, ściany) dla przewodów elektrycznych i ich zabezpieczenie,
- Położenia okablowania do podłączenia paneli PV,
- Zamontowania falowników/inwerterów dla obsługi paneli PV,
- Podłączenia falowników/inwerterów modułów PV do systemu elektroenergetycznego instalacji budynków.
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla lokalizacji budynek Oczyszczalni Ścieków przy ul. Żagańskiej dz. nr 84, 68-130 Gozdnica, o mocy 39,50 kWp.
Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie i przyłączenie do sieci systemów instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej na potrzeby Oczyszczalni Ścieków przy ul. Żagańskiej dz. nr 84 w Gozdnicy.
2. Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w tym opinii technicznej dotyczącej nośności więźby dachowej w związku z montażem zaprojektowanej instalacji PV.
3. Pełnienie nadzoru autorskiego oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem
i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach w tym montaż systemów fotowoltaicznych i kontrolno - pomiarowych wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz modułem umożliwiającym operatorom sieci sterowanie mocą czynną instalacji, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym.
5. Zapewnienie kierownika budowy, jeśli jest wymagane stosownymi przepisami prawa budowlanego i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach.
6. Dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na prawidłową eksploatację mikroinstalacji.
7. Przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego.
8. Opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie pracownika w zakresie bieżącej obsługi.
Usytuowanie mikroinstalacji podyktowane będzie właściwym i najbardziej wydajnym dla pracy mikroinstalacji usytuowaniem (np. nasłonecznieniem oraz strefami pełnego lub czasowego zacienienia).
Mając na uwadze powyższe należy na etapie wykonania prac projektowych określić racjonalne zapotrzebowanie na energię elektryczną dla obiektu. Przy planowaniu zastosowania rodzaju mikroinstalacji oraz okresu realizacji inwestycji należy mieć na uwadze termin wykonania zamówienia określony w rozdziale VII.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułu, którego powierzchnia przekracza 2,6 m2.
Zamawiający wymaga uzyskania uzgodnienia ppoż.
W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca rozważy konieczność sporządzenia projektów techniczno-budowlanych obejmujących:
a/ projekt techniczny wraz z opinią techniczną dot. nośności konstrukcji dachu - (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
b/ projekt wykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
c/ projekt powykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
Dokumentacja projektowa musi obejmować w szczególności następujące dokumenty:
a. Projekt wykonawczy technologii systemu fotowoltaicznego
b. Projekt wykonawczy konstrukcyjny (w zakresie wykonania niezbędnych adaptacji budowlanych otworów montażowych, fundamentów urządzeń itp.) jeśli będzie konieczny
c. Dokumentacja powykonawcza obejmująca całość zadania,
d. Instrukcje obsługi i konserwacji.
W szczególności prace instalacyjne na dachu budynku dotyczyć będą:
- Wykonania niezbędnych konstrukcji podtrzymujących (montażowych) dla instalacji modułów PV,
- Wykonania przejść przez przegrody (strop, dach, ściany) dla przewodów elektrycznych i ich zabezpieczenie,
- Położenia okablowania do podłączenia paneli PV,
- Zamontowania falowników/inwerterów dla obsługi paneli PV,
- Podłączenia falowników/inwerterów modułów PV do systemu elektroenergetycznego instalacji budynków.
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla lokalizacji budynek Oczyszczalni Ścieków przy ul. Żagańskiej dz. nr 84, 68-130 Gozdnica, o mocy 39,50 kWp.
Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie i przyłączenie do sieci systemów instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej na potrzeby Oczyszczalni Ścieków przy ul. Żagańskiej dz. nr 84 w Gozdnicy.
2. Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w tym opinii technicznej dotyczącej nośności więźby dachowej w związku z montażem zaprojektowanej instalacji PV.
3. Pełnienie nadzoru autorskiego oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem
i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach w tym montaż systemów fotowoltaicznych i kontrolno - pomiarowych wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz modułem umożliwiającym operatorom sieci sterowanie mocą czynną instalacji, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym.
5. Zapewnienie kierownika budowy, jeśli jest wymagane stosownymi przepisami prawa budowlanego i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach.
6. Dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na prawidłową eksploatację mikroinstalacji.
7. Przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego.
8. Opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie pracownika w zakresie bieżącej obsługi.
Usytuowanie mikroinstalacji podyktowane będzie właściwym i najbardziej wydajnym dla pracy mikroinstalacji usytuowaniem (np. nasłonecznieniem oraz strefami pełnego lub czasowego zacienienia).
Mając na uwadze powyższe należy na etapie wykonania prac projektowych określić racjonalne zapotrzebowanie na energię elektryczną dla obiektu. Przy planowaniu zastosowania rodzaju mikroinstalacji oraz okresu realizacji inwestycji należy mieć na uwadze termin wykonania zamówienia określony w rozdziale VII.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułu, którego powierzchnia przekracza 2,6 m2.
Zamawiający wymaga uzyskania uzgodnienia ppoż.
W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca rozważy konieczność sporządzenia projektów techniczno-budowlanych obejmujących:
a/ projekt techniczny wraz z opinią techniczną dot. nośności konstrukcji dachu - (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
b/ projekt wykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
c/ projekt powykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
Dokumentacja projektowa musi obejmować w szczególności następujące dokumenty:
a. Projekt wykonawczy technologii systemu fotowoltaicznego
b. Projekt wykonawczy konstrukcyjny (w zakresie wykonania niezbędnych adaptacji budowlanych otworów montażowych, fundamentów urządzeń itp.) jeśli będzie konieczny
c. Dokumentacja powykonawcza obejmująca całość zadania,
d. Instrukcje obsługi i konserwacji.
W szczególności prace instalacyjne na dachu budynku dotyczyć będą:
- Wykonania niezbędnych konstrukcji podtrzymujących (montażowych) dla instalacji modułów PV,
- Wykonania przejść przez przegrody (strop, dach, ściany) dla przewodów elektrycznych i ich zabezpieczenie,
- Położenia okablowania do podłączenia paneli PV,
- Zamontowania falowników/inwerterów dla obsługi paneli PV,
- Podłączenia falowników/inwerterów modułów PV do systemu elektroenergetycznego instalacji budynków.
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla lokalizacji budynek Domu Kultury przy ul. Ceramików 25 dz. nr 577, 68-130 Gozdnica, o mocy 22,55 kWp.
Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie i przyłączenie do sieci systemów instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej na potrzeby Domu Kultury przy ul. Ceramików 25 dz. nr 577 w Gozdnicy.
2. Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w tym opinii technicznej dotyczącej nośności więźby dachowej w związku z montażem zaprojektowanej instalacji PV.
3. Pełnienie nadzoru autorskiego oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem
i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach w tym montaż systemów fotowoltaicznych i kontrolno - pomiarowych wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz modułem umożliwiającym operatorom sieci sterowanie mocą czynną instalacji, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym.
5. Zapewnienie kierownika budowy, jeśli jest wymagane stosownymi przepisami prawa budowlanego i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach.
6. Dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na prawidłową eksploatację mikroinstalacji.
7. Przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego.
8. Opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie pracownika w zakresie bieżącej obsługi.
Usytuowanie mikroinstalacji podyktowane będzie właściwym i najbardziej wydajnym dla pracy danej mikroinstalacji usytuowaniem (np. nasłonecznieniem oraz strefami pełnego lub czasowego zacienienia).
Mając na uwadze powyższe należy na etapie wykonania prac projektowych określić racjonalne zapotrzebowanie na energię elektryczną dla obiektu. Przy planowaniu zastosowania rodzaju mikroinstalacji oraz okresu realizacji inwestycji należy mieć na uwadze termin wykonania zamówienia określony w rozdziale VII.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułu, którego powierzchnia przekracza 2,6 m2.
Zamawiający wymaga uzyskania uzgodnienia ppoż.
W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca rozważy konieczność sporządzenia projektów techniczno-budowlanych obejmujących:
a/ projekt techniczny wraz z opinią techniczną dot. nośności konstrukcji dachu - (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
b/ projekt wykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
c/ projekt powykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
Dokumentacja projektowa musi obejmować w szczególności następujące dokumenty:
a. Projekt wykonawczy technologii systemu fotowoltaicznego
b. Projekt wykonawczy konstrukcyjny (w zakresie wykonania niezbędnych adaptacji budowlanych otworów montażowych, fundamentów urządzeń itp.) jeśli będzie konieczny
c. Dokumentacja powykonawcza obejmująca całość zadania,
d. Instrukcje obsługi i konserwacji.
W szczególności prace instalacyjne na dachu budynków dotyczyć będą:
- Wykonania niezbędnych konstrukcji podtrzymujących (montażowych) dla instalacji modułów PV,
- Wykonania przejść przez przegrody (strop, dach, ściany) dla przewodów elektrycznych i ich zabezpieczenie,
- Położenia okablowania do podłączenia paneli PV,
- Zamontowania falowników/inwerterów dla obsługi paneli PV,
- Podłączenia falowników/inwerterów modułów PV do systemu elektroenergetycznego instalacji budynków.
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla lokalizacji Urząd Miejski w Gozdnicy przy ul. Ceramików 2 dz. nr 690, 68-130 Gozdnica, o mocy 17,17 kWp.
Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie i przyłączenie do sieci systemów instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej na potrzeby Urzędu Miejskiego przy ul. Ceramików 2 w Gozdnicy.
2. Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w tym opinii technicznej dotyczącej nośności więźby dachowej w związku z montażem zaprojektowanej instalacji PV.
3. Pełnienie nadzoru autorskiego oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem
i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach w tym montaż systemów fotowoltaicznych i kontrolno - pomiarowych wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz modułem umożliwiającym operatorom sieci sterowanie mocą czynną instalacji, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym.
5. Zapewnienie kierownika budowy, jeśli jest wymagane stosownymi przepisami prawa budowlanego i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach.
6. Dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na prawidłową eksploatację mikroinstalacji.
7. Przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego.
8. Opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie pracownika w zakresie bieżącej obsługi.
Usytuowanie mikroinstalacji podyktowane będzie właściwym i najbardziej wydajnym dla pracy danej mikroinstalacji usytuowaniem (np. nasłonecznieniem oraz strefami pełnego lub czasowego zacienienia).
Mając na uwadze powyższe należy na etapie wykonania prac projektowych określić racjonalne zapotrzebowanie na energię elektryczną dla obiektu. Przy planowaniu zastosowania rodzaju mikroinstalacji oraz okresu realizacji inwestycji należy mieć na uwadze termin wykonania zamówienia określony w rozdziale VII.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułu, którego powierzchnia przekracza 2,6 m2.
Zamawiający wymaga uzyskania uzgodnienia ppoż.
W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca rozważy konieczność sporządzenia projektów techniczno-budowlanych obejmujących:
a/ projekt techniczny wraz z opinią techniczną dot. nośności konstrukcji dachu - (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
b/ projekt wykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
c/ projekt powykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
Dokumentacja projektowa musi obejmować w szczególności następujące dokumenty:
a. Projekt wykonawczy technologii systemu fotowoltaicznego
b. Projekt wykonawczy konstrukcyjny (w zakresie wykonania niezbędnych adaptacji budowlanych otworów montażowych, fundamentów urządzeń itp.) jeśli będzie konieczny
c. Dokumentacja powykonawcza obejmująca całość zadania,
d. Instrukcje obsługi i konserwacji.
W szczególności prace instalacyjne na dachu budynku dotyczyć będą:
- Wykonania niezbędnych konstrukcji podtrzymujących (montażowych) dla instalacji modułów PV,
- Wykonania przejść przez przegrody (strop, dach, ściany) dla przewodów elektrycznych i ich zabezpieczenie,
- Położenia okablowania do podłączenia paneli PV,
- Zamontowania falowników/inwerterów dla obsługi paneli PV,
- Podłączenia falowników/inwerterów modułów PV do systemu elektroenergetycznego instalacji budynków.
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla lokalizacji Ośrodek Pomocy Społecznej w Gozdnicy przy ul. Wojska Polskiego 5 dz. nr 715/4, 68-130 Gozdnica, o mocy 12,30 kWp.
Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie i przyłączenie do sieci systemów instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Wojska Polskiego 5 w Gozdnicy.
2. Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w tym opinii technicznej dotyczącej nośności więźby dachowej w związku z montażem zaprojektowanej instalacji PV.
3. Pełnienie nadzoru autorskiego oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem
i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach w tym montaż systemów fotowoltaicznych i kontrolno - pomiarowych wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz modułem umożliwiającym operatorom sieci sterowanie mocą czynną instalacji, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym.
5. Zapewnienie kierownika budowy, jeśli jest wymagane stosownymi przepisami prawa budowlanego i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach.
6. Dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na prawidłową eksploatację mikroinstalacji.
7. Przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego.
8. Opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie pracownika w zakresie bieżącej obsługi.
Usytuowanie mikroinstalacji podyktowane będzie właściwym i najbardziej wydajnym dla pracy danej mikroinstalacji usytuowaniem (np. nasłonecznieniem oraz strefami pełnego lub czasowego zacienienia).
Mając na uwadze powyższe należy na etapie wykonania prac projektowych określić racjonalne zapotrzebowanie na energię elektryczną dla obiektu. Przy planowaniu zastosowania rodzaju mikroinstalacji oraz okresu realizacji inwestycji należy mieć na uwadze termin wykonania zamówienia określony w rozdziale VII.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułu, którego powierzchnia przekracza 2,6 m2.
Zamawiający wymaga uzyskania uzgodnienia ppoż.
W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca rozważy konieczność sporządzenia projektów techniczno-budowlanych obejmujących:
a/ projekt techniczny wraz z opinią techniczną dot. nośności konstrukcji dachu - (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
b/ projekt wykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
c/ projekt powykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
Dokumentacja projektowa musi obejmować w szczególności następujące dokumenty:
a. Projekt wykonawczy technologii systemu fotowoltaicznego
b. Projekt wykonawczy konstrukcyjny (w zakresie wykonania niezbędnych adaptacji budowlanych otworów montażowych, fundamentów urządzeń itp.) jeśli będzie konieczny
c. Dokumentacja powykonawcza obejmująca całość zadania,
d. Instrukcje obsługi i konserwacji.
W szczególności prace instalacyjne na dachu budynku dotyczyć będą:
- Wykonania niezbędnych konstrukcji podtrzymujących (montażowych) dla instalacji modułów PV,
- Wykonania przejść przez przegrody (strop, dach, ściany) dla przewodów elektrycznych i ich zabezpieczenie,
- Położenia okablowania do podłączenia paneli PV,
- Zamontowania falowników/inwerterów dla obsługi paneli PV,
- Podłączenia falowników/inwerterów modułów PV do systemu elektroenergetycznego instalacji budynków.
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla lokalizacji Budynek Przedszkola w Gozdnicy przy ul. Kombatantów 11 dz. nr 437/1, 68-130 Gozdnica, o mocy 7,46 kWp.
Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie i przyłączenie do sieci systemów instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej na potrzeby Budynku Przedszkola przy ul. Kombatantów 11 w Gozdnicy.
2. Wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w tym opinii technicznej dotyczącej nośności konstrukcji dachowej w związku z montażem zaprojektowanej instalacji PV.
3. Pełnienie nadzoru autorskiego oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem
i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach w tym montaż systemów fotowoltaicznych i kontrolno - pomiarowych wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz modułem umożliwiającym operatorom sieci sterowanie mocą czynną instalacji, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym.
5. Zapewnienie kierownika budowy, jeśli jest wymagane stosownymi przepisami prawa budowlanego i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach.
6. Dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na prawidłową eksploatację mikroinstalacji.
7. Przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego.
8. Opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie pracownika w zakresie bieżącej obsługi.
Usytuowanie mikroinstalacji podyktowane będzie właściwym i najbardziej wydajnym dla pracy danej mikroinstalacji usytuowaniem (np. nasłonecznieniem oraz strefami pełnego lub czasowego zacienienia).
Mając na uwadze powyższe należy na etapie wykonania prac projektowych określić racjonalne zapotrzebowanie na energię elektryczną dla obiektu. Przy planowaniu zastosowania rodzaju mikroinstalacji oraz okresu realizacji inwestycji należy mieć na uwadze termin wykonania zamówienia określony w rozdziale VII.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułu, którego powierzchnia przekracza 2,6 m2.
Zamawiający wymaga uzyskania uzgodnienia ppoż.
W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca rozważy konieczność sporządzenia projektów techniczno-budowlanych obejmujących:
a/ projekt techniczny wraz z opinią techniczną dot. nośności konstrukcji dachu - (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
b/ projekt wykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
c/ projekt powykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej),
Dokumentacja projektowa musi obejmować w szczególności następujące dokumenty:
a. Projekt wykonawczy technologii systemu fotowoltaicznego
b. Projekt wykonawczy konstrukcyjny (w zakresie wykonania niezbędnych adaptacji budowlanych otworów montażowych, fundamentów urządzeń itp.) jeśli będzie konieczny
c. Dokumentacja powykonawcza obejmująca całość zadania,
d. Instrukcje obsługi i konserwacji.
W szczególności prace instalacyjne na dachu budynku dotyczyć będą:
- Wykonania niezbędnych konstrukcji podtrzymujących (montażowych) dla instalacji modułów PV,
- Wykonania przejść przez przegrody (strop, dach, ściany) dla przewodów elektrycznych i ich zabezpieczenie,
- Położenia okablowania do podłączenia paneli PV,
- Zamontowania falowników/inwerterów dla obsługi paneli PV,
- Podłączenia falowników/inwerterów modułów PV do systemu elektroenergetycznego instalacji budynków.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy