Sporządzenie inwentaryzacji przyrodniczej Gminy – Miasto Darłowo

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Sporządzenie inwentaryzacji przyrodniczej Gminy – Miasto Darłowo
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoDarłowo
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-11-22
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Miasto Darłowo
  • Data publikacji ogłoszenia2018-11-13
  • Numer ogłoszenia647299-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 647299-N-2018 z dnia 2018-11-13 r.

Gmina Miasto Darłowo: Sporządzenie inwentaryzacji przyrodniczej Gminy – Miasto Darłowo
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Zamówienie dotyczy realizacji projektu pod nazwą „Inwentaryzacja przyrodnicza Gminy – Miasto Darłowo” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020; Oś Priorytetowa IV Naturalne otoczenie człowieka Działanie 4.8 Podnoszenie jakości ładu przestrzennego. Umowa o dofinansowanie Nr RPZP.04.08.00-32-A004/17-00
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Darłowo, krajowy numer identyfikacyjny 33092093700000, ul. Plac Tadeusza Kościuszki  9 , 76-150   Darłowo, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 94 3142223 do 26, , e-mail zamowienia.publiczne@darlowo.pl, , faks 943 142 333.
Adres strony internetowej (URL): http://www.darlowo.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
http://www.darlowo.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w wersji papierowej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017r., poz. 1481), osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Urząd Miejski w Darłowie, Plac Tadeusza Kościuszki 9, 76-150 Darłowo

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sporządzenie inwentaryzacji przyrodniczej Gminy – Miasto Darłowo
Numer referencyjny: ZP.271.52.2018 / OS.7021.69.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.2. Zamówienie dotyczy sporządzenia inwentaryzacji przyrodniczej Miasta Darłowo 1.3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac w dwóch etapach: 1. Etap I polegać będzie na wykonaniu: - wstępu, zakresu i metody sporządzenia waloryzacji, - ogólnej charakterystyki miasta, - charakterystyki istniejących i proponowanych obszarów i obiektów chronionych, - charakterystyki nieożywionych elementów środowiska przyrodniczego, - przyrody Miasta Darłowo na tle przepisów krajowych, europejskich, międzynarodowych. 2. Etap II będzie polegać na wykonaniu pozostałego zakresu prac niezbędnego do stworzenia kompletnego opracowania. 1.4. Podstawowymi celami wykonywania inwentaryzacji przyrodniczej są: 1. Poszerzenie i aktualizacja zasobu informacji o zasobach, walorach i stanie środowiska przyrodniczego. 2. Dostarczenie informacji przyrodniczej dla wszystkich opracowań planistycznych o charakterze przestrzennym (m.in. studiów uwarunkowań i kierunków przestrzennego zagospodarowania gmin, planów miejscowych, planów ochrony rezerwatów przyrody, planów urządzania lasu, programów ochrony przyrody w Nadleśnictwach, programów zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska gmin. 3. Zgromadzenie danych stanowiących podstawę do wnioskowania o objęcie ochroną obszarów i obiektów przyrodniczych dla administracji ochrony przyrody na szczeblu gminy. 4. Dostarczenie danych przyrodniczych dla najniższych szczebli administracji samorządowej (gmina) w celu ekologizacji polityki przestrzennej władz obszaru oraz jego promocji (np. turystycznej). 5. Informowanie (edukacja) mieszkańców i pozarządowych organizacji proekologicznych z danego obszaru o zasobach i walorach środowiska przyrodniczego oraz ich przeobrażeniach w miejscu zamieszkania, prowadzące do podniesienia świadomości ekologicznej społeczności lokalnych. 1.5. Miejsce wykonywania projektu Projekt realizowany będzie w Województwie Zachodniopomorskim na terenie Miasta Darłowo. Na tym terenie znajdują się następujące obszary objęte ochroną. - obszar chronionego krajobrazu „Koszaliński Pas Nadmorski”, - obszar specjalnej ochrony ptaków „Przybrzeżne Wody Bałtyku” PLB 3200029”, - specjalny obszary ochrony siedlisk „Dolina Wieprzy i Studnicy” PLH 320038, 1.6. METODYKA OPRACOWANIA 1. Botanika Metodyka opracowania Metodykę opracowania oparto na instrukcji dla Wykonawców sporządzonej na podstawie pracy pt. „Założenia metodyczne inwentaryzacji przyrodniczej gmin. Instrukcja dla wykonawców operatów szczegółowych szaty roślinnej, fauny oraz krajobrazu i przyrody nieożywionej” zatwierdzonej przez Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody województwa zachodniopomorskiego w 2001 r. Podstawą opracowania będą wyniki inwentaryzacji terenowej, która przeprowadzona będzie w pełnym sezonie wegetacyjnym. W okresie wiosennym zbierane będą dane dotyczące flory wiosennej, w szczególności na siedliskach żyznych lasów liściastych i muraw. W sezonie letnim prowadzona będzie pełna inwentaryzacja florystyczna, siedlisk przyrodniczych i drzew pomnikowych. W okresie jesiennym kontynuowana będzie inwentaryzacja siedlisk przyrodniczych i drzew pomnikowych, uzupełniając także dane do inwentaryzacji florystycznej. Podczas prac terenowych wykonywana będzie dokumentacja fotograficzna oraz rejestrowane będzie położenie geograficzne obiektów za pomocą odbiornika GPS. Rejestracji podlegać będzie występowanie gatunków chronionych, rzadko spotykanych, zagrożonych i inwazyjnych, drzew o rozmiarach pomnikowych, siedlisk przyrodniczych. Dla poszczególnych miejscowości ich okolic sporządzane zostaną listy florystyczne w celu zebrania informacji o pełnej florze obszaru opracowania. Podczas prac terenowych szczególną uwagą objęte zostaną tereny potencjalnie najcenniejsze, jako ostoje zróżnicowania gatunkowego i siedliska gatunków rzadko spotykanych i chronionych, tj. zbiorniki wodne, źródliska, doliny rzeczne, torfowiska i inne mokradła, brzegi morskie, skarpy – szczególnie te o południowej wystawie, starodrzewy i inne lasy z drzewostanami zgodnymi z warunkami siedliskowymi. Opracowanie przedstawiające informacje o gatunkach, zbiorowiskach i siedliskach powstanie na bazie obserwacji własnych autora uzupełnionych o materiały publikowane i niepublikowane dostępne w gminach lub dostępne w innych instytucjach (Nadleśnictwa, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie). Inwentaryzacja i waloryzacja flory Gatunki roślin będą rejestrowane w formie spisów florystycznych sporządzanych dla poszczególnych terenów i większych kompleksów leśnych. Stanowiska gatunków rzadziej spotykanych, chronionych, zagrożonych i inwazyjnych rejestrowane będą za pomocą odbiornika GPS. W przypadku gatunków lokalnie rozpowszechnionych rejestrowane będzie położenie obszaru występowania, dla gatunków zagrożonych w skali ponadlokalnej i zazwyczaj skrajnie rzadkich, rejestrowane będą wszystkie miejsca występowania oddalone, co najmniej o 100 m. Dla rejestrowanych stanowisk gatunków chronionych i zagrożonych ustalone zostaną ich zasoby w skali trójstopniowej (1 – poniżej 20 roślin, 2 – ponad 20 roślin, ale nie masowo, 3 – masowo, co najmniej setki roślin). W celu przedstawienia pełnej charakterystyki flory i jej tendencji dynamicznych wykonana zostanie analiza wszelkich dokumentów dotyczących szaty roślinnej, zarówno publikowanych jak i będących tylko w zasobach gminy i innych instytucji (Program Ochrony Przyrody Nadleśnictw, dane w zasobach RDOŚ w Szczecinie) oraz planów zagospodarowania przestrzennego gmin. Uwzględnione zostaną także wiarygodne informacje publikowane w Internecie, a dotyczące obszaru opracowania. Na podstawie zbioru danych w terenie i źródłowych sporządzona zostanie lista gatunków roślin naczyniowych stwierdzonych w obszarze opracowania z uwzględnieniem i wyodrębnieniem gatunków wymarłych. Dla gatunków mszaków i grzybów sporządzone zostaną na takiej samej podstawie wykazy gatunków rzadziej spotykanych i zagrożonych. Wykazy przedstawione zostaną w formie tabel Excela, z wyróżnieniem danych autora i pochodzących z innych źródeł. Wszystkie gatunki poddane zostaną waloryzacji określając ich status ochronny w odniesieniu do krajowych przepisów o ochronie przyrody oraz przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej; kategorie zagrożeń według czerwonych ksiąg i list. Dodatkowo zwaloryzowane zostaną, jako cenne gatunki lokalnie rzadko spotykane, spotykane w gminie na nie więcej jak kilku stanowiskach i niezbyt rozpowszechnione przynajmniej w skali regionalnej. Klasyfikacja stopni rozpowszechnienia gatunków chronionych, zagrożonych i rzadko spotykanych wykonana zostanie w następującej skali: VR – gatunki posiadające 1-3 stanowiska, Rz – 4-10 stanowisk, N – 11-20 stanowisk, C – powyżej 21 stanowisk, W – gatunki wymarłe. W podsumowaniu waloryzacji flory zawarta zostanie diagnoza jej stanu, zagrożeń, kierunków działań konserwatorskich. Inwentaryzacja i waloryzacja flory roślin leczniczych Ustalony zostanie dla obszaru opracowania wykaz gatunków leczniczych, które mogłyby być zbierane bez szczególnych ograniczeń np. ilościowych ze stanu naturalnego oraz takie gatunki lecznicze, które ze względu na uwarunkowania lokalne zbierane być nie powinny. Obszary występowania roślin leczniczych w odniesieniu do poszczególnych ich grup ekologicznych, predysponowane do dokonywania zbioru roślin przedstawione zostaną na mapach stanowiących załączniki do operatów dla poszczególnych gmin. Inwentaryzacja i waloryzacja flory roślin inwazyjnych Podczas prac terenowych rejestrowane będzie rozmieszczenie gatunków inwazyjnych, wraz z areałem powierzchni zajmowanej przez poszczególne gatunki. W waloryzacji gatunków inwazyjnych oceniony zostanie ich wpływ na środowisko przyrodnicze. Inwentaryzacja i waloryzacja dendroflory Podczas inwentaryzacji terenowej rejestrowane będą okazy drzew objętych ochroną w formie pomników przyrody oraz spełniające kryteria takiej ochrony lub reprezentujące rzadko spotykane gatunki (tzw. egzoty) i formy, ewentualnie z innych względów istotne kulturowo lub biocenotycznie. Inwentaryzowane drzewa będą lokalizowane za pomocą odbiornika GPS i mierzone będą obwody pnia. Sporządzany zostanie opis drzewa określający jego cechy szczególne – pokrój drzewa, stan zdrowotny (jeśli odbiega od normy) - zwracając uwagę na występowanie posuszu korony wyrażając go w procentach, obecność dziupli, zgnilizny itp. Wykonane będzie zdjęcie fotograficzne obrazujące wygląd drzewa i jego otoczenia. W waloryzacji obiektów podane zostaną dane o statusie ochronnym, w tym informacje o akcie prawnym powołującym pomnik przyrody. W przypadku alei lub skupisk drzew dodatkowo rejestrowana będzie długość alei lub orientacyjna powierzchnia skupienia zieleni, wykaz gatunków ze szczególnym uwzględnieniem dominujących, rozmiary drzew w przedziałach, w tym obwód drzewa najbardziej okazałego. Inwentaryzacja i waloryzacja roślinności Podczas prac terenowych rejestrowane i opisywane będzie zróżnicowanie roślinności tj. zbiorowisk roślinnych. W efekcie scharakteryzowana zostanie roślinność obszaru oraz wskazane miejsca z cenną i ginącą roślinnością, która jest przedmiotem zainteresowania ustawy o ochronie przyrody, Dyrektywy Habitatowej, Konwencji Berneńskiej, czerwonej księgi lub listy regionalnej albo/i krajowej roślinności ginącej i zagrożonej wyginięciem, a także określenie jej zagrożeń, roli biocenotycznej w krajobrazie obszaru/gminy. Dla zbiorowisk reprezentujących zespoły rzadko spotykane i zagrożone, zwykle też wskaźnikowych dla siedlisk przyrodniczych zgromadzona zostanie dokumentacja fitosocjologiczna z rejestracją na mapach lokalizacji zdjęć fitosocjologicznych. Inwentaryzacja i waloryzacja siedlisk przyrodniczych Podczas prac terenowych kartowane będzie rozmieszczenie i oznaczany stan siedlisk przyrodniczych. Występowanie typów siedlisk przyrodniczych wymienionych w załączniku I Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 roku w sprawie ochrony siedlisk naturalnych oraz dzikiej fauny i flory (tzw. siedliskowej) z zaznaczeniem tzw. typów siedlisk priorytetowych. Siedliska należy określić kodem i nazwą typu siedliska zgodnie z Dyrektywą Siedliskową oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13.04.2010 r. w sprawie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty, a także kryteriów wyboru obszarów kwalifikujących się do uznania lub wyznaczenia, jako obszary Natura 2000 (Dz. U. Nr 77, poz. 510). Stan siedlisk oceniany zostanie w odniesieniu do parametrów i wskaźników ustalonych w Państwowym Monitoringu Środowiska w skali trójstopniowej (FV - stan właściwy, U1 - stan niezadowalający, U2 - stan zły). Inwentaryzacja i waloryzacja form ochrony przyrody Przeprowadzona zostanie lustracja wszystkich istniejących i dotychczas proponowanych do utworzenia form ochrony przyrody dokonując oceny stanu zachowania celu ochrony i charakterystyki składników szaty roślinnej pod kątem zmian, jakie zaszły, zagrożeń, wskazań konserwatorskich. Dla wszystkich obiektów podana zostanie syntetyczna diagnoza dalszych kierunków działań. Dla obiektów szczególnie cennych, chronionych i proponowanych do ochrony wykonana zostanie dokumentacja fotograficzna. Inwentaryzacja i waloryzacja zieleni cmentarnej i innej urządzonej Inwentaryzacja terenów zieleni urządzonej przeprowadzona zostanie w celu sporządzenia opisu obiektów i waloryzacji ich z punktu widzenia obecności walorów dendrologicznych (drzewa okazałe, reprezentujące rzadkie gatunki), biocenotyczne (pozostałości cennych ekosystemów) i kulturowe. Dla poszczególnych obiektów wykonywana zostanie dokumentacja fotograficzna i ustalony status formalno-prawny. W opisie podana będzie nazwa obiektu, dotychczasowe dane o parku, historia jego utworzenia i funkcjonowania (o ile dostępne będą dane), oraz zawarta zostanie charakterystyka przyrodnicza obiektu i diagnoza zagrożeń. 2. Fauna Metodyka opracowania Inwentaryzacja faunistyczna obejmowała będzie pełen rok kalendarzowy. Dane będą zbierane poruszając się po terenie wszelkim możliwym sposobem. Notowane będą wszystkie napotkane gatunki - na podstawie obserwacji wizualnych oraz wydawanych odgłosów. Nocą będą prowadzone w okresie maj-wrzesień nasłuchy detektorowe. Do prac terenowych wykorzystywane będą lornetki oraz lunety a do dokumentowania cennych elementów fauny i ich siedlisk będzie wykonywana dokumentacja fotograficzna. W trakcie inwentaryzacji faunistycznej przeprowadzone zostaną: a) analizy wszelkich opracowań źródłowych i publikacji, dotyczących warunków przyrodniczych i źródeł jego zagrożeń, zarówno publikowanych jak i będących tylko w zasobach gminy oraz planów zagospodarowania przestrzennego gminy, m.in. w celu wytypowania obszarów, które zostały zaplanowane do intensywnego zagospodarowania, połączonego ze znacznymi przekształceniami środowiska przyrodniczego, np. drogi, zakłady przemysłowe, nowe osiedla oraz wszelkie inwestycje, a także formy działalności gospodarczej prowadzące do pogorszenia stanu środowiska, b) lustracja całego obszaru gminy, w trakcie której, szczególna uwaga zwrócona zostanie na waloryzowanie terenów potencjalnie najcenniejszych dla rozrodu poszczególnych grup zwierząt tj. zbiorników wodnych, torfowisk, terenów podmokłych, dolin rzecznych, ujść rzek, źródlisk, starodrzewów, zadrzewień itd., c) szczegółowy przegląd fauny gminy, określonej powyżej jako cennej, występującej w ujęciu historycznym, jak i współcześnie. Dlatego wskazane zostaną miejsca z chronioną i cenną oraz ginącą fauną, ujętą w załącznikach Dyrektywy Habitatowej i Ptasiej, Konwencji Berneńskiej, Bońskiej, Ramsarskiej, Helsińskiej, czerwonej księgi zwierząt lub czerwonej listy fauny regionalnej albo/i krajowej. Efektem będzie określenie na mapie topograficznej w skali 1:10 000 miejsc jej występowania, a także charakterystyka zagrożeń i roli w ekosystemie gminy. Dla gatunków tych, wykonany będzie opis tych stanowisk, d) szczegółowy przegląd tych gatunków kręgowców i bezkręgowców określonych jako uzupełniające, występujące w ujęciu historycznym, jak i współcześnie, a wyszczególnione w wykazach stanowiących załączniki do Konwencji Berneńskiej i Dyrektywy Habitatowej, a także wpisane do czerwonych ksiąg oraz na listy regionalne i krajowe oraz europejskie gatunków ginących i zagrożonych wyginięciem. Autorzy opracowania faunistycznego są zobowiązani do udokumentowania na mapie w skali 1:10 000 występowania tych gatunków, których liczba stanowisk nie przekracza 10. Dla gatunków tych dokonany zostanie opis tych stanowisk, e) wykaz i charakterystyka wszystkich gatunków stwierdzonych na terenie gminy w ujęciu historycznym, a zaliczanych do gatunków wymarłych, g) charakterystyka istniejących i dotychczas projektowanych form ochrony przyrody pod kątem fauny obszaru. Jednocześnie dokonana zostanie ocena stanu zachowania celu ochrony pod kątem zmian jakie zaszły, zagrożeń oraz wskazań konserwatorskich. Podana zostanie syntetyczna diagnoza dalszych kierunków działań (np. podjąć kroki na rzecz ustanowienia użytku ekologicznego, odstąpić od uznania obszaru za rezerwat, nie istnieje pilna potrzeba utworzenia obszaru chronionego, gdyż właściciel gruntu prowadzi gospodarkę nie zagrażającą gatunkowi będącemu przedmiotem troski, wpisać do planu zagospodarowania przestrzennego miasta konkretny zapis itp.), h) w oparciu o lustrację terenową, w uzupełnieniu o informacje pochodzące z planów urządzenia lasu i programy ochrony przyrody lasu, dokonana będzie ocena ekosystemów leśnych pod kątem ich roli dla fauny, i) syntetyczne przedstawienie silnych i słabych stron fauny, zewnętrznych zagrożeń, potrzeb jej ochrony oraz szans rozwoju gminy, stwarzanych przez te elementy, j) podsumowanie najważniejszych wyników inwentaryzacji faunistycznej i koncepcję ochrony przyrody dla gminy należy przedstawić na mapie. W przypadku stanowisk rozrodu zwierząt umieszczonych w Załączniku I Dyrektywy Ptasiej, Załączniku II Dyrektywy Siedliskowej, umieszczonych w Polskiej Czerwonej Księdze Zwierząt, na Polskiej czerwonej liście zwierząt, ptaków nielicznych oraz bardzo nielicznych jako lęgowe w Polsce, płazów i gadów notowana będzie dokładna lokalizacja przy pomocy urządzenia GPS. Status lęgowych ptaków rzadkich zostanie ustalony na podstawie oceny liczebności i rozmieszczenia gatunków w skali kraju zamieszczonych w publikacjach Tomiałojć & Stawarczyk (2003), Sikora et al. (2007) oraz własnych wieloletnich doświadczeń terenowych autorów inwentaryzacji. Obserwacje chiropterofauny prowadzone będą wykorzystując detektor ultrasoniczny. Analizy nagrań dokonywane będą wykorzystując dedykowane do użytego detektora oprogramowanie. Miejsca aktywności nietoperzy rejestrowane będą za pomocą synchronizacji urządzenia GPS oraz detektora ultrasonicznego, umożliwiającą określenie miejsca bezpośredniego kontaktu (rejestracji) przelatujących nietoperzy w trakcie nagrań. Rejestracje prowadzone będą metodą transektów i nasłuchów punktowych. Powyższe umożliwi objęcie maksymalnie dużego areału nasłuchu z jednoczesnym dokładnym określeniem miejsca (współrzędnych) przelotu rejestrowanego głosu nietoperza. Przed przystąpieniem do prac terenowych zweryfikowane zostaną dostępne materiały publikowane oraz niepublikowane z terenu gminy. Uzyskane dane zostaną zweryfikowane w terenie. Wynikiem inwentaryzacji faunistycznej będzie stworzenie listy gatunków poszczególnych grup fauny występującej na terenie danej gminy z podaniem ich statusu ochronnego stopnia rozpowszechnienia i statusu. W opracowaniu zawarte zostaną informacje dotyczące: • terminów, w których prowadzono lustrację, • na podstawie, jakich przesłanek zakwalifikowano poszczególne gromady i rzadkie gatunki zwierząt do fauny rozradzającej się na terenie gminy, a na jakiej podstawie do gatunków wędrownych, tj. okresowo pojawiających się, • jakimi kluczami posługiwano się w celu rozpoznania gatunków, rodzajów, gromad, czy zgromadzono okazy dowodowe, jakie i gdzie się one znajdują, czy wykonano dokumentację fotograficzną. 3. Przyroda nieożywiona i krajobraz Metodyka opracowania Inwentaryzacja przyrody nieożywionej i krajobrazu będzie obejmowała:  aktywne wyszukiwanie stanowisk odkrywek geologicznych, głazów, źródeł, itp. obiektów oraz miejsc występowania formacji geologicznych, nagromadzenia skamieniałości, a także fragmentów eksploatowanych i nieczynnych wyrobisk powierzchniowych i podziemnych w celu ich zinwentaryzowania i ewentualnego uznania za pomniki przyrody lub stanowisko dokumentacyjne. W przypadku stwierdzenia występowania takiego obiektu sporządzony zostanie opis niezbędny dla powołania formy ochrony przyrody,  analizę elementów krajobrazu naturalnego i kulturowego, która powinna być dokonana na drodze opisu i oceny poszczególnych obszarów gminy,  lustrację parków wiejskich i podworskich, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które przedstawiają wyjątkową wartość lub są w rejestrze Wojewódzkiego Konserwatora Zbytków,  lustracje zadrzewień przydrożnych i śródpolnych pod kątem wytypowania obiektów godnych ochrony. Dla drzew o cechach pomnikowych sporządzony zostanie opis pomnika przyrody zgodny z wymogami stawianymi przez organ ochrony przyrody oraz scharakteryzowany zostanie stan zdrowotny, warunki ekologiczne i wykonana będzie dokumentacja fotograficzna, a dla obiektów zatwierdzonych jako pomnik przyrody z podaniem numeru orzeczenia lub pozycje rejestru, nazwę organu który wprowadził ochronę,  lustrację kompleksów leśnych pod kątem zwaloryzowania terenów najcenniejszych, np. starodrzewów, torfowisk, jeziorek śródleśnych itp.,  wskazanie obiektów, których nie należy zalesiać ze względów na funkcję ekologiczną,  wykonanie dokumentacji fotograficznej obiektów szczególnie cennych, chronionych i proponowanych do ochrony. Inwentaryzacja flory i roślinności oraz fauny będzie obejmowała wszystkie gatunki roślin i zwierząt znajdujące się na terenie danej gminy. Dla każdej gminy zostanie opracowany spis roślin i zwierząt występujących w gminie. Zbiór danych przestrzennych odnoszących się do danej gminy będzie opracowany zgodnie ze Standardem Danych GIS w ochronie przyrody. Dane udostępniane będą przez gminy zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (ustawa z dnia 3 października 2008 r. tekst jednolity Dz.U. 2016 r. poz. 353). 1.7. Opracowanie należy wykonać i dostarczyć Zamawiającemu w następujących formach: 1) pisemnej - w sześciu egzemplarzach oraz oprawić w okładkę formatu A-4 w sposób uniemożliwiający zdekompletowanie dokumentacji powykonawczej; 2) elektronicznej - w wersji edytowalnej, tożsame z wersją pisemną wykonanej w dwóch egzemplarzach na płycie CD lub DVD. Opracowanie w formie elektronicznej w formacie edytowalnym powinno być przygotowane według poniższych zasad: 1) część opisowa winna być przekazana w formacie zapewniającym pełną zgodność z MSWord lub MSExcel; 2) mapy i plany sytuacyjne winny być przekazane w formacie [DGN] MicroStation w Państwowym Układzie Współrzędnych Geodezyjnych 2000; 3) Wykonawca odpowiada za zgodność wersji elektronicznej z ostateczną, wersją papierową. W procedurze odbioru będzie przeprowadzona weryfikacja wersji elektronicznej – pod kątem jej zgodności z wersją papierową; 4) płyty CD/DVD zawierające wersję elektroniczną powinny być jednoznacznie opisane nazwą projektu i ich zawartością. Niedopuszczalne jest oznakowanie tylko kopert. 1.8. Wykonawca przenosi w całości na Zamawiającego następujące prawa powstałe w związku z wykonaniem Umowy: 1) majątkowe prawa autorskie; 2) prawo na wykonywanie zależnych praw autorskich bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, z możliwością dokonania w nich wszelkich zmian i modyfikacji na zasadzie wyłączności; 3) prawo do udzielania zezwoleń na wykonywanie zależnych praw autorskich, w szczególności do udzielania zezwoleń na dokonywanie wszelkiego rodzaju opracowań dotyczących dokumentacji projektowej oraz zezwoleń na rozporządzanie i korzystanie z tychże opracowań; 4) prawa pokrewne.

II.5) Główny kod CPV: 90712400-5
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90710000-7
90711300-7
90711500-9
90711000-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2019-11-15

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa wymagań w zakresie warunku
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa wymagań w zakresie warunku
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca posiada doświadczenie polegające na opracowaniu co najmniej jednej waloryzacji przyrodniczej dla obszaru o pow. min. 400ha lub jednej inwentaryzacji siedliskowej dla obszaru o pow. min. 400ha lub jednego planu zadań dla obszaru Natura 2000, poparte stosownymi referencjami lub innymi dokumentami, z których jednoznacznie wynikać będzie zakres, charakterystyka, itp.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Wykaz świadczonych usług (opracowanie co najmniej jednej waloryzacji przyrodniczej dla obszaru o pow. min. 400ha lub jednej inwentaryzacji siedliskowej dla obszaru o pow. min. 400ha lub jednego planu zadań dla obszaru Natura 2000) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem przedmiotu i powierzchni, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz należy sporządzić na formularzu stanowiącym zał. nr 4 do SIWZ. 2. Jeżeli Wykonawca, który na podstawie art. 22a ustawy Pzp, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach innych podmiotów, składa na wezwanie Zamawiającego dokumenty dotyczące tych podmiotów, wymienione w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz w Rozporządzeniu Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 16 października 2018r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Formularz oferty; 2. Dowód wniesienia wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
13.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 2.000,00zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 13.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP 41 1020 2791 0000 7002 0246 8411 Za datę wniesienia wadium wnoszonego w pieniądzu uważa się uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 13.3. Wadium wniesione w innej formie niż pieniądz musi być złożone w oryginale. Zamawiający zaleca załączenie oryginału wadium do oferty. 13.4. Wadium wnoszone przez konsorcjum w innej formie niż pieniądz może być wnoszone przez poszczególnych konsorcjantów. Ze złożonych dokumentów musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę złożoną przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 13.5. Zamawiający dokona zwrotu wadium, w przypadkach i na zasadach określonych w ustawie. 13.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13.7. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadkach gdy: (1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, (2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, (3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres skrócenia terminu wykonania całości zadania 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności, których Zamawiający nie był w stanie przewidzieć przed publikacją ogłoszenia o przetargu: I. Zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Strony nie przewidywały w chwili zawierania Umowy, w tym m.in.: 1. Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia prac o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie tego terminu, w następujących sytuacjach: a) gdy wystąpi konieczność realizacji dodatkowych usług, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, b) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, c) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania usług z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 2. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w następujących sytuacjach: a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części prac, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, b) gdy wystąpi konieczność realizacji dodatkowych usług, które zwiększają wartość przedmiotu Umowy, niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i uzyskania celu umowy, c) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, d) zmiany przepisów dot. obowiązujących stawek podatku VAT. 3. Zamawiający jest uprawniony do żądania zmiany sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w związku ze zmianami zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianami wytycznych dotyczących realizacji projektu. 4. Jeżeli Wykonawca uważa się za uprawnionego do przedłużenia terminu zakończenia prac na innej podstawie niż wskazanej w niniejszej SIWZ, zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu wniosku dotyczącego zmiany umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. 5. Wniosek, o którym mowa w ust. 4 powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedział się, lub powinien dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach. 6. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 4, wszelkich innych dokumentów wymaganych umową, w tym propozycji rozliczenia przygotowanej w oparciu o zasady określone w § 3 projektu umowy, i informacji uzasadniających żądanie zmiany umowy, stosownie do zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę żądania zmiany. 7. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia żądania zmiany. 8. Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w ust. 4 Zamawiający jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadności, do kontroli dokumentacji, o której mowa w ust. 7 i wydania Wykonawcy polecenia prowadzenia dalszej dokumentacji bieżącej uzasadniającej żądanie zmiany. 9. Wykonawca jest zobowiązany do okazania do wglądu Zamawiającemu dokumentacji, o której mowa w ust. 7 i przedłożenia na żądanie Zamawiającego jej kopii. 10. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 3 wraz z propozycją wyceny prac i informacji uzasadniających żądanie zmiany umowy Zamawiający zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany umowy, i odpowiednio propozycji wyceny prac , i poinformowania Wykonawcy wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany. 11. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania żądania zmiany, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o akceptacji żądania zmiany umowy i terminie podpisania aneksu do umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany. 12. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu umowy, pod rygorem nieważności. 13. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany umowy następujące zmiany: a) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, b) danych teleadresowych, c) danych rejestrowych, d) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy. W sytuacjach określonych powyżej Strony, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania Przedmiotu Umowy, określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. II. Niezależnie od postanowień wymienionych powyżej, Strony dopuszczają możliwość zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność Przedmiotu Umowy. W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania Przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy. IV. Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986) oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-11-22, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów- Sławoborze
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania26-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Darłowo: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kowalewiczki – Etap I
Następne ogłoszenie o zamówieniu z miasta Darłowo: Wykonanie urządzenia melioracji wodnej szczegółowej w Darłowie
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Pozostałe: Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Gminy Wisznia Mała
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI