Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostawy oleju napędowego do celów opałowych w łącznej ilości 30 000 litrów w trakcie realizacji zamówienia do obiektów Zamawiającego zlokalizowanych na terenie miejscowości Mąkolno.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W MĄKOLNIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 380926480
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SZKOLNA 31
1.5.2.) Miejscowość: Mąkolno
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-610
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zs3makolno@op.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: spmakolno.szkolnastrona.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne dostawy oleju napędowego do celów opałowych w łącznej ilości 30 000 litrów w trakcie realizacji zamówienia do obiektów Zamawiającego zlokalizowanych na terenie miejscowości Mąkolno.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-66582a6f-abad-11ee-a681-52fe4aa7189e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00015855
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-66582a6f-abad-11ee-a681-52fe4aa7189e
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: opisane zostały w regulaminie korzystania z platformy e-zamówienia pod adresem http://ezamowienia.gov.pl
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: http://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zapisane w pkt. XVII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SP3.261.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 122310 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy oleju napędowego do celów opałowych w łącznej ilości 30 000 litrów w trakcie realizacji zamówienia w 2024 roku do obiektów Zamawiającego zlokalizowanych na terenie miejscowości Mąkolno. Olej opałowy objęty przedmiotem zamówienia powinien spełniać wymagania jakościowe dla tego typu oleju opałowego i musi charakteryzować się niżej podanymi parametrami technicznymi:
-wartość opałowa - nie niższa niż 42,6 MJ/kg
-zawartość siarki - nie więcej niż 0,10 % (m/m)
-temperatura płynięcia - nie wyższa niż - 200C
-temperatura zapłonu - nie niższa niż 56 0C
-gęstość w temp.150C - nie większa niż 860 kg/m3
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia dostaw oleju w ramach prawa opcji. Maksymalny zakres zamówienia może zostać pomniejszony maksymalnie o 40% ogólnej wartości zamówienia, tzn. może zostać zrealizowany w co najmniej 60%.
W wyniku zastosowania prawa opcji wynagrodzenie wykonawcy ulega zmniejszeniu proporcjonalnie do faktycznie wykonywanych sukcesywnych dostaw uzależnionych od warunków atmosferycznych, panujących w trakcie realizacji zamówienia
w 2024 r.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy , którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada koncesję na obrót paliwami ciekłymi;
2) zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie niezbędnego doświadczenia.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał należycie lub wykonuje należycie w okresie ostatnich 3 lat upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 zamówienia obejmujące dostawy oleju napędowego do celów opałowych w łącznej ilości minimum 40 000 litrów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamiast podmiotowych środków dowodowych, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust.1 i art 109 ust 1 pkt. 4 ustawy Pzp, Wykonawca którego oferta została najwyżej oceniona zobowiązany jest do złożenia oświadczenia (na wezwanie Zamawiającego) o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp , w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień ich złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie:
a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej - koncesji na obrót paliwami, wystawionej zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. 2021 r. , poz. 716 ze zm.)
b) zdolności technicznej i zawodowej na potwierdzenie posiadania doświadczenia- wykazu wykonanych lub wykonywanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat (licząc wstecz od dnia , w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których te dostawy zostały wykonane. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dowody określające czy dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami tymi są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń nadal wykonywanych , referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 mscy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Każdy z Wykonawców musi wykazać brak podstaw wykluczenia określonych w pkt. IV SWZ.
2) Co najmniej jeden z Wykonawców musi spełnić warunek posiadania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i realizuje dostawy, do realizacji których koncesja jest wymagana. W odniesieniu do warunków posiadania doświadczenia w realizacji podobnych zamówień, co najmniej jeden Wykonawca lub wszyscy łącznie muszą spełnić warunek określony w pkt. V.1.2) SWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewiduje się zmiany wynagrodzenia (bez sporządzania aneksu do umowy) pod warunkiem zmiany ceny producenta (wzrost lub spadek), zgodnie z zapisami we wzorze umowy.
Dopuszcza się zmiany niniejszej umowy, zgodnie z art. 455 ust.1 pkt 1 Pzp, w odniesieniu do terminu, sposobu wykonania lub zakresu świadczenia, jeżeli potrzeba ich wprowadzenia wynikła z konieczności zmian umowy ze względu na wystąpienie:
a) tzw. siły wyższej- zdarzenie zewnętrzne, którego strony nie mogły przewidzieć oraz zapobiec, np. zamieszki, wojny, pożary, powodzie, huragany, trzęsienia ziemi, epidemia - uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy, zgodnie z zakresem i terminem umowy;
b) przesłanek, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności wynikających ze zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
c) okoliczności uzasadnionych prawidłową realizacją przedmiotu umowy lub zapewnieniem optymalnych parametrów technicznych i jakościowych przedmiotu umowy;
Ewentualne zmiany mogą nastąpić adekwatnie do czasu trwania przesłanek powodujących zmianę i winny zostać poprzedzone wnioskiem Wykonawcy wraz z wyczerpującym uzasadnieniem.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-16 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: http://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-16 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni